تحقیق آشنایی با شهر شیراز و مفهوم و ماهیت تصویر مقصد و شکل گیری تصویر مقصد و عوامل موثر واجزای تشکیل دهنده ی آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق آشنایی با شهر شیراز و مفهوم و ماهیت تصویر مقصد و شکل گیری تصویر مقصد و عوامل موثر واجزای تشکیل دهنده  ی آن دارای ۶۷ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱ مقدمه    ۶
۲-۲ آشنایی با شهر شیراز:    ۶
۲-۲-۱ اطلاعات کلی    ۶
۲-۲-۲ سابقه تاریخی و ریشه ی نام شیراز    ۷
۲-۲-۳ جغرافیا    ۸
۲-۲-۴ آب و هوا    ۸
۲-۲-۵ زبان و لهجه    ۸
۲-۲-۶ دین    ۸
۲-۲-۷ فرهنگ:    ۹
۲-۲-۸ جاذبه ها:    ۹
۲-۲-۸-۱ جاذبه های تاریخی    ۹
۲-۲-۸-۲ جاذبه‌های طبیعی    ۹
۲-۲-۸-۳ جاذبه‌های مذهبی    ۱۰
۲-۲-۸-۴ موزه ها:    ۱۰
۲-۲-۸-۵ باغ های شیراز:    ۱۰
۲-۲-۸-۶ پیست اسکی پولادکف:    ۱۱
۲-۲-۹ حمل و نقل    ۱۱
۲-۲-۹-۱ فرودگاه بین‌المللی شیراز    ۱۱
۲-۲-۹-۲ ایستگاه راه‌آهن شیراز    ۱۲
۲-۲-۹-۳ پایانه های مسافربری    ۱۲
۲-۲-۹-۴ اتوبوسرانی شیراز    ۱۲
۲-۲-۹-۵ قطار شهری    ۱۳
۲-۲-۹-۶ تاکسی    ۱۳
۲-۲-۱۰- شیراز در اشعار پارسی:    ۱۳
بخش دوم:    ۱۴
۲-۳ آشنایی با مفهوم و ماهیت تصویر مقصد    ۱۴
۲-۳-۱ سیر توجه به تصویر مقصد    ۱۴
۲-۳-۲ بررسی مفهوم تصویر مقصد:    ۱۵
۲-۳-۲-۱ تصویر مقصد،ماهیتی دوگانه    ۱۸
۲-۴- فرایند انتخاب مقصد:    ۲۱
بخش سوم:    ۲۲
۲-۵- اجزای تشکیل دهنده ی تصویر مقصد    ۲۲
۲-۵-۱ تصویر سازی ذهنی در مطالعات روانشناسی و رفتار شناسی مشتری:    ۲۲
۲-۵-۲  اجزای عملکردی و روانشناختی مارتینیو    ۲۴
۲-۵-۳- پیوستارهای سه گانه ی اچتنر و ریچی:    ۲۶
۲-۵-۴ اجزای تصویر گارتنر:    ۳۰
۲-۵-۵ عوامل تشکیل تصویر گان:    ۳۱
بخش چهارم    ۳۵
۲-۶- شکل گیری تصویر مقصد و عوامل موثر در آن    ۳۵
۲-۶-۱ ارزیابی ادراکی- عاطفی، ابعاد بنیادین تشکیل تصویر مقصد:    ۳۵
۲-۶-۲ مراحل هفت گانه ی گان در تشکیل تصویر مقصد:    ۳۹
۲-۶-۳ بالوغلو و مک کلیری و دو مدل از عوامل تاثیر گذار بر تشکیل تصویر مقصد:    ۴۱
۲-۶-۳-۱ چارچوب کلی تشکیل تصویر مقصد    ۴۱
۲-۶-۳-۲ مدل مسیردار    ۴۳
۲-۶-۳-۲-۱ توصیف اجزای تشکیل دهنده ی مدل دارای مسیر    ۴۴
۲-۶-۳-۲-۱-۱ تصویر:    ۴۴
۲-۶-۳-۲-۱-۲ اجزای ادارکی/شناختی و عاطفی:    ۴۵
۲-۶-۳-۲-۱-۳ تصویر کل نگرانه:    ۴۶
۲-۶-۳-۲-۱-۴ منابع اطلاعاتی:    ۴۷
۲-۶-۳-۲-۱-۵ انگیزه های اجتماعی – روانی:    ۴۸
۲-۶-۳-۲-۱-۶ متغیرهای جمعیت شناختی:    ۴۹
۲-۶-۴ چهار مرحله ی ایجاد تصاویر تاکوئر و زینس    ۵۰
۲-۶-۵ مدل مسیر دار فاکیه و کرامپتون    ۵۲
بخش پنجم:    ۵۲
۲-۷ برندسازی مقصد:    ۵۲
۲-۸ .ماهیت برند و تصویر    ۵۳
۲-۹ تقابل و تاثیر دوجانبه ی این دو مفهوم    ۵۴
۲-۱۰- تداعی برند    ۵۴
۲-۱۱-ترکیب مفاهیم برندسازی با تصویر مقصد:    ۵۵
۲-۱۲- تصویر منحصر به فرد:    ۵۶
۲-۱۳ رفتار گردشگران (دیدار مجدد و پیشنهاد آن به دیگران)    ۵۶
۲-۱۴- جمع بندی و نتیجه گیری:    ۵۹
۲-۱۵- پیشینه ی تحقیق:    ۶۰
۲-۱۵-۱- مطالعات داخلی:    ۶۰
۲-۱۵-۲- خارجی:    ۶۱
منابع    ۶۴

