پیشینه تحقیق مفهوم ارزش ویژه برند و ارزش ویژه نام و نشان تجاری و مسائل مربرط به آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مفهوم  ارزش ویژه برند و ارزش ویژه نام و نشان تجاری و مسائل مربرط به آن دارای ۷۶ صفحه می باشد   فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

تاریخچه بانکداری درایران    ۵
مدیریت موثر برند    ۸
تعریف ارزش ویژه برند    ۸
ارزش ویژه برند و مؤلفه‌های آن    ۱۲
مقیاس Aaker (1991؛ ۱۹۹۶) از ارزش ویژه برند    ۱۲
معیار ارزش ویژه برند Keller (1994)    ۱۴
آگاهی برند    ۱۴
تداعی های برند    ۱۸
تعریف و بعد دار بودن تداعی های برند    ۲۰
تداعی های برند بر تصمیم گیری مشتری تأثیر می‌گذارند    ۲۵
سنجش تداعی های برند    ۲۶
کیفیت ادراک شده    ۲۹
وفاداری برند    ۳۱
بحث مؤلفه‌های ارزش ویژه برند    ۳۲
رویکرد مالی    ۳۴
مدل ارزش ویژه برند مشتری محور Keller (2003)    ۳۵
مفهوم سازی ارزش ویژه برند برای خدمات بانکی    ۳۸
مسائل مربوط به اندازه گیری (سنجش)    ۴۰
برتری برند    ۴۱
تعریف نگرش برند    ۴۲
اهداف نگرش‌های برند    ۴۳
اندازه‌گیری پیشین نگرش‌های برند    ۴۵
مسائل مربوط به اندازه‌گیری نگرش برند    ۴۶
تأثیر برند    ۴۷
تعاریف تأثیر برند    ۴۷
اهمیت تأثیر برند برای خدمات بانکی    ۴۹
اندازه‌گیری پیشین تأثیر برند    ۵۰
مسائل مربوط به اندازه‌گیری برای تأثیر برند    ۵۲
ادبیات نتیجه ارزش ویژه نام و نشان تجاری    ۵۳
تعریف هم نوایی با برند    ۵۴
ابعاد هم نوایی با  برند    ۵۵
وفاداری رفتاری    ۵۵
حس تعلق به انجمن    ۵۵
آمیختگی فعالانه با برند    ۵۸
مسائل مربوط به اندازه‌گیری برای هم نوایی با برند    ۵۹
مسائل مربوط به اندازه‌گیری آگاهی برند    ۶۰
مسائل مربوط به اندازه‌گیری تداعی های برند    ۶۱
چهارچوب های تئوریکی    ۶۳
هرم ارزش ویژه برند کلر (۲۰۰۳)    ۶۴
هرم سازگار شده ارزش ویژه برند    ۶۶
پیشینه تحقیق    ۶۹
منابع    ۷۲

 

منابع

۱-حسینی ، سید محمود، و سید ابوالفضل ابوالفضلی و محمد رحیمی هلری؛ بررسی تاثیر ارزش ویژه نام  نشان تجاری بر پاسخ مصرف کننده (مطالعه موردی : نام و نشان تجاری ایرانول)؛ چشم انداز مدیریت پاییز ۱۳۸۸ ؛ شماره ۳۲ .

۲- کلر ،کوین ،۱۳۹۱،مدیریت استراتژیک برند،ترجمه عطیه بطحائی،نشر سیته و دبیرخانه کنفرانس بین المللی برند، چاپ دوم

۳- معتمدوزیری ، کامبیز ، ۱۳۹۰ ، بررسی تاثیر حضور در نمایشگاه های تخصصی بر تقویت ارزش ویژه برند، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه مدیریت ، دانشکده مدیریت

۴- دیواندری ، علی، و محمد حقیقی و اشکان الهیاری؛ بهبود ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری توسط ایجاد تصور از مزیت های کارکردی و غیر کارکردی (مطالعه موردی بانک ملت)؛ چشم انداز مدیریت ؛ بهار ۱۳۸۸ ؛شماره ۳۰ .

