پیشینه تحقیق مدیریت سود، ابزارها و روش های مدیریت سود، مدیریت سود بر مبنای اقلام تعهدی و مالیه رفتاری و مباحث مرتبط با آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مدیریت سود، ابزارها و روش های مدیریت سود، مدیریت سود بر مبنای اقلام تعهدی و مالیه رفتاری  و مباحث مرتبط با آن  دارای ۶۷ صفحه می باشد   فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱- مقدمه    ۶
۲-۲- مدیریت سود    ۷
۲-۲-۱- تعریف مدیریت سود    ۸
۲-۲-۲- انگیزه‌ها ی مدیریت سود    ۱۱
۲-۲-۲-۱- انگیزه‌های مرتبط با قراردادها    ۱۲
۲-۲-۲-۲- انگیزه‌های سیاسی    ۱۳
۲-۲-۲-۳-  امنیت شغلی    ۱۳
۲-۲-۲-۴-  انگیزه‌های مالیاتی    ۱۴
۲-۲-۲-۵-  پاداش مدیران    ۱۴
۲-۲-۲-۶- ساختار مالکیت    ۱۵
۲-۲-۳- الگوهای مدیریت سود    ۱۵
۲-۲-۴- ابزارها وروش‌های مدیریت سود    ۱۶
۲-۲-۴-۱- تعیین نحوه‌ی عمل حسابداری معاملات به صورت اختیاری    ۱۶
۲-۲-۴-۲- انتخاب اصول حسابداری    ۱۶
۲-۲-۴-۳- تصمیمات اقتصادی اساسی و با اهمیت    ۱۷
۲-۲-۴-۴- تعیین قیمت‌های انتقالی کالاها و خدمات    ۱۷
۲-۲-۴-۵- تعدیل برآوردهای حسابداری    ۱۷
۲-۲-۵- هموار سازی از طریق تخصیص    ۱۸
۲-۲-۶- هموار سازی از طریق طبقه‌بندی    ۱۸
۲-۲-۷- موافقان و مخالفان مدیریت سود    ۱۹
۲-۲-۷-۱- ابزارهای مدیریت سود از طریق رویدادهای مالی واقعی    ۲۲
۲-۲-۷-۲- مدیریت سود از طریق رویداد های مالی واقعی    ۲۳
۲-۲-۸- مدیریت سود بر مبنای اقلام تعهدی    ۲۵
۲-۲-۸-۱- فرضیه مبتنی بر ارائه اطلاعات گمراه کننده    ۲۵
۲-۲-۸-۲- فرضیه های تحقیقات اثباتی    ۲۶
۲-۲-۸-۲- ب- فرضیه بدهی    ۲۷
۲-۲-۸-۲- ج- فرضیه هزینه سیاسی    ۲۷
۲-۲-۹- مدل‌های اندازه‌گیری اقلام تعهدی    ۲۸
۲-۲-۹-۱- مدل اسلون    ۲۸
۲-۲-۹-۲- مدل دی‌آنجلو    ۲۸
۲-۲-۹-۳- مدل هیلی    ۲۹
۲-۲-۹-۴- مدل صنعت    ۳۰
۲-۲-۹-۵- مدل جونز    ۳۰
۲-۲-۹-۶-  مدل تعدیل شده جونز(۱۹۹۵)    ۳۱
۲-۳- مالیه رفتاری  و مباحث مرتبط با آن    ۳۲
۲-۳-۱- مرحله ی گذر از مالی استاندارد    ۳۴
۲-۳-۲- ظهور مالی رفتاری  و تصمیمات مالی    ۳۶
۲-۳-۳-  تئوری چشم انداز    ۳۸
نمودار ۲-۱- تابع ارزش کاهنمن و تیورسکی    ۳۹
۲-۳-۳-۱-  ضرر گریزی    ۳۹
۲-۳-۳-۲- حسابداری ذهنی    ۴۰
۲-۳-۳-۳- کنترل شخصی    ۴۰
۲-۳-۳-۴- دوری از تأسف و پشیمانی    ۴۱
۲-۳-۴- تورش های رفتاری سرمایه گذاران    ۴۱
۲-۳-۴-۱- روش های ابتکاری    ۴۲
۲-۳-۴-۲- خودفریبی    ۴۴
۲-۳-۴-۳- تعاملات اجتماعی    ۴۵
۲-۳-۵- کاربرد مالیه رفتاری در فهم رفتار سرمایه گذاران    ۴۶
۲-۳-۶- رفتار سرمایه گذاران    ۴۷
۲-۳-۷- شفاف سازی اطلاعات مالی و رفتار سرمایه گذاران    ۵۰
۲-۴- پیشنه تحقیق    ۵۱
۲-۴-۱-تحقیقات خارجی    ۵۱
۲-۴-۲- تحقیقات داخلی    ۵۸
فهرست منابع و مأخذ    ۶۴
الف- منابع فارسی    ۶۴
ب- منابع لاتین    ۶۶

