تحقیق اکولوژی و منشا باکتری های اندوفیت و تراکم جمعیتی باکتری های اندوفیت و اثرات مفید باکتری های اندوفیت گیاهی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق اکولوژی و منشا باکتری های اندوفیت و تراکم جمعیتی باکتری های اندوفیت و اثرات مفید باکتری های اندوفیت گیاهی دارای ۳۷ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۵
۱-۱- اندوفیت    ۶
۱-۱-۱- مقدمه    ۶
۱-۱-۲- اکولوژی باکتری های اندوفیت    ۷
۱-۱-۳- منشاء باکتری های اندوفیت    ۸
۱-۱- ۴- نحوه ی ورود باکتری های اندوفیت به درون بافت های گیاهی    ۱۰
۱-۱-۵- حرکت باکتری های اندوفیت در بافت های گیاهی    ۱۲
۱-۱-۶ – محل استقرار باکتری های اندوفیت    ۱۳
۱-۱-۷ تراکم جمعیتی باکتری های اندوفیت    ۱۴
۱-۱-۷-۱- فاکتورهای زنده    ۱۵
۱-۱-۷-۱-۱- میکروارگانیسم های همراه باگیاه    ۱۵
۱-۱-۷-۱-۱-۱- باکتری ها و قارچ ها    ۱۵
۱-۱-۷-۱-۱-۲- ویروس ها    ۱۵
۱-۱-۷-۱-۱-۳- نماتدها    ۱۵
۱-۱-۷-۱-۲- ژنوتیپ گیاه    ۱۶
۱-۱-۷-۲- فاکتورهای غیرزنده    ۱۶
۱-۱-۸- اثرات مفید باکتری های اندوفیت گیاهی    ۱۷
۱-۱-۸-۱- افزایش رشد گیاه    ۱۷
۱-۱-۸-۲- کنترل بیولوژیکی بیمارگرهای گیاهی    ۱۹
۱-۱-۸-۳- استفاده از باکتری های اندوفیت در مهندسی ژنتیک    ۱۹
۱-۱-۸-۴- افزایش تولید مواد دارویی توسط گیاه    ۲۰
۱-۱-۹- نحوه ی استفاده از باکتری های اندوفیت    ۲۰
۱-۴- باسیلوس    ۲۱
۱-۴-۱- مقدمه    ۲۱
۱-۴-۲- باسیلوس های خاک و ویژگی های آن ها    ۲۴
۱-۴-۳- رنگ آمیزی گرم برای شناسایی باسیلوس ها    ۲۴
۱-۵- قارچ ها    ۲۵
۱-۵-۱- معرفی کلی ماهیت قارچ ها    ۲۵
۱-۵-۲- اهمیت بالینی قارچ ها    ۲۵
۱-۵-۳- بیماریزایی قارچ ها    ۲۷
۱-۵-۳-۱- کنترل بیماری های قارچی    ۲۷
۱-۵-۴- معرفی قارچ های    ۲۷
۱-۵-۴-۱-آسپرژیلوس    ۲۷
۱-۵-۴-۲- فوزازیوم    ۲۸
۱-۵-۴-۳- آلترناریا    ۲۹
۱-۵-۴-۴- موکور    ۲۹
۱-۶-مروری بر مطالعات گذشته    ۳۰
منابع:    ۳۴

منابع:

۱-جاوتز و همکاران(۱۳۹۰).میکروب شناسی پزشکی جاوتز ترجمه عباس بهادر.انتشارات خسروی.

۲-زینسر و همکاران (۱۳۸۶) میکروب شناسی زینسر ترجمه محمد کریم رحیمی .انتشارات آییژ.

۳-زینی . ف و همکاران (۱۳۸۳) . قارچ شناسی جامع پزشکی .انتشارات دانشگاه تهران .

۴-شادزی .شهلا. (۱۳۸۶) قارچ شناسی پزشکی .انتشارات دانشگاه اصفهان .

Hallmann, J., Quadt- Hallmann, A., Mahaffee, W. F. and Kloepper, J. W. 1997. Bacterial endophytes in agricultural crops. Can. J. Microbiol. 43: 895- 914.

Paula Gardiner. Chamomile (Matricaria recutita, Anthemis nobilis). Revised December 30, 1999.

Paula Gardiner, MD. Peppermint (Mentha piperita). Revised May 2, 2000.

Abdul Kafur, Anisa Basheer Khan.2011. Isolation of endophytic actinomycetes from Catharanthes roseus (L.) G. Don leaves and their antimicrobial activity. Iranian Journal of Biotechnology, Vol. 9(4):

Azizollah Ebrahimia, Shirin Asghariana, Saied Habibianb.2010.Antimicrobial Activities of Isolated Endophytes from SomeIranian Native Medicinal Plants. Iranian Journal of Pharmaceutical . 6(3): 217-222.