ابراهیمی، عبدالحمید؛ خیری، بهرام ؛ یادگاری نیارکی، سمیه ، ارزیابی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مبتنی بر نظر مصرف کننده،مجله مدیریت بازاریابی ، سال چهارم ، شماره ۷، پاییز و زمستان ۸۸

۶-گیلانی نیا، شهرام، و جواد موسویان؛ تاثیر وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند بانک از دیدگاه مشتریان کارت الکترونیکی؛ فصلنامه مدیریت صنعتی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاداسلامی واحد سنندج؛سال پنجم، زمستان ۱۳۸۹؛ شماره ۱۴٫:

۷-الهیاری ، اشکان. ۱۳۸۸ ، بررسی رابطۀ بین تصویر از عناصر معنا بخش برند و شناخت برند، براساس مدل ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران ، دانشکده مدیریت

۸-کاتلر، فیلیپ، گری آرمسترانگ ، ۱۳۸۵ ، اصول بازاریابی ، ترجکه دکتر بهمن فروزنده ، نشر آموخته ، چاپ هفتم

 

تاریخچه بانکداری درایران

نخستین بانک ایران «بانک  شرق» بود این بانک بدون تحصیل هیچگونه امتیازی در سال ۱۲۶۶ تأسیس شد و درمحل بانک بازرگانی در شمال شرقی میدان توپخانه شروع به فعالیت کرد . مرکز آن در لندن وحوزه فعالیتش مناطق جنوبی آسیا بود (حسنی ودیگران ، ۱۳۸۷ ،). درسال ۱۲۶۷  کلیه شعب واثاثه بانک را به بانک شاهی واگذار نمود.

در رقابت با عملیات بانک شرق صرافان ایرانی اقداماتی را آغاز کردند ولی قبل ازآنکه  نتیجه نهائی این رقابت حاصل شود، حریف زورمندی بانک شرق را خرید،  که مبتکر آن پاول جولیوس رویتر [۱]بود. وی برای مدت ۷۰سال جهت کشیدن راه آهن، حق انحصاری بهره برداری از کلیه معادن ، تأسیس بانک وغیره را از دولت ایران گرفت . این امتیاز مدتی بعد   لغو وامتیاز دیگری  که اساس آن تأسیس بانک شاهی ایران بود ، جایگزین آن گردید.

بعد از واگذاری امتیاز تأسیس بانک شاهی ایران به رویتر یکی از اتباع دولت روسیه به نام ژاک بولیا کوف پیشنهاد تأسیس بانک استقراضی ایران را داد. در سال ۱۲۶۹ شمسی موافقت گردید که اجازه تأسیس انجمن استقراضی ایران به مدت ۷۵ سال با حق انحصاری حراج عمومی به او داده شود. بعدها انجمن استقراضی ایران تبدیل به بانک استقراضی ایران گردید.  بانک مزبور برخلاف بانک شاهی فقط قسمت های شمالی ایرانی را حوزه فعالیت خود قرارداده بود وکمتر به امور بانکی درجنوب می پرداخت. با اجرای نخستین برنامه هفت ساله اقتصادی و افزایش فعالیتهای اقتصادی وتوسعه و مبادلات خارجی به تدریج نقص شبکه بانکی عیان شد و لزوم استقرار بانکداری خصوصی به صورت بارزی ، نمایان گردید. درنتیجه با تأسیس اولین بانک بازرگانی خصوصی به نام بانک بازرگانی ایران در سال ۱۳۲۸، فعالیت بانکداری خصوصی، در صحنه اقتصاد ایران آغاز شد. بعد از آن طی سالهای ۱۳۳۰ تا ۱۳۳۱ به علت قطع درآمد نفت، بانک ملی ایران کمک هایی را برای تأمین هزینه های جاری دولت به عهده گرفت. در این زمان که  بحران کشور را فرا گرفته بود، صنعت بانکداری برخلاف سایر بخش های  اقتصادی به سرعت توسعه یافت . حاصل این توسعه تاسیس بانک صادرات، بانک تهران، بانک بیمه بازرگان، بانک پارس و بانک عمران بود.  به موازات توسعه فعالیت بانکی بخش خصوصی، بانک شاهی سابق که با  نام بانک انگلیسی در خاورمیانه فعالیت می کرد، درمرداد سال ۱۳۳۱ درایران به فعالیت خود پایان داد (حسنی و دیگران ،۱۳۸۷ ص ۱۸).

