پیشینه تحقیق تکنولوژی سامانه های پیامکی در روابط عمومی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تکنولوژی سامانه های  پیامکی در روابط عمومی  دارای ۵۴ صفحه می باشد   فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱مقدمه    ۵
۲-۲ تاریخچه استفاده از تلفن همراه    ۶
۲-۳ پیشینه نظری    ۸
۲-۴ نظریه روابط عمومی    ۱۱
۲-۵ نظریه کنش متقابل نمادی    ۱۳
۲-۶ نظریه مبادله    ۱۵
۲-۷ نظریه تضاد    ۱۶
۲-۸ نظریه ساختی کارکرد ی    ۱۷
۲-۹ اطلاعیابی در روابط عمومی    ۱۹
۲-۱۰ آسیبشناسی اجتماعی روابط عمومی    ۲۰
۲-۱۱آسیب شناسی روابط عمومی در ایران    ۲۴
۲-۱۲ نقش و اهمیت خلاقیت و نوآوری    ۲۶
۲-۱۳ سیر تحول نوآوری    ۲۷
۲-۱۳-۱ موج اول: دیدگاه شومپیتر    ۲۷
۲-۱۳-۲ موج دوم: نوآوری تکنولوژیک    ۲۷
۲-۱۳-۳ اولین و آخرین مدل برای خلاقیت    ۲۷
شکل ۱۰-۱-۲: مدل تلفیقی فرآیند خلاقیت (مارک، ۱۳۷۰)    ۲۸
۲-۱۴ عوامل تسهیل کننده فرآیند تغییر و نوآوری    ۲۸
۲-۱۵شناسایی عوامل مؤثر بر اجتناب از تبلیغات پیامکی    ۳۰
۲-۱۵-۱ تبلیغات و پیامک    ۳۰
جدول (۲-۱) درآمدهای ناشی از تبلیغات از طریق موبایل در دنیا (میلیون دلار)    ۳۱
۲-۱۶عوامل موثر در عدم پذیرش فناوری نو در سازمان    ۳۱
۲-۱۶-۱ هنجارهای ذهنی    ۳۱
۲-۱۶-۲ تجربیات منفی قبلی    ۳۳
۲-۱۶-۳ بدبینی نسبت به تبلیغات    ۳۳
۲-۱۶-۳ قابلیت اعتماد به تبلیغات پیامکی    ۳۴
۲-۱۷ صنایع مخابراتی و مشتریان    ۳۵
متغیرهای مورد بررسی در این تحقیق در قالب یک مدل    ۳۸
۲-۱۸ مروری بر ادبیات و بیشینه پژوهش    ۳۹
۲-۱۸-۱ پیشینه داخلی    ۳۹
۲-۱۸-۲ پیشینه خارجی تحقیق    ۴۵
منابع و ماخذ ۴۹

منابع :

سنجری، احمد رضا. (۱۳۷۹). آموزش عاملان تغییر: دو مدل ترکیبی از تئوری و عمل، ماهنامه تدبیر، شماره ۱۰۴

دوبونو، ادوارد. (۱۳۸۲). خلاقیت حدی، ترجمه بصیری و غفاری پور، نشرآییژ

رابینز، استیفن. (۱۳۸۰). مبانی رفتارسازمانی، قاسم کبیری، تهران: انتشارات علمی دانشگاه آزاد، چاپ ششم

سلطانی تیرانی، فلورا. (۱۳۸۷). نهادینه کردن نوآوری در سازمان، انتشارات خدمات فرهنگی رسا، چاپ اول

آبراهامیان، یرواند؛ اشرف، احمد و کاتوزیان، محمدعلی (همایون). ۱۳۸۲ جستارهایی درباره تئوری توطئه در ایران. گردآوری و ترجمه: محمد ابراهیم فتاحی، تهران: نشرنی.