Bell, C. R., Dickie, G. A., Harvey, W. L G. and Chan , J.W.Y.F. 1995. Endophytic bacteria in grapevine. Can. J. microbiol. 41: 46-53..

Betina, V. 1983. The chemistry and biology of antibioticus.PP:75-91.

Young-Sang Lee, Hyun-Kyoung Kim, Kyung Ju Lee, Hye Won Jeon, Song Cui, You Mie Lee1, Byung Jo Moon1,Yong-Hoon Kim & Young-Sup Lee.2010.Inhibitory effect of glyceollin isolated from soybean against melanogenesis in B16 melanoma cells.

Yunes Panahia*, Morteza Sattarib, Ahmad Pour Babaiec, Fatemeh Beiraghdard,Reza Ranjbare, Ali Hedaiat jooc and Mohsen Bigdeli f. 2011. The Essential Oils Activity of Eucalyptuspolycarpa, E. largiflorence,E. malliodora and E. camaldulensis on Staphylococcus aureusIranian Journal of Pharmaceutical Research 10 (1): 43-

 مقدمه

حضور و استقرار باکتری های غیر بیماری زا در بافت های گیاهی به سال ۱۹۲۶ و به تئوری پروتی[۱]  بر می گردد. بعد از سال ۱۹۴۰ تاکنون گزارشات زیادی در ارتباط با باکتری های اندوفیت بومی در بافت های مختلف گیاهی وجود دارد(هالمن و همکاران ۱۹۹۷)[۲].

در گذشته تصور می شد که باکتری های اندوفیت باعث بیماری زایی خفیفی در گیاهان می شوند اما تحقیقات اخیر ثابت نمود که این دسته از باکتری ها قادرهستند رشد گیاه را بهبود بخشیده و سبب افزایش مقاومت علیه بیمارگرهای گیاهی شوند(هالمن و همکاران ۱۹۹۷).

از نظر تکاملی به نظر می رسد که باکتری های اندوفیت حد واسط باکتری های ساپروفیت و باکتری های بیمارگر گیاهی بوده و آنها ساپروفیت هایی اند که توانسته اند خود را در پناهگاهی حفظ نمایند و بدون اینکه میزبان خود را از بین ببرند از مواد موجود در گیاه برای رشد و تکثیر خود استفاده نمایند. فسیل ها ارتباط بین گیاهان و اندوفیت ها را نشان می دهند، در نتیجه اندوفیت ها نقش مهم و دراز مدتی را در تکامل حیات بر روی زمین بر عهده داشتند.(هالمن و همکاران ۱۹۹۷).

اندوفیت ها درون گیاه حضور دارند و بیش از ۱۲۰ سال است که شناخته شده اند. بعد ها آنها را به عنوان میکروارگانیسم هایی که می توان آنها را از سطح سترون گیاه جدا نمود شناختند و در علم زراعت نیز این مفهوم بیشتر باکتری هایی را در بر می گیرد که می توانند از سطح سترون بافت جدا شوند و به طور آشکار به گیاه میزبان آسیب نمی رسانند.

اغلب این باکتری ها از خاک منشاء می گیرند و باید ابتدا در گیاه کلنیزه شوند که این کلنیزاسیون عمدتا از طریق ترک، زخم، آسیب ریشه صورت می گیرد که به این مناطق اصطلاحا”نقطه داغ[۳] می گویند.

بعد از کلنیزاسیون و ورود باکتری ها به گیاه به سرعت در فضای بین سلولی در ریشه گسترش یافته و سپس سیستم های ژنتیک اختصاصی بین باکتری و گیاه فعال می شود.

اندوفیت ها در گیاه از فرآیندهای سلولی استفاده کرده و از طریق قشر مغز به سایر بافت ها گسترش می یابند که در این فرآیند آنزیم هایی نظیر اندوگلوکانامیس و اندوپلی گالاکتورونیداس را می توان نام برد در این زمان اندوفیت ها می توانند به سرعت در گیاه تکثیر یابند و تعداد خود را افزایش دهند. این باکتری ها قادر به تنظیم سطح اتیلن در گیاه اند و این عمل را ازدو طریق ،شکستن ACC و یا مهار ACC سنتتاز انجام می دهند.

همان طور که جانوران و انسان ها به طور معمول با میکرو ارگانیسم های متنوعی در ارتباط اند و میکروارگانیسم ها در توسعه و تحریک سیستم ایمنی نقش مهمی را ایفا می کنند به طور مشابه باکتری های گیاهی یا اندوفیت ها نیز در تحریک واکنش های دفاعی در گیاه نقش دارند و باعث رشد بهتر گیاه از طریق تثبیت نیتروژن، افزایش مواد معدنی در دسترس، تولید ۲و۳ بوتان دی ال، استوئین که مسئول ارتقاء گیاه اند می شوند.