بانک ملی تسهیلات اعتباری زیادی را برای تأمین نیازمندی های مالی برنامه توسعه اقتصادی فراهم آورد. به علت استقبال فوق العاده مردم کشور از معاملات بانکی توجه سرمایه های داخلی وخارجی به بانکداری درایران نیز جذب شد. دراواخر سال ۱۳۳۶ و اوایل۱۳۳۷ تعداد زیادی بانک های خصوصی با سرمایه خالص داخلی (بانک اصناف ایران، بانک کار، بانک ایرانیان، بانک ایران و عرب ) یا با مشارکت سرمایه داخلی وسرمایه خارجی (بانک ایران و انگلیس، بانک ایران و خاورمیانه، بانک تجارتی ایران و هلند بانک بین المللی ایران و ژاپن) تشکیل شدکه بیش از ۵۱ درصد سهام هریک و هم مدیرعامل آن ها ایرانی بودند. همچنین درسال ۱۳۳۸ اولین بانک تخصصی خصوصی به نام بانک توسعه صنعتی ومعدنی ایران با مشارکت سرمایه خصوصی ایران وسرمایه خارجی متعلق به بانک ها و مؤسسات مالی مهم آمریکا و اروپا برای کمک به فعالیت های صنعتی ومعدنی بخش خصوصی تأسیس شد.  بدین ترتیب در اواخر دهه سی، بانک ها علاوه بر بانک مرکزی به ۲۶ واحد بالغ شدند که ۱۶ واحد آن ها بانکهای خصوصی بودند. فعالیت های بانکی نیز درنتیجه استقبال بی سابقه برای سرمایه گذاری، توسعه فوق العاده یافت.

درنتیجه کار صرافی درخارج از سیستم بانکی به تدریج محدود شد و برای اولین بار در تاریخ کشور، بانک ها نقش مؤثری را درسرمایه گذاری در امور تولیدی و توسعه اقتصادی کشور ایفا کردند، ازآن تاریخ به بعد افزایش تعداد شعب وتوسعه حجم معاملات بانکی در سراسر کشور، سیستم بانکی را به صورت یکی از عناصر اساسی توسعه اقتصادی کشور درآورد (حسنی و دیگران ،۱۳۸۷ ص ۱۸).

با وقوع انقلاب اسلامی در کشور و فرار افراد سرمایه دار وابسته به حکومت در وضع بانک ها خلل بزرگی وارد شد . این مشکلات سبب شده تا دولت برای جلب نظر مردم تمام بانک ها را دولتی اعلام کنند و تا حد امکان بانک ها را در هم ادغام کردند. روند کار بانک های دولتی در دو دهه اول انقلاب ادامه داشت بطوری که بانک ها به دو دسته بانک های تجاری دولتی و بانک های تخصصی دولتی مشغول ارائه خدمات بودند. اما از آغاز دهه ۸۰ با ارائه مجوز توسط بانک مرکزی برای تاسیس بانک های خصوصی عرصه جدیدی در صنعت بانک داری کشور گشوده شد. با رقابتی شدن  فضای بین بانک ها مفهوم برند در صنعت بانک همانند سایر کشورهای توسعه یافته و حتی  در حال توسعه جایگاه خود را بازیافت . آشکار شدن این موضوع در صنعت بانک ایران اهمیت مدیریت موثر برند را همچون سایر بنگاه های اقتصادی نمایاند.  مدیریت مؤثر برند بدون شک تصویر یک شرکت را شکل می‌دهد، همانطور که عایدات قابل ملاحظه و  «مثبت اندیشی» به بار می‌آورد و  پایگاه مشتری وفادار را توسعه می‌دهد (Aaker و Biel، ۱۹۹۴(.

