پیشینه تحقیق دیدگاه ها و نظریه های سیاست های تقسیم سود و مدیریت سود

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق دیدگاه ها و نظریه های سیاست های تقسیم سود و مدیریت سود  دارای ۹۶ صفحه می باشد   فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱- مقدمه    ۶
۲- بخش اول: مدیریت سود    ۷
۲-۱- مفاهیم مختلف سود    ۷
۲-۱-۱- سود    ۷
۲-۱-۲- اهداف گزارشگری سود    ۷
۲-۱-۳- پیش بینی سود و استفاده کنندگان سود    ۸
۲-۱-۴- فواید سود برای سرمایه گذاران    ۱۰
۲-۲- مفاهیم مدیریت سود    ۱۱
۲-۳- انگیزه های مدیریت سود    ۱۴
۲-۳-۱- قرارداد بین مدیران و مالکان    ۱۴
۲-۳-۲- قرارداد بین مدیران و بستانکاران    ۱۵
۲-۳-۳- انگیزه های سیاسی    ۱۵
۲-۳-۴- انگیزه های مالیاتی    ۱۶
۲-۳-۵- تغییرات در مدیران ارشد اجرایی    ۱۶
۲-۳-۶- انگیزه های مربوط به نخستین عرضه عمومی    ۱۶
۲-۲-۳-۷- کاستن از هزینه های معاملاتی    ۱۷
۲-۳-۸- برآوردن انتظارات    ۱۷
۲-۴- الگوهای مدیریت سود    ۱۸
۲-۴-۱- الگوی بدست آوردن آرامش    ۱۸
۲-۴-۲- الگوی حداکثرکردن سود    ۱۸
۲-۴-۳- الگوی حداقل کردن سود    ۱۸
۲-۴-۴- الگوی هموارسازی سود    ۱۹
۲-۵- طبقه بندی مدیریت سود    ۱۹
۲-۵-۱- انواع روش های مدیریت سود    ۱۹
۲-۵-۱-۱- اندوخته ارزیابی یا ذخیره ارزیابی    ۲۱
۲-۵-۱-۲- انتخاب روش های حسابداری    ۲۱
۲-۲-۵-۱-۳- برآوردهای حسابداری    ۲۱
۲-۵-۱-۴- تصمیمات اقتصادی    ۲۲
۲-۶-۱- مدیریت سود خوب در برابر مدیریت سود بد    ۲۵
۲-۷- هموارسازی سود    ۲۷
نمودار (۲-۱): انواع هموارسازی سود    ۲۹
۲-۸- نظریه مدیریت سود    ۳۰
۲-۸-۱- ارتباط ارزشی سود و نظریه های مدیریت سود    ۳۰
۲-۸-۲ منتخب نظریه های رقیب    ۳۲
۲-۹- روش های مدیریت سود    ۳۴
۲-۹-۱- تنظیم زمان معامله    ۳۵
۲-۹-۲- روش های تسهیم هزینه    ۳۵
۲-۹-۳- پیش بینی اجزای اختیاری اقلام تعهدی به کمک متغیرهای حسابداری    ۳۶
۲-۹-۴- پیش بینی روابط بین اقلام تعهدی و جریان‏های نقدی    ۳۷
۲-۱۰- اقلام تعهدی اختیاری    ۳۷
۲-۱۰-۱- هدف از حسابداری بر مبنای تعهدی چیست؟    ۳۷
۲-۱۰-۲- اقلام تعهدی    ۳۸
۲-۱۱- کشف و اندازه گیری مدیریت سود با اقلام تعهدی اختیاری    ۴۰
۲-۱۱-۱- روش های اندازه گیری مدیریت سود    ۴۲
جدول(۲-۱): شاخص های اقلام تعهدی اختیاری    ۴۳
۳-۱- چرا شرکت‏ها سود پرداخت می نمایند؟    ۴۵
۳-۲- روش های پرداخت سود سهام    ۴۶
۳-۲-۱- سود نقدی    ۴۶
۳-۲-۲- گواهی موقت سود سهام    ۴۶
۳-۲-۳- پرداخت به صورت دارایی    ۴۶
۳-۲-۴- سود سهمی    ۴۶
۳-۳- پرداخت سود سهام    ۴۷
جدول (۲-۲): مراحل محاسبه تا پرداخت سود سهام    ۴۸
۳-۴- سیاست های متداول تقسیم سود    ۴۸
۳-۴-۱- توجیه ثبات سود سهام    ۵۰
۳-۴-۲- نسبت پرداخت سود سهام در بلند مدت    ۵۰
۴-۳- موارد درخور توجه در طرح خط مشی تقسیم سود    ۵۱
۳-۴-۴- نظریه های سیاست تقسیم سود    ۵۱
۳-۴-۵- عوامل موثر بر سیاست‏های تقسیم سود    ۵۵
۳-۴-۶- دلایل تمایل سهامداران به دریافت سود سهام به صورت نقدی    ۵۸
۳-۴-۷- بهبود و توسعه خط مشی های سود سهام    ۵۹
۳-۴-۷-۱- پرداخت سود سهام باثبات (بدون تغییر)    ۵۹
۳-۴-۷-۲- پرداخت سود سهام پایدار در سطح کمتر    ۵۹
۲-۳-۴-۷-۳-  پرداخت سود سهام پایدار در سطح بالاتر    ۶۰
۳-۴-۷-۴- تغییرات سود سهام متناسب با تغییرات درآمد    ۶۰
۳-۴-۷-۵-  سود سهام پایین به اضافه سودهای سهام فوق العاده    ۶۰
۳-۴-۷-۶-  عدم پرداخت سود سهام برای یک دوره بلند مدت    ۶۰
۳-۴-۷-۷-  محتوای اطلاعاتی سود سهام    ۶۱
۳-۴-۸- مکاتب فکری در مورد تقسیم سود    ۶۱
نمودار (۲-۲): مکاتب فکری در مورد تقسیم سود، (بیگدلی ، ۱۳۷۰: ۲۳)    ۶۲
۵- بخش سوم: پیشینه تحقیق    ۶۴
۵-۱- تحقیقات داخلی    ۶۴
۵-۱-۱- تحقیقات انجام شده پیرامون مدیریت سود    ۶۴
۵-۱-۲- تحقیقات انجام شده پیرامون سیاست های تقسیم سود    ۶۹
۵-۲- تحقیقات خارجی    ۷۷
۵-۲-۱- تحقیقات انجام شده پیرامون مدیریت سود    ۷۷
۲-۵-۲-۲- تحقیقات انجام شده پیرامون سیاست های تقسیم سود    ۷۹
منابع و مآخذ    ۸۸
منابع فارسی    ۸۸
منابع لاتین    ۹۴

 منابع

امیری، محمدتقی (۱۳۸۹). تحلیلی بر عوامل مرتبط با تغییرات سود تقسیمی و تغییرات سود آتی در بازار سرمایه ایران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک: پایان نامه کارشناسی ارشد.

بشارت احسانی، حسن علی و سعیدی، علی (۱۳۷۹). بررسی سیاست های تقسیم سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. تهران: مجله بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره ۳۶٫

بنی مهد، بهمن و اصغری، علی (۱۳۹۰). بررسی اثر اهرم شرکت بر سیاست های تقسیم سود شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. تهران: مجله دانش مالی تحلیل اوراق بهادار، شماره دهم.

اسلامی بیدگلی، غلامرضا (۱۳۷۰). مروری بر تئوری ها ،سیاست ها و خط مشی تقسیم سود. فصلنامه دانش مدیریت، شماره ۱۴:۲۹٫

یزدانی، آزاده (۱۳۸۵). بررسی نقش ترازنامه در محدود کردن مدیریت سود در شرکت‏های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. دانشگاه الزهراء (س): دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، پایان نامه کارشناسی ارشد حسابداری.

یعقوب نژاد، احمد، بنی مهد، بهمن و شکری، اعظم (۱۳۹۱). ارائه الگو برای اندازه گیری مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مدیریت، سال پنجم، شماره ۱۲٫

سیدی، علی (۱۳۸۶). بررسی رابطه بین مشخصه های هیأت مدیره با مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. دانشگاه تهران: پایان نامه کارشناسی ارشد.

