تحقیق ایران هراسی، ترفند اسرائیل و توطئه ‌آمریکا برای غارت خاورمیانه

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق ایران هراسی، ترفند اسرائیل و توطئه ‌آمریکا برای غارت خاورمیانه دارای ۵۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۴
۱-۲-تعریف ایران هراسی    ۸
۲-۲-ایران هراسی، ترفند اسرائیل    ۱۱
۳-۲-ادامه پروژه ایران هراسی با پیش بینی زمان دستیابی ایران به بمب!    ۱۲
۴-۲-ایران‌هراسی؛ توطئه ‌آمریکا برای غارت خاورمیانه    ۱۴
۵-۲-ابعاد ایران هراسی درسیاست خارجی آمریکا    ۱۷
۵-۲-۱-تنش زایی در روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران    ۱۸
۶-۲-عملیات روانی و پروژه ایران هراسی    ۲۰
۷-۲-بررسی مفهوم و ابعاد یک پروژه «ایران هراسی» عملیات آمریکایی – صهیونیستی    ۲۵
۸-۲-دلایل و اهداف طراحان ایران هراسی    ۲۷
۹-۲-تحلیل رخداد    ۳۲
۱۰-۲-دورنمای رخداد    ۳۶
۱۱-۲-تحرکات ایالات متحده در بخش ایران هراسی    ۳۷
۱۲-۲-پروژه های ایران هراسی در کجا و چگونه طراحی می شود؟    ۳۹
۱۲-۲-۱-بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و سیاست‌های ضدایرانی    ۴۰
۱۳-۲- اقدام کانادا در راستای پروژه ایران هراسی    ۴۰
۱۳-۲-۱- ادعای توقیف کشتی ایرانی گامی در راستای ایران هراسی    ۴۰
۱۳-۲-۲-ایران هراسی جنگ رسانه ای آمریکایی-صهیونیستی    ۴۱
۱۴-۲-پایان عصر ایران هراسی    ۴۴
۱۴-۲-۱- سیاست خارجی جمهوری اسلامی در روند ایران هراسی    ۴۵
۱۴-۲-۲- لایحه های پنهان جنگ روانی آمریکا علیه ایران    ۴۸
۱۴-۲-۳-چرائی اتخاذ راهبرد ایران هراسی    ۴۸
۱۴-۲-۴- محورهای ایران هراسی    ۴۹
منابع    ۵۱

منابع

ندای زاهدان : تحلیلی بر سخنان روئسای جمهور ایران و آمریکا در مجمع ملل، دوشنبه، ۸ مهر ۱۳۹۲ – ۱۳:۳۲ کد خبر:۱۶۲۴

ادیان و مذاهب، امنیتی، بیداری اسلامی، دولتی، سیاست، ایران، آمریکا، بین المللی(ایران‌هراسی؛ توطئه ‌آمریکا برای غارت خاورمیانه)، کدخبر:۵۱۶۴۶

بحران ششم، ایران، اسرائیل، امریکا و شایعات جنگ، فصلنامه سیاست خارجی، سال ۲۶، شماره ۱، بهار ۱۳۹۲

محمدی، فاطمه،مرکز بین المللی مطالعات صلح IPSC

ملک محمدی، حمیدرضا و، داودی، مهدی، «تاثیر ایران هراسی بر سیاست های نظامی امنیتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس»، فصلنامه سیاست، دوره۴۲، شماره دو، تابستان ۱۳۹۱ : (۲۲۷-۲۴۶).

مهدی،نورالدینی،تشدید فضای رسانه ای”ایران هراسی”

خبرگزاری جمهوری اسلامی،ایرنا،آیپک،آغاز چالش با دولت اوباما،۱۴/۱۲/۱۳۹۲،کد خبر:۸۱۰۷۲۷۲۲

خبرگزاری ایمنا،توافق هسته ای،پروژه ایران هراسی را شکست می دهد.چهارشنبه ۳۷ اذز،۱۳۹۲٫ کد خبر:۱۲۸۸۹۳

سرمقاله جمهوری؛ گام های عملی واشنگتن در ،طرح ایران هراسی ، چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۸، کد خبر: ۶۳۶۴۹

هافینگتون پست، موضع گیری خصمانه آمریکا و اسرائیل علیه ایران بخشی از پروژه ‘اسلام هراسی’ و ‘ایران هراسی’ سال ۱۳۹۲٫کد خبر۱۹۹۵۴۸

