پیشینه تحقیق سواد رسانه ای و تفکر انتقادی – هوشمند سازی مدارس

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق سواد رسانه ای و تفکر انتقادی – هوشمند سازی مدارس دارای ۱۷۷ صفحه می باشد   فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱-۱سواد:    ۷
۲-۱-۲ انواع سواد:    ۷
۲-۱-۲-۱سواد دیجیتالی :    ۷
۲-۱-۲-۲سواد اطلاعاتی:    ۸
۲-۱-۳ سواد رسانه ای:    ۹
۲-۱-۴  تاریخچه سواد رسانه ای در جهان:    ۱۶
۲-۱-۵  تاریخچه سواد رسانه ای  در ایران:    ۱۹
۲-۱-۶ ضرورت سواد رسانه ای:    ۲۱
۲-۱-۷ اصول سواد رسانه ای:    ۲۵
۲-۱-۸ سطوح سواد رسانه ای:    ۲۶
۲-۱-۹ اهداف سواد رسانه ای:    ۲۸
۲-۱-۱۰ مراحل کسب سواد رسانه ای:    ۳۱
۲-۱-۱۱ سواد رسانه ای؛ تفکر انتقادی:    ۳۲
۲-۱-۱۲ ویژگی های پروژه های سواد رسانه ای:    ۳۴
۲-۱-۱۲-۱کاوش و اکتشاف فردی    ۳۴
۲-۱-۱۲-۲تکثرگرایی در موضوعات تحت پوشش    ۳۵
۲-۱-۱۲ – ۳واکنش به رسانه ها: نقش پاسخ فعال    ۳۶
۲-۱-۱۲-۴مسئولیت مشترک رسانه ها و مصرف کنندگان    ۳۷
۲-۱-۱۲-۵ضرورت مشارکت فراگیر در ساختارهای آموزشی:    ۳۸
۲-۱-۱۲-۶محتوای آموزشِ سوادِ رسانه ای:    ۳۹
۲-۱-۱۲-۶نقش پژوهش و ارزشیابی:    ۴۰
۲-۱-۱۲-۷ساختار، قالب ها و وسایل کمک آموزشی:    ۴۰
۲-۱-۱۲-۸منابع برای افراد، والدین، آموزگاران و سازمان ها:    ۴۱
۲-۱-۱۳ دلایل فراگیری سواد رسانه ای:    ۴۲
۱-۱۳-۱-۲ داشتن آگاهی کامل در خصوص استفاده از رسانه ها:    ۴۳
۲-۱۳-۱-۲برخورد منتقدانه با محتوای رسانه ها:    ۴۳
۳-۱۳-۱-۲تحلیل زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تبلیغی محیط رسانه ها    ۴۴
۴-۱۳-۱-۲رسانه ها، ارزش ها و دیدگاه ها را جایگزین می کنند    ۴۵
۵-۱۳-۱-۲برداشت افراد مختلف از یک پیام رسانه ای واحد، متفاوت است    ۴۵
۶-۱۳-۱-۲ارتباطات اجتماعی سالم به وسیله اطلاعات و دانش    ۴۶
۲-۱-۱۴ آموزش رسانه چیست؟    ۴۷
۲-۱-۱۵ آموزش رسانه، چرا؟    ۴۸
۲-۱-۱۷ الگوهای موضوعی در آموزش رسانه ای:    ۵۴
۲-۱-۱۸ چرا آموزش سواد رسانه‌ای اینقدر مهم است؟    ۵۵
۲-۱-۱۹ مزایای آموزش سواد رسانه ای برای مخاطبان:    ۵۶
۲-۱-۲۰ دلایل آموزش سواد رسانه ای از نگاه باری دونکان:    ۵۷
۲-۱-۲۱ ۱۸ اصل حاکم بر آموزش رسانه‌ای (سواد رسانه‌ای):    ۵۹
۲-۱-۲۲ الگوی پنج سطحی سواد رسانه‌ای انتقادی:    ۶۰
۲-۱-۲۳ کشورهای پیشرو در آموزش سواد رسانه ای:    ۶۴
۲-۱-۲۳ -۱آموزش سواد رسانه ای در ژاپن:    ۶۴
۲-۱-۲۳  -۲آموزش سواد رسانه ای در کانادا:    ۶۹
۲-۱-۲۳ فرایندهای شناختی آموزش سواد رسانه‌ای:    ۷۴
بخش دوم: تفکر انتقادی:    ۷۵
۲-۲-۱ تاریخچه‌ تفکر انتقادی‌ و تفکر خلاق:    ۷۶
۲-۲-۳ نظریه« رابرت استرانبرگ » و آموزش تفکر خلاق :    ۸۲
