پیشینه تحقیق سبک های یادگیری و نظامهای ابر رسانهای آموزشی قابل تطبیق و ترکیب سبکهای آموزشی دارای ۳۶ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
۲-۱ مقدمه ۱
۲-۲ نمونه متداول سبکهای یادگیری ۳
۲-۲-۱ نوع شخصی تعریفشده مییر بریجز ۴
۲-۲-۲ مدل جزئی گرا، کلیگرا، ترکیبی پاسک ۵
۲-۲-۳ شیوه یادگیری سطحی، عمیق ۶
۲-۲-۴ مدل سبک یادگیری گراشاـریچ من ۶
۲-۲-۵ مدل یادگیری دان و دان ۷
۲-۲-۶ مدل ذهنی گری گرک ۹
۲-۲-۷ مدل روش یادگیری کلب ۱۰
۲-۲-۸ مدل روش یادگیری هانی و مام فرد ۱۲
۲-۲-۹ مدل مغز کامل هرمن ۱۳
۲-۲-۱۰ مدل الگوی یادگیری فیلدر- سیلورمن ۱۳
۲-۳ نظامهای ابر رسانهای آموزشی قابل تطبیق و ترکیب سبکهای آموزشی ۱۷
۲-۳-۱ CS383 ۱۷
۲-۳-۲ مانیک ۱۸
۲-۳-۳ ای دال ۱۹
۲-۳-۴ لساس ۱۹
۲-۳-۵ مسپلنگ ۲۰
۲-۳-۶ آیور ۲۱
۲-۳- ۷ تانگو ۲۲
۲-۳-۸ آها ۲۳
۲-۳-۹ خلاصهٔ سیستمهای هایپرمدیای آموزشی قابل تطبیق ۲۴
۲-۴ مزایای مدل سبک آموزشی فلور سیلورمن (FSLSM) ۲۷
فهرست مراجع و منابع : ۳۰
[[۱]] Sabine Graf,”Adaptivity in Learning Management Systems Focussing on Learning Styles”, Vienna University of Technology Faculty of Informatics, December 2007
[۶] Annabel Latham, Keeley Crockett, David Mclean, “Profiling Student Learning Styles with Multilayer Perceptron Neural Networks”, 2013 IEEE International Conference on Systems, Man, and Cybernetics
[۷] J. E. Villaverde, D. Godoy & A. Amandi ,”Learning styles’ recognition in e-learning environments with feed-forward neural networks”,2006 The Authors. Journal compilation & 2006 Blackwell Publishing Ltd Journal of Computer Assisted Learning 22, pp197–۲۰۶
[۸] MaurícioDziedzic, Fernanda Borges de Oliveira,Paulo Roberto Janissek, “Comparing Learning Styles Questionnaires”,978-1-4673-5261-1/13/$31.00 ©۲۰۱۳ IEEE
[۱۰] Elvira Popescu ,” Learning Styles and Behavioral Differences in Web-based Learning Settings”, 2009 Ninth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies
[۱۱] Yoichi Motomura, Isao Hara,” Bayesian Network Learning System based on Neural Networks”, 2009 Ninth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies
[۱۲] Al Naeme, F. F. A. (1991). The Influence of Various Learning Styles on Practical
Problem-Solving in Chemistry in Scottish Secondary Schools. University of
Glasgow.
[۱۳] Alfonseca, E., Carro, R. M., Martín, E., Ortigosa, A., andParedes, P. (2006). The Impact of Learning Styles on Student Grouping for Collaborative Learning: A Case Study.
User Modeling and User-Adapted Interaction, 16 (3-4), 377-401.
[۱۴] Alias, N. A., and Zainuddin, A. M. (2005). Innovation for Better Teaching and Learning: Adopting the Learning Management System. Malaysian Online Journal of Instructional Technology, 2 (2), 27-40.
[۱۵] Graf, S., and Kinshuk. (2006b). Considering Learning Styles in Learning ManagementSystems: Investigating the Behavior of Students in an Online Course. In
Proceedings of the First Ieee International Workshop on Semantic Media Adaptation and Personalization (Smap 06), IEEE Press, pp. 25-30.
[۱۶] Latham AM et al. An intelligent conversational agent tutor to estimate learning styles.inFuzzy Systems (FUZZ), 2010 IEEE International Conference. 2010. IEEE.
