تحقیق تاریخچه دیپلماسی عمومی و نظریه های آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تاریخچه دیپلماسی عمومی و نظریه های آن دارای ۴۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱-ادبیات تحقیق    ۵
۲-۲-پایان نامه های مرتبط:    ۱۰
۲-۳-مقالات    ۱۰
۲-۴-تحقیقات خارجی    ۱۱
۲-۵- مفهوم دیپلماسی:    ۱۳
۲-۵-۱- تعریف دیپلماسی    ۱۳
۲-۵-۲-تعریف دیپلماسی  عمومی    ۱۳
۲-۵-۳-تاریخجه دیپلماسی عمومی    ۱۴
۲-۵-۴- دیپلماسی عمومی نوین    ۱۴
۲-۵-۵- عوامل موثر بر دیپلماسی عمومی    ۱۵
۲-۵-۷- تعریف دیپلماسی فرهنگی:    ۱۶
۲-۵-۸-تعریف دیپلماسی رسانه ای    ۱۶
۲-۶-تفاوت دیپلماسی عمومی و دیپلماسی رسانه ای    ۱۷
۲-۷-نظریه ها    ۱۸
۲-۷-۱-نظریه واقع‌گرایی در روابط بین الملل    ۱۸
۲-۷-۲-نظریه نو واقع گرائی در روابط بین الملل    ۱۹
۲-۷-۳-دیپلماسی عمومی ازدیدگاه نظریه واقع گرائی و نو واقع گرائی    ۱۹
۲-۷-۴-نظریه لیبرالیسم در روابط بین الملل    ۲۰
۲-۷-۵-نظریه نئولیبرالیسم در روابط بین الملل    ۲۱
۲-۷-۶-دیپلماسی عمومی از دیدگاه  نظریه لیبرالیسم و نو لیبرالیسم    ۲۱
۲-۷-۷-ساختارگرایان    ۲۲
۲-۷-۸-دیپلماسی عمومی از دیدگاه ساختارگرایی    ۲۲
۲-۷-۹-نظریه تاثیر سی ان انی    ۲۳
۲-۷-۹-۱ عامل کنترل کننده : نظریه تاثیر سی ان ان    ۲۴
۲-۷-۹-۲-عامل برجسته سازی در تاثیر سی ان انی    ۲۵
۲-۷-۹-۳-عامل فشار: سیاست بی وقفه    ۲۶
۲-۷-۹-۴عامل میانجی : دلالی سیاسی بین المللی    ۲۷
۲-۷-۹-۵-عامل ابزاری: دیپلماسی رسانه ای    ۲۷
۲-۷-۱۰- نظریه برجسته سازی    ۲۸
۲-۷-۱۱-نظریه شاخص سازی    ۳۰
۲-۷-۱۲- نظریه ایجاد رضایت مندی یا مدل پروپاگاندا    ۳۰
۲-۸- تعریف دیپلماسی اقتصادی    ۳۰
۲-۸-۱ مولفه های کاربردی دیپلماسی عمومی در سیاست خارجی    ۳۱
۲-۹- دیپلماسی عمومی ایران و سیاست خارجی    ۳۲
۲-۱۰- اقدامات ایران در بخش دیپلماسی رسانه ای    ۳۶
۲-۱۱- دیپلماسی عمومی آمریکا    ۳۸

منابع:

گیلبوا ، ایتان ، ارتباطات جهانی و سیاست خارجی ، ترجمه حسام الدین آشنا ، دانشگاه امام صادق (ع) ۱۳۸۸

نورمن فرکلاف، چارچوبی برای تحلیل گفتمان سیاسی در رسانه­ها،مترجمان: دکتر سید علی­اصغر سلطانی،محسن ناصری­راد

سیلورمن دیوید ، روش تحقیق کیفی در جامعه شناسی. ترجمۀ محسن ثلاثی. مؤسسه انتشاراتی تبیان،۱۳۷۹

نظری جواد ، کاربرد تحلیل گفتمان در تحقیقات علوم اجتماعی جواد ، انتشارات جامعه شناسان ،۱۳۹۲