۲-۲-۴ تبییـن اصول پنجگانه تفکرانتقادی براساس آرای واتسون – گلیزر :    ۸۵
۲-۲- ۵ چند راهکار علمی آموزش خلاقیت:    ۸۸
۲-۲-۶ آموزش تفکر خلاق به‌وسیله شیوه‌ تفکر افقی:    ۸۹
۲-۲-۷ روش ذهن‌انگیزی؛شیوه‌ای خلاق برای آموزش تفکر انتقادی:    ۹۰
۲-۲-۸ تأثیر اندیشه‌بزرگان و متفکران در ترویج تفکر انتقادی و خلاق:    ۹۰
۲-۲-۹ ویژگی متفکران منتقد:    ۹۲
۲-۲-۱۰ مراحل پیشرفت تفکر انتقادی :    ۹۳
۲-۲-۱۱ چرا تفکرانتقادی باید قسمتی از تمام دروس باشد؟    ۹۳
۲-۲-۱۲ تفکر انتقادی ، در برابر روش سنتی آموزش :    ۹۷
۲-۲- ۱۳ آموزش تفکر انتقادی:    ۹۸
۲-۲-۱۴ ضرورت ها و اصول تعلیم و تربیت:    ۹۹
۲-۲-۱۵ اهمیت آموزش رسانه ای به کودکان و نوجوانان:    ۱۰۰
۲-۲-۱۶ حضور رسانه ها در زندگی کودکان و نوجوانان:    ۱۰۱
۲-۲-۱۷ پردازش اطلاعات رسانه ای نزد کودکان و نوجوانان    ۱۰۳
۲-۲-۱۸ سنجش برنامه ها و محتوای رسانه ای نزد کودکان و نوجوانان    ۱۰۶
۲-۲-۱۹ کارکردها و نقش های مختلف رسانه ها در مورد کودکان و نوجوانان    ۱۰۷
۲-۲-۲۰   ۱۰اصل و چند روش مؤثر در کاهش تاثیرات مخرب رسانه‌ها    ۱۱۰
۲-۲-۲۱ میزان تأثیر رسانه‌ها برخانواده‌    ۱۱۱
بخش سوم: مدرسه هوشمند    ۱۱۸
۳-۲-۱ منظور از مدارس هوشمند چیست ؟    ۱۱۸
۳-۲-۲ تعریف مدرسه هوشمند:    ۱۲۱
۳-۲-۳ پیشینه هوشمند‌سازی مدارس    ۱۲۲
۳-۲-۳ -۱پیشینه هوشمند‌سازی مدارس در جهان:    ۱۲۲
۳-۲-۳ -۲پیشینه هوشمند‌سازی مدارس در ایران    ۱۲۲
۳-۲-۴ نگاهی به برخی از شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزشی:    ۱۲۴
۳-۲-۵ مقایسه شاخص‌های فاوای برخی از کشورها در حوزه آموزش وپرورش:    ۱۲۵
۳-۲-۶ مزایای اجرای طرح مدارس هوشمند :    ۱۲۷
۳-۲-۷ مهمترین اهداف مدارس هوشمند:    ۱۲۸
۳-۲-۷ مهمترین دلایل تاسیس مدارس هوشمند:    ۱۲۹
۳-۲-۹ استمرار فرایند یادگیری دانش آموزان در خارج از مدرسه:    ۱۳۴
۳-۹-۱۰ اسناد پشتیبان مدرسه هوشمند:    ۱۳۷
۳-۲-۱۱ هدف‌های کلان هوشمند سازی مدارس:    ۱۳۹
۳-۲-۱۲راهبردهای کلان هوشمند سازی مدارس در ایران:    ۱۴۰
۳-۲-۱۳ ساز و کار اجرایی هوشمند‌سازی مدارس :    ۱۴۲
۳-۲-۱۴ ساختار تشکیلاتی مدرسه هوشمند:    ۱۴۵
۳-۲-۱۵مولفه‌های اصلی و ارکان هوشمند‌سازی مدارس:    ۱۴۶
۳-۲-۱۵ارزیابی و ارزشیابی در مدارس هوشمند:    ۱۴۸
۳-۲-۱۶ رتبه‌بندی با توجه به رویکرد فاوا درطرح تحول بنیادین:    ۱۵۰
۳-۲-۱۶عملکرد هوشمند‌سازی مدارس در سال تحصیلی ۹۱-۹۰:    ۱۵۲
بخش چهارم؛ نظریه ها:    ۱۵۵
۴-۲-۱نظریه اجتماعی سواد رسانه ای:    ۱۵۵
۴-۲-۲برجسته سازی:    ۱۵۶
۴-۲-۳نظریه استفاده و خشنودی:    ۱۵۷
۴-۲-۴نظریه گلوله جادویی:    ۱۵۸
۴-۲-۵نظریه استحکام یا تأثیر محدود:    ۱۵۹
۴-۲-۶نظریه کاشت    ۱۵۹
بررسی پژوهش های انجام شده:    ۱۶۱
منابع و ماخذ    ۱۶۶