شاملو، عبدالرضا (۱۳۸۹). بررسی اثرتغییرات سود تقسیمی بر عملکرد شرکت ها. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، پایان‏نامه کارشناسی ارشد حسابداری.

آشناگر، محمود (۱۳۸۹). سودمندی سود تقسیمی در تبین بازدهی سهام در شرکت‏های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک: پایان نامه کارشناسی ارشد.

اعتمادی، حسین و چالاکی، پری (۱۳۸۴). رابطه بین عملکرد و تقسیم سود نقدی در شرکت‏های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. تهران: مجله بررسی های حسابداری و حسابرسی، سال دوازدهم، شماره ۳۹ :۴۷-۳۱٫

 ۱- مقدمه

اختیار عمل مدیران در استفاده از اصول تحقق و تطابق، برآورد و پیش بینی و همچنین اعمال روش‏هایی نظیر تغییر روش ارزیابی موجودی کالا، استهلاک سرقفلی، هزینه جاری یا سرمایه ای تلقی کردن هزینه های تحقیق و توسعه و تعیین هزینه مطالبات مشکوک الوصول از جمله مواردی هستند که مدیران می‏توانند از طریق اعمال آنها سود را تغییر دهند. از یک طرف به دلیل آگاهی بیشتر مدیران از وضعیت شرکت، انتظار می رود به گونه ای اطلاعات تهیه و ارائه شود که وضعیت شرکت را به بهترین نحو منعکس کند. از طرف دیگر بنابه دلایلی نظیر ابقاء در شرکت، دریافت پاداش و غیره، مدیریت واحد انتفاعی خواسته یا ناخواسته ممکن است با دستکاری سود، وضعیت شرکت را مطلوب جلوه دهد. تحت چنین شرایطی سود واقعی با سود گزارش شده در صورت های مالی مغایرت داشته و رویدادی تحت عنوان مدیریت سود رخ داده است. از سویی دیگر دنیای تجاری و حرفه ای امروز دستخوش تغییر و تحولات سیاسی گردیده و انقلاب اطلاعات تأثیر بسزایی در نحوه کار داشته است.

هر تحقیق علمی نیاز به مطالعه کارهای پیشینیان و بررسی نتایج و دستاوردهای آنان و مبانی تئوریک در مورد موضوع مربوطه دارد که در روش تحقیق به این مرحله بررسی ادبیات تحقیق می‏گویند. این فصل به بررسی ادبیات و پیشینه تحقیقات انجام شده می پردازد که شامل دو بخش می باشد. بخش اول مربوط به ادبیات موضوع است که به تفصیل اطلاعاتی درباره تعریف، انواع، انگیزه ها، روش ها یا ابزارها و مطالبی دیگر در ارتباط با مدیریت سود و همچنین تعریف، مبانی، اهداف، طبقه بندی و سایر موارد مرتبط با سیاست تقسیم سود ارائه می شود. بخش دوم مربوط به پیشینه تحقیق می باشد. در این پایان نامه تلاش شده تا کلیه پایان نامه ها و تحقیقات داخلی در زمینه مدیریت سود و سیاست تقسیم سود به طور دقیق مورد مطالعه قرار گیرد که قطعاً در غنای پایان نامه بی تاثیر نخواهد بود. لذا به طور کلی در این فصل ابتدا مجموعه ای از اصول و مبانی تئوریک  مدیریت سود و سیاست تقسیم سود که با استفاده از کتب و مقالات فارسی و انگلیسی تهیه شده اند ارائه می گردد، سپس چکیده‏ای از تحقیقات و پایان نامه های انجام شده در این مورد ذکر می شود.

۲- بخش اول: مدیریت سود

۲-۱- مفاهیم مختلف سود

قبل از پرداختن به مدیریت سود لازم است در ارتباط با سود، اهداف گزارشگری آن، استفاده سود برای استفاده کنندگان پیش بینی سود و فواید آن برای سرمایه گذاران مطالبی ارایه شود تا اهمیت آن برای خوانندگان مشخص شود.