عزیزی بساطی ، مجتبی ، دیپلماسی عمومی آمریکا در خاورمیانه ،  دانشگاه امام صادق )  ۱۳۹۰

قجری،حسین علی ، کاربرد تحلیل گفتمان در تحقیقات اجتماعی،تهران ،انتشارات جامعه شناسان،

هوارث،دیوید،نظریه گفتمان ،ترجمه سید علی اصغر سلطانی ، تهران نشر نی ،۱۳۹۱

کیت ، نَش، جامعه شناسی سیاسی معاصر،جهانی شدن،سیاست، قدرت، ترجمه محمد تقی دلفروز،انتشارات کویر،۱۳۹۰

دهقانی فیروز آبادی،سید جلال ،سمینار ” ابعاد فرهنگی ایران هراسی” ،پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ،۱۳۹۲

” مطالعات آمریکا” انتشارات موسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران،۱۳۹۰

شجاعی زند، علیرضا ،قابلیتهای تحلیل گفتمان در بررسی پدید های فرهنگی _اندیشه ای ،مرکز تحقیقات علوم اسلامی

تربتی ، جامعه شناسی سیاسی ، جزوه درسی کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد واحد شرق ، ۱۳۹۲

محمدپور،سارا، ارتباطات سیاسی ، جزوه درسی کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد واحد شرق ، ۱۳۹۲

افسانه احدی ، دیپلماسی عمومی و سیاست خارجی،تهران ،مرکز تحقیقات استراتژیک،۱۳۸۹٫

یارول بیومانهایم ،دیپلماسی عمومی راهبردی و سیاست خارجی آمریکا،ترجمه حسام الدین آشنا،دانشگاه امام صادق(ع)

لوئیز فیلیپس ،ماریان یورگنسن ، نظریه و روش در تحلیل گفتمان ، ترجمه هادی خلیل ،تهران نشر نی ،۱۳۹۲٫

اووه فلیک ، درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی. تهران نشر نی ،۱۳۹۱٫

۲-۱-ادبیات تحقیق

در این مقاله به هر دو نظریه تحلیل گفتمان و دیپلماسی عمومی اشاره می شود . در میان نظریه پردازان گفتمان در عرصه سیاست و علوم اجتماعی ، نظریه لاکلاو و موفه جایگاهی خاص دارد ،  از این جهت که این دو اندیشمند بهتر از دیگران توانسته اند نظریه ای را که ریشه در زبان شناسی دارد به عرصه فرهنگ ، اجتماع و سیاست وارد کنند.آنها با ارائه صورت بندی نظام مند از نظریه گفتمان ابزاری کارآمد برای شناخت و تبیین پدیدهای سیاسی یه دست دادند[۱].

مطابق نظریه  لاکلاو و موفه مهم ترین کار در مطالعات سیاسی شناخت گفتمان ها است . گفتمان نظامی از معنا است که کنش ها و اندیشه های سیاسی در آن شکل می گیرند. از این رو تحلیل گفتمان به عنوان یک روش کیفی جهت  تحلیل رویدادهای سیاسی و اجتماعی در سالهای اخیر افق جدید و نوظهوری را برای پژوهشگران گشوده است[۲]