منابع

زنگنه،یعقوب.شمس الله زاده،یاسر.بررسی و تحلیل نقش تصویر مقصد در توسعه صنعت گردشگری.نشریه ی جغرافیا و برنامه ریزی،سال ۱۶،شماره ۴۱ پاییز ۱۳۹۱٫

رجایی، مروارید (پاییز ۱۳۹۳) تاثیر عوامل تصویر مقصد و رضایت گردشگر بر وفاداری به مقصد گردشگری. پایاین نامه ی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران.

دانشگر، علی (۱۳۹۰) رابطه بکارگیری فناوری اطلاعات با بهره وری منابع انسانی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران.

کلانتری، خلیل (۱۳۸۸) مدل سازی معادلات ساختاری در تحقیقات اجتماعی – اقتصادی ( با برنامه LISREL – SIMPLIS). تهران؛ فرهنگ صفا.

هومن، حیدر علی (۱۳۸۰) مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل. تهران؛ انتشارات سمت.

.منصوری موید،فرشته.ابزارهای بازاریابی و تصویر ذهنی گردشگران از مقصد،فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری سال هفتم  شماره ۱۸  تابستان۹۱

کارولین، وینتر (۱۳۹۲)، برند در بازریابی گردشگری (دکتر محمود رحمانی، دکتر تهمینه دانیالی، مترجمان)تهران، انتشارات مهکامه، تاریخ انتشار به زبان اصلی (۲۰۰۹).

Chao, W. Z. (2005 .)Marketing tools as factors in destination image formation.Master of Science Dissertation, San Jose state university.

Echtner, C. M & .Ritchie, J. R. C. (1993). The meaning and measurement of

destination image .Journal of Tourism Studies,4, 37-48.

Pike, S., & Ryan, C. (2004). Destination positioning analysis through a comparison of cognitive, affective, and conative perceptions. Journal of Travel Research, 42, 333-342

Rosenberg, L. J., & Czepiel, J. A. (1984). A marketing approach to customer retention.Journal of Consumer Marketing, 1(2), 45e51.

Reichheld, F. F., & Sasser Jr, W. E. (1989). Zero defections: quality comes to services.Harvard business review۶۸(۵), ۱۰۵-۱۱۱٫

Aaker, D. A. (1991). Managing brand equity. New York: The Free Press

Goodall, & G. Ashworth (Eds.), Marketing in the tourism industry: The

promotion of destination regions (pp. 213e238). London: Routledge

Kirmani, A., Sood, S. and Bridges, S. (1999), ‘‘The ownership effect in consumer responses to brand line stretches’’, Journal of Marketing, Vol. 63, January, pp. 88-101.

