تحقیق ابداع و اقدامات انجام شده برای نصب توربوشارژر و انواع سیستمهای توربو شارژری

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق ابداع و اقدامات انجام شده برای نصب توربو شارژر و انواع سیستمهای توربوشارژری دارای ۳۷ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-مقدمه    ۴
۱-۱- تاریخچه    ۴
۱-۲- تجربیات انجام شده در زمینه موتور گازسوز    ۵
۱-۳- اقدامات انجام شده برای نصب توربوشارژر    ۸
۲-توربوشارژ کردن موتورهای احتراق داخلی    ۱۲
۲-۱- هدف توربوشارژینگ    ۱۲
۲-۲- روشهای پرخورانی    ۱۳
۲-۳- مقایسه موتورهای توربوشارژ شده و تنفس طبیعی    ۱۶
۲-۴- انواع سیستمهای توربوشارژری    ۱۷
۲-۴-۱- توربوشارژر فشار ثابت    ۱۷
۲-۴-۲- توربوشارژینگ با سیستم ضربانی    ۱۹
۲-۵- سیستمهای تک توربوشارژری     ۲۱
۲-۶- سیستمهای ترتیبی    ۲۳
۲-۷- سیستمهای دومرحلهای    ۲۴
۳-تغییرات موتور برای تجهیز به توربوشارژر    ۲۵
۳-۱- استفاده از توربوشارژر برای موتور گازسوز    ۲۵
۳-۲- تغییرات موتور برای تجهیز به توربوشارژر    ۲۵
۳-۳- کاهش مشکلات توربوشارژینگ    ۲۷
۳-۳-۱- جلوگیری از تولید کوبش    ۲۷
۳-۳-۱-۱- روش های جلوگیری از تولید کوبش    ۲۷
۳-۳-۲- کنترل افزایش فشار در توربوشارژر    ۳۱
۳-۳-۳- زمانبندی سوپاپ های ورودی و خروجی    ۳۲
۳-۴- تأثیر توربوشارژر بر آلودگی خروجی    ۳۳
مراجع    ۳۴

مراجع

Benson R., Annand W.J.D., Baurah P .C., A Simulation Model Including Intake and Exhaust System for a Single Cylinder Four-Stroke Cycle Spark Ignition Engine, J. Mech. Sci., pergamon Press, 1975, 17, 97-124.

Benson R., Baruah P.C., Performance and Emission Predictions for a Multi –cylinder Spark Ignition Engine, Imech E, 1977, 191, 339.

Weeks, W., Moskwa, J.J.,Transient Air Flow Rate Estimation in a Naturel Gas Engine Using a Nonlinear Observer, SAE Paper 940759,1994.

Wyszynski, M. L., Wagner, , Concept of On-board Fuel Reforming, 2nd International conference on Combustion and Emissions Control, Institute of Energy London, U.K., Dec 1995.

J., Gurenvich, M., Liquefied Natural Gas For Trucks and Buses, SAE  Technical Paper

Malm, L., Keast L.A., Advanced Control Techniques For Natural Gas Engines And Compressors ,Rem Technology̨ Inc., 2000.

Fukuzawa, , Shimado, H., Kakuhama, Y,Endo, H., Tanaka, K., Development Of High Efficiency Miller Cycle Gas Engine, Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.Technical Review,Vol. 38, No.3, Oct.2001.

chapman, s., Turbocharger center helps advance natural gas compression, pipeline & gas journal, October 2002.

Pelkmans, , De Keukeleere,D., Lenaers, G., Emissions And Fuel Consumption Of Natural Gas Powered City Buses Versus Diesel Buses In Real City Traffic,Vito-Flemish Institute For Thechnoogical Research, Belgium,2001.

Gurney, D., The Design of Turbocharged Engines using 1D simulation , SAE Paper 2001-01-057.

فانی، م، فرهانیه ب، حاجیلوی ع، انتخاب توربوشارژر مناسب برای موتور صد در صد گازسوز تنفس طبیعی OM-355 ایدم، یازدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک، مشهد، ۱۳۸۲٫

Chue Advanced Lightweight Turbocharged 2-Stroke Multi-fuel Variable Valve Timing And Variable Compression Ratio Military Engine” Ground Vehicle Systems Engineering and Technology Symposium (GVSETS),pp.1-8,2009

Joyce M. J., Jaguar Superghrged 6 Cylinder Engine Turbochrging And Turbochargers, 94.