۲-۱-۱- سود

در ابتدای پیدایش انسان منفعت گرایی در ذات وی بوده است. با پیدایش علم اقتصاد و در کنار آن حسابداری مفهوم منفعت گرایی جای خود را پیدا کرده است، به طوری که حسابداری دو طرفه با نظریه مالکیت شروع شد. بعدها نظریه تئوری تفکیک شخصیت مطرح گردید. در این تئوری، شخصیت واحد تجاری جدای از شخصیت صاحبان آن بوده و هدف مؤسسه ایجاد سود حسابداری برای سهامداران و بستانکاران بوده است و به دنبال آن تئوری های بنگاه، حقوق باقی مانده و وجوه مطرح شدند، که هر کدام تقسیم جدیدتری از اطلاعات حسابداری به خصوص سود را ارائه می دهند. در تئوری وجوه، سود حسابداری معنی و مفهومی ندارد، در تئوری بنگاه واحد تجاری یک بنگاه اجتماعی به حساب می آید که برای عموم منافع ایجاد می‏کند و منافع آن سود حسابداری نیست بلکه ارزش افزوده است. امروزه اقتصاددانان می گویند سود تنها انگیزه تاسیس بنگاه ها نیست بلکه معتقدند که بنگاه ها با اهداف رفاهی، اجتماعی و اقتصادی هم ممکن است ایجاد شوند. البته در کنار نظریه اقتصاددانان این نظریه وجود دارد که اکثر واحدهای تجاری برای سودآوری تاسیس می شوند (قربانی، ۱۳۸۹: ۱۲).

۲-۱-۲- اهداف گزارشگری سود

شرکت ها بایستی در پایان هر دوره فعالیت صورت های مالی اساسی تهیه نمایند. یکی از این صورت‏های مالی صورت سود و زیان است که آخرین رقم آن سود خالص واحد تجاری است. در واقع سود از جمله برترین شاخص های اندازه گیری فعالیت های واحد اقتصادی است (ثقفی و آقایی ، ۱۳۷۳: ۵). با توجه به اهمیت و کاربردهای مختلف سود اهداف گزارشگری سود شامل موارد زیر است:

سود به عنوان مبنایی برای محاسبه مالیات و توزیع مجدد ثروت بین افراد است.

سود به عنوان راهنمایی مورد تصور است که بر اساس آن سیاست های مربوط به سود تقسیمی و نگهداری سود تدوین می شود.

سود را به عنوان شاخصی از بیشترین مبلغی می دانند که می تواند به صورت سود تقسیمی توزیع یا در شرکت سرمایه گذاری مجدد شود.

سود به عنوان راهنمایی برای سرمایه گذاری و تصمیم گیری مورد توجه قرار می گیرد.

معمولاً چنین فرض می شود که سرمایه گذاران می کوشند بازده مبلغی را که سرمایه گذاری می‏کنند به حداکثر برسانند. در واقع سرمایه گذاران به دنبال سهام شرکت هایی هستند که از توان سودآوری بالایی برخوردارند و حاضرند سهام این شرکت‏ها را به قیمت بالاتری خریداری کنند (هشی و دیگران ، ۱۳۸۸: ۳۷). البته با توجه به درجه قابل قبولی از ریسک، سود به عنوان یک ابزار یا وسیله پیش بینی کننده به حساب می آید که افراد را در امر پیش بینی سودها و رویدادهای اقتصادی آینده یاری می دهد. سود معیاری است که از مباشرت مدیریت بر منابع شرکت و کارایی در به انجام رساندن امور شرکت است، به طوری که هیات استانداردهای حسابداری مالی این موضوع را بدین صورت ارائه کرده است:

“یکی از هدف های صورت‏های مالی این است که در مورد قضاوت درباره توانایی مدیریت از نظر استفاده بهینه یا اثر بخشی از منابع شرکت و جهت دادن به عملکرد در راستای دستیابی به هدف اولیه شرکت که با گذشت زمان بالاترین مقدار نقد به مالکان بازگرداند، اطلاعاتی مفید ارائه نماید”. گزارشگری سود می تواند به عنوان ابزاری باشد تا مدیریت بر اساس آن در مورد آینده برنامه ریزی نماید.

