پیشینه تحقیق مفهوم مدیریت دانش و یادگیری الکترونیکی و مسائل مربوط به آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مفهوم مدیریت دانش و یادگیری الکترونیکی و مسائل مربوط به آن دارای ۵۷ صفحه می باشد   فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

بخش اول:    ۴
مدیریت دانش    ۴
۲-۱-مقدمه    ۴
۲-۲- مفهوم داده، اطلاعات، و دانش    ۵
شکل شماره ( ۲- ۱ ): داده، اطلاعات، دانش و خرد    ۶
۲-۳ – خصوصیات دانش    ۶
۲- ۴ – دسته بندی های دانش سازمانی    ۷
شکل شماره( ۲-۲): روابط بین دانش شخصی و دانش سازمانی    ۸
۲- ۵ – چرخه حیات مدیریت دانش    ۹
۲-۵-۱ – خلق دانش ( تسخیر یا تولید دانش)    ۹
جدول شماره (۲-۱): چهار راهبرد نوناکا و تاکیوچی (۱۹۹۵) در تولید دانش سازمانی    ۱۰
جدول شماره (۲-۲): ویژگی های اصلی حالات تولید دانش( نوناکا و تاکوچی ۱۹۹۵)    ۱۰
۲-۵-۲ -سازماندهی دانش ( اعتبار بخشی دانش)    ۱۱
۲-۵-۳- ذخیره دانش ( کدگذاری یا رسمی سازی دانش)    ۱۱
۲-۵-۴ -توزیع دانش (تسهیم یا انتقال دانش)    ۱۲
۲-۵-۵-  کاربرد دانش ( استفاده از دانش)    ۱۳
۲-۶ – نقش و اهمیت دانش    ۱۳
۲- ۷- ﻋﻮاﻣﻞ تأﺛﻴﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ‬    ۱۴
۲-۸-  اصول مدیریت دانش    ۱۵
۲-۹-  ﻋﻮاﻣﻞ ﺣﻴﺎﺗﻲ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ‬‬    ۱۷
۲-۹-۱- فناوری:    ۱۸
۲-۹-۲ – فرآیندها:    ۱۸
۲-۹-۳ – افراد:    ۱۸
۲-۹-۴ – تعهد راهبردی مستمر:    ۱۸
۲-۱۰ – دﻻﻳﻞ ﺷﻜﺴﺖ ﭘﺮوژه ﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ    ۱۸
۲-۱۱- ﺧﻄﺮ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ    ۱۹
۲-۱۱- مزایای مدیریت دانش :    ۲۰
۲-۱۲- تاریخچه مدیریت دانش    ۲۱
۲-۱۳- تعاریف مدیریت دانش    ۲۲
۲-۱۴- اهداف مدیریت دانش    ۲۳
۲-۱۵- چرخه مدیریت دانش :    ۲۳
۲-۱۶-مدل پایه های ساختمان دانش    ۲۶
شکل شماره ( ۲-۳ ): چرخه مدیریت دانش: (پروبست و همکاران، ۲۰۰۰، ص ۸۳ )    ۲۷
بخش دوم :    ۳۱
یادگیری الکترونیکی    ۳۱
۲-۱۷- تاریخچه یادگیری الکترونیکی    ۳۱
۲-۱۸- یادگیری الکترونیکی در ایران:    ۳۲
۲-۱۹- مفهوم و تعریف یادگیری الکترونیکی    ۳۳
۲-۲۰- تکامل یادگیری الکترونیکی    ۳۵
۲-۲۱- روشهای متفاوت یادگیری الکترونیکی    ۳۶
۲-۲۲-مزایای یادگیری الکترونیکی    ۴۰
۲-۲۳- معایب یادگیری الکترونیکی    ۴۳
بخش سوم:    ۴۵
تحقیقات انجام شده    ۴۵
۲-۲۴- بخش سوم: تحقیقات انجام شده    ۴۵
تحقیقات خارجی    ۴۵
پژوهشهای داخلی    ۴۹
منابع و ماخذ    ۵۳
منابع فارسی: :    ۵۳
منابع لاتین:    ۵۴

منابع فارسی:

مارتنسون، ماریا.” بررسی نقادانه مدیریت دانش به عنوان ابزاری مدیریتی”. ترجمه منصور مجدم. ماهنامه تدبیر. شماره ۱۱۰، ۱۳۷۹، صص ۴۵- ۳۸٫