مقدمه

ایران‌هراسی (Iranophobia) اشاره به احساسات مخالفت یا دشمنی با سیاستها، فرهنگ، جامعه، اقتصاد یا نقش بین‌المللی ایران دارد. همچنین ایران‌هراسی اشاره به بی‌اعتمادی، نفرت، انزجار، حسادت، تبعیض، تعصب، نژادپرستی، کلیشه، ترس یا بیزاری به ایرانیان به عنوان یک گروه نژادی، قومی، زبانی، مذهبی پذیرفته‌شده در سراسر جهان دارد. گستره ایران‌هراسی می‌تواند از نفرت فردی تا تعقیب و آزار نهادینه‌شده متغیر باشد. همچنین ایران‌هراسی به سیاستهایی اطلاق می‌گردد که برمبنای تئوری توطئه برای رسیدن به منافع خاص علیه این کشور با معرفی کردن ایران بعنوان تهدیدی برای کشوری خاص یا در شکل بزرگتر برای صلح بین‌المللی مطرح می‌گردد. گاه ایران‌هراسی با احساسات ضدایرانی همپوشانی دارد. همچنین ممکن است به کتابی با عنوان «ایران‌هراسی: منطق یک عقده روحی اسرائیلی» (Iranophobia: The Logic of an IsraeliObsession) به نوشته هاگای رام اشاره نمود.

پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، نوید دهنده دورانی جدید با ارزش‌ها و ملاک‌های متفاوت در تمییز دوست و رقیب و دشمن، در عرصه سیاست خارجی  بود اقبال جهانی و بویژه توجه مردم ستمدیده به پیامهای ارزشی انقلاب اسلامی ایران، زنگ خطر را برای آمریکا و کشورهای همسو با اهداف کاخ سفید به صدا درآورد؛ ازاینرو مقابله با بسط و پیشرفت جهانی ندای انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفت و آن را با پروژه ای به نام ایران هراسی پیوند زدند.

تبلیغات و اقدامات غرب و به ویژه ایالات متحده در شکل دهی به اقدامات امنیتی کشورهای منطقه خاورمیانه به خصوص خلیج فارس در روابط خود با جمهوری اسلامی در ایجاد تصویری امنیتی از ایران  تاثیری به سزا داشته است و بازیگران منطقه‌ای با درک خاصی که از این اقدامات دارند واکنش‌های امنیتی گوناگونی حول محور تامین امنیت خود انجام می‌دهند برای مثال: به خرید تسلیحات و توافقات دفاعی امنیتی با نیروهای فرامنطقه ای اقدام می‌نمایند. باید این مطلب را پذیرفت که نظم در منطقه در یک وضعیت انتقالی قرار دارد و ایران در حال باز تعریف منافع خود می‌باشد. قدرت گیری ایران در منطقه با مقاومت و موانع جدی برخی از بازیگران در منطقه مواجه شده است غرب، اعراب سنی مذهبِ محافظه کار و اسرائیل بنا به دلایلی ایران را تهدید حساب می کنند و با هراس به برنامه های آن نگاه می کنند و این امر باعث به وجود آمدن ائتلافی علیه ایران شده است.

در این راستا اقداماتی که علیه ایران شده بسیار غیر انسانی بوده که هیچ یک از نهادهای حقوق بشری در مورد این اقدامات عکس العملی نشان ندادند اقداماتی مانند:

چندین دهه تهدید ظالمانه علیه ملت ایران

اعلام حمایت رسمی از هر گونه نا امنی و اغتشاشات در سال های ۷۸، ۸۲، ۸۸

ترور دانشمندان هسته ای ایران با همکاری موساد

تحریک مخالفان جمهوری اسلامی و کمک به حرکت های تجزیه طلب و تروریستی

همواره ایران‌هراسی به منظور بد معرفی کردن این کشور با عناوین مختلفی مانند یک کشور بی‌فرهنگ، محور شرارت، بزرگترین حامی تروریست در جهان کشوری که نفرت را در دنیا اشاعه می‌دهد ایران بزرگترین تهدید برای همسایگانش، ایران تهدیدی برای صلح‌جهانی اتهام به ایران برای طراحی توطئه به منظور نسل‌کشی یهودیان در آینده، و موارد مشابه دیگر پیگیری شده است.

اهداف این بسته سیاستی شامل موارد ذیل گردیده اما محدود به این موارد نمی‌باشد:

فروش سلاح به همسایگان این کشور. برای مثال یک تحقیق علمی نشان میدهد در پی سیاست ایران‌هراسی، فروش سلاح توسط ایالات متحده آمریکا به کشورهای متحد آن کشور در منطقه اطراف ایران در سال ۲۰۱۱ میلادی ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

اعزام نیروهای نظامی به منطقه برای تسلط کامل بر منابع انرژی در کشورهای همسایه ایران، جایی که بیش از ۴۰٪ ذخایر انرژی فسیلی دنیا از جمله نفت و گاز را در خود جای داده است.