تعریف استاندارد از سبک یادگیری عبارت است از رفتارهای معین شناختی، عاطفی و روانی اجتماعی که بهعنوان شاخصهای نسبتاً پایدار درزمینهٔ نحوه ادراک، تعامل و واکنش نسبت به محیط یادگیری به کار میروند. تعریف دیگر سبک یادگیری شامل ترکیب روشهای شناختی، عاطفی و فیزیولوژیک است که بهوسیله آنها افراد به بازیابی، سازماندهی، پردازش و یادآوری اطلاعات میپردازند. سبکهای یادگیری بهوسیله بسیاری از صاحبنظران بهعنوان یکی از عوامل موفقیت در تحصیلات عالی معرفیشدهاند. اگرچه عموماً چنان تلقی میشود که دانشجویان میتوانند با آگاهی از سبکهای یادگیریشان موفقیت بیشتری در تحصیل به دست آورند لیکن همه دانشجویان نیز از ویژگیهای سبک یادگیری خود آگاهی ندارند. مداخلات پژوهشی و در بسیاری از موارد کاربرد نظریات مربوط به سبک یادگیری، روشهای متنوعی را برای طبقهبندی سبکهای یادگیری پدید آورده است. امروزه هیچ طبقهبندی کاملاً پذیرفتهای در این زمینه وجود ندارد و مقیاسها و دستهبندیهای مختلفی مورداستفاده قرار میگیرند.[۱۴] اکثر این مقیاسها و طبقهبندیها شباهت زیادی باهم داشته و عمدتاً بر ترجیحات محیط آموزشی، شرایط احساسی و ادراکی، انواع شخصیت و یا سبکهای شناختی تأکید مینمایند. سایر مشخصات قابلاندازهگیری بهوسیله مقیاسهای سبک یادگیری عبارتاند از: تفاوتهای شخصیتی، مهارتهای پردازش شناختی، عوامل انگیزاننده درونی و بیرونی، راهبردهای تمرینی، روشهای تعمیم، تاکتیکهای فراشناختی و روشهای مدیریت منابع. فقدان چارچوب مفهومی برای نظریات سبک یادگیری و اندازهگیری آن، یک انتقاد رایج و محوری در این حوزه محسوب میشود. در سال ۲۰۰۴ مرکز تحقیقات یادگیری و مهارتهای انگلستان گزارشی را در مورد بررسی سامانمند مدلها و ابزارهای موجود درزمینهٔ سبک یادگیری منتشر نمود. در این گزارش موارد متعددی از عدم هماهنگی بین مدلها، ابزارها و آموزشگران در رابطه با سبک یادگیری عنوان گردید. از سوی دیگر بسیاری از پژوهشگران این بحث را پیش میکشند که آگاهی از سبکهای یادگیری هم برای اساتید و هم برای دانشجویان حائز اهمیت است. اساتیدی که دانش کافی در این زمینه داشته باشند میتوانند تعلیم خود را بهگونهای متناسب نمایند که به بهترین وجه هماهنگ با سبکهای یادگیری قابلمشاهده از اکثریت دانشجویان باشد. به همین ترتیب دانشجویان با آگاهی از ترجیحات موردنظر خود در یادگیری میتوانند توانمندی لازم را برای استفاده از روشهای مختلف در جهت ارتقای یادگیری کسب نموده و بدینوسیله رضایتمندی آموزشی آنها نیز تقویت گردد. این توانمندی بهویژه حالت انتقادی داشته و زمانی که سبک تدریس استاد با سبک یادگیری دانشجو هماهنگ نیست مفید واقع میشود. توجه به سبکهای یادگیری در محیطهای دانشگاهی به آموزشهای از راه دور و غیرحضوری نیز بسط یافته است. بهاینترتیب تأثیرات محیطی و دسترسی گستردهتر به پیشرفتهای تکنولوژیک نظیر اینترنت و رسانههای دیجیتال میتواند سازگاری بهتری بین نسل جدید دانشجویان و آموزشهای مجازی و الکترونیک برقرار سازد.