این باکتری ها با تولید مواد ضد میکروبی مانند ترپونوئید، فلاوونوئید، ایزوفلاوونوئید در گیاه باعث مقاومت گیاه در برابر عامل میکروبی بیماری زا در آن می شوند.

۱-۱- اندوفیت

۱-۱-۱- مقدمه

حضور و استقرار باکتری های غیربیماری زا در بافت های گیاهی به سال ۱۹۲۶ و به تئوری پروتی[۴] برمی گردد.

بعدازسال ۱۹۴۰ تاکنون گزارشات زیادی درارتباط با باکتری های اندوفیت به عنوان عوامل بیماری زایی خفیف درگیاهان وجود دارد، اما تحقیقات اخیرثابت نمودکه این دسته از باکتری قادرهستند رشد گیاه را بهبود بخشیده وسبب افزایش مقاومت علیه بیمارگرهای گیاهی شوند. باکتری های اندوفیت دراکثر گونه های گیاهی حضور دارند.

از نظر تکاملی باکتری های اندوفیت حد واسط باکتری های ساپروفیت و باکتری های بیمارگر گیاهی بوده و در واقع ساپروفیتی اند که به سمت بیمارگری تکامل یافته اند و در واقع اندوفیت ها از بیمارگرهای گیاهی تکامل یافته تر بوده و توانسته اند خود را در پناهگاهی حفظ نمایند، بدون آنکه میزبان خود را از بین ببرنداز مواد موجود در گیاه برای رشد و تکثیر خوداستفاده می نمایند(هالمن و همکاران ۱۹۹۷).

این میکروارگانیسم هادر قرن نوزدهم شناخته شده اند ولی بررسی قابل توجهی روی آنها صورت نگرفت. اندوفیت ها میکروارگانیسم هایی اند که حداقل یک مرحله از چرخه ی زندگی خود را درون گیاهان سپری می کنند. تعاریف مختلفی برای اندوفیت وجود دارد:

کادو[۵] عنوان می کند که اندوفیت های باکتریایی در بافت های زنده گیاهی ساکن اند، بدون آنکه به گیاه صدمه ای بزنند.

کوئیزیل[۶] عنوان می کند که اندوفیت ها قادراند همزیستی داخلی با گیاه برقرار نموده و یک محیط سودمند اکولوژیکی را به واسطه حضور اندونیت ایجاد کنند که گیاه به واسطه ی آن تنش های محیطی را تحمل نموده یا سبب بهبودافزایش رشد گیاه شوند.

ویلسون[۷] عنوان می کند باکتری های اندوفیت بافت های غیر زنده ی گیاه را مورد تهاجم قرار داده ولی علائمی از بیماری را در گیاه ایجاد نمی کند(هالمن و همکاران ۱۹۹۷).

باکتری های اندوفیت باکتری هایی اند با منشا محیط اطراف ریشه (خاک) که حداقل بخشی از چرخه ی زندگی خود را در گیاه به سر می برند و توانسته اند خود را در پناهگاهی حفظ نمایند بدون آنکه به میزبان خود آسیب بزننداز مواد موجود در گیاه برای رشد و تکثیر خود استفاده می کنند و در تعامل باعث افزایش رشد و تحمل تنش های محیطی برای گیاه می شوند.(پابلو و همکاران ۲۰۰۸)[۸].

۱-۱-۲- اکولوژی باکتری های اندوفیت

اندوفیت بودن یک مزیت اکولوژیکی است که بعضی از باکتری ها قادراند بافت های درونی گیاه را کلنیزه نمایند این در حالی است که تعدادی از باکتری ها قادراند گیاه را فقط به صورت اپی فیت کلنیزه نمایند.

محیط داخلی گیاه یک محیط حفاظت شده و یکنواختی را برای میکروارگانیسم ها فراهم می کند. عواملی مثل درجه حرارت، اشعه ماوراء بنفش و رقابت های میکروبی از جمله عواملی اند که بقاء طولانی مدت باکتری ها را محدود می سازند. استقرار و بقاء یک جمعیت باکتریایی درون بافت گیاه تحت تاثیر عوامل قرار می گیردکه سلامتی گیاه را نیزتحت تاثیر قرار می دهند(هالمن و همکاران ۱۹۹۷)[۹].

[۱] Perotti 1926

[۲] Hallman,j

[۳] Hot Spot

[۴] Perotti 1926

[۵] Kado 1992

[۶] Quispel 1992

[۷] Wilson 1995

[۸] Pablo. R.Hardoim

[۹] Hallman,j

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.