482 views
پیشینه تحقیق دیدگاه نظریه ی وابستگی منابع بر پایه ی ایزو ۹۰۰۰ دارای ۶۶ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
مقدمه: ۴
بخش اول ۵
مبانی تحقیق ۵
۱-۱) مبانی تحقیق ۵
۱-۱-۱) تاریخچهی ایزو: ۵
۱-۱-۱-۱) استانداردهای بین المللی ایزو سری۹۰۰۰ ۶
۱-۱-۱-۲) اصول بیست گانهی ایزو۹۰۰۱ : ۷
۱-۱-۱-۳) اصول و مبانی ایزو ۹۰۰۱:۲۰۰۸ ۱۲
۱-۱-۱-۴) مزایای سیستم های کیفیت ایزو ۹۰۰۰ ۱۹
۱-۱-۱-۵) مدلهای سیستم مدیریت کیفیت ایزو۹۰۰۰ ۲۰
۱-۱-۱-۶) ایزو۹۰۰۰ و تجارت بین المللی ۲۵
۱-۱-۲) تئوری وابستگی منابع ۲۶
۱-۱-۲-۱) مفهوم تئوری وابستگی منابع ۲۶
۱-۱-۲-۲) تئوری وابستگی منابع و روابط درون سازمانی: ۲۸
۱-۱-۲-۴) استراتژیهای مبتنی بر قدرت ۳۱
۱-۱-۳) رضایت مشتری ۳۳
۱-۱-۳-۱) مهم ترین اثرات رضایت مشتری بر فرآیندهای سازمان ۳۳
۱-۱-۳-۲) نیاز به حفظ مشتری ۳۴
۱-۱-۳-۳) ارتباط با مشتری ۳۵
۱-۱-۳-۴) ارتباطات پویا و فعال ۳۵
۱-۱-۳-۵) اصول ارتباط با مشتری ۳۶
۱-۱-۳-۶) مزایای ارتباط با مشتری ۳۶
۱-۱-۳-۷) عملکرد واقعی محصول و رضایت مشتری ۳۷
۱-۱-۳-۸) مدلهای شکل گیری رضایت مشتری ۳۸
۱-۱-۳-۹) مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا ۳۸
۱-۱-۳-۱۰) مدل شاخص رضایت مشتری در اروپا ۳۹
۱-۱-۳-۱۱) رابطهی همکاری با تأمینکننده و رضایت مشتری ۴۰
۱-۱-۴) تأمینکننده ۴۲
۱-۱-۴-۱) تعریف مدیریت زنجیرهی تأمین ۴۲
۱-۱-۴-۲) دیدگاههای موجود در مدیریت روابط تأمینکنندگان ۴۳
۱-۱-۴-۳) پنج عملکرد برای مدیریت در برابر چالشهای زنجیرهی تأمین ۴۴
۱-۱-۴-۴) فرآیندهای مدیریت زنجیرهی تأمین ۴۶
۱-۱-۵) فرآیندهای داخلی ۴۸
۱-۱-۵-۱) مفهوم فرآیند ۴۸
۱-۱-۵-۲) تعیین فرآیندهای کیفیت با استفاده از معیار دید کلی به سازمان ۵۰
۱-۱-۵-۳) تعیین شاخصهای سیستم مدیریت کیفیت در فرآیندهای سیستم مدیریت کیفیت ۵۱
۱-۱-۵-۴) افزایش اثربخشی با روش مبتنی بر فرآیند درونی ۵۲
۱-۱-۶) عملکرد عملیاتی ۵۳
۱-۱-۶-۱) مقدمهای بر مفهوم عملکرد ۵۳
۱-۱-۶-۲) تشریح مفهوم عملکرد ۵۴
۱-۱-۶-۳) عملکرد عملیاتی ۵۴
۱-۱-۶-۴) اهداف یا استانداردهای عملکردی ۵۵
۱-۱-۶-۵) شاخصهای عملکرد ۵۵
۱-۱-۶-۶) استانداردهای عملکرد ۵۶
بخش دوم ۵۸
تاریخچه و پیشینهی تحقیق ۵۸
۲-۱) پیشینهی تحقیق ۵۸
۲-۱-۱) مطالعات داخل کشور: ۵۸
۲-۱-۲) مطالعات خارج از کشور ۶۰
منابع فارسی ۶۳
منابع خارجی ۶۶
حلاج یوسفی، محمدرضا؛ (۱۳۷۵)، تأثیر اجرای استاندارد ایزو۹۰۰۰ ب ساختار سازمانی از دیدگاه مدیریان، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
شاه کرمی، اکبر؛ شاهمحمدی، فرامرز؛ (۱۳۸۲)، سیستم مدیریت کیفیت ایزو۹۰۰۱، تهران، سازمان مدیریت صنعتی مشاوره آموزش تحقیق.