منابع

کردستانی غ، مجد ض. ۱۳۸۶٫ بررسی رابطه بین ویژگی‌های کیفی سود و هزینه سرمایه سهام عادی. مجله بررسی‌های حسابداری و حسابرسی، ۴۸: ۱۰۴-۸۵٫

رساپور ا. ۱۳۸۰٫ بررسی رابطۀ سود هر سهم با هزینه سرمایه در ایران. پایان‌نامه کارشناسی ارشد،دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی.

نوروزبیگی ا. ۱۳۸۶٫ محتوای اطلاعاتی اعلامیه های سود هر سهم براساس ضریب واکنش سود.پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی.

رحمانی نصرآبادی م.۱۳۸۷٫ عوامل مؤثر بر دقت سود پیش بینی شده توسط شرکت ها. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم اقتصادی ودارایی دانشگاه مازندران.

پناهیان ح، عرب‌زاده م. ۱۳۸۷٫ بررسی و شناسایی مدل‌های هزینه سرمایه و عوامل مؤثر بر هزینه سرمایه در بورس اوراق بهادار تهران. فصلنامه بصیرت،۴۰: ۱۰۳-۸۵ .

خالقی مقدم ح. ۱۳۷۷٫ میزان عدم صحت پیش بینی سود شرکتها در عرضه اولیه.پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی.

نصیرپور م. ۱۳۷۹٫بررسی تأثیر اندازه شرکت بر هزینه سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی.

شریعت پناهی م، قاسمی ق. ۱۳۸۴٫ مقایسه دقت پیش بینی سود توسط مدیریت با سری های زمانی باکس جیکینز.مجله مطالعات حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی ،۱۱: ۲۵-۸ .

طهماسب زاده م. ۱۳۸۹٫ نسبت‌های مالی و هزینه سهام عادی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم.

آزاد م.۱۳۸۲٫ محتوای اطلاعاتی پیش بینی سود شرکتها. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی.

آشتاب ع. ۱۳۸۷٫ شناسایی عوامل مؤثر بر خطای پیش بینی سود شرکتهای جدید الورود به بورس اوراق بهادار تهران. پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی «علوم اقتصادی»، ۲۸: ۲۱-۵٫

خالقی مقدم ح. ۱۳۸۴٫دقت پیش بینی سود شرکتها. رساله دکتری، دانشکده علوم اداری و مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران.