Low, G. S., & Lamb, C. W. (2000). The measurement and dimensionality of brand Journal of Product & Brand Management, 9(6), 350e368.

 ۲-۱ مقدمه

بازاریابی تصویر مقصد، نقطه ی شروع یک بازاریابی موفق است، زیرا تصویر و انتظارات از تجربیات سفر که بازدیدکنندگان در آینده خواهند داشت، افکار آن ها را به یک مقصد خاص مربوط میکند (چائو، ۲۰۰۵، ۱). تصویر ذهنی از مقصد یکی از مهم ترین موضوعات قابل بحث در تحقیقات بازاریابی در صنعت گردشگری است، تا آنجایی که بسیاری از کشورها از ابزار های ترفیعی و جهانی بازاریابی برای حمایت از تصویرشان و رقابت با دیگر مقصدها استفاده میکنند. این مفهوم در حوزه ی گردشگری بسیار مهم است، زیرا هم بر رفتار و تصمیم گیری گردشگران تاثیر میگذارد و هم نقش مهمی بر سطح رضایت آن ها از سفر دارد (مارتین و بیرلی، ۲۰۰۴، ۶۶۰).همچنین تصویر مقصد یکی از موضوعات مورد علاقه ی بازاریابان گردشگری است، زیرا عنصر اساسی در فرایند جایگاه یابی مقصد،خلق و مدیرت تصویر متمایز و جذاب از مقصد است (ریچی و اچتنر،۲۰۰۳،۳۷).بدون یک بازاریابی موفق تصویر مقصد، یک مکان قادر نخواهد بود گردشگران را جذب و مزیت رقابتی گردشگری خود را حفظ کند.

این مقاله از چهار بخش اصلی تشکیل میشود. از این رو، بعد از آشنایی با شهر مورد مطالعه  یعنی شیراز در بخش اول، ابتدا سعی در به دست دادن شناختی از مفهوم و ماهیت تصویر مقصد میشود (بخش دوم) که بدین منظور به نظرات محققین مختلف از ابتدای شکل گیری این حوزه تا دیدگاه های نوین تر و اساسی تر اشاره خواهد شد تا  زمینه ای مناسب جهت ورود به مباحث تخصصی تر که در ادامه ذکر خواهد شد، فراهم آید سپس در بخش سوم، به نظرات و مطالعات مختلف محققینی، که هر کدام به نوعی به برشمردن اجزای تصویر مقصد پرداخته اند، اشاره خواهد شد و مهمترین و تاثیر گذار ترین آن ها از نظر خواهد گذشت این بخش نیز، طبق روال، زمینه ی لازم، برای ورود به مبحث چگونگی شکل گیری تصویر مقصد که مجموعه ای از نتایج مطالعات و نظرات اصلی این حوزه است را فراهم می آورد و در نهایت به عنوان جمع بندی از مباحث مطرح شده در ادبیات موضوع تصویر مقصد از ابتدا تا کنون، در بخش پنجم و پایانی به یکی از تازه ترین رویکردهای این حوزه میپردازیم که حاصل ترکیب مفاهیم تصویر مقصد و برندسازی مقصد گردشگری میباشد، به گونه ایکه مدل مفهومی این تحقیق به عنوان عصاره ای از تمامی مباحث طرح شده در انتهای این مقاله نمایش داده میشود.

۲-۲ آشنایی با شهر شیراز:

۲-۲-۱ اطلاعات کلی

شیراز یکی از شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان فارس است. جمعیت شیراز در سال ۱۳۹۰ خورشیدی بالغ بر ۱،۴۶۰،۶۶۵ تن بوده که این رقم با احتساب جمعیت ساکن در حومه ی  شهر به ۱٬۷۰۰٬۶۸۷ تن می‌رسد.

شیراز در بخش مرکزی استان فارس، در ارتفاع ۱۴۸۶ متری از سطح دریا و در منطقه ی کوهستانی زاگرس واقع شده و آب و هوای معتدلی دارد. این شهر از سمت غرب به کوه کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل‌مقام و باباکوهی (از رشته کوه‌های زاگرس) محدود شده‌است.