اعرابی، محمد و موسوی، سعید؛ “الگوی استراتژیک مدیریت دانش برای ارتقای عملکرد پژوهشگاهها”؛ مجله پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی بهار ۱۳۸۸; ۱۵(۱ (۵۱)):۱-۲۶٫

فیضی، طاهره و قطریفی، لیلا؛ “ارتباط مدیریت دانش و مولفه های آن با ابعاد سازمان یادگیرنده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران”؛ مجله مدیریت دولتی تابستان ۱۳۸۹; ۱(۱):۱۵۵-۱۸۴٫

آقاداود، سید رسول، حاتمی ، محمود و حکیمی نیا، بهزاد ، ” بررسی عوامل مؤثر بر نوآوری سازمانی در میان مدیران (مطالعه موردی مدیران ارشد مخابرات استان اصفهان)”، فصلنامه تخصصی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد شوشتر سال چهارم، شماره یازدهم، ۱۳۸۹ .

رضی احمد، آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان از طریق یادگیری الکترونیکی، مجموعه مقالات ، همایش یادگیری الکترونیکی، زنجان،

محمودآبادی،ملیحه، ” نقش جنسیت در پذیرش و استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی با استفاده از مدل پذیرش فناوری “، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهراء علیها السلام، ۱۳۸۸٫

مقیمی دهکردی، بیژن ، http://epidemiology.blogfa.com/cat-27.aspx ، ۱۳۹۰

نادری، عزت اله، راهنمای عملی فراهم سازی طرح تحقیق ، تهران: انتشارات بدر، ۱۳۶۹٫

ایران نژاد پاریزی، مهدی، روش های تحقیق در علوم اجتمای، تهران، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، ۱۳۸۵٫

خداپرست،محسن، “ارزیابی عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی دانشجویان در یادگیری‌‌الکترونیکی دروس دانشگاه‌های مجازی ایران (موردکاوی: دانشستان دانشگاه ‌پیام‌نور)”، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکده فنی دانشگاه پیام نور مرکز تهران، ۱۳۸۹٫

 

مدیریت دانش

۲-۱-مقدمه

ﺟﻬﺎن ﭘﺲ از ﮔﺬار از اﻧﻘﻼب ﻛﺸﺎورزی ﻛﻪ ﻣﻨﺒﻊ ﻛﻠﻴﺪی در آن زﻣﻴﻦ ﺑﻮد، و اﻧﻘﻼب ﺻﻨﻌﺘﻲ ﻛﻪ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ و ﻧﻴﺮوی ﻛﺎر ﻣﻨﺒﻊ اﺻﻠﻲ آن ﺑﻮد ﺷﺎﻫﺪ اﻧﻘﻼب اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ ﺑﻮده اﺳﺖ ﻛﻪ در آن ﻣﻨﺒﻊ ﻛﻠﻴﺪی ﺧﻠﻖ ﺛﺮوت و درآﻣﺪ، داﻧﺶ اﺳﺖ (ﻣﻨﻮرﻳﺎن، ۱۳۸۳، ص ۳).

زﻣﺎﻧﻲ ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﻛﺴﺐ اﻃﻼﻋﺎت و داﻧﺶ ﺑﻮدﻧﺪ، اﻣﺎ اﻣﺮوزه ﺑﺎ ﺣﺠﻢ اﻧﺒﻮﻫﻲ از اﻃﻼﻋﺎت و دادهﻫﺎی ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن رو ﺑﻪ رو ﻫﺴﺘﻨﺪﻛﻪ در ﺑﺴﻴﺎری از ﻣﻮارد اداره و ﺑﻬﺮهﺑﺮداری ﺻﺤﻴﺢ از آﻧﻬﺎ ﺧﻮد چالش دﻳﮕﺮی اﺳﺖ. در ﻋﺼﺮ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺮﺧﻮرداری از اﻃﻼﻋﺎت و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻌﻴﺘﻲ اﺳﺘﻮار ﺑﺮای اداﻣﻪ ﺣﻴﺎت در ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎی ﭘﻮﻳﺎ و ﻧﻮآور ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺷﺪه، و ﺣﺘﻲ ﺗﻮان رﻗﺎﺑﺖ در ﺑﺎزارﻫﺎ و ﺗﺠﺎرت، ﻣﻨﻮط ﺑﻪ ﻛﺴﺐ، ﺗﻮﺳﻌﻪ، و روزآمد کردن داﻧﺶ ﻓﺮدی و ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ اﺳﺖ.

در عصر حاضر، ﻣﺰﻳﺖ رﻗﺎﺑﺘﻲ ﺗﻨﻬﺎ از دﺳﺘﻴﺎﺑﻲ ﺑﻪ اﻃﻼﻋﺎت ﺣﺎﺻﻞ ﻧﻤﻲ ﺷﻮد، ﺑﻠﻜﻪ از ﻃﺮﻳﻖ اﻳﺠﺎد و اﻛﺘﺴﺎب داﻧﺶ ﺟﺪﻳﺪ دﺳﺖ ﻳﺎﻓﺘﻨﻲ اﺳﺖ (داونپورت و پروساک،[۱]۱۹۹۸).

اﺣﺘﻤﺎل دﺳﺘﻴﺎﺑﻲ ﺑﻪ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ رﻗﺎﺑﺘﻲ اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ در ﻗﺮن بیست و یکم ﺑﺮای ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ اﻳﻦ ﻣﻬﻢ را درک ﻛﺮده ﺑﺎﺷﻨﺪ بیشتر است، و ﺑﻘﺎی آﻧﻬﺎ واﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ ﺗﺴﺨﻴﺮ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪی، زﻳﺮﻛﻲ، ﻓﺮاﺳﺖ، و اﻧﺘﻘﺎل آن ﺑﻪ داﻧﺶ ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻔﺎده و اﻧﺘﺸﺎر ﺳﺮﻳﻊ آن در ﺳﻄﻮح ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ (کینگ و زیسمال،[۲] ۲۰۰۳).

داﻧﺶ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﻫﺎی اﻧﺴﺎﻧﻲ از ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻫﺎ و ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ ﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ و ﺷﺎﻳﺪ ﺑﺘﻮان ﮔﻔﺖ ﭘﺎﻳﻪ و رﻳﺸﻪ ﺗﻤﺎم ﻣﺰﻳﺖ ﻫﺎی رﻗﺎﺑﺘﻲ ﺑﺸﻤﺎر ﻣﻲ رود (هیت و هوسکیسن،[۳] ۲۰۰۵).

لذا با توجه به اهمیت دانش و مدیریت دانش در این بخش از فصل دوم به بررسی آن می پردازیم.

 

 

۲-۲- مفهوم داده، اطلاعات، و دانش

داده، منشأ تشکیل دانش است. داده ها، واقعیت ها و اعداد خام هستند مانند سرانه هر دانش آموز (کیدول،[۴] ۲۰۰۰، ص۲۷) .داده ها رشته واقعیت های عینی و مجرد در مورد رویدادها هستند داده یک واقعیت از یک موقعیت و یا یک مورد از یک زمینه خاص، بدون ارتباط با دیگر چیزهاست.
داده ها منعکس کننده تعاملات و مبادلات کامل، واحد و منسجمی هستند که تحت عنوان جزء ناچیز از آنها یاد می شود. این اجزاء در پایگاههای داده، ذخیره و مدیریت می شوند، داده ها حداقل متن را دارند و تا زمانی که مورد پردازش واقع نشوند به تنهایی مفهوم خاصی را ایجاد نمی کنند ( نوروزیان، ۱۳۸۴، ص ۲۴ ).

اطلاعات از قرار گرفتن داده ها در یک زمینه یا محیط خاص ایجاد می شود، مانند هزینه هر دانش آموز در یک دبیرستان و یک سال تحصیلی خاص (کیدول، ۲۰۰۰، ص ۲۹ ). اطلاعات داده های ترکیبی و مرتبط همراه با زمینه و تفسیر آن است. ارتباط داده ها ممکن است بیان کننده اطلاعات باشد، ممکن است صرف ارتباط داده به اطلاعات منجر نگردد مگر اینکه موجب درک مفهوم آنها باشد. اطلاعات در حقیقت داده های پردازش شده را در بر می گیرد که گروه بندی، ذخیره، پالایش، سازماندهی و تحلیل شده اند تا بتوانند زمینه را روشن سازند ( نوروزیان، ۱۳۸۴، ص ۲۵ ).