جلوداری ممقانی، بهرام.؛ (۱۳۷۹)، استانداردهای ایزو۹۰۰۰و تکنیکهای نوین مدیریت کیفیت، کرج، موسسهی تحقیقات و آموزش مدیریت.
آرمسترانگ، مایکل؛ (۱۳۸۵)، مدیریت عملکرد راهبردهای کلیدی و راهنمای عملی، (ترجمه: سعید صفری، امیر وهابیان)، انتشارات جهاد دانشگاهی.
عموزاده، حسین؛ (۱۳۸۹)، بررسی مقایسهای رضایت مشتریان از عملکرد شعب اقماری و کارگزاریهای رسمی سازمان تأمین اجتماعی استان گیلان، پایان نامهی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد رشت.
فعلهگری مصطفی؛ (۱۳۸۶)، مطالعهی تأثیر اجرای ایزو۹۰۰۰ بر بهبود عملکرد در شرکتهای دارای گواهینامهی ایزو۹۰۰۰، مطالعهی موردی؛ شرکتهای دارای گواهینامهی شهرصنعتی رشت، پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان.
نورالنساء، رسول؛ پاکنژاد، امیررضا؛ (۱۳۹۱)، مقایسهی تأثیر ایزو۹۰۰۰ بررروی عملکرد سازمان ها قبل و بعد از اخذ گواهینامه، ماهنامهی روش، شمارهی ۱۳۰ صص۱-۴٫
اسماعیلپور، ح؛ گلبوی، س؛ (۱۳۸۷)، بررسی و ارزیابی اثر چهارسی بر رضایتمندی مشتریان بانک کشاورزی، مجله پژوهشهای مدیریت، ش۷۹٫
ایرانزاده، سلیمان؛ مالک، علی؛(۱۳۸۸)، اجرای سیستم مدیریت کیفیت (استاندارد ایزو۹۰۰۱) بر سطوح سیگما، مجله پژوهشهای مدیریت، شماره ۸۰٫
ایرانزاده، سلیمان؛ برقی، امیر؛ (۱۳۸۸)، الگوی ارزیابی عملکرد سازمان، تبریز، انتشارات فروزش.
بازرگان، عباس؛ سرمد، زهره؛ حجازی، الهه؛ (۱۳۷۶)، روش تحقیق در علوم رفتاری، تهران، انتشارات آگه، ص۴۲٫
ایزو به مفهوم سازمان بینالمللی برای استانداردسازی است. در حال حاضر، این سازمان بینالمللی متشکل از مؤسسات استاندارد ملی در ۱۵۷ کشور دنیاست، که برپایهی یک مرکز در هر کشور و یک مرکز اصلی در شهر ژنو سوییس فعالیت میکند که وظیفهی هماهنگی مراکز مختلف را بر عهده دارد. امروزه، رعایت استانداردهای ایزو در تولید و عرضهی محصولات و خدمات از چنان اهمیتی برخوردار است که در عرصهی تجارت جهانی، استانداردهای ایزو شرط اولیه در داد و ستدهای بینالمللی قرار گرفتهاست.
در سال ۱۹۷۸ انگلستان، استاندارد مدیریت کیفیت BS5750[3] را برای سازمانهای خود جهت افزایش کیفیت معرفی نمود. سپس در سال ۱۹۸۷ و ۱۹۹۴ این استاندارد توسط ادارهی استاندارد جهانی بازنگری و تحت نام استاندارد ایزو۹۰۰۰ مشهور گردید. این استاندارد توسط کشورهای دنیا پذیرفته شد و به عنوان مرجعی برای استاندارد کردن فعالیتهای مدیریت کیفیت معرفی شد و تا کنون در هزاران سازمان کوچک و بزرگ دنیا استقرار یافته است (اصغری نژاد، ۹۱، ص ۱۰).
استانداردهای ایزو۹۰۰۰ یکی از شناختهشدهترین و معتبرترین استانداردهای مربوط به سیستمهای کیفیت هستند. در این خانواده استاندارد ایزو۹۰۰۱ نیازمندیهای سیستم کیفیت را تشریح میکند.
هدف نهایی از طرح و ایجاد استانداردهای ایزو سری ۹۰۰۰، کمک به سازمانها برای موفقیت در رقابت و راهبری و هدایت موثر سازمان است (شاه کرمی و شاه محمدی، ۸۲، ص۲۱).
در کشور ما این استاندارد از اوایل سال ۱۳۷۴ مورد توجه قرار گرفت و در آن سال اولین شرکت ایرانی (شرکت ایران رادیاتور) موفق به کسب گواهینامهی ایزو۹۰۰۲ شد (حلاج یوسفی، ۷۵).