ادب، محمد. ۱۳۸۵، موقعیت ژئوپولیتیک ایران و منافع سلطه گرایانه آمریکا، ماهانه دانشگاه عالی دفاع ملی شماره ۶۶-۶۹ فروردین – تیرماه.

ارزش­ها و نگرش­های ایرانیان، ۱۳۸۰، طرح تحقیقی وزارت فرهنگو ارشاد اسلامی، تهران:دفتر انتشارات طرح پیمایش ملی ارزش­ها و نگرش­ها پاییز.

امینی، رضا. ۱۳۵۵، روبط عمومی، تهران: انتشارات دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی.

بشیریه، حسین. ۱۳۷۸، جامعه مدنی و توسعه سیاسی در ایران، تهران: نشر علوم نوین.

بشیریه، حسین. ۱۳۸۴، موانع توسعه سیاسی در ایران، تهران: نشر گام نو چ۵٫

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۸۷) شاخص بهای کالاها و خدمات در مناطق شهری ایران، اسفند ماه ۱۳۸۶ (۱۰۰=۱۳۸۳)، تهران:بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران(۱۳۸۶)، نتایج بررسی بودجۀ خانوار سال ۸۶، تهران: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

جمشیدی، مینا. پور یوسفی، یزدان. (۱۳۷۹). مدیریت خلاق، مجله تدبیر، شماره ۱۴۱

حضوری محمد جواد، حداد فواد حسینی سید حمید. (۱۳۸۴). طراحی و تبیین مدلی برای نهادینه کردن نوآوری در بخش دولتی ایران، دانشور رفتار، شماره ۱۱

 

۲-۱مقدمه

در سال­های اخیر فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان ابزاری توانمند در خدمت بشر قرار گرفته و امور اقتصادی، فرهنگی سیاسی بیشتر کشورهای جهان را تحت تاثیر قرار داده است و کشور­های توسعه یافته صنعتی که از استفاده کنندگان اولیه آن بوده­اند، بیشترین بهره اقتصادی را از آن برده­اند. البته باید توجه داشت که اگر تکنولوژی­ها به درستی انتخاب و استفاده نشوند، نه تنها سازمان­ها را در تحقق اهدافشان یاری نمی­سانند، بلکه بیم آن می­رود که به چالشی مهم تبدیل شوند.

در این راستا، بازاریابی از طریق تلفن همراه، فرصت­های زیادی در جهت تبلیغات تجاری و تداوم ارتباط با مشتریان برای شرکت­های مختلف به وجود آورده است.

تلفن همراه به عنوان یک رسانه، با ویژگی­هایی همچون در دسترس بودن، تناوب ارسال، سرعت ارتباطات را افزایش می­دهد و این امکان را به بازاریابان می­دهد که ارتباطات شخصی با مصرف کنندگان و درگیر کردن آنان را ادامه دهند (شارل، دیکینجر و مورفی[۱]، ۲۰۰۵). در این میان کاربرد­ترین سرویس تلفن همراه که برای تبلیغات در سال­های اخیر استفاده شده، سرویس پیام کوتاه است. تحقیقات انجام گرفته در زمینه تبلیغات از طریق پیام کوتاه با توجه به عمر نه چندان طولانی این فناوری، آن چنان که باید و شاید زیاد نیست. رتی، گراند کولاس و دیکینز[۲] تبلیغات از طریق پیام کوتاه را تلفیقی [۳]از بازاریابی از طریق ایمیل و تجارت بر مبنای تلفن همراه دانسته، آن را بهترین فروشنده می­خوانند که در جیب مشتری قرار دارد ( رتی، گراند کولاس و دیکینز، ۲۰۰۵)

آنچه مسلم است، آن است که تشخیص جامعه هدف به منظور دریافت بالاترین نتایج، مستلزم بررسی و تحقیق در خصوص دسترسی به ویژگی­های مؤثر و نیز میزان تاثیر این عوامل است. کشف عوامل مختلف در حوزه­های انتفاعی از انجا اهمیت می­یابد که نیاز به باز­خوانی و اتخاذ رویکرد صحیح، ریشه در فرایند تصمیم­گیری جوامع هدف داشته و تمایز در نیت خیرخواهانه در برابر خواسته­های بسیار متفاوت است.