در این تحقیق با استفاده از این نظریه لاکلاو  به تحلیل گفتمانِ دیپلماسی عمومی ایران و آمریکا پرداخته شده است .دیپلماسی عمومی امروزه از جایگاه مهمی در روابط بین الملل برخوردار است و در دنیای آکادمیک نیز مطالعات گوناگونی درباره آن  انجام گرفته است. برخی دیپلماسی عمومی را برنامه‌ریزی استراتژیک و اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و اطلاع‌رسانی توسط یک کشور حامی برای افکار عمومی در یک کشور هدف می‌دانند، به‌گونه‌ای که رهبران سیاسی کشور هدف را قادر به تصمیم‌گیری حمایت‌گرانه و پشتیبانی از اهداف سیاست خارجی کشور حامی سازد. در واقع در این دیپلماسی بخشی از مخاطبان افراد و نهادهای غیردولتی هستند که برقراری ارتباط با آنها نیازمند مهارت‌های خاص خود است. از مهم‌ترین ویژگی‌های دیپلماسی عمومی شفافیت و تلاش برای انتشار اطلاعات است، درحالی‌که در دیپلماسی سنتی ابهام ویژگی مهمی به شمار می‌رود. موضوعات و مسائل دیپلماسی سنتی در ارتباط با سیاست‌ها و رفتار دولت‌های دیگر است، اما در دیپلماسی عمومی مسئله نگرش و رفتار افکار عمومی خارجی است و در جایی که سیاست‌ها و رفتار یک دولت نشئت گرفته از نگرش‌های شهروندان آن است، دیپلماسی عمومی در پی آن است تا با تحت تأثیر قرار دادن شهروندان یک کشور و تغییر نگرش آنها بر رفتار و سیاست‌های آن اثر بگذارد[۳].

در طی دو سال اخیر ، تحلیل دیپلماسی عمومی روابط ایران و آمریکا بر اساس روش کیفی تحلیل گفتمان ، تاکنون موضوع هیچ پایان نامه و یا کتابی نبوده است معهذا بررسی این رابطه از سایر زوایا در گذشته تحقیقات خوبی صورت گرفته که ذیلا به آنها اشاره می شود .دسترسی به منابع اصلی این تحقیقات متاسفانه بسختی امکان پذیر بود لذا خلاصه ذکر شده از آنها با مراجعه به سایت دانشکده ی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران. کار پژوهش برخی دانشجویان بوده است[۴] .

منبع دوم انتشارکتابشناسی دیپلماسی عمومی و فرهنگی[۵] از سوی مرکز مطالعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می باشد که بصورت جامع تری به ادبیات و پیشینه تحقیق در زمینه دیپلماسی عمومی پرداخته است .

ایزدی ، فواد ، دیپلماسی عمومی آمریکا در قبال ایران ، دانشگاه امام صادق(ع) ۱۳۹۰

کتاب حاضر با وجود اهمیت اقدامات دیپلماسی عمومی امریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران، تاکنون پژوهشی جامع در این باره انجام نشده است. بر همین اساس کتاب حاضر، به‌منزله نخستین گام برای پر کردن این خلأ، می‌کوشد تا سیاست‌های دیپلماسی عمومی امریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران پس از حادثه یازده سپتامبر و به‌‌ویژه سال‌های پایانی دولت بوش و نیز حلقه‌های سیاست‌ساز مرتبط با آن را به‌گونه‌ای عمیق بررسی کند.علاوه براین، مهمترین ابتکار نویسنده این می‌باشد که از ارائه روایتی صرفا توصیفی از سیاست آمریکا فراتر رفته، «شبکه بررسی مسائل ایران» را نیز که در مباحث مربوط به سیاست‌های آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران مشارکت می‌کند، را به عنوان چارچوب تحلیلی بحث انتخاب نموده است

دیپلماسی عمومی راهبردی و سیاست خارجی آمریکا (گسترش نفوذ) ، تألیف یارول بی مانهایم، ترجمه حسام الدین آشنا و محمد صادق اسماعیلی، انتشارات دانشگاه امام صادق (ع)، چاپ اول، ۱۳۹۰٫

در بخش اول کتاب فوق با عنوان «دیپلماسی عمومی راهبردی»، موضوعات سیستمی که در آن کارگزاران خارجی خدمات خود را ارائه می‌دهند مورد بررسی قرار گرفته است. این بخش از دو فصل تشکیل شده است. فصل اول با عنوان «تبلیغات در عصر ارتباطات راهبردی در مورد»، ضمن بررسی این موضوع، در انتها در مورد ساختار کتاب و ویژگی‌های فصول مختلف کتاب توضیح می دهد. فصل دوم با عنوان «دیپلمات‌های جدید: صنعتی رو به رشد»، تصویری از یک صنعت در ایالات متحده ارائه می‌دهد که به منظور تاثیر‌گذاری بر رسانه‌های آمریکایی، افکار عمومی و نظرات نخبگان در جهت منافع مشتریان دولتی یا شرکتی خارجی ایجاد شده است. این فصل دربرگیرنده تحلیلی از اطلاعات اسناد وزارت دادگستری است که سطح و نوع فعالیتهای مؤسسات ایالات متحده را ـ که به عنوان کارگزار ذی‌نفعان خارجی ثبت شده‌اند ـ مورد شناسایی قرار می‌دهد.

