پیشینه تحقیق مفهوم مدیریت و مدیریت آموزشی و مدیریت زمان

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق  مفهوم مدیریت و مدیریت آموزشی و مدیریت زمان  دارای ۶۰ صفحه می باشد   فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱-مقدمه    ۵
قسمت اول    ۶
۲-۲-مدیریت زمان    ۶
۲-۲-۱-اهمیت مدیریت زمان    ۶
جدول (۲-۱) عوامل اتلاف وقت علل و راههای مقابله با آنها    ۹
۲-۲-۴-هدف واقعی مدیریت زمان    ۱۲
اصول مدیریت زمان    ۱۶
نگاه به مدیریت زمان از منظر دین    ۱۸
قسمت دوم    ۲۳
۲-۳- مدیریت و مهارتهای مدیران جهت عملکرد بهتر    ۲۳
۲-۳-۱ مفهوم مدیریت و مدیریت آموزشی    ۲۳
ضرورت و اهمیت مدیریت آموزشی    ۲۶
اهداف مدیریت آموزشی    ۲۶
۲-۳-۴- وظایف مدیران آموزشی    ۲۷
۲-۳-۵- ویژگی های شخصی مدیران    ۳۰
۶-۳-۲- ویژگی های مدیر آموزشی    ۳۱
۲-۳-۷- مهارت های مورد نیاز مدیران    ۳۳
۸-۳-۲- مهارت فنی(عملکرد) مدیران    ۳۶
۲-۳-۹- مهارت انسانی(عملکرد) مدیران    ۳۹
۲-۳-۱۰- مهارت ادراکی(عملکرد) مدیران    ۴۲
قسمت سوم    ۴۵
مروری بر تحقیقات انجام شده    ۴۵
تحقیقات داخلی    ۴۵
تحقیقات خارجی    ۴۷
۲-۵ جمع بندی    ۵۱
منابع ومآخذ    ۵۳

منابع

-مکنزی ،الک(۱۳۷۵)، مدیریت بهره وری از زمان،ترجمه محمدرضارضا پور،تهران: انتشارات چامه.

-احمدی، مسعود (۱۳۸۳) ، مدیریت اسلامی ،ساری :انتشارات پژوهشهای فرهنگی.

-حق شناس ،مرجان(۱۳۷۸)،خلاقیت درآموزش وپرورش ،فصلنامه مدیریت در آموزش وپرورش ، دوره ششم،شماره۲۴،ص۷۵٫

-رشیدپور،مجید(۱۳۶۵)،آشنایی باتعلیم وتربیت اسلامی باتاکید برروشها،تهران:انتشارات انجمن اولیاء ومربیان جمهوری اسلامی ایران.

-اقتداری ،علی محمد (۱۳۸۴)، سازمان ومدیریت (سیستم ورفتار سازمانی)، تهران: انتشارات مولوی .

-علاقه بند،علی(۱۳۸۲)،مقدمات مدیریت آموزشی،تهران انتشارات روان

-خاکی، غلامرضا(۱۳۸۰)،مدیریت زمان، چاپ سوم، تهران:انتشارات کوهسار.

-خاکی، غلامرضا(۱۳۸۷)،مدیریت زمان (فنون شناسایی آفات زمان وراهکارهای مقابله با آنها)،تهران: انتشارات بازتاب .

-خلیلی شورینی، سیروس(۱۳۷۵)،روشهای تحقیق در علوم انسانی ،تهران:انتشارات یادواره.

-خواجه زفره،محمدرضا(۱۳۷۴)، بررسی میزان آشنایی مدیران راهنمایی شهرستان اصفهان با مهارتهای شغلی از نظر خود(خودارزشیابی) ومقایسه آن با نظرات دبیران، پایان نامه کارشناسی ارشد: دانشگاه تهران.

-دبیرخانه شورای عالی آموزش وپرورش(۱۳۸۳)، مجموعه مصوبات شورای عالی آموزش وپرورش،تهران :انتشارات مدرسه.

-اسلامی ،سعید(۱۳۷۳)، مدیریت کابردی وقت .تبریز: نتشارات فرهنگی

 ۲-۱-مقدمه

تحقق توسعه در هر جامعه ای تا حدود زیادی به پویایی نظام آموزش و پرورش آن جامعه بستگی دارد و پویایی نظام آموزش و پرورش به مدیریت آن وابسته است.  مدیر اساس بالندگی و رشد در آموزش و پرورش است و پایه آن ، نوع مدیریتی است که او در مدرسه اتخاذ میکند. یک نوع مهم مدیریت ، مدیریت زمان است .  مدیریت بر زمان و فرصتی که مدیر در اختیار دارد و در حال گذر است . مدیران با مدیریت بر زمان خود می توانند عملکرد نظام را به حداکثر اثر بخشی برسانند و به یافته های بیشتری دست پیداکنند.

با توجه به موضوع مطالب این مقاله در سه قسمت ارائه گردیده است.

در قسمت اول به مدیریت زمان و مطالب مربوط به آن پرداخت هشده است. در قسمت دوم کلیات مدیریت و مدیریت آموزشی و نیاز های مدیران جهت اثربخشی مورد بررسی قرار گرفته است .  در قسمت سوم تحقیقات مشابه انجام شده در داخل و خارج کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

قسمت اول

۲-۲-مدیریت زمان

۲-۲-۱-اهمیت مدیریت زمان

برای یک مدیر در سازمان رسیدن به اهداف آن سازمان با کمترین ضایعات و بیشترین تولید و ارائه خدمات در مدت زمان کمتر ، کار مهمتر دیگری را نمی توان برشمرد . رسیدن به این اهداف با استفاده بهینه و مطلوب از امکانات و منابع موجود امکانپذیر می باشد.  در صورت عدم دستیابی به این اهداف درسازمانهای اقتصادی و تولیدی ضررهای مادی و مالی پیش بینی میشود که قابل برگشت است.  ولی آیا بعد از اجرای یک برنامه آموزشی نامناسب و یامدیریت غیر اثربخش یک مرکزآموزشی ، می توان زمان و عمر طی شده افراد را دوباره برگرداند؟

لوئیس(۱۳۸۱)،معتقداست: درجامعه کنونی که افراد تحت هر گونه فشار هستند ، مدیریت و برنامه ریزی کار آمد زمان فقط یک امر مفید نیست ، بلکه به یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر بدل گشته است ، که رسیدن به اهداف زیر به کسب این مهارت بستگی دارد:

۱-دستیابی به اهداف شخصی در زندگی

۲-رسیدن به اهداف در سر موعد تعیین شده

۳-کاری پر ثمر و رضایت بخش بجای کاری پرتنش و بی فایده(ص۹).

زمان ، همیشه به عنوان یک منبع مهم قلمداد شده است . اکثر مردم عادت کرده اندکه اتلاف وقت را بیشتر به گردن دیگران بیاندازند و خودشان را در آن مقصر ندانند . آنها همواره به تجهیزات و لوازم بهتری نیاز دارند ، مردم باید بهتر با هم در ارتباط باشند ، نباید در کار ها وقفه ایجاد کنند و غیره … .   افراد از کمبود وقت ، بیشتر به عنوان پوششی استفاده می کنند که فقدان برنامه ریزی یا دور اندیشی ، تاخیرها و فقدان ضرب الاجل های تعیین شده قبلی در کارشان را از نظر دور می دارد . اما واقعیت این است که بشر در یک دنیای آرمانی زندگی نمی کند و بدین ترتیب مجبور است با زمان و دیگر منابعی که در اختیار دارد به بهترین نتایج دستیابد .

سازمان یافته بودن در فضا یا در زمان موضوعی است صرفاً درباره آماده بودن درباره این احساس که نبض کارها را در اختیار دارید ، به طوری که می توانید از همه فرصت هایی که زندگی به شما می دهد و از همه مشکلاتی که در این رهگذر سر راه تان سبز می شود ، به نحو احسن استفاده کنید .  وقتی به مهارت های مناسب در مدیریت زمان دست پیدا می کنید ، به جای اینکه مقهور زمان و مشکلات شوید ، آنرا جشن می گیرید و از آن به سود خود استفاده می کنید .  می دانید چه چیزی را انتخاب کنید و متمرکز هستید(مورگناسترن،۱۳۸۰،ص۶).

احمدی(۱۳۸۳)به نقل از دراکر معتقد است:   « هر کس که نتواند زمان خود را مدیریت کند ، هیچ چیز دیگری را نمی تواند مدیریت کند » به اعتقاد وی رعایت نکات ذیل در مدیریت زمان الزام یاست :

انباشته نکردن کارها

با یک دست دو هندوانه برنداشتن

عدم دخالت در ریزه کاری ها

کارهای نا خواسته را به تاخیر انداختن

اختصاص وقت برای اندیشیدن

تنظیم کارهای نوشتاری

تنظیم نشست ها و مسافرته ا (ص۱۸۸).

یکی از سوالات اساسی در باب مدیریت زمان ، این است که آیا وقت هم نیاز به مدیریت دارد یا نه ؟ و اگر نیاز دارد به چه علت است ؟  وقت یکی از سرمایه های زندگی است و هدر دادن این سرمایه خلاف عقل و قوانین دین می باشد ، به همین دلیل باید وقت و عمر را مهار نمود و باتوجه به اصول و ضوابط خاص خود ، در مسیر اهداف عادی و عالی از آن بهره گیری نمود.

نیلیپور(۱۳۸۶) معتقد است : افراد به علل مختلفی به مدیریت زمان نیاز دارند ، چرا که:

عمر و زمان قابل بازگشت نیست.

گذشت زمان ، محسوس و ملموس نیست.

زمان با هیچ چیز قابل معاوضه نیست ، حتی با سرمایه های کلان مادی ، چون با وقت می توان آنرا بدست آورد ولی با سرمایه های مادی نمی توان وقت راحاصل نمود .

اوقات فراغت رامیتوان بهینه کرد.

وقت و عمر جانشین پذیر نیست.

زمان وحشی و پرنده است و مهار آن یک هنر بزرگ است.

یک ساعت می توان سعادت و شقاوت یک عمر را در پی داشته باشد.

مفاخر و انسان های موفق با استفاده از همین زمان هایی که در اختیار ما هست به تعالی روحی رسیده اند.

امور و کارهای متعدد و متنوعی به عهده ی ماست که رسیدگی به آنها محتاج مدیریت زمان است.

مدیریت زمان ، پایه و اساس رشد و نیاز اولیه برای برنامه ریزی موفق است(صص۱۲-۱۱).

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مفهوم و اهمیت و ضرورت مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع
  • تحقیق مدیریت زنجیره تامین ، مراحل تصمیم گیری کاربرد رویکرد پویایی های سیستم در آن
  • تحقیق مدیریت و سیستم اطلاعاتی استراتژیک و سیستم چندعاملی
  • تحقیق مدیریت زنجیره تأمین و مسائل انتخاب تأمین کننده و برنامه ریزی دو سطحی
  • تحقیق مدیریت دانش و مدل های آن
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.