شیراز پس از تبریز (در سال ۱۲۸۷) و تهران (در سال ۱۲۸۹) سومین شهر ایران است که در سال ۱۲۹۶ خورشیدی، نهاد شهرداری در آن تأسیس گردید. شهرداری شیراز به ۱۰ منطقه ی مستقل شهری تقسیم شده و جمعا مساحتی بالغ بر ۱۷۸٫۸۹۱ کیلومتر مربع را شامل می‌شود.شیراز از دیرباز به واسطه ی مرکزیت نسبی‌اش در منطقه ی زاگرس جنوبی و واقع‌شدن در یک منطقه ی به نسبت حاصل‌خیز، محلی طبیعی برای مبادلات محلی کالا بین کشاورزان، یکجانشینان و عشایر بوده‌است. همچنین این شهر در مسیر راه‌های تجاری داخل ایران به بنادر جنوب مانند بندر بوشهر قرار گرفته‌است.شیراز به سبب جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی فراوان، همواره گردشگران بسیاری را به سوی خود فرا می‌خواند. سید علی خامنه‌ای -رهبر ایران- لقب سومین حرم اهل بیت در ایران را به این شهر نسبت داد.

۲-۲-۲ سابقه تاریخی و ریشه ی نام شیراز

اولین اشاره به نام شیراز، بر روی لوح‌های گلی ایلامی به ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد باز می‌گردد که در ژوئن ۱۹۷۰ در هنگام کندن زمین برای ساخت کوره آجرپزی در گوشه جنوب غربی شهر یافت شده‌است. لوح‌های نوشته شده در ایلام قدیم به شهری به نام تیرازیس اشاره دارد. با توجه به فونتیک چنین برداشت می‌شود: تیراسیس یا سیراسیس، این اسم از نام سیراجیس در فارسی قدیم گرفته شده‌است که بر اثر تغییر منظم صداها در زبان فارسی مدرن به شیراز تغییر نام داده‌است. نام شیراز بر روی سفال‌های پیدا شده از ویرانه‌های دوره ساسانی در سده دوم پس از میلاد نیز رویت شده‌است. بر اساس نوشته‌های برخی از نویسندگان بومی، با توجه به شاهنامه، نام شیراز از نام پسر سومین شاه جهان یعنی تهمورث مشتق شده‌است. در کاوش‌های باستان‌شناسی در تخت جمشید، به سرپرستی جورج کامرون در سال ۱۳۱۴ خورشیدی به پیدایش خشت‌نبشته‌هایی عیلامی انجامید که بر روی چند فقره از آن‌ها به قلعه‌ای بنام «تیرازیس» یا «شیرازیس» اشاره شده‌است. همچنین مهرهایی مربوط به اواخر ساسانی و اوایل اسلام، در محل قصر ابونصر یافت شده‌است که حاوی نام «شیراز» می‌باشند. ابن حوقل، جغرافی‌دان مسلمان سده چهارم هجری، وجه تسمیه شیراز را شباهت این سرزمین به اندرون شیر می‌داند؛ چرا که به قول او عموماً خواربار نواحی دیگر بدان‌جا حمل می‌شد و از آن‌جا چیزی به جایی نمی‌بردند. براساس تحقیقات تدسکو شیراز به معنای مرکز انگور خوب است. هرچند این نظر توسط محققین دیگر مانند بنونیست و هنینگ رد شده‌است. محل اولیه ی این شهر در محل قلعه ی ابونصر بوده‌است. شیراز در دوران بنی‌امیه به محل فعلی منتقل می‌شود و به بهای نابودی اصطخر – پایتخت قدیمی فارس – رونق می‌گیرد. این شهر در دوران صفاریان، بوییان و زندیان پایتخت ایران بوده‌است.

در روایات سنتی و اساطیری ایران نیز بنای شیراز توسط تهمورث، از پادشاهان پیشدادی صورت گرفته و با گذشت زمان این شهر رو به ویرانی گذاشت. همچنین طبق روایت سنتی دیگری در محل شهر شیراز شهری بنام فارس بوده‌است که برگرفته از نام فارس پسر ماسور، پسر شِم، پسر نوح می‌باشد.