زمینه سبکهای یادگیری، پیچیده و تحت تأثیر جنبههای مختلفی است که باعث به وجود آمدن مفاهیم و دیدگاههای مختلفی میشود. بسیاری از نمونههای سبک یادگیری موجود میباشد که هریک توصیفات و طبقات خاص خود رادارند ازاینرو این سبکها باهم متفاوت هستند. کوفیلد و همکارانش[۱](میلادی ۲۰۰۴) ۷ مدل از سبکهای یادگیری را شناسایی کردند و ۱۳ نمونه از آنها را به عنوان مدلهای عمده و اصلی و بر اساس (با توجه به) اهمیت نظری در این زمینه، استفاده گسترده از آنها، و تأثیر آنها در مدلهای دیگر سبکهای یادگیری، طبقهبندی کردند. علاوه بر این در ۳۰ سال گذشته بسیاری از تحقیقات بوده است که با توجه به جنبههای مختلف این مدل سبک یادگیری انجامگرفتهاند. بهعنوانمثال حدود ۲۰۰۰ مقاله مربوط به مایرز-برگِیز[۲](بریگز مایرز ۱۹۶۲) بین سالهای ۱۹۸۵ و ۱۹۹۵ نوشتهشده است و بیش از ۱۰۰۰ نشریه در مورد مدل سبک یادگیری کلب (۱۹۸۴) بهخوبی مدل سبک یادگیری ران و دان (۱۹۷۴) نوشتهشده است. [۱]
همانطور که قبلاً ذکر شد، تعداد زیادی از مدلهای سبک یادگیری وجود دارد. کوفیلد و همکارانش، مدل سبکهای یادگیری را به ۴ خانواده طبقهبندی کردند که این چهار طبقه اقدام به انعکاس دیدگاهها از نظریهپردازان اصلی سبکهای یادگیری میکند. اولین خانواده در این ایده متکی بر این هستند که مبنا و پایهٔ سبکهای یادگیری مشروط به چهار روش بینایی، شنوایی، لامسه و بویایی میشود.[۱۲]
خانواده دوم با این ایده که سبکهای یادگیری انعکاس ویژگیهای عمیق از ساختار شناختی و ازجمله الگوهای توانایی هستند. ساختار سوم این گروه به سبکهای یادگیری بهعنوان اولویت یادگیری انعطافپذیر و پایدار دیده میشوند. آخرین گروه از سبکهای یادگیری به یادگیری روشها، استراتژی، جهتگیری و مفاهیم یادگیری عمل و حرکت میکنند.
در این بخش ۱۰ مدل رایج توصیف میشود که در نمونههای سبک یادگیری رایج و معمول مورداستفاده قرار میگیرند. انتخاب این نمونهها بر اساس بررسی کوفیلد و همکارانشان جمله اهمیت نظری در این زمینه، استفاده گسترده آنها، و تأثیر آنها را بر دیگر نمونههای سبکهای یادگیری صورت گرفته است. علاوه بر این، کاربرد نمونههای سبک یادگیری در پیشرفت فنّاوری و یادگیری بهعنوان معیار مهم در نظر گرفته شد.
در ادامه به برسی این ۱۰ نظریه میپردازیم و با تعاریف و طبقهبندیای نظریهها برای سبک یادگیری آشنا میشویم و نقاط قوت و ضعف آنها را برای بهکارگیری در سیستمهای مدیریت یادگیری مورد بررسی قرار میدهیم.
مشخصه نوع مییر بریجز یک تست شخصیتی است و بهصورت خاص بر سبکهای یادگیری تمرکز ندارد. شخصیت یادگیرنده بر روی شیوه یادگیریاش اثر میگزارد بنابراین مییر- بریجز شامل جنبههای پراهمیت برای تشخیص سبک های یادگیری است، علاوه بر آن دیگر مدلهای سبک یادگیری بر اساس برسی مییر- بریجز میباشند. مییر- بریجز سبک یادگیری را بر اساس چهار جنبهٔ دوقطبی شامل برونگرایی/درونگرایی، حسگرایی/شهودی گرایی، تفکر /احساس و قضاوت /ادراک تقسیم میکند.[۱۴]
ابعاد برونگرا و درونگرا به تمالیات و گرایشهای یک فرد اشاره دارد. تمرکز افراد با گرایش برونگرایی بر روی عوامل محیطی مانند افراد و اشیاء میباشد درحالیکه یک فرد درونگرا تمرکز بر روی افکار خودش و ایدهها دارد. حسگرایی و شهودگرایی نیز روشی میباشد که افراد برای درک دادهها ترجیح میدهند. درحالیکه احساس به دریافت دادهها از پنج حس ربط دارد. افراد شهود گرا از شهود استفاده میکنند و دادهها را از بخش ناهشیار (ناخوانده) درک میکنند. تفکر به معنای آن است که قضاوت بر اساس اتصالات منطقی مثل «غلط یا صحیح» و «اگرـ آنگاه» است ولی احساس مرتبط با «بیشترـ کمتر» و «بهتر ـ بدتر» میباشد.
برای تشخیص سبک یادگیری بر اساس مییر – بریجز یک ابزار شامل یکسری از سؤالات توسعه دادهشده است که حساب کنندهٔ نوع شخصیت و سبک بر اساس پاسخ های داده شده به سؤالات برای چهار مقیاس دوقطبی توضیح دادهشده در بالا میباشد.[۱]
[۱] Coffield et al
[۲] Myers-Briggs
[۳] Myers-Briggs
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر