تحقیق روش های آشکارسازی متمرکز در سیستم های چندکاربره

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق روش های آشکارسازی متمرکز در سیستم های چندکاربره دارای ۵۱ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

 

فهرست مطالب

فصل ۱ مقدمه    ۵
۱-۱- مقدمه    ۵
۱-۲- روش های دسترسی چندگانه    ۶
۱-۲-۱- روش دسترسی چندگانه با تقسیم فرکانس FDMA    ۶
۱-۲-۲- روش دسترسی چندگانه با تقسیم زمان TDMA    ۷
۱-۲-۳- دسترسی چندگانه تصادفی    ۸
۱-۲-۴- روش دسترسی چندگانه با تقسیم کد CDMA    ۹
۱-۲-۵- مقایسه روش های دسترسی چندگانه    ۱۰
۱-۳- چالش های موجود در سیستم های CDMA    ۱۱
۱-۳-۱- مشکل دوری- نزدیکی    ۱۱
۱-۳-۲- تداخل دسترسی چندگانه     ۱۱
۱-۴- مطالب ارائه شده    ۱۱
فصل ۲ مروری بر کدهای طیف گسترده در DS-CDMA    ۱۳
۲-۱- مقدمه    ۱۳
۲-۲- ساختار فرستنده و گیرنده در سیستم های CDMA    ۱۴
۲-۳- کدهای طیف گسترده    ۱۵
۲-۳-۱- کدهای شبه نویز بیشینه طول    ۱۵
۲-۳-۲- کدهای گلد    ۱۷
۲-۳-۳- کدهای والش    ۱۸
۲-۴- شبیه سازی    ۱۹
فصل ۳ آشکارسازی متمرکز    ۲۲
۳-۱- مقدمه :    ۲۲
۳-۲- مدل سیگنال در سیستم های DS-CDMA    ۲۲
۳-۳- آشکارساز سنتی    ۲۳
۳-۴- گیرنده بهینه    ۲۴
۳-۵- آشکارسازی کروی    ۲۶
۳-۶- آشکارساز ماتریس بالا مثلثی    ۳۱
۳-۷- آشکارسازهای ناهمبسته ساز و کمینه میانگین مربع خطا خطّی    ۳۴
۳-۷-۱- آشکارساز ناهمبسته ساز    ۳۴
۳-۷-۲- آشکارساز کمینه میانگین مربع خطا خطّی    ۳۶
۳-۸- آشکارسازی غیر خطی و روش V-BLAST    ۳۸
۳-۹- شبیه سازی    ۴۲
۳-۹-۱- آشکارساز سنتی    ۴۲
۳-۹-۲- آشکارسازی بهینه ML و آشکارسازی کروی    ۴۳
۳-۹-۳- مقایسه گیرنده های متمرکز    ۴۵
۳-۱۰- جمع بندی    ۴۷
۳-۱۱- منابع و مراجع    ۴۸

 

 منابع و مراجع

۲۸-Poor H. V., Verdu S., “Single-user Detectors for Multiuser Channels,” IEEE Trans. on Communications, Vol. 36, No. 1, (January 1988), pp. 50-60.

۲۹-Peterson Roger L., Ziemer Rodger E., Borth David E., “Introduction to spread spectrum communications”, PEARSON Education, 2005.

۳۶-S. A. Hosseini, O. Javidbakht, P. Pad and F. Marvasti, “A Review on Synchronous CDMA Systems; Optimum overloaded codes, channel capacity, and Power Control” EURASIP Journal on Wireless Communication and Networking, Vol. 62, (2011), pp. 234-245.

۳۷-T. Koike-Akino, “Low-Complexity Systolic V-BLAST Architecture” IEEE Trans. Wireless Commun. Vol. 2, No. 5, July 2009, pp. 322-345.

۳۸-S. Verdú, “Computational Complexity of Optimum Multiuser Detection”, Algorithmica,(1989) Vol. 4, No. 3, pp. 303-312.

۱۵-Patyra M. J., Grantner J. L. and K. Koster, “Digital fuzzy logic controller: Design and Implementation,” IEEE Transactions on Fuzzy Systems, Vol. 4, No. 4, (1996), pp. 439–۴۵۹٫

۱۶-Hykin S., Adaptive Filter Theory, 4TH Ed., Prentice-Hall International, 2001.