روندا ذهارتا ، دیپلماسی عمومی و ارتباطات استراتژیک آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر، مترجم: ذوالفقاری، مهدی، انتشارات دانشگاه امام صادق (ع)، چاپ اول، ۱۳۹۰

آنجه نویسنده در این اثر به دنبال طرح آن است بیان اهمیت دیپلماسی عمومی در سیاست خارجی آمریکاست. کتاب حاضر به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول که میراث عبرت‌های گرفته شده است، بازبینی‌ای از دیپلماسی عمومی ایالات متحده در بازه زمانی یازده سپتامبر می‌باشد. در ابتدای فصل ۱ به مروری بر رخدادهای پس از وقوع حادثه مذکور می‌پردازیم، یعنی دورانی که حمایت بین‌المللی زیادی از آمریکا وجود داشت. بعد از آن نیز رخدادهایی را بررسی می‌کنیم که منجر به کاهش تدریجی حمایت بین‌المللی از ایالات متحده شد. اگرچه بسیاری از تحلیلگران معتقدند که ضدیت با آمریکا در دوران بعد از یازده سپتامبر افزایش پیدا کرد، اما تحلیل دقیق‌تری از روندهای جاری در آن دوره و بخصوص مسایل مربوط به ارتباطات عمومی نشان می‌دهد که چالش‌های پیش‌روی دیپلماسی عمومی ایالات متحده پیچیده‌تر و هزینه‌برتر از این بودند که با بهبود وجهه این کشور حل شوند. در فصل ۲ به بررسی اقداماتی می‌پردازیم که طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ تحت عنوان دیپلماسی عمومی انجام شدند. سال‌های ذکر شده بخصوص از دیدگاه ارتباطی اهمیت خاصی دارند، زیرا با توجه به رخدادهایی که در این فاصله زمانی بروز کرد، ایالات متحده در سال های بعد لحن و حتی پارامترهای مربوط به اقدامات بعدی‌اش را معین کرد. در فصل۳ نگاهی خواهیم داشت به مجموعه‌ای از مطالعات خصوصی و دولتی و تحقیقاتی که نهادهای مختلف برای دستیابی به جواب‌های مورد نظر خود انجام دادند. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، گزارش‌هایی که در دست داریم نمای کلی‌ای را از دیپلماسی عمومی ایالات متحده در سال‌های حساس ذکر شده بدست می‌دهد. البته باید به این نکته هم توجه داشت که با توجه به مشابهت این قبیل گزارش‌ها از نظر حوزه موضوعی، یافته‌ها، پیشنهادات نهایی– و نیز اشتباهات فرهنگی و ارتباطی- امکانش هست که همین گزارش‌ها سهواً سبب تداوم مشکلات دیپلماسی عمومی این کشور به جای کاهش آنها شده باشد.

۴-    ژان میلسن و همکاران ، دیپلماسی عمومی نوین؛ کاربرد قدرت نرم در روابط بین‌الملل[۶]،ترجمه دکتر رضا کلهر، محسن روحانی ، چاپ سوم  ۱۳۸۹