۲-۲ تاریخچه استفاده از تلفن همراه

در دهه‌ی ۱۹۹۰، فناوری فیبرهای نوری، پیشرفت بزرگی کرد. اکنون کابل­های نوری توان پردازش حمل هم­زمان تماس از ۳۰ میلیون دستگاه تلفن همراه را دارا هستند. در عین حال، تقاضای فزاینده برای خدمات مخابراتی، کمک شایانی به رشد این صنعت کرده است، به طوری که در سراسر جهان تعداد مشترکان خدمات تلفن بیش از میلیاردها نفر است و در هر دقیقه هزاران مشترک جدید اضافه می­شود. امروزه خدمات تلفن قسمتی ضروری از تجارت اقتصاد جهانی و زندگی اجتماعی محسوب می­شود.

صنعت خدمات تلفن در طی یک و نیم دهۀ اخیر یک تجارت پویا و بزرگ بوده است که رشد حائز اهمیتی در سراسر جهان داشته است. تریلیون دلار ثروت در داخل این صنعت در دهه‌ی ۱۹۹۰ جریان داشته است. رشد، هزینه و کارایی تکنولوژی خدمات موبایل، ملاکی برای این ارزیابی محسوب می­شود. این پیشرفت سبب شده که ضریب نفوذ خدمات تلفن همراه به مرحله‌ی برابری با تلفن ثابت برسد و حتی در بعضی کشورها از آن پیشی بگیرد. ایران نیز دستخوش چنین تغییراتی بوده است.

بازار خدمات مخابرات کشور از زمان پیدایش، همواره انحصاری بوده و با وجود مالکیت دولتی، قیمت­ها به صورت دستوری تعیین شده و در نتیجه بنگاه به دنبال حداکثرسازی سود نبوده است. تعیین قیمت­ها در سطح پایین، عاملی برای عدم تأمین منابع کافی برا سرمایه­گزاری و توسعه‌ی شبکه از نظر کمی و کیفی و هم­چنین کم کشش بودن تقاضای مصرف­کنندگان است و صرف­نظر از تعداد مشترکین که وابسته به تعداد خطوط دایری است، پایین بودن نرخ مکالمات موجب افزایش مکالمات از نظر تعداد و مدت­زمان مکالمه شده و با رسیدن به سطحی بالاتر از توان شبکه، موجب ترافیک بین خطوط شده است و نامناسب بودن عملکرد شاخص­های کیفی هم­چون شاخص درصد مکالمات موفق، بیان­گر این موضوع است. در هر بازاری حساسیت متقاضی نسبت به نوسان قیمت، مبنای برای سیاست­گذاری است و این حساسیت وابسته به ساختار بازار است. برای مثال در بازار انحصار کامل، حساسیت تقاضای مصرف­کننده نسبت به تغییر قیمت­ها، در مقایسه با ابزار رقابت کامل بسیار کمتر است و انحصارگر از این اهرم برای دست­یابی به سود بیش­تر استفاده می­کند.در ایران، انحصارگر همواره گیرندۀ قیمت­های دستوری بوده، که نامتناسب با تورم جامعه افزایش یافته است. توجه به این نرخ در برخی مقاطع، این واقعیت را آشکار می­سازد. نرخ هر دقیقه مکالمه در سال­های ۱۳۸۲، ۱۳۷۲، ۱۳۵۰، به ترتیب ۶۶/۰ ریال، ۱۰ ریال و ۱۹ریال بوده و نرخ رشد متوسط سالانه ۱۱ درصد است، درحالی که نرخ رشد متوسط سالانۀ سطح عمومی قیمت­ها طی دورۀ ۱۳۵۰-۱۳۸۲ معادل ۴/۱۸ درصد است. پایین بودن نرخ مکالمات موجب شده تا درآمد حاصل از مکالمات شهری که بالاترین درصد ترافیکی شبکه را داراست، در سطحی پایین باشد و با اشغال کردن شبکه و کاهش درصد موفقیت مکالمات، کسب درآمد از سایر خدمات را نیز مختل کند. در راستای توسعۀ تلفن همراه، شرکت مخابرات ایران قرارداد واگذاری ۲ میلیون شمارۀ تلفن همراه اعتباری را به بخش خصوصی در پایان سال ۸۴ امضا کرد و هم­چنین قرارداد با شرکت خارجی به منظور ارایۀ تلفن همراه (اپراتور دوم) نیز در مرحلۀ انعقاد قرار گرفت و مجوز ورود اپراتور سوم تلفن همراه با تکنولوژی نسل سوم به بازار در پایان سال ۸۶ داده شد. با توسعۀ خدمات موبایل، دسترسی به این خدمات با قیمت پایین­تری امکان­پذیر، شد به طوری که اکنون بیش­تر خانوارهای کم درآمد نیز از این خدمات بهره­مندند. با وجود این افزایش، نبودن محیط رقابتی کافی و به دنبال آن افزایش قیمت، نداشتن ثبات فضای سیاسی، نبود رشد مثبت سرمایه­گذاری خارجی و حمایت ناکافی از بخش خصوصی از جمله عواملی هستند که سبب شده­اند ایران در مقایسه با بعضی کشورها رشد کم­تری در فناوری ارتباطات و اطلاعات داشته باشد.