۱۷- L. De Lathauwer and J. Castaing, “Tensor-based techniques for the blind separation of DS-CDMA signals,” Signal Process., Special Issue Tensor Signal Process., vol. 87, No. 2, (February 2007), pp. 322–۳۳۶٫

۳۹-P. Alexander, L. Rasmussen, and C. Schlegel. “A Linear Receiver for Coded Multiuser CDMA” IEEE Trans. Communications, Vol. 45, No. 5, (May 1997), pp.605-610.

۴۰-R. Cameron and B. Woerner. “Performance Analysis of CDMA with Imperfect Power Control” IEEE Trans. Communications, Vol. 44 (July 1996), pp. 777-781.

۱- D. Tse and Pramod Viswanath, Fundamentals of  Wireless Communication, Cambridge Univ. Press, 2005.

۲-S. Verdú, Multi-user detection, Cambridge University Press, 2003.

۳-S. Verdú, “Minimum Probability of Error for Asynchronous Gaussian Multiple Access Channel,” IEEE Trans. on Inform. Theory, Vol. 32, No. 1, (January 1986), pp. 85-96.

۳۰-Dinan E.H. and Jabbari B., “Spreading Codes for Direct Sequence CDMA and Wideband CDMA Cellular Networks,” IEEE Communication Magazine, Vol. 36, No. 9, (September 1998), pp.48 – 54.

مقدمه

استفاده از امواج رادیویی برای ارسال اطلاعات از نقطه ای به نقطه دیگر بیش از یک قرن است که مورد بهره برداری قرار گرفته است. با وجود آنکه سیستم های مخابراتی تجاری و نظامی دهه هاست که مورد بهره برداری قرار گرفته اند، دهه گذشته شاهد رشد بی سابقه تقاضا برای تجهیزات مخابراتی بی سیم شخصی بوده است.  این رشد بی سابقه نتیجه پیشرفت هایی است که در طراحی مدارهای الکترونیکی و تکنولوژی مدارهای مجتمع رخ داده است و موجب شده است تا فرستنده ها و گیرنده های مخابراتی را بتوان به اندازه های بسیار کوچک و قابل حمل در آورد و در عین حال قیمت تمام شده آن ها را نیز تا حدّ مناسبی پایین آورد. هم چنین در سال های اخیر با پیشرفت های حاصل در طراحی مدارهای کم مصرف و هم چنین رشد بیشتر در فناوری های کوچک سازی[۱] زمینه برای ظهور بیشتر تجهیزات مخابراتی بی سیم همه کاره[۲] ای  در بازار فراهم شده است که قادر به اجرا و ارائه برنامه های کاربردی هستند که نیاز به ارسال و دریافت اطلاعات با نرخ بالایی دارند.

محبوب بودن استفاده از تجهیزات مخابراتی دستی با قابلیت های مختلف اطلاعاتی و چند رسانه ای از یک سو و محدود بودن منابع مخابراتی[۳] نظیر پهنای باند، زمان و توان از سوی دیگر، موجب شده است تا نیاز داشته باشیم سیستم های مخابراتی نوینی ارائه نماییم که در آن ها بتوانیم کاربران بیشتری را به طور هم زمان جای داده و سرویس دهی نماییم و در عین حال بتوانیم پهنای باند مناسبی را نیز برای پوشش دادن به نیازهای ارتباطی مختلف آن ها و به صورت به محض درخواست[۴] تامین نماییم. بنابراین برای پاسخ گویی به این دو نیاز باید یک سیستم چند کاربره مناسب را طرح ریزی نمود.

به طور کلی برای ایجاد یک سیستم مخابراتی چند کاربره و تخصیص منابع مخابراتی میان

کاربران متعدد، روش های مختلفی از قبیل دسترسی چندگانه با تقسیم فرکانس[۵]FDMA ، دسترسی چندگانه با تقسیم زمان[۶] TDMA و دسترسی چندگانه با تقسیم کد[۷]  CDMA مورد استفاده قرار می گیرند[۱]. که در ادامه به معرفی این روش ها خواهیم پرداخت.

 روش های دسترسی چندگانه

برای تخصیص منابع مخابراتی میان کاربران متعدد روش های مختلفی وجود دارد که هدف آن ها از یک سو سرویس دهی مناسب به همه کاربران تحت پوشش و از سوی دیگر حداقل نمودن اثر تداخلی آن ها بر روی یکدیگر است.

[۱] – Miniaturization Technology

[۲] – Versatile Devices

[۳] – Communication Resources

[۴] – On demand

[۵] –  Freauency Division Multiple Access

[۶] – Time Division Multiple Access

[۷] –  Code Division Multiple Access

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.