۲-۱-۳- پیش بینی سود و استفاده کنندگان سود

پیش بینی عنصر کلیدی در تصمیمات اقتصادی است. سرمایه گذاران، اعتباردهندگان، مدیریت و سایر اشخاص در تصمیم گیری های اقتصادی خود متکی به پیش بینی ها و انتظارات هستند. برای مثال یک سرمایه گذار در تصمیماتی همچون خرید، فروش یا نگهداری سهام، مایل است از زمان و میزان سودهای تقسیمی و ریسک آنها مطلع باشد. برای آگاهی از این گونه خصوصیات سودهای تقسیمی آتی که از قبل و با دقت کامل میسر نیست، به ناچار باید به پیش بینی روی آورد. اعتباردهندگان نیز به سود آتی شرکت علاقه‏مند هستند. هر قدر میزان سود پیش بینی شده شرکت بیشتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که اعتباردهندگان اصل و بهره اعتبار اعطایی را در سررسیدهای مقرر دریافت دارند. مهمترین منبع اطلاعاتی سرمایه گذاران، اعتباردهندگان و سایر استفاده کنندگان از اطلاعات شرکت ها پیش بینی های سود ارائه شده توسط شرکت ها در فواصل زمانی معین است. البته برای اعتباردهندگان این امکان وجود دارد که برای بررسی اعتبار شرکت ها و یا طبق قراردادهایی که با شرکت منعقد می کنند، اطلاعات خاصی را از شرکت بگیرند. ولی مهمترین منبع اطلاعاتی سرمایه گذاران، اعتبار دهندگان و سایر استفاده کنندگان از اطلاعات شرکت ها (در بورس اوراق بهادار) پیش بینی های سود ارائه شده توسط مدیریت شرکت ها در فواصل زمانی معین است. پیش بینی سود باید اطلاعاتی فراهم کند که منطقی و به موقع باشد تا بتواند نیازهای اطلاعاتی استفاده کنندگان را به نحو مناسبی بر طرف نماید. انجمن های حرفه ای حسابداری در برخی از کشورها در جستجوی یافتن مبانی رضایت بخش برای تهیه و ارائه پیش بینی های مالی هستند. در سال ۱۹۷۲ در تحقیقی که توسط انجمن حسابداران خبره کانادا انجام شد، اسکینر[۱] هدف حسابداری را انتقال اطلاعات مربوط با توجه به نیازهای استفاده کنندگان بیان کرد. در سال ۱۹۷۳ نیز یک گروه تحقیقاتی از انجمن حسابداران رسمی امریکا به سرپرستی رابرت ام تروبلاد[۲] اظهار داشتند که هدف اصلی صورتهای مالی ارائه اطلاعات مفید برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی است. در سال ۱۹۷۵ کمیته نظارت بر استانداردهای حسابداری انگلیس بیان داشت: به عنوان یک دیدگاه اساسی گزارش های ارائه شده از سوی شرکت ها باید تا حد امکان نیازهای اطلاعاتی استفاده کنندگان را برآورد سازد. در همه این بیانیه ها اهداف گزارشگری مالی شامل ارکان معینی است. همگی آنها گزارش اطلاعات را مورد بحث قرار داده و بر ارائه اطلاعات سودمند و مربوط تاکید دارند تا در جهت تخصیص کارا و استفاده اثر بخش از منابع، اتخاذ تصمیمات و قضاوت در مورد عملکرد مدیریت مفید واقع شوند. این گروه از تحقیقات همچنین به طور غیر مستقیم به استفاده کنندگان اطلاعات اشاره می کنند. البته نظر هر یک از گروه های استفاده کننده با توجه به نیازهای اطلاعاتی آنها نسبت به مسئله پیش بینی سود می تواند متفاوت باشد. این استفاده کنندگان در یکی از سه گروه ذیل قرار می گیرند:

گروه استفاده کنندگان دارای امتیاز، از قبیل اداره مالیاتی، سازمان های نظارت و بازرسی، دولت، بانک ها

گروه سهامداران، اعم از سهامداران گذشته، حال، آینده و مشاوران آنها

گروه ذینفعان ویژه مثل رقبا، اعتباردهندگان و سایر ذی نفعان اقتصادی که تحت تاثیر افشای اطلاعات قرار دارند (قربانی ، ۱۳۸۹: ۱۲).

 ۲-۱-۴- فواید سود برای سرمایه گذاران

ارزیابی برای سرمایه گذاران انگیزه اصلی برای پژوهش های حسابداری است. بهبودهای اخیر در نظریه سرمایه، دلایلی برای انتخاب رفتار قیمت اوراق بهادار به عنوان آزمونی تجربی از مفید بودن سود را فراهم نموده است. تاکید بر فواید سود از اواخر دهه ۱۹۶۰ محسوس است، زیرا مساله ارتباط و فواید اطلاعات مالی و انتخاب رویه های حسابداری مطلوب در راس دستور کار تحقیقات حسابداری بود. واضح است که توانایی استنباط ما در مورد مفید بودن اطلاعات مالی به شواهد بازار سرمایه محدود است. ارزیابی مفید بودن اجتماعی هر گونه عمل قانونی یا عمومی نتایج پیچیده ای دارد که ساده تر از مقررات افشای مالی نیست. هر چند که این مشکلات اقتصاددانان و سایر متخصصین علوم اجتماعی را از درگیر کردن خود در ارزیابی مؤثر بودن، مربوط بودن و مفید بودن رویه های اجتماعی باز می دارد، ولی ارزیابی مفید بودن سود که محصول اولیه مقررات افشای مالی است، به طور آشکار اهمیت قابل توجهی دارد. مفید بودن سود، اهمیت زیادی برای کاربران اطلاعات مالی نظیر محققان حسابداری، قانون گذاران و خط مشی گذاران دارد. سود گزارش شده در صورت های مالی اولین قلم اطلاعاتی فراهم شده در این صورت ها است. بیور[۳] می‏گوید: “محتوای اطلاعاتی سود مربوط ترین مساله حرفه حسابداری است، زیرا نتایج آن مستقیماً مطلوبیت فعالیت حسابداری را منعکس می نماید”. نظریه های اقتصادی نقش اصلی سود شرکت را کمک به تخصیص منابع در بازار سرمایه می­دانند.

از سویی دیگر، وجود برخی از شرایط در محیط گزارشگری مالی، امکان ارزیابی مستقیم کیفیت اطلاعات به وسیله استفاده کنندگان را دشوارتر می سازد که از آن جمله می توان به تضاد منافع، پیامدهای اقتصادی با اهمیت، پیچیدگی اطلاعات و عدم دسترسی مستقیم به اطلاعات اشاره کرد (نیکخواه آزاد و دیگران ، ۱۳۷۸: ۱۵). در این میان مدیران می توانند از دانش خود درباره فعالیت های تجاری برای بهبود اثر بخشی صورت های مالی به عنوان ابزاری برای انتقال اطلاعات به سرمایه گذاران و اعتباردهندگان استفاده کنند. با این حال چنانچه مدیران برای گمراه کردن استفاده کنندگان صورت های مالی (درون و برون سازمانی) از طریق اعمال اختیارات خود در زمینه گزینش های حسابداری اختیاراتی داشته باشند، ممکن است نتیجه عکس حاصل شود که در این صورت رویدادی تحت عنوان مدیریت سود رخ می دهد. امروزه مدیریت سود یکی از موضوعات بحث انگیز و جذاب در پژوهش های حسابداری به شمار می رود، که در ادامه به معرفی مدیریت سود می پردازیم.

[۱].Scinner

[۲].Robert M Thrubload

[۳] . Beaver

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق سیاست تقسیم سودو ارتباط فرصتهای سرمایه گذاری و تامین مالی
  • تحقیق سیاست تقسیم سود و نظریه هاو عوامل موثر بر آن
  • تحقیق کیفیت سود تجدید ارائه شده و اهمیت آنها و روش های ارزیابی و عناصر تاثیر گذار بر کیفیت سود و اهمیت تجدید ارائه صورت های مالی
  • تحقیق گسترش ادبیات رفتار هزینه و پیش بینی مدیریت و عوامل موثر بر دقت سود پیش بینی شده
  • تحقیق مفهوم سود و هدف ازگزارشگری مالی ، مدیریت سود و روش های ارزیابی و دیدگاه های آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.