Spindler, , Matching A Turbocharger To A Passenger Car Petrol Engine, Turbocharging And Turbochargers, C56/78, 1978.

 ۱-مقدمه

در بخش اول این مقاله تاریخچه ابداع و اقدامات انجام شده برای نصب توربوشارژر مرور می‌شود. در بخش دوم  هدف استفاده از توربوشارژینگ و روش های آن توضیح داده می‌شود. بخش سوم تغییرات موتور برای تجهیز به توربوشارژر، مشکلات توربوشارژینگ و روش های کاهش آن را بیان می‌کند.

۱-۱- تاریخچه

توربوشارژینگ موتورهای احتراق داخلی ایده ای بود که به فاصله کمی از اختراع موتورهای احتراق داخلی مطرح گردید. در سال ۱۸۸۵ دایملر مقاله ای درباره استفاده از یک فن یا کمپرسور برای اضافه کردن هوای ورودی به موتور دریافت کرد. در سال ۱۹۰۲ لوییس رنو برای اولین بار توربوشارژری از نوع سانتریفیوژ ساخت و بر روی موتور نمونه ای نصب کرد. این توربوشارژر توسط تسمه به میل لنگ متصل می‌گشت و با پنج برابر سرعت آن دوران می‌کرد. اولین سوپرشارژ متحرک با دود اگزوز (توربوشارژ) بین سال های  ۱۹۰۹ و ۱۹۱۲ توسط دکتر آلفرد بوچی سوئیسی ساخته شد. اولین نمونه موتور دیزل مجهز به توربوشاژر را او در سال ۱۹۱۵ ارائه کرد[۲]. در توربوشارژر ساخت بوچی توربین و کمپرسور هر دو از نوع جریان محوری بودند که توسط اتصال مکانیکی به میل لنگ موتور متصل می شدند. امروزه به این نوع موتور، موتور مرکب اتلاق می‌شود. بعد از چند سال بوچی مدل اصلاح شده ای را مطرح کرد که در آن اتصال مکانیکی بین موتور و توربوشارژر برداشته شده بود، ولی اتصال مکانیکی بین توربین و کمپرسور کماکان پابرجا بود. اولین توربوشارژر ساخت بوچی از نوع جریان یکنواخت بود که با موفقیت و اقبال روبرو نگردید. در سال ۱۹۲۵ بوچی سیستم موفق توربوشارژ ضربه ای [۱] ارائه کرد، که به مدل بوچی معروف می‌باشد. رونق بیشتر توربوشارژینگ زمانی آغاز شد که توربوشارژرها بر روی موتورهای سیلندر و پیستونی هواپیماها نصب گردید و میزان سقف پرواز را افزایش داد. زیرا در این هواپیما این مشکل وجود داشت که با اوج گرفتن هواپیما به علت کاهش فشار، قدرت خروجی موتور شدیدا کاهش می‌یافت و این امر سقف پرواز را محدود می‌کرد. با بکارگیری توربوشارژرها و افزایش فشار ورودی کمک زیادی به افزایش ارتفاع پرواز شد. تا زمان جنگ جهانی دوم صنعت توربوشارژر توسعه زیادی یافت. بکارگیری توربوشارژر بر روی موتور دیزلی بهترین روش برای کاهش هزینه های مصرف سوخت، کاهش جای مورد نیاز برای موتور و کاهش وزن موتور، افزایش راندمان و کاهش صدا بود. در دهه هفتاد میلادی  استفاده از توربوشارژر برای موتورهای بنزینی بسیار رواج پیدا کرد و کمپانیها خودروهای اسپرتی خود را با موتورهای توربوشارژری ارائه کردند ولی به دلیل تاخیر عملکرد توربوشارژر این موتورها با استقبال مصرف کنندگان روبرو نشدند. توفیق توربوشارژینگ در صنعت خودروهای سواری از زمان ارائه توربو دیزل هایی بود که می‌توانستند با حجم مساوی با موتورهای بنزینی برابری کنند و از لحاظ آلودگی در سطح پائین تری نسبت به موتورهای بنزینی قرار بگیرند[۳].

۱-۲- تجربیات انجام شده در زمینه موتور گازسوز

فعالیت های انجام شده را می‌توان به دو دسته کلی مدل سازی موتورها و انطباق تقسیم بندی نمود. تا به امروز، بیشتر تلاشها به مدل سازی موتورهای احتراق داخلی محدود بوده است. از اینرو در ابتدا به تاریخچه مدل سازی موتور می پردازیم.