تحریک و ترغیب یا اجبار به تغییر بافت جمعیتی، رسم الخط، زبان و رسوم مذهبی مناطقی که قبلاً جزء خاک ایران بوده‌اند مانند سیاست ایرانی‌زدایی بحرین توسط امپراطوری بریتانیا، تغییر رسم الخط و زبان و مراسمات مذهبی در کشورهای جدا شده از ایران و تحت سلطه اتحاد جماهیر شوروی

انحراف افکار عمومی اعراب از جنگ اعراب و اسرائیل و تشکیل یک جبهه جدید و شکل دادن به مفهوم جنگ اعراب و ایران.

متوقف کردن ایران برای تبدیل شدن به یک مدل موفق برای انقلاب کشورهای اسلامی همپیمان کشورهای غربی. [۱]

توجیه افکار عمومی کشورهای دنیا برای انجام اعمال غیرقانونی و خارج از قوانین جهانی مانند تحریمهای یکجانبه، ترور دانشمندان ایرانی، حملات الکترونیکی و اینترنتی، نقض هوایی کشور و نهایتاً حمله و اشغال کشور.

تردیدی نیست که در جهان امروز قطع رابطه بین کشورهای همیشگی نیست و زمانی فرا می رسد که برقراری روابط حسنه اجتناب نا پذیر می شود . ولی نباید فراموش کرد که آنچه آمریکا در دوره ی ریاست جمهوری ایشان با اعمال تحریمهای غیرقانونی و یکجانبه بر مردم ایران تحمیل کرده است ، از جنبه های گوناگون کم زیانتر از کودتای ۲۸ مرداد نیست. اوباما تصریح می کند که خواهان تغییر نظام در ایران نیست و حقوق قانونی و برنامه ی صلح آمیز هسته ای آنرا به رسمیت می شناسد. اهل سیاست به خوبی می دانند که تحریمهایی با این شدت و وسعت که دولت اوباما بر  نظام جمهوری اسلامی و در واقع مردم ایران تحمیل کرده است ، نه تنها از جنبه انسانی تلخ و ناگوار است ، بلکه ماهیتی براندازانه دارد . ایشان که برای کودکان و زنان و مردان عادی سوری ابراز دلسوزی می کنند ، آیا عمق رنجی را که بر کودکان و عامه مرم  ایران تنها در زمینه کمبود دارو ، امکانات و تحهیزات پزشکی از جمله تولیدات صلح آمیز هسته ای که در بخش پرتو درمانی و آنکولوژی بیمارستانها کاربرد دارد ، و مرگ و میرهای ناشی از این تحریمها اندیشیده اند ؟ جدا از این کرداری  که دور از مروت و اخلاق انسانها است ، سیاستهای خصمانه دولت آمریکا و هم پیمانان غربی اش باعث شده که در ایران هم مانند سایر کشورها ، گرایشات نظامی گری تشدید شده و هزینه های این بخش بیشتر در آمد ملی را ببلعد  و شرایط به گونه ای تحمیل شود که  نظامیان در عرصه های سیاسی و اقتصادی وارد شوند ، بخش خصوصی به حاشیه رانده شده و حداقل دونسل از مردم ایران گرفتار بیکاری و فقر شوند .

 ۱-۲-تعریف ایران هراسی

ایران‌هراسیIranophobia)) اشاره به احساسات مخالفت یا دشمنی با سیاستها، فرهنگ، جامعه، اقتصاد یا نقش بین‌المللی ایران دارد. همچنین ایران‌هراسی اشاره به بی‌اعتمادی، نفرت، انزجار، حسادت، تبعیض، تعصب، نژادپرستی، کلیشه، ترس یا بیزاری به ایرانیان به عنوان یک گروه نژادی، قومی، زبانی، مذهبی پذیرفته‌شده در سراسر جهان دارد. گستره ایران‌هراسی می‌تواند از نفرت فردی تا تعقیب و آزار نهادینه‌شده متغیر باشد. همچنین ایران‌هراسی به سیاستهایی اطلاق می‌گردد که برمبنای تئوری توطئه برای رسیدن به منافع خاص علیه این کشور با معرفی کردن ایران بعنوان تهدیدی برای کشوری خاص یا در شکل بزرگتر برای صلح بین‌المللی مطرح می‌گردد. گاه ایران‌هراسی با احساسات ضدایرانی همپوشانی دارد. همچنین ممکن است به کتابی با عنوان «ایران‌هراسی: منطق یک عقده روحی اسرائیلی» (Iranophobia: The Logic of an IsraeliObsession) به نوشته هاگای رام اشاره نمود.[۱]

[۱] – Wikipedia contributors, “Iranophobia,”، December 13, 2012.

[۱] – سیصد درصد رشد فروش تسلیحات آمریکایی با عنوان محار ایران، هاآرتص.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.