در آغاز انقلاب اسلامی تنها ۸۵۰۰۰۰ تلفن ثابت در کشور وجود داشت و در سال ۱۳۷۲ این رقم با افزایش چشم­گیری به حدود ۳۵۹۷۹۰۰ خط ثابت رسید و این رشد کماکان ادامه داشت، به طوری که در پایان سال ۸۶ به رقم ۲۳۹۵۷۶۳۹ شماره رسید. بر این اساس ضریب نفوذ هر فرد برای تلفن ثابت از ۳۳٫۴۶ درصد به ۳۴٫۲ در پایان ۸۶ رسیده است. این درحالی است که افزایش تعداد اپراتورها و پیشرفت تکنولوژی سبب رقابت و پایین آمدن هزینۀ خدمات تلفن همراه به خصوص دسترسی، ناشی از صرفه­جویی­های مقیاس و کاهش قیمت برای مصرف کننده، شده است. این کاهش قیمت تقاضا برای این خدمات را افزایش داده، که در نهایت به سود مردم و افزایش ریسک برای اپراتورها بوده است و تعداد مشترکان موبایل در پایان سال ۸۶ به ۲۴۵۰۹۷۱۴ رسیده است که نشان از پیشی­ گرفتن ضریب نفوذ تلفن همراه از ثابت دارد. این پیشی گرفتن در کاربردهای مهمی هم­چون تأثیر دسترسی هر دو بر خدمات مخابراتی پایه و فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) به عنوان یک ابزار توسعۀ اجتماعی و اقتصادی جامعه است. این توسعه، آنالیز جایگزینی خدمات تلفن ثابت به وسیلۀ خدمات تلفن همراه را به عنوان میزان دسترسی ضروری می­کند. البته دید متفاوت دیگر مکمل بودن خدمات موبایل و تلفن ثابت است. موبایل مصرف­کننده را قادر می­کند به تماس­هایی که امکان­پذیر نیست (به طور مثال در مسافرت یا در ماشین و در حال پیاده­روی)، دسترسی داشته باشد.

۱-Scharl, Dickinger,Murphy

۲-Rettie,Grandclas, Deakins

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق تاریخچه روابط عمومی در ایران و جهان و نظریه های روابط عمومی و بودجه بندی ونقش آن در کارایی روابط عمومی
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.