وقوع رخداد ۱۱ سپتامبر مباحث جدی‌ای را در باب، دیپلماسی عمومی دامن زد که تا به امروز ادامه دارد. به گونه‌ای که نحوه مدیریت دیپلماسی عمومی به موضوعی حساس و جنجال‌برانگیز برای کلیه کشورها، تبدیل شده است. اثر حاضر با رویکردی دوجانبه به بررسی و تحلیل مقوله مهم دیپلماسی عمومی پرداخته و در آن ضمن مبادی و ضرورت‌های بحث، الگوهای متفاوت دیپلماسی عمومی نزد کشورهای کوچک و یا قدرت‌های بزرگ به بحث گذارده شده است. کتاب شامل یک مقدمه و یازده فصل می‌باشد. در مقدمه کتاب با عنوان «دیپلماسی نوین؛ رویکردی ایرانی»، نویسنده ضمن پرداخته به بحث دیپلماسی نوین، در پی آن است تا الزامات مربوط به بازنگری در دیپلماسی را در جهان معاصر از منظری ایرانی، به بحث و بررسی گذارد. برای این منظور نخست مفهوم و عناصر دیپلماسی نوین مشخص شده و در ادامه، ساختار دیپلماسی نوین متناسب با موقعیت ایران، تحلیل می‌گردد. فصل اول با عنوان «دیپلماسی عمومی نوین: از تئوری تا عمل»، ابتدا دیپلماسی عمومی را به مثابه یک مفهوم معرفی و توسعه کنونی را در این زمینه ارزیابی می‌کند. سپس اهمیت دیپلماسی عمومی را در محیط متغیر بین‌المللی می‌سنجد و ویژگی‌های عمل [سیاسی] مناسب را شناسایی می‌کند. این فصل میان تبلیغ، روابط فرهنگی و شاخص‌سازی ملت از یک‌سو و دیپلماسی عمومی از سوی دیگر تمایز قائل می‌شود. فصل دوم با عنوان «بازاندیشی در دیپلماسی عمومی نوین»، ضمن بررسی مفهوم دیپلماسی عمومی نوین، این مسئله را طرح می‌کند که بحث کنونی درباره دیپلماسی عمومی، نه تنها بی‌اهمیت نیست، بلکه باید به نقش آن در لایه‌های عمیق‌تری از عمل سیاسی توجه کرد

۵- روزنامه واشنگتن تایمز و روابط  روابط ایران و آمریکا[۷]

به نوشته این روزنامه در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۹۱از ۲۷سال پیش که انقلاب ایران به پیروزی رسید، تمام طرح هایی که برای رابطه ایران و آمریکا آغاز شد، با ناکامی مواجه شد. در سال ۱۳۵۸، تلاش دولت کارتر برای آغاز ارتباط با ایران به ماجرای گروگانگیری در سفارت آمریکا به بن بست خورد. در سال ۱۳۶۵ طرح دولت ریگان برای مذاکره با ایران، با انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه آمریکا قصد دارد در مقابل آزادی گروگانهای آمریکایی ،به ایران سلاح بدهد، و جنجالهای پس از این خبر، ناکام ماند. اما مهمترین این موارد در زمان دولت کلینتون بود؛ زمانی که محمدخاتمی در سال ۱۳۷۶ در ایران به ریاست جمهوری انتخاب شد و با سخنانی مسالمت جویانه از جمله مصاحبه با سی ان ان، سیاستی صلح آمیز و مناسب برای گفتگو را در پیش گرفت. این گفتمان جدید در ایران باعث شد که دولت کلینتون شروع به دادن امتیازهایی به ایران کند. در ماه می ۱۹۹۸ (اردیبهشت ۱۳۷۷)، کلینتون از تحریم شرکتهای روسی، فرانسوی و مالزیایی که قصد سرمایه گذاری در میدان گازی پارس جنوبی ایران را داشتند، صرفنظر کرد و با این کار ثروت هنگفتی را نصیب ایران کرد. همچنین مادلین آلبرایت، وزیر امورخارجه وقت آمریکا در ماه ژوئن همان سال اعلام کرد که واشنگتن قصد دارد، روند صدور ویزا برای ایرانیان را تسهیل کرده و طرحی را برای عادی سازی روابط دو کشور اجرا کند. این روزنامه در ادامه ادعا کرد این جریان عادی سازی روابط، با اقدام ایران در آزمایش موشک شهاب ۳ با مشکلات و پیچیدگی هایی مواجه شد.همچنین در ماه سپتامبر، زمانی که محمد خاتمی برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرد، سخنانش در مورد «گفتگوی تمدنها» را با انتقاد از رفتارهای صهیونیستها و دولت آمریکا برای حمایت از گروههای مخالف ایران و فراهم کردن بودجه رادیو اروپای آزاد و رادیو آزادی، همراه کرد. با وجود ادامه یافتن مشکلات، دولت کلینتون یک بازنگری گسترده در تحریم های اقتصادی در مورد ایران را آغاز کرد و در ماه مارس ۲۰۰۰، (۱۳۷۹)، آلبرایت اعلام کرد واردات برخی از محصولات ایرانی به آمریکا از جمله خاویار و فرش آزاد می شود. وی همچنین از نقش این کشور در کودتای سال ۱۳۳۲ که موجب سرنگونی حکومت مردمی مصدق شد، عذرخواهی کرد.
این روزنامه آمریکایی بدون اشاره به نقش مثبت ایران در سرنگونی طالبان در افغانستان و سخنرانیموسومبه ” محور شرارت”جرج بوش مسوولیت بالا گرفتن تشنج میان دو کشور را متوج ایران دانسته و می افزاید: در عوض مقامات ایران و محافظه کاران این کشور هرگونه تمایل به نزدیک شدن به آمریکا را رد کرده و این کشور را خائن و پیمان شکن نامیدند. واشنگتن تایمز در پایان نتیجه می گیرد که مذاکره ایران و آمریکا نه تنها راهی برای پیشرفت ندارد بلکه به ادعای این روزنامه هیچ فایده ای هم برای منافع آمریکا ندارد.