نخستین قدم جدی در این راه توسط بنسون [۲] و آناند[۳] برداشته شد[۴]. این دو دانشمند مدل شبیه سازی تحلیلی موتور را پایه گذاری کردند. در این مدل هر فرآیند به چند مدل ساده ریاضی تبدیل می شد که برای هر یک از این مدل ها فرم های خاصی از معادلات بقا صادق بود. این زیر مجموعه ها در نهایت به یکدیگر مرتبط می شدند. این مدل سازی علیرغم محدودیت زیاد به علت سادگی و دقت مناسب هنوز از روش های متداول و معتبر به حساب می‌آید.

چند سال بعد این روش بهبود یافت. بنسون و بورا[۴][۵] با در نظر گرفتن مدل احتراق دو ناحیه ای با کمک روش عددی رانگ کوتا توانستند به نتایجی بسیار نزدیک به اندازه گیری های تجربی دست یابند. امروزه این روش به دلیل سادگی و جامع بودن یکی از معتبرترین روش های تحلیلی برای آنالیز موتور به حساب می‌آید.

با افزایش بهای بنزین و بحران جهانی سوخت در دهه ۱۹۷۰ مطالعات بنیادی روی سوخت های جایگزین از جمله گاز طبیعی رونق یافت. این روند بار دیگر در دهه ۱۹۹۰ و به منظور غلبه بر مشکل آلودگی محیط زیست احیا گردید. برای شناخت بیشتر و بهتر خواص موتورهای گاز طبیعی ویکس[۵] وموسکوا[۶][۶] به روش تجربی و با کمک یک دستگاه اندازه گیری فشار غیرخطی، نرخ گذرای هوای عبوری از موتور را در حالات مختلف کاری اندازه گیری کردند.

ویزینسکی[۷] و واگنر[۸][۷] از دانشگاه بیرمنگام تحقیقات مفصلی بر روی نوع خاصی از سیستم [۹]EGR انجام دادند. با استفاده از گازهای خروجی از موتور که سرشار از هیدروژن می‌باشد، توانستند راندمان احتراق را به نحو قابل توجهی افزایش دهند.

در کنار این تحلیل ها تلاش های زیادی برای  تعیین استانداردها و دسته بندی مزایا و معایب این موتورها به عمل آمد. از آن جمله وگزین[۱۰] و گوروویچ[۱۱] [۸] مزایا و معایب گاز طبیعی مایع شده را برای اتوبوسها و کامیونها بررسی نمودند.

همزمان با تحقیقات انجام شده در زمینه های احتراق داخلی و انتقال حرارت، سیستم های کنترلی مورد استفاده نیز تحت بررسی قرار گرفتند تا با بهینه سازی آن ها آلودگی محیط کاهش و راندمان موتورها افزایش یابد. از جمله این فعالیتها و تحقیقات می‌توان به تلاش مالم[۱۲] و کیست[۱۳] [۹] اشاره کرد. آنها با اندازه گیری بار و دور موتور در محدوده وسیع دما و ترکیب آن ها با اندازه گیری دینامیکی فشار و ارتعاش سیلندر سیستم های کنترلی را تحت بررسی قراردادند.

در همین زمان تحقیقات مفصلی نیز بر روی انطباق موتور و توربوشارژر انجام شد. پنج دانشمند ژاپنی به نامهای فوکوزاوا[۱۴]، شیمادو[۱۵]، کاکوهوما[۱۶]، اندو[۱۷] و تاناکا[۱۸] تغییرات راندمان حرارتی موتور گازسوز شش سیلندر را نسبت به پارامترهای نسبت تراکم، شکل محفظه احتراق، اثر سوپاپها و خود توربوشارژر مورد برسی قراردادند[۱۰].

[۱] Pulse system turbocharger

[۲] Benson

[۳] Anannd

[۴] Baruah

[۵] Weeks

[۶] Moskova

[۷] Wyszynski

[۸] Wagner

[۹] Exhaust Gas Recirculation

[۱۰] Wegzyn

[۱۱] Gurevich

[۱۲] Malm̨̨

[۱۳] Keast

[۱۴] Fukuzawa

[۱۵] Shimado

[۱۶] Kakuhama

[۱۷] Endo

[۱۸] Tanaka

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.