منابع

ابیلی ، خداداد ( ۱۳۷۴ ) ؛ « آموزش تفکر انتقادی » ، (ترجمه) ، تهران : سمت.

ازکیا، مصطفی (۱۳۷۴). جامعه‌شناسی توسعه و توسعه نیافتگی روستائیان ایران، انتشارات اطلاعات، تهران.

ببی، ارل (۱۳۸۳). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمۀ رضا فاضل، تهران: سمت.

بیکر، ترز ال. (۱۳۷۷). نحوۀ انجام تحقیقات اجتماعی، ترجمۀ هوشنگ نائبی، تهران: روش.

پستمن، نیل . طباطبایی، دکتر صادق . زندگی در عیش و مردن در خوشی . انتشارات سروش.

تافلر، الوین، ۱۳۷۸، شوک آینده، ترجمه حشمت الله کامرانی، نشر نو

تیموثی، دی گرین، ابی براون، مترجم: دکترمحمد عطاران، پروژه‌های چند رسانه‌ای درکلاس درس انتشارات مؤسسه توسعه فناوری اطلاعات آموزشی مدارس هوشمند، ۱۹۹۹

خانیکی، هادی. ۱۳۷۶٫ رسانه های جمعی و امنیت ملی. چاپ اولف جلد دوم، تهران: انتشارات وزارت کشور.

ارجمندی، غلامرضا،۱۳۸۵٫ مهارت های سواد رسانه ای. در کتاب مهارت های زندگی(۱) ویراستار دکتر بهمن زندی، ۹۰-۶۵٫تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.

الوین تافلر، موج سوم، ترجمه شهیندوخت خوارزمی، ۱۳۷۳

ازکیا، م. و دربان، آ. ع. (۱۳۸۲). روش‌های کاربردی تحقیق. تهران: کیهان.

انتخابی، امیر. شهرود و رجبی، سید مسعود، ۱۳۸۷، بررسی و تحلیل سطوح مختلف سواد رسانه ای، پژوهشنامه سواد رسانه ای، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک، مجمع تشخیص مصلحت نظام.

اولسون، دیوید، ۱۳۷۷، رسانه ها و نمادها، صورت های بیان، ارتباط و آموزش، ترجمه محبوبه مهاجر، تهران: سروش.

ایزدی، رضا،(۱۳۸۰)، فناوری های نوین و آموزش مولد، نشر دیدار.

اتکینسون، دیوید و مارک رابوی(۱۳۸۴)، رادیو- تلویزیون خدمت عمومی (چالش قرن بیست و یکم)، ترجمه مرتضی ثاقب فر، تهران: انتشارات سروش.

مقدمه:

در این مقاله پس از بررسی مفهوم سواد رسانه ای، پیشینه آن، تاریخچه و مسایل پیرامون آن به بررسی تفکر انتقادی و در انتها بررسی فرآیند هوشمند سازی مدارس و تقویت تفکر انتقادی می پردازیم.