۶-بررسی دیپلماسی عمومی ایالات متحده آمریکا در دوره اوباما و تاثیر آن بر صلح و امنیت جهانی (مطالعه موردی: منطقه خاورمیانه)[۸]

در این نوشتار تلاش بر آن است که دیپلماسی عمومی ایالات متحده ی آمریکا در دوره ی پس از حملات ۱۱ سپتامبر، به منظور فهم تاثیرات آن بر صلح و امنیت بین المللی (مطالعه ی موردی خاورمیانه) مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد. سوال اصلی این نوشتار این است که دیپلماسی عمومی آمریکا در دوره ی پس از ۱۱ سپتامبر چگونه بر صلح و امنیت منطقه ی خاورمیانه تاثیر گذاشته است؟ فرضیه ی این نوشتار در پاسخ به این سوال این است که: دیپلماسی عمومی آمریکا در دوره ی پس از ۱۱ سپتامبر در راستای تامین و ارتقای منافع ملی این کشور منجر به افزایش بی ثباتی و ناامنی در منطقه خاورمیانه گردیده است. اگرچه سیاست گذاران آمریکایی پس از ۱۱ سپتامبر تلاش کردند که دیپلماسی عمومی جدیدی را برای بازسازی و بهبود تصویر آمریکا و کاهش آمریکا ستیزی در منطقه خاورمیانه طراحی و تنظیم نمایند اما نظرسنجی ها حاکی از آن است که آنها موفق نبودند و دیپلماسی عمومی آمریکا منجر به افزایش بی ثباتی و ناامنی در منطقه خاورمیانه گردیده است. برای اثبات این فرضیه از روش های توصیفی – تحلیلی استفاده شد و نتایج این پژوهش حاکی از اثبات این فرضیه است.

[۱]سالار  کسرائی، محمد،فصلنامه سیاست ، مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی دوره ۳۹ ، پاییز ۱۳۸۸

[۲]فیلیپس، لوئیز،ماریان یورگنسن،نظریه و روش در تحلیل گفتمان ، ترجمه هادی جلیلی،انتشارات نی،۱۳۹۲

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بررسی نقش دیپلماسی رسانه‌ای در سیاست خارجی
  • تحقیق تاریخچه و مولفه های دیپلماسی عمومی و تعریف دیپلماسی عمومی از دیدگاه نظریه های روابط بین الملل
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.