۲-۲-۳ جغرافیا

شهر شیراز، مرکز استان فارس به طول ۴۰ کیلومتر و عرضی متفاوت بین ۱۵ تا ۳۰ کیلومتر با مساحت ۱۲۶۸ کیلومتر مربع به شکل مستطیل و از لحاظ جغرافیایی در جنوب غربی ایران و در بخش مرکزی فارس قرار دارد. اطراف شیراز را رشته کوههای نسبتاً مرتفعی به شکل حصاری استوار، احاطه کرده‌اند که از لحاظ سوق‌الجیشی و حفظ شهر اهمیت ویژه‌ای دارند. این شهر از سمت غرب به کوه دراک، از سمت شمال به کوه‌های بمو، سبزپوشان، چهل‌مقام و باباکوهی (از رشته‌کوه‌های زاگرس) محدود شده‌است. مختصات جغرافیایی شیراز عبارتست از ۲۹ درجه و ۳۶ دقیقه شمالی و ۵۲ درجه و ۳۲ دقیقه و ارتفاع آن از سطح دریا بین ۱۴۸۰ تا ۱۶۷۰ متر در نقاط مختلف شهر متغیر است.رودخانه ی خشک شیراز رودخانه ی فصلی است که پس از عبور از شهر شیراز به سمت جنوب شرقی حوضه ی خود متمایل شده و به دریاچه مهارلو می‌ریزد.

۲-۲-۴ آب و هوا

نقشه ی آب و هوایی ایران؛ شهر شیراز در جنوب غرب کشور قرار گرفته و آب و هوای آن مدیترانه‌ای است.

میانگین دما در تیرماه (گرم‌ترین ماه سال) ۳۰ درجه ی سانتی‌گراد، در دی‌ماه (سردترین ماه سال)، ۵ درجه ی سانتی‌گراد، در فروردین‌ماه ۱۷ درجه سانتی‌گراد و در مهرماه ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌باشد و میانگین سالانه دما ۱۸ درجه سانتی‌گراد است. میزان بارندگی سالیانه شهر شیراز ۳۳۷٫۸ میلی‌متر می‌باشد.بهترین زمان برای سفر به شیراز در ماه اردیبهشت میباشد.

۲-۲-۵ زبان و لهجه

مردم شیراز زبان فارسی را با لهجه شیرازی تکلم می‌کنند. تحقیقات در مورد وضع حاضر لهجه شیرازی نشان می‌دهد که در میان شیرازیان میزان آشنایی با این لهجه در سنین بالاتر بیشتر می‌باشد. در میان بانوان میزان آشنایی زنان خانه‌دار و در میان مردان، کسانی که کار آزاد دارند آشنایی بیشتری با این لهجه دارند. ظهور دو شاعر بزرگ فارسی نو، حافظ و سعدی، باعث تاثیر پذیری تمام جنبه‌های زندگی مردم شیراز از عصر مغول به پس از آثار این شاعران شد. بگونه‌ای که باعث افول گویش پیشین مردمان این شهر و حکمفرما شدن فارسی نو در این شهر شد.

۲-۲-۶ دین

دین اکثر مردم شیراز اسلام می‌باشد. هر چند بیشتر یهودیان شیراز در طی پنجاه سال دوم سده بیستم به اسراییل و آمریکا مهاجرت کرده‌اند. این شهر هنوز پذیرای اقلیتی ۶۰۰۰ هزار تنی از یهودیان می‌باشد. بدلیل فعالیت‌های تبلیغاتی مسیحی در قرون نوزده و بیستم میلادی گروه‌های کوچکی از مسیحیان فرقه پروتستان مانند انگلیکن و پرسبی‌ترین در شیراز زندگی می‌کنند. در حال حاضر در شیراز دو کلیسای فعال وجود دارد که یکی متعلق به ارامنه و دیگری متعلق به کلیسای انگلیکن می‌باشد.