۲-۱-۱سواد:

با ورود به قرن بیست و یکم و ظهور جامعه دانایی محور، مفهوم سواد تغییر پیدا کرده است. سواد، دیگر‌‌‌ همان معنی سنتی توانایی خواندن و نوشتن را ندارد، بلکه مفهوم سواد در معنای جدید خود شامل سواد دیجیتالی، سواد اطلاعاتی و سواد رسانه‌ای است. با توجه به اینکه در عصر حاضر، شکل و سطح سواد تغییر کرده است؛ همه افراد جامعه نیاز به سوادآموزی در معنای جدید آن دارند. در عصر کنونی کسی که خواندن و نوشتن می‌‏داند و حتی تحصیلات دانشگاهی دارد، ولی به عنوان مثال نحوه استفاده از اینترنت و جستجو در آن را نمی‌داند، یا توان درک پیام‌های رسانه‌ای را ندارد، باسواد تلقی نمی‌شود.

 ۲-۱-۲ انواع سواد:

۲-۱-۲-۱سواد دیجیتالی[۱] :

مردم، هنوز نحوه استفاده صحیح از کامپیو‌تر و تجهیزات کامپیوتری را نمی‌‏دانند و در نتیجه کامپیو‌تر در بسیاری از خانه‌ها تبدیل به وسیله تزئینی یا وسیله بازی شده است.  در جامعه مبتنی بر دانایی، اکثر مشاغل، به سواد، دانش و مهارت‌های جدید از جمله توانایی کار با کامپیو‌تر و اینترنت نیاز دارند. بنابراین مردم به ویژه، دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و شاغلان باید مهارت استفاده از اینترنت و جستجوی اطلاعات در آن و مهارت بهره‌گیری از نرم افزارهای عمومی و تخصصی را داشته باشند.

کامپیوتر‌ها نحوه آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها را تغییر داده است، در مدارس و دانشگاه‌ها دانش آموزان یا دانشجویان می‌آموزند تا انبوهی از اطلاعاتی را که از اینترنت می‌گیرند پردازش کنند و از این اطلاعات در جهت یادگیری بیشتر استفاده کنند. آن‌ها می‌توانند به منابع و اطلاعات علمی در سراسر جهان دسترسی پیدا کنند. اگر دانش آموزان یا دانشجویان سواد دیجیتال نداشته باشند، نمی‌توانند همگام با این تحولات پیش روند.  کارمندان و شاغلان با بهره‌مندی از سواد دیجیتال و استفاده صحیح از امکانات و تجهیزات فناوری اطلاعات، می‌توانند با بهره وری، سرعت و دقت بیشتری کار خود را انجام دهند.

سواد دیجیتالی شامل مهارت‌های زیر خواهد بود:

مهارت کار با سیستم عامل‌ها و راهبری عمومی کامپیو‌تر

مهارت استفاده از امکانات اطلاعاتی اینترنت نظیر جستجو و یابش اطلاعات در اینترنت و پایگاه‌ها و منابع علمی و اطلاعاتی و دانشنامه‌های اینترنتی.

مهارت استفاده از امکانات ارتباطی اینترنت نظیر پست الکترونیک، شبکه‌های اجتماعی، تالارهای گفتگو، گروه‌های خبری، سیستم‌های پیام رسانی فوری و کنفرانس‌های اینترنتی.

مهارت استفاده از امکانات همکاری اینترنت نظیر سیستم‌های دورکاری الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، پرداخت اینترنتی، بانکداری اینترنتی، دولت الکترونیکی و خدمات الکترونیکی.

مهارت کار با نرم افزارهای عمومی نظیر نرم افزارهای چندرسانه‌ای، آموزشی، واژه‌پرداز، صفحه گسترده، پایگاه داده، طراحی و گرافیک و …

مهارت استفاده از نرم افزارهای تخصصی مربوط به رشته تخصصی هر فرد نظیر نرم‌افزارهای آماری، برنامه‌نویسی، مهندسی، محاسباتی، اقتصادی، حسابداری، مدیریتی و …

مهارت استفاده از امکانات و تجهیزات سخت افزاری نظیر کامپیو‌تر خانگی، لپ تاپ، تبلت، تلفن همراه هوشمند، پرینتر، اسکنر و …