ویژگی اطلاعات آن است که می توان آن را به صورت مستندات مکتوب یا فایل های موجود در پایگاه اطلاعات نگهداری کرد. اطلاعات برخلاف داده ها، معنی دار هستند، به نظر پیتر دراکر(۱۹۸۹) ” داشتن ارتباط و هدف ویژگی اطلاعات است”دراکر[۵] ( ۱۹۸۹) معتقد است که اطلاعات یعنی “داده های مربوط”. به بیانی دیگر، از نظر او داده ها به تنهایی ” مربوط ” و ” هدف دار” نیستند، بلکه داده ها زمانی به اطلاعات تبدیل می شوند که ارائه دهنده، به آنها معنا و مفهوم خاصی ببخشد (داونپورت، ۱۳۷۹، صص ۲۷ – ۲۶ ).

دانش اطلاعاتی است که بر عمل تأثیر داشته باشد. عملی بودن به معنای ارتباط با حوزه های خاص
می باشد و بدین منظور اطلاعات مرتبط می بایست در جای مناسب، زمان مناسب، و شکل مناسب به گونه ای که هر کس که به آن نیاز دارد بتواند در تصمیم گیری از آن استفاده کند، در دسترس باشد.(اسلاوندی،[۶]۲۰۰۱).

زیاد
کم
معنا

دانش منبع کلیدی در تصمیم گیری هوشمند، پیش بینی، طراحی، برنامه ریزی، عیب یابی و تشخیص، تحلیل ارزیابی و قضاوت شهودی می باشد. دانش در فضای بین اذهان فردی و جمعی شکل می گیرد و تسهیم می شود ( تیوانا[۷]، ۲۰۰۰(. مرور انواع تعاریف و تقسیم بندی های ارایه شده از دانش، پیش نیازی برای مدیریت موفقیت آمیز آن است. یکی از پیشرفت های اصلی در مسیر تعریف دانش، شناخت تفاوت میان داده، اﻃﻼﻋﺎت، داﻧﺶ و ﺧﺮد ذکر شده است ( شکل شماره  ۲- ۶ ).

داده
اطلاعات
دانش
خرد
ارزش
زیاد
کم

شکل شماره ( ۲- ۱ ): داده، اطلاعات، دانش و خرد

داده، ﺟﺮﻳﺎﻧﻲ از رﺧﺪادﻫﺎ ﻳﺎ ﺗﺒﺎدﻻﺗﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ از ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻫﺎی ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺗﺴﺨﻴﺮ ﺷﺪه اﺳﺖ و ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮای ﺗﺒﺎدل ﻣﻔﻴﺪ اﺳﺖ و ﻧﻪ ﭼﻴﺰ دﻳﮕﺮی.

ﺑﺮای ﺗﺒﺪﻳﻞ داده ﺑﻪ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻔﻴﺪ، ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻨﺎﺑﻌﻲ را ﺗﻮﺳﻌﻪ دﻫﺪ ﺗﺎ داده ﻫﺎ را ﺳﺎزﻣﺎﻧﺪﻫﻲ ﻛﺮده و ﺑﻪ ﻣﻘﻮﻟﻪ ﻫﺎی ﻗﺎﺑﻞ ﻓﻬﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮔﺰارﺷﺎت ﻓﺮوش ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ، روزاﻧﻪ، ﻣﺤﻠﻲ و … در آورد.

ﺗﺒﺪﻳﻞ اﻃﻼﻋﺎت به دانش، از ﻃﺮﻳﻖ ﺗﺤﻠﻴﻞ و ﭘﺮدازش و ﻳﺎ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﮔﻴﺮی و ﺷﻨﺎﺧﺖ اﻟﮕﻮﻫﺎی ﻧﺎﻣﻌﻤﻮل، روﻧﺪﻫﺎی ﭘﻨﻬﺎن و اﺳﺘﺜﻨﺎﺋﺎت داده و اﻃﻼﻋﺎت و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ اﻳﺪه ﻫﺎ، ﻓﻬﻢ ﻫﺎ و درﺳﻬﺎی آﻣﻮﺧﺘﻪ ﺷﺪه ﻧﺎﺷﻲ از ﻛﻨﺎر ﻫﻢ ﻗﺮاردادن اﻃﻼﻋﺎت و تجربیات ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣﺪه در ﻃﻮل زﻣﺎن ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ.

( (www.nipna.irﺑﺮای ﺗﺒﺪﻳﻞ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﻪ داﻧﺶ، سازمان ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﺿﺎﻓﻲ ﺑﺮای ﻛﺸﻒ ﻃﺮﺣﻬﺎ و اﻟﮕﻮ ﻫﺎ، ﻗﻮاﻧﻴﻦ و ﻣﻔﺎﻫﻴﻤﻲ ﻛﻪ داﻧﺶ درآن ﺑﻪ ﻛﺎر ﻣﻲ رود را ﺗﻮﺳﻌﻪ دﻫﺪ.

ﺧﺮد ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻓﺮدی و ﮔﺮوﻫﻲ ﺑﺮای ﺑﻪ ﻛﺎر ﺑﺮدن داﻧﺶ در ﺣﻞ ﻣﺴﺎﺋﻞ و ﻣﺸﻜﻼت ﺗﻌﺮﻳﻒ
ﻣﻲ ﺷﻮد. ﺧﺮد ﺷﺎﻣﻞ اﻳﻦ ﻣﻘﻮﻟﻪ ﻫﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﻛﺠﺎ، ﻛﻲ، و ﭼﮕﻮﻧﻪ داﻧﺶ را ﺑﻪ ﻛﺎر ﺑﺮﻳﻢ (کنت و لودن،[۸]۲۰۰۶ ).

۲-۳ – خصوصیات دانش

در ادبیات دانش، طبقه بندی زیر از خصوصیات دانش بیان شده است:

۱- دانش به آسانی ذخیره نمی شود، برخلاف مواد اولیه، دانش حسابرسی نمی شود، موجودی گیری نمی شود، پراکنده است، و راحت از دست می رود.

۲- دانش باارزش ترین شکل اطلاعات است که آماده کاربرد در تصمیمات و اقدامات است و اگر استفاده نشود بی اثر است ( مارتنسون،[۹] ۱۳۷۹، ص ۴۱ ).

۳- دانش فهمیده می شود و هنگامی که دیگران دانش خود را با فردی تسهیم می کنند، آن فرد از طریق تجربه، استدلال و بصیرت، یادگیری، خواندن و شنیدن دانش جدید را بدست می آورد.

۴- دانش گسترش می یابد و هنگامی که دانش فرد با دیگران ترکیب می شود، دانش جدیدی به وجود می آید ( وایلد،[۱۰] ۲۰۰۲ ، ص۲ ).

۵- دانش، ماهیتی فردی دارد، زیرا با ارزش ها و باورهای افراد و ادراک آنها از جهان و دیگران، در ارتباط متقابل قرار دارد.

۶- دانش غنی تر و معنادارتر از اطلاعات است، ساختارمند کردن دانش، دشوار است. تسخیر و تصرف دانش دشوار، و انتقال آن به سختی امکان پذیر است.

۷- دانش، ساده و روشن نیست و مخلوطی از چند عامل متفاوت است، سیالی است که در عین حال ساختهای مشخصی دارد و در نهایت، پیچیده و شهودی است و به همین سبب نمی توان آن را به راحتی در قالب کلمات گنجاند و به صورت منطقی عرضه کرد ( جعفری مقدم، ۱۳۸۲، صص ۹-۸ ).

۸- تمایز داده، اطلاعات و دانش مشکل است. تنها از طریق مفاهیم بیرونی یا از دیدگاه کاربر می توان بین داده، اطلاعات و دانش تفاوت قائل شد. معمولاً داده به عنوان مواد خام، اطلاعات به عنوان مجموعه سامان یافته ای از داده، و دانش به عنوان اطلاعات با مفهوم و قابل کاربرد شناخته می شود.

۹- ارتباط بین داده، اطلاعات و دانش، تکراری و برگشت پذیر است و تبدیل این سه با یکدیگر به میزان سازماندهی و تفسیر آنها بستگی دارد ( بات، ۱۳۸۳، ص۷۷ ).

[۱] – Davenport & Prusak

[۲] – King&Zeithmal

[۳] – Hitt& Hoskisson

[۴] – Kidwell

[۵] – Peter Drucker

[۶] –  Slavendy

[۷] – Tiwana

[۸] – Kenneth & Laudon

[۹] – Martenson

[۱۰] – Wild

 

80,000 ریال – خرید

 

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مفهوم و اهمیت و ضرورت مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع
  • تحقیق مفهوم و نظریه های مدیریت دانش و برنامه ریزی استراتژیک
  • تحقیق مدیریت دانش و مدل های آن
  • تحقیق مدیریت دانش و فشار روانی و مدلهای مدیریت دانش و علایم و عوامل فشار روانی شغلی
  • تحقیق مدیریت دانش و رویکردهای مهم مدیریت و مزایا و معرفی شاخصهای کلیدی در پیاده سازی مدیریت دانش
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.