ظریف فرد ا، قائمی م. ۱۳۸۲٫آزمون تجربی مدل قیمت‌گذاری دارایی‌های سرمایه‌ای در بورس اوراق بهادار تهران. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز،۲: ۵۳-۴۷٫

 ۲-۱- مقدمه

تصمیم گیری های اقتصادی نیازمند اطلاعاتی است که بتوان با کمک آنها منابع موجود و در دسترس را به گونه ای مطلوب تخصیص داد. یکی از مهمترین عوامل در تصمیم گیری صحیح، اطلاعات مناسب و مرتبط با موضوع تصمیم است که اگر به درستی فراهم و پردازش نشود، تاثیرات منفی برای فرد تصمیم گیرنده در پی خواهد داشت. بهر ه گیری از اطلاعات افشا شده و به عبارتی تصمیم گیری صحیح در بازار اوراق بهادار زمانی امکانپذیر است که این اطلاعات، به موقع، مربوط، با اهمیت و نیز کامل و قابل فهم باشد. چنانچه اطلاعات فاش شده، این ویژگی ها یا بعضی از آنها را نداشته باشد، بدون تردید ساز و کار کشف قیمت در بازار به درستی عمل نخواهد کرد و قیمت گذاری اوراق به شیوه ای مطلوب انجام نخواهد شد. وجود اطلاعات کافی در بازار و انعکاس به موقع و سریع اطلاعات در قیمت اوراق بهادار با کارایی بازار ارتباط تنگاتنگی دارد .افشای اطلاعات موجب بهبود سازوکار کشف قیمت ها و در نتیجه قیمت گذاری بهینه و افزایش امکان پیش بینی منطقی روند قیمت ها می شود. شفافیت، شاخص توان مدیریت در ارایه اطلاعات ضروری به شکل صحیح، روشن، به موقع و در دسترس است، به عبارتی شفافیت، منعکس کننده این مطلب است که آیا سرمایه گذاران تصویری واقعی از آنچه واقعاً در داخل شرکت روی می دهد دارند یا خیر )وطن پرست، ۱۳۸۷).

این در حالی است که سیستم حسابداری به عنوان یک سیستم اطلاعاتی قادر به تهیه و ارایه چنین اطلاعاتی است به عبارت  بهتر  این سیستم می تواند اطلاعاتی را فراهم آورد که اشخاص ذی نفع و ذی علاقه به واحد های اقتصادی برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه لازم  دارند. اهمیت و جذابیت چنین ادعایی موجب شده است  تا در طول چهار دهه گذشته صاحبنظران بسیاری به آزمون آن بپردازند و شاخه جدیدی از پژوهش مبتنی بر بازار در  حسابداری را  تحت عنوان مطالعات ارتباط ارزشی معرفی نمایند (باغومیان، ۱۳۹۰).

بر اساس این نظریه ها که نظریه بازار کارا از دل آنها بیرون آمده است ،واکنش منطقی سرمایه گذاران موجب تعدیل قیمت اوراق بهادار برای رسیدن به ارزشهای واقعی (ذاتی) می شود.چنین مفروضاتی مبنای شکل گیری انتقادات به الگوهای غالب این نظریه ها قرار گرفت ،زیرا شواهد در دنیای واقعی به گونه ی دیگری بودند. فرضیات اقتصاد کلاسیک جایی برای احساسات انسانی و خطا های شناختی در تصمیم گیری های مالی باقی نگذاشته است شناخت اثرات همین  احساسات و خطا ها در تحقیقات مالی و روندها ی قیمت و بازدهی در بازار های مختلف منجر به  ایجاد جریانی درمدیریت مالی و سرمایه داری شد که به مالیه رفتاری شهرت یافت .در مدل های تئوریک اقتصادی و مالی، رفتار سرمایه گذاران و تأثیر شخصیت ها و قضاوت هایشان ثابت فرض شده، اما دربسیاری از مواقع رفتار سرمایه گذاران و فرهنگ تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در اوراق بهادار باعث ناآرامی بسیاری در بازارهای سهام  شده استاوایل دهه ۷۰ میلادی نظریه بازار کارا به  بیشترین کاربرد خود درمطالعات دانشگاهی رسیدبیشترمدلهای مالی درآن زمان به  بررسی رابطه  قیمت داراییها ومتغیر های  کلان اقتصادی پرداختند که  با استفاده از نظریه انتظارات عقلایی سعی در مرتبط کردن علوم مالی و اقتصادی در یک نظریه جذاب را داشتند. اما وجود برخی شواهد تجربی مانند اضافه بازده ناشی از اندازه شرکت و معکوس شدن روند ها در بلند مدت که  توسط مدلهای رایج فرضیه بازار کارا قابل تبیین نبودند، زمینه ساز پیدایش نظریه هایی به نام مالیه رفتاری شد.

۲-۲- مدیریت سود

مبحث مدیریت سود در سال‌های اخیر از زوایای مختلف توسط محققان حسابداری مورد توجه قرار گرفته است. بخصوص بعد از شنیدن خبرهایی درباره‌ی انجام موارد خلاف قاعده و عرف در حسابداری و به دنبال آن اعلان ورشکستگی شرکت‌های بزرگ تجاری، مدیریت سود نزد استفاده کنندگان از اطلاعات مالی به ویژه سهامداران اهمیت بیشتری پیدا کرده است. به این دلیل که بعد از آشکار شدن اعمال مذکورغالباً ارزش سهام شرکت در بازار کاهش یافته و در حالت افراطی منجر به ورشکستگی واحد تجاری گردیده است. در اینجا به چند نمونه از این اثرهای خلاف قاعده و عرف اشاره می‌گردد؛

الف) ورشکستگی شرکت‌های بزرگ تجاری از قبیل انرون[۱]، آدلفیا[۲]، ورلد کام[۳]، گلوبال کراسینگ[۴] و تایکو[۵] به دلیل اعمال مدیریت سود در حجم وسیعی اتفاق افتاده است. ورشکستگی شرکت انرون را اولین شکست بزرگ مالی در قرن اخیر و بزرگترین شکست در تاریخ اقتصادی دنیا از بدو تأسیس واحدهای تجاری بزرگ دانسته‌اند. ارزش سهام این شرکت در اواسط سال ۲۰۰۱ به شدت شروع  به کاهش نمود و در دسامبر همان سال این شرکت رسماً اعلام ورشکستگی نمود و در این میان، سرمایه‌گذاران، بازار سرمایه و دنیای اقتصاد را مات و مبهوت نمود. موضوع به قدری مهم بود که در کنگره آمریکا مورد بحث قرار گرفت و مدیران ارشد شرکت و حسابرسان آن تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

ب) در سال ۱۹۸۸ پس از یک انتظار طولانی جهت ارائه صورت‌های مالی، شرکت سان بیم[۶] در رابطه با عملکرد مربوط به سال ۱۹۷۷ اختلافی در حدود ۶۵% بین سود واقعی و سود گزارش شده خود اعلام داشت. این شرکت افزایش حیرت انگیز سود در سال ۷۷ را ناشی از انعکاس غیر واقعی مخارج حاصل از تجدید ساختار در سال ۱۹۶۶ و همچنین شناسایی نابهنگام درآمدها اعلام کرد.

ج) در سال ۱۹۸۸ ارزش بازار سهام شرکت سای بیس[۷] بیش از ۲۰% کاهش یافت. این امر هنگامی اتفاق افتاد که اقدام مدیران مبنی بر گزارش گمراه کننده و غیر واقعی میزان فروش شرکت‌های تابعه ژاپنی افشا گردید. در قرارداد فروش عنوان شده بود که مشتریان می‌توانند نرم افزارهای خریداری شده را بعداً و بدون پرداخت جریمه عودت دهند. همانطور که ملاحظه می‌گردد باز هم همانند موارد قبلی دستکاری سود عامل اصلی تمام مشکلات محسوب می‌شود.

۲-۲-۱- تعریف مدیریت سود

مدیریت سود در ادبیات حسابداری از موضوعات نسبتاً تازه و مورد توجه مدیران است که از ابتدای قرن بیستم با انجام تحقیقات مختلفی توسط صاحبنظران این رشته در خارج از کشور مطرح شده است. هر یک از تحقیقات از ابعاد خاصی و با عبارات متفاوتی نظیر دستکاری سود، هموارسازی سود و در نهایت مدیریت سود به موضوع پرداخته‌اند (رخشان، ۱۳۷۷،ص ۳۰).