۲-۱-۲-۲سواد اطلاعاتی[۲]:

افراد در عصر اطلاعات و جامعه مبتنی بر دانش، به منظور دسترسی به منابع اطلاعاتی و استفاده از آن، باید سواد اطلاعاتی داشته باشند. سواد اطلاعاتی مجموعه مهارت‌ها و توانمندی‌هایی است که فرد را قادر می‌سازد، نیاز اطلاعاتی خود را تشخیص دهد، منابع و پایگاه‌های اطلاعاتی لازم را شناسایی کند، به تدوین روش جستجو در این منابع و پایگاه‌های اطلاعاتی بپردازد و پس از انجام جستجو، اطلاعات به دست آمده را ارزیابی کرده و به منظور تولید اطلاعات جدید، پیوند لازم بین اطلاعات جدید را با دانش قبلی خود برقرار سازد.

عوامل متعددی باعث شده است، سواد اطلاعاتی در جامعه دانایی محور اهمیت روزافزونی بیابد، برخی از این عوامل عبارتند از:

انفجار اطلاعات و در نتیجه آن آلودگی اطلاعات

توسعه فناوری اطلاعات و پیوند مستمر آن با زندگی روزمره انسان‌ها

تغییر در شیوه‌های آموزشی و توجه به جایگاه پژوهش و تحقیق در آموزش

افزایش تنوع در قالب‌های منابع اطلاعاتی

مهارت‌های مختلف سواد اطلاعاتی عبارتند از:

مهارت تشخیص نیاز اطلاعاتی

مهارت شناسایی روش‌های دسترسی به اطلاعات و منابع و پایگاه‌های اطلاعاتی

مهارت تدوین راهبردهای جستجو در اطلاعات

مهارت جستجوی ساده و تخصصی در منابع اطلاعاتی

مهارت مقایسه و ارزیابی اطلاعات به دست آمده از جستجو

مهارت سازماندهی، برقراری ارتباط بین اطلاعات به دست آمده و اطلاعات و دانش قبلی فرد.(فاطمه شعبانی و سمیه فاطی زاده:۱۳۹۰)

۲-۱-۳ سواد رسانه ای:

بر اساس نظر جیمز پاتر[۳]، بسیاری از افراد واژه سواد را با رسانه­های چاپی ربط می دهند و آن را معادل توانایی خواندن قلمداد می­کنند. برخی نیز، در رویارویی با رسانه های دیگری همچون فیلم و تلویزیون، این اصطلاح را به سواد دیداری[۴] بسط می دهند. نویسندگان دیگری نیز از اصطلاحاتی نظیر سواد رایانه ای[۵] و سواد خواندن[۶] استفاده می کنند، اما هیچ یک از این ها معادل «سواد رسانه ای» نیستند، بلکه صرفا اجزای سازنده آنند. «سواد رسانه ای» شامل تمام این توانایی های ویژه و نیز چیزهای دیگری است. اگر خواندن بلد نباشیم، از رسانه های چاپی چیزی دستگیرمان نمی شود. اگر در درک آداب دیداری و روایی مشکل داشته باشیم نمی توانیم از تلویزیون یا فیلم چیز زیادی بفهمیم. اگر نتوانیم از رایانه استفاده کنیم. ازآنچه به مرور زمان در مهم ترین رسانه رخ می دهد، بی خبر می مانیم. در واقع، سواد رسانه ای فراتر و عمومی تر از این توانایی های ویژه است. بدین ترتیب، سواد رسانه ای چنین تعریف می شود:

سواد رسانه ای مجموعه ای از چشم اندازها[۷] یا جنبه های فکری است که ما برای قرار گرفتن در معرض رسانه، فعالانه[۸] از آن­ها بهره برداری می کنیم تا معنای پیام هایی را که با آن­ها روبه رو می شویم، تفسیر کنیم. ما چشم اندازهای خود را با استفاده از ساختارهای دانش خود می سازیم و برای ساختن ساختارهای دانش، به ابزار و مواد اولیه نیاز داریم. این ابزار، مهارت های ما و ماده اولیه، اطلاعات به دست آمده از رسانه ها و دنیای واقعی است. استفاده فعالانه از رسانه ها بدان معنی است که ما از پیام ها آگاهیم و به طور خودآگاهانه با آن ها تعامل داریم. به طور سنتی، سواد رسانه ای به توانایی تحلیل و ارزیابی محصولات رسانه ای و به طور گسترده تر به ایجاد ارتباط موثر و از طریق نگارش خوب اطلاق می شود. طی نیم قرن گذشته، سواد رسانه ای شامل توانایی تحلیل شایسته و به کارگیری ماهرانه روزنامه نگاری چاپی، محصولات سینمایی، برنامه های رادیویی و تلویزیونی و حتی اطلاعات و مبادلات رایانه ای (از جمله تعاملات زمان واقعی از طریق شبکه جهانی اینترنت) شده است.(بروان،۱۹۹۸: ۴۴)