۲-۲-۷ فرهنگ:

شهر شیراز به شهر شعر در ایران معروف است. از میان شاعرهای بانویِ معروف ایران می‌توان از جهان‌ملک خاتون که در شیراز می‌زیسته نام برد. شیراز به شهر شعر، شراب، باغ و گل و بلبل معروف است. باغ در فرهنگ ایرانیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و شیراز از قدیم به داشتن باغ‌های بسیار و زیبا مشهور بوده‌است. شیراز از دوران باستان باغ‌های انگور فراوانی داشته و همین باعث شهرت جهانی شراب شیراز در دنیا شده‌است. امروزه بیش‌تر باغ‌های این شهر در شمال غرب آن و در مناطق قصردشت، کشن، چمران و معالی‌آباد واقع شده‌اند. تعدادی از باغ‌های شیراز از لحاظ تاریخی بسیار حایز اهمیت هستند و به‌عنوان مراکز مهم گردشگری به‌شمار می‌آیند. از معروف‌ترین این باغ‌ها می‌توان به باغ ارم، باغ عفیف‌آباد، باغ دلگشا و باغ جهان‌نما اشاره نمود.

۲-۲-۸ جاذبه ها:

شیراز به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری و توریستی ایران مطرح بوده و با جاذبه‌های تاریخی فراوان برای گردشگران داخلی و خارجی شناخته شده‌است.

۲-۲-۸-۱ جاذبه های تاریخی

از جاذبه‌های تاریخی شهر شیراز می‌توان به آتشکده صمیکان، آرامگاه حافظ، آرامگاه خواجوی کرمانی، آرامگاه سعدی، ارگ کریم‌خان، باغ جهان‌نما، باغ ارم، باغ تخت، باغ چهل‌تن، باغ دلگشا، باغ عفیف‌آباد، باغ نارنجستان قوام، باغ هفت‌تن، خانه صالحی، چاه مرتاض علی، حمام باغ نشاط، عمارت باغ ایلخانی، عمارت باغ نشاط، عمارت دیوانخانه، عمارت کلاه‌فرنگی باغ نظر، مسجد نصیرالملک، قصر ابونصر، قلعه کک‌ها، مدرسه آقاباباخان، مدرسه خان، موزه پارس، موزه هفت‌تنان، نقش‌برجسته  بهرام اشاره کرد.

۲-۲-۸-۲ جاذبه‌های طبیعی

از جاذبه‌های طبیعی شهر شیراز می‌توان به آبشار کوهمره سرخی، برم‌دلک، پارک قلعه‌بندر، پارک ملی بمو، باغ پرندگان شیراز، پیربناب، چشمه جوشک، چشمه خارگان، چشمه ریچی، دریاچه دشت ارژن، دریاچه مهارلو، رکن‌آباد، رودخانه قره‌آغاج، روستای قلات، کوه سبزپوشان، گردشگاه آتشکده، گردشگاه چاه‌مسکی، گردشگاه چشمه سلمانی و گردشگاه هفت‌برم اشاره کرد.چشمه‌های طبیعی موجود در اطراف شیراز هم از جهت آب‌درمانی و هم از جهت جذب گردشگر برای صنعت گردشگری استان فارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و صنعت گردشگری این استان را رونق می‌بخشند.

۲-۲-۸-۳ جاذبه‌های مذهبی

مزار امام‌زادگان متعددی که در شیراز وجود دارد، در طول سده‌ها ساختار اجتماعی و اقتصادی این شهر را شکل داده‌است. گفته می‌شود که در زمان مأمون خلیفه عباسی، تعدادی از فرزندان و نوادگان موسی بن جعفر -امام هفتم شیعیان- به شیراز پناه آورده بودند. برطبق روایت‌های مختلف، آنان به مرگ طبیعی درگذشتند یا توسط حاکم عباسی کشته شدند. پس از سال‌ها تعدادی از این مزارها شناسایی شدتد و زیارتگاه شیعیان قرار گرفتند. برخی از این امام‌زادگان -همچون علی بن حمزه- در دوره آل بویه شناسایی شدند. ولی برای بعضی دیگر -مانند شاه‌چراغ- حدود چهارصد سال زمان لازم بود تا توسط حکمرانان سَلغُری شیراز شناسایی شوند. شناسایی بیشتر این مزارها بیش از آن‌که براساس شواهد و اسناد تاریخی باشد، بر مبنای احادیث و روایات اسلامی بوده‌است.