مدیریت موثر برند

به رغم اهمیت رو به رشد مدیریت مؤثر برند برای  بانک های تجاری، هنوز هیچ اتفاق نظری بر سر چگونگی سنجش دقیق سلامت یک برند بانکی وجود ندارد. برای برآورد تأثیرگذاری فعالیت‌های سازمانی در ساخت ارزش ویژه برند، ایجاد مقیاسی معتبر و پایا که بتواند مسیر سلامت یک برند را دنبال کند، تعیین کننده  است. هدف این فصل آن است که یک آزمایش عمقی از ادبیات پیشین مربوط به ارزش ویژه برند به دست دهد. ابتدا مروری بر تعریف‌های فراوان از ارزش ویژه برند ارائه خواهد شد.

در اصل، این بخش شامل تعریفی از ساخت خواهد بود که این پژوهش از آن بهره خواهد گرفت. بخش بعدی گذر از یک توصیف آشکار از ابعاد خاص، چارچوب‌های مفهومی و چارچوب‌های تئوریک را باز می‌نمایاند که مربوط به این پژوهش هستند. این بخش با یک آزمایش از نمونه ارزش ویژه برند مشتری محور Keller (2002) آغاز می‌شود که شالوده‌ای است که این پژوهش بر آن بنا شده است. ساخت‌ها عبارتند از آگاهی برند، تداعی های برند، نگرش برند، تأثیر  برند و هم نوایی با برند.

تعریف ارزش ویژه برند

در زمینه‌ی تعریف ارزش ویژه برند در ادبیات بازاریابی، اتفاق نظر وجود ندارد. از یک منظر سازمانی، Aaker (1996-1991) ارزش ویژه برند را به این صورت تعریف می‌کند: «مجموعه‌ای از اموال و تعهدات  مربوط به نماد و نام یک برند که به ارزش تولید شده توسط یک محصول یا خدمت، برای کارخانه و / یا مشتریان کارخانه، اضافه (کسر) می‌شود». شرکت‌ها مسئولیت دارند که اموال فراوان برند را مدیریت کنند به منظور بهبود ارزش محصول برای مشتری و کارخانه. از منظر Aaker یک کارخانه باید رسیدگی کند که برند با جنبه‌های ملموس خود، همچنین ارزش‌ها و اهداف سازمان به طور کلی ، خلاصه با ویژگی های شخصی که آن برند ممکن است دارا باشد و باز نمایی های نمادین از برند، بازنمایی شود. به علاوه ، این جنبه‌های برند از یک همانندی فراگیر یا تصویر برند در ذهن مشتری   (۱۹۹۶, Aaker) شکل می گیرد.

[۱] -Paul Julius Reuter

 

80,000 ریال – خرید

 

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق کانال های توزیع و انواع آن و تاثیر خرده فروشی چندکاناله بر ارزش برند
  • تحقیق نام تجاری ، خصوصیات ، ابعاد کارکردی ،ارزش، تبلیغات و مدلهای برند و مفهوم وفاداری به برند و نقش برند در وفاداری مشتریان
  • تحقیق ارزش و اهمیت نام تجاری ، مدل های ارزش ویژه برند و بسط برند و عوامل موثر بر بسط برند
  • تحقیق مفهوم برند ، اعتبار برند، اعتماد برند و ویژگی ارتباطی برند و رضایتمندی مشتریان نسبت به برند
  • تحقیق برند(نام تجاری) و ارزش ویژه برند و کیفیت خدمات و مدل های آن ، آگاهی از برند و وفاداری به برند و دیدگاه های آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.