بر این اساس، برخی کارشناسان حوزه ارتباطات سواد رسانه ای را “توانایی دستیابی، تجزیه و تحلیل، نقد، ارزیابی و ایجاد پیام های رسانه ای به گونه های مختلف” تعریف می کنند. کارشناسان ارتباطات معتقدند، فرد با مهارت سوادرسانه ای قادر است به طور منتقدانه، درباره آنچه در کتاب، روزنامه، مجله، تلویزیون، رادیو، فیلم، موسیقی، تبلیغات، بازی های ویدیویی، اینترنت و… می بیند، می خواند و می شنود، فکر کند. گروهی از دانشمندان سواد رسانه ای را “تقویت تجارب رسانه ای” تعبیر می کنند.(همان منبع)

کنفرانس بین المللی سواد رسانه ای نیز در دهه ۱۹۹۰ تعریف زیر را از سواد رسانه ای ارائه کرد:« توانایی دسترسی و ارزیابی پیام های رسانه ای در اشکال مختلف».(کرست و پاتر، ۱۹۹۸: ۱۳-۵)

از سوی دیگر سواد رسانه ای از نظر برخی دیگر از کارشناسان به معنای فراگیری چگونگی تولید پیام با استفاده از رسانه های چاپی، سمعی و بصری و … است. مارین بارون[۹]، مدیر بخش بخش چند دسانه ای و عضو هیات مدیره آموزشکده زبان انگلیسی مونترال کانادا، سواد رسانه ای را جزو مؤلف های باسوادی می پندارند و می نویسد، امروزه با سواد باید بتوانند:

توانایی رمز گشایی، درک، ارزیابی و کار با اشکال مختلف رسانه را داشته باشند.

بتوانند متن، صدا و تصویر بیافرینند یا ترکیبی از این عناصر را داشته باشند(قاسمی، ۱۳۸۵: ۸۷)

آموزش سواد رسانه ای  در جامعه آمیزه ای از فنون و تکنیک های بهره برداری مؤثر از تولیدات رسانه ای و نوعی کسب بینش و نگرش برای تشخیص این است که، در عصر رقابت رسانه ای امروزه کدامیک از این وسایل ارتباط جمعی می توانند اطلاعات سودمند و ضرورت مندی را برای افکار عمومی آماده کنند. بر این اساس« انسان شناسان، جامعه شناسان، زبان شناسان، مورخان، دانشمندان ارتباطات و در واقع تمامی رشته هایی که در باب چگونگی ارتباط افراد و گروه ها جهت ادامه حیات، بهروزی و پیشرفت مطالعه می کنند، مدت هاست که بدین نتیجه رسیده اند که گذار انسان از فرهنگ شفاهی به فرهنگ مکتوب، منجر به افزایش توانایی او در کنترل زندگی و محیط پیرامونی اش گشته است. (باکینگهام، ۱۳۸۹: ۱۴)

[۱] Digital Literacy

[۲] Information Literacy

[۳]Jams potter

[۴] f Visual Literacy

[۵] Computer Literacy

[۶] Reading Literacy

[۷] Perspective

[۸] Actively

[۹]Marin Bron

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مفهوم و اهمیت و ضرورت سواد رسانه ای و اصول و رویکردهای نظری سواد رسانه ای و مفهوم سواد رسانه ای و ارتباط آن با رسانه جمعی
  • تحقیق مختصری از پیشینه ی تاریخی نظریات مربوط به تفکر انتقادی و شاخص‌های سلامت اجتماعی و نظریات مربوط به آن و نظریات مربوط به هویت
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.