۲-۲-۸-۴ موزه ها:

شهر شیراز تعداد ۱۱ موزه را در خود جای داده‌است که از میان آن‌ها می‌توان به موزه‌هایی همچون موزه هخامنشی که به نمایش اشیای متعلق به زمان هخامنشی می‌پردازد، موزه ساسانی که به نمایش اشیایی از دوره ساسانی می‌پردازد، موزه قاجار که به نمایش اشیاء زمان قاجار می‌پردازد، موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی که به نمایش گونه‌های جانوری، گیاهی و زمین‌شناسی می‌پردازد، موزه پارس که به نمایش اشیاء سفالی از هزاره‌های پیش از میلاد تا دوره قاجاریه می‌پردازد و موزه عفیف‌آباد که به نمایش سلاح‌های گوناگون دوره صفویه تا دوره پهلوی می‌پردازد اشاره کرد.

۲-۲-۸-۵ باغ های شیراز:

شیراز همواره به شهر باغ ها شهرت داشته و وصف باغ های با طراوت و زیبای آن تصویری است که در اذهان بیشتر کسانی که از قدیم الیام به این دیار سفر میکرده اند نقش بست است.در زیر اسامی همه ی این باغ ها ذکر میشود:

باغ ارم، باغ گلشن (عفیف‌آباد)، باغ نظر، باغ دلگشا، نارنجستان قوام، باغ جهان‌نما، باغ جنت، هفت‌تنان، باغ مینو، باغ تخت، باغ درکی، باغ ملی، باغ نو، باغ بعثت، باغ رحمت‌اباد، باغ شاپوری، باغ ابوالفتح‌خانی، باغ سالاری، باغ نظام‌الدوله (باغ صاحب‌اختیار)، باغ صفا (باغ میرزا آقاخان)، باغ شیخ، باغ آرامگاه سعدی وآرامگاه حافظ، باغ فتح‌آباد، باغ کفشگیر، باغ گلخانه، باغ پادشاه کچل، باغ شاه، باغ اقبال‌آباد، باغ نصریه، باغ منشی‌باشی، باغ اتابک (باغ فیروزی)، باغ خلدبرین، باغ صاحب‌دیوان (باغ بهجت‌آباد) باغ حبیب‌آباد، باغ پودنک، باغ‌های قصردشت، باغ صمدآقا، باغ ناری، باغ زکی‌خان، باغ منصورآباد، باغ رشک بهشت، باغ بهشت شیراز (صبوح‌آباد شرقی)، باغ صبوح‌آباد شمالی، باغ بالیوز، باغ زعفرانی، باغ خندق، باغ کشمیری، باغ عضدالدوله، باغ عطاالدوله، باغ خندق، باغ فردوس شیراز، باغ بیگلربیگی (باغ کلانتری)، باغ قلعه شاهزاده‌بیگم، باغ طغی، باغ قتلغ، باغ کیفی، باغ مجد رومی، باغ نشاط شیراز (باغ میرزا نعیم)، باغ نو مشیری، باغ میرزا محمدرضا، باغ خلیلی، باغ مینوی سالار.

۲-۲-۸-۶ پیست اسکی پولادکف:

مجموعه تفریحی ورزشی پولادکف به عنوان دومین پیست بزرگ بین‌المللی کشور در ۸۰ کیلومتری شمال شهر شیراز و درارتفاع ۲۸۵۰ متری از سطح دریا واقع شده و دارای قله‌ای به ارتفاع ۳۴۰۰ متر از سطح دریا است؛ همچنین این مجموعه دارای امکاناتی از قبیل تله‌کابین، تل‌اسکی، رستوران، فست فود، کافی شاپ، مهمان‌سرا، هتل، موتوربرفی، ماشین‌های کوهستان، چرخ‌های هوشمند، قایق‌های پدالو، اسب سواری، دوچرخه سواری، لوازم مورد نیاز اسکی و آموزشگاه اسکی می‌باشد و در سال ۱۳۸۱ افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است.

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.