با بررسی‌های انجام شده در ادبیات دانشگاهی و حرفه‌ای، از مدیریت سود تا کنون تعریف واحدی صورت نپذیرفته است و از دیدگاه‌های مختلف تعاریف متعددی بیان شده که به چند مورد مهم اشاره می‌شود؛

طبق تعریف شیپر[۸] مدیریت سود عبارت است از گزارشگری مالی جانبدارانه و همراه با سوء گیری که بر اساس آن مدیران از روی تعمد و با تصمیم قبلی، در فرایند تصمیم‌گیری مالی مداخله می‌‌کنند تا برخی منافع خاص را عاید خود سازند.

هیلی و واهلن تعریف زیر را از مدیریت سود ارائه کرده‌اند: «مدیریت سود زمانی اتفاق می‌افتد که مدیران از قضاوت‌های شخصی خود برای گزارشگری مالی استفاده می‌کنند و در نتیجه در ساختار مالی تغییراتی به وجود می‌آید. این تغییرات در گزارشگری مالی موجب گمراهی افراد ذینفع در باره‌ی عملکرد بنگاه اقتصادی می‌گردد و یا روی پیامدهای ناشی از قراردادهای واحد تجاری که به ارقام حسابداری گزارش شده وابسته است، اثر می‌گذارد» (هیلی و واهلن،[۹] ۱۹۹۹).

از نظر اسکات (۱۹۹۷)، مدیریت سود انتخابی است که بر اساس سیاست‌های حسابداری شرکت صورت می‌پذیرد تا شرکت به برخی از اهداف خاص مدیریت دست یابد ( اسکات،[۱۰] ۱۹۹۷).

از دیدگاه واتس[۱۱] و زیمرمن[۱۲] مدیریت سود یعنی اینکه مدیر آزادی عمل خود بر روی ارقام حسابداری را با فرض وجود یا عدم وجود محدودیت‌های موجود در این زمینه به کار گیرد.

گوردن و همکاران در سال ۱۹۹۶ نیز نوشتند: «اگر زمانی مدیران روش خاصی از روش‌های حسابداری را بر‌گزینند و نوسانات سودهای گزارش شده کاهش یابد، نتیجه هموار سازی یا مدیریت سود است. آنها همچنین متذکر می‌شوند که مدیران در حدود قدرتشان که ناشی از آزادی عمل در چارچوب اصول و روش‌های پذیرفته شده حسابداری است می‌توانند:

الف) روی سود گزارش شده اثر گذارند.

ب) روی نرخ سود شرکت اثر گذارند  (گوردن،[۱۳] ۱۹۶۶).

دی‌گئورگ[۱۴] و همکاران مدیریت سود را به عنوان نوعی دستکاری مصنوعی سود توسط مدیریت جهت حصول به سطح مورد انتظار سود برای بعضی تصمیمات خاصی (از جمله برآورد روند سودهای قبلی برای پیش‌بینی سودهای آتی) تعریف می‌کند. به نظر ایشان، در واقع انگیزه اصلی مدیریت سود، مدیریت تصور سرمایه‌گذاران در مورد واحد تجاری است.

به طور کلی مدیریت سود به عنوان اقدامات آگاهانه به عمل آمده توسط مدیریت جهت رسیدن به اهداف خاصی در چارچوب رویه‌های حسابداری تعریف می‌شود. مدیریت نسبت به سایرین به اطلاعاتی دسترسی دارد که برای افراد دیگر قابل دسترسی نیست. در صورتیکه مدیران با استفاده از مدیریت سود قصد انتقال اطلاعاتی را داشته باشند که معرف واقعیات و ارزش واقعی واحد تجاری باشد، نمی‌توان ایرادی برآن وارد دانست، اما نگرانی زمانی ایجاد می‌شود که هدف مدیران از مدیریت سود به عنوان عاملی برای گمراهی استفاده کنندگان از اطلاعات مربوط به عملکرد شرکت باشد.

مدیریت در انتخاب برخی از رویه‌های حسابداری اختیار عمل دارند. طبیعی است انتظار داشته باشیم که مدیران روش‌هایی را انتخاب می‌کنند که منافع و مطلوبیت آنها را حداکثر کند و یا باعث افزایش ارزش سهام شرکت شود.در مدیریت سود دو رویکرد قابل تصور است، که عبارتند از:

۱) کنترل اقلام تعهدی و

۲)انتخاب رویه‌های حسابداری تعهدی می‌باشد.

لازم به یادآوری است که منظور از اقلام تعهدی (معوقات) اختلاف بین سود و وجوه نقد حاصل از عملیات می‌باشد. اقلام تعهدی از دو بخش اقلام تعهدی اختیاری و اقلام تعهدی غیر اختیاری تشکیل یافته است. در حالیکه اقلام تعهدی غیر اختیاری به واسطه مقررات، سازمان‌ها و عوامل خارجی محدود هستند، اقلام تعهدی اختیاری، قابل اعمال نظر توسط مدیریت هستند. بنابراین جزء اختیاری اقلام تعهدی به عنوان شاخصی در جهت کشف مدیریت سود در واحدهای تجاری، در مطالعات حسابداری به کار گرفته شده است.

نخست رویکرد اقلام تعهدی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اقلام تعهدی عبارت است از برخی از درآمدها و هزینه‌ها که در صورت سود و زیان آورده می‌شوند ولی در صورت جریان وجوه نقد نشان داده نمی‌شود.  اقلام تعهدی خود به دو دسته اقلام تعهدی اختیاری و غیراختیاری قابل تقسیم می‌باشند. اقلام تعهدی اختیاری عبارت از اقلام تعهدی که مدیریت می‌تواند کنترل‌هایی را روی آنها اعمال نماید. برای شرح این‌ که این اقلام چگونه ممکن است در مدیریت سود مورد استفاده قرار گیرند از رابطه ذیل استفاده می‌کنیم: سود خالص = جریان وجه نقد ناشی از عملیات + (-) خالص اقلام تعهدی رابطه فوق می‌تواند به این صورت نیز ارائه شود:

سود خالص = جریان وجه نقد ناشی از عملیات + (-) خالص اقلام تعهدی غیر اختیاری + (-) خالص اقلام تعهدی اختیاری

هزینه‌های استهلاک: هزینه استهلاک سالانه از روش استهلاک شرکت و برآورد آن از عمر مفید منتج شده است. طبق این روش، هزینه استهلاک یک قلم تعهدی غیراختیاری است.

[۱]– Enron

[۲]– Adelphia

[۳]– WorldCom

[۴]– Global Crossing

[۵]– Tyco

[۶]– Sun beam

[۷]– Sy base

[۸]– Schpper

[۹]– Healy & Wahlen

[۱۰]– Scott

[۱۱]– Watts

[۱۲]– Zimmerman

[۱۳]– Gordon

[۱۴]– Degeorg

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق سیاست تقسیم سودو ارتباط فرصتهای سرمایه گذاری و تامین مالی
  • تحقیق سیاست تقسیم سود و نظریه هاو عوامل موثر بر آن
  • تحقیق کیفیت سود تجدید ارائه شده و اهمیت آنها و روش های ارزیابی و عناصر تاثیر گذار بر کیفیت سود و اهمیت تجدید ارائه صورت های مالی
  • تحقیق گسترش ادبیات رفتار هزینه و پیش بینی مدیریت و عوامل موثر بر دقت سود پیش بینی شده
  • تحقیق مفهوم سود و هدف ازگزارشگری مالی ، مدیریت سود و روش های ارزیابی و دیدگاه های آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.