اگرچه با توجه به برخی نیازهای خاص، به نظر نمیرسد که برای تمام صنایع مناسب باشد ولی این مدیریت کیفیت استاندارد در تمام صنایع به دو دلیل عمده است. اول اینکه الزامات استاندارد برای کمک به جلب رضایت مشتریان است و مهمتر از همه اینکه ایزو ۹۰۰۰، شامل الزامات اساسی برای سیستم مدیریت کیفیت مورد نیاز است (بل، ۲۰۱۰، ص۹).
این استانداردها راهنمای استقرار سیستم کیفیت در سازمان مورد نظر را در بر دارند. بر اساس این استانداردها کلیهی فعالیتهای سازمان باید در جهت برآوردن نیازهای مشتری به صورتی مطلوب متحول گردد. استانداردهای مورد نظر مراحل متفاوتی مانند تهیهی مواد اولیه، طراحی تولید، مدیریت فروش و حتی خدمات پس از فروش را در بر میگیرد. در این استانداردها تولید و ارائهی خدمات به صورتی اصولی مطرح میشود. نگرش موجود به گونهای است که عوامل گوناگون مؤثر در این امور، مورد توجه واقع میشوند مانند ضوابط و معیارهای تأثیر گذار بر تولید. افزون بر آنکه یکی از اهداف مورد نظر برای اعمال استانداردهای ایزو سری ۹۰۰۰ ایجاد احساس رضایت در انسانی تحت عنوان مصرفکننده است.
استاندارد بین المللی ایزو ۹۰۰۱٫ این استاندارد، الگویی برای تضمین کیفیت در طراحی، توسعه، تولید، نصب و ارائهی خدمات است. براساس این استاندارد بین المللی، شرایط و عناصر مورد نیاز برای ایجاد سیستم کیفیت و الزامات مربوط به آن تعیین شده است. بنابراین در واحدهایی که با توجه به شرایط و امکانات موجود به کارگیری این سیستم میسر باشد، از استاندارد ایزو ۹۰۰۱ استفاده میشود. هدف اصلی از نیازمندیهای تعیین شده، جلب رضایت مشتری از طریق جلوگیری از فقدان انطباق در مراحل مختلف از طراحی تاارائهی خدمات است.
استاندارد بینالمللی ایزو ۹۰۰۲٫ این استاندارد، الگویی جهت تضمین کیفیت درتولید، نصب و ارائهی خدمات است. در استاندارد بینالمللی ایزو ۹۰۰۲ زمینههای کیفی قابل بررسی شامل ۱۹ بند است که مشابه عناصر استاندارد ایزو ۹۰۰۱ میباشد و بند کنترل طراحی حذف شده است. بنابراین در شرکتها و مؤسساتی که عرضهی کالاها و خدمات توسط آنها بر اساس طراحی تثبیت شدهای صورت میگیرد به کار میرود. هدف اصلی از نیازمندیهای تعیین شده، جلب رضایت مشتری از طریق جلوگیری از عدم انطباق در مراحل مختلف از تولید تاارائهی خدمات است.
استاندارد بین المللی ایزو ۹۰۰۳٫ استاندارد بین المللی ایزو ۹۰۰۳ الگوی تضمین کیفیت برای بازرسی و آزمون نهایی میباشد. در استاندارد بینالمللی ایزو ۹۰۰۳، زمینههای کیفی قابل بررسی شامل ۱۶ بند است. بندهای مذکور شبیه بندهای استاندارد ایزو ۹۰۰۱ میباشد و بندهای کنترل طراحی، کنترل فرآیند، خرید و خدمات حذف شده است. این استاندارد جهت تضمین مطابقت نیازمندیهای تعیین شده، صرفاً در بازرسی و آزمون نهایی به کار می رود مشروط بر آنکه توانایی معینی از عرضه کننده جهت بازرسی و آزمونهای انجام شده روی کالای تمام شده به صورت رضایت بخشی اثبات شود.
استاندارد بین المللی ایزو۹۰۰۴٫ این استاندارد شامل روشها و مواردی است که با استفاده از آنها میتوان عناصر و اجزای مربوط به هر یک از استانداردهای ۹۰۰۱ ،۹۰۰۲،۹۰۰۳ را ارزیابی و بررسی نمود. استاندارد مذکور راهنمای استقرار سیستم مدیریت کیفیت است و گواهینامهای در مورد آن صادر نمیشود (شاه کرمی، شاه محمدی،۸۲، ص ۱۳).
[۱] – History
[۲] – International Standardization for Organization
[۳] – Britain Standard
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر