تحقیق علل و انواع و درمان میگرن و هیجان و نظریه های هیجان و انواع طرحواره های هیجانی و دیدگاه شناختی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق علل و انواع و درمان میگرن و هیجان و نظریه های هیجان و انواع طرحواره های هیجانی و دیدگاه شناختی  دارای ۹۴ صفحه می باشد  فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۲٫ میگرن:    ۷
۲-۲-۱٫تاریخچه    ۷
۲-۲-۲٫تعریف میگرن.    ۸
۲-۲-۳٫علل میگرن:    ۹
۲-۲-۴٫انواع میگرن:    ۹
۲-۲-۴-۱٫میگرن با پیش درآمد    ۱۰
۲-۲-۴-۲٫میگرن بدون پیش درامد:    ۱۱
۲-۲-۴-۳٫انواع دیگر میگرن    ۱۱
۲-۲-۵٫پاتوژنز    ۱۳
۲-۲-۶٫تشخیص بیماری    ۱۴
۲-۲-۷٫تشخیص های افتراقی میگرن    ۱۵
۲-۲-۸٫فرضیه های مرتبط با میگرن    ۱۶
۲-۲-۸-۱٫فرضیه عروقی میگرن:    ۱۶
۲-۲-۸-۲٫فرضیه عصبی میگرن:    ۱۷
۲-۲-۹٫سیستم عروقی تری ژمینال در میگرن:    ۱۸
۲-۲-۱۰٫هیدروکسی تریپتامین در میگرن:    ۱۸
۲-۲-۱۱٫دوپامین در میگرن:    ۱۹
۲-۲-۱۲٫دستگاه عصبی سمپاتیک در میگرن:    ۱۹
۲-۲-۱۳٫یافته های بالینی:    ۲۰
۲-۲-۱۴٫میگرن همراه با اورا (میگرن کلاسیک):    ۲۰
۲-۲-۱۵٫میگرن قاعده ای (بازیلار):    ۲۱
۲-۲-۱۶٫درمان میگرن    ۲۲
۲-۲-۱۶-۲٫درمان دارویی میگرن حاد:    ۲۲
۲-۲-۱۶-۰۳٫داروهای ضد التهاب غیراستروییدی:    ۲۳
۲-۲-۱۶-۴٫آگونیست هایخوراکی    ۲۳
۲-۲-۱۶-۵٫٫تجویزهای تزریقی    ۲۴
۲-۲-۱۶-۶٫ آنتاگونیست های دوپامین خوراکی:    ۲۵
۲-۲-۱۷٫درمان پیشگیرانه میگرن:    ۲۵
۲-۲-۱۸٫جامعه و فرهنگ    ۲۶
۲-۲-۱۹٫جنبه‌های محیطی    ۲۶
۲-۲-۲۰٫سبک زندگی    ۲۶
۲-۲-۲۱٫خصوصیات روانشناختی میگرن.    ۲۷
۲-۳٫ ادبیات و گستره ی نظری تحریف های شناختی    ۲۷
۲-۳-۱٫تعریف شناخت‌    ۲۷
۲-۳-۲٫روانشناسی شناختی    ۲۸
۲-۳-۳٫افکار خودآیند    ۲۸
۲-۳-۴٫موضع فلسفی کلی در زمینه شناخت    ۲۹
۲-۳-۵٫مدلABC الیس    ۲۹
۲-۳-۶٫تناوبگرایی تعبیری:    ۳۰
۲-۳-۷٫مدل شتاختی بک    ۳۰
۲-۳-۸٫مدل بک از دو بخش تشکیل شده است    ۳۱
۲-۳-۹٫نظریه آسیب شناسی روانی رفتار در مانی عقلانی-هیجانی    ۳۲
۲-۳-۱۰٫رایج ترین عقاید غیر منطقی    ۳۳
۲-۳-۱۱٫ده خطای شناختی از نظر آلبرت الیس    ۳۷
۲-۳-۱۱-۱٫خطای اول: تفکر همه یا هیچ    ۳۸
۲-۳-۱۱-۲٫خطای دوم:تعمیم مبالغه آمیز    ۳۸
۲-۳-۱۱-۳٫خطای سوم: فیلتر ذهنی    ۳۸
۲-۳-۱۱-۴٫خطای چهارم: بی توجهی به امر مثبت    ۳۹
۲-۳-۱۱-۵٫خطای پنجم :نتیجه گیری شتابزده    ۳۹
۲-۳-۱۱-۶٫خطای ششم: درشت  بینی-ریز بینی    ۴۰
۲-۳-۱۱-۷٫خطای هفتم: استدلال احساسی    ۴۰
۲-۳-۱۱-۸٫خطای هشتم: به کاربردن عبارت های باید ها ونبایدها    ۴۰
۲-۳-۱۱-۹٫خطای نهم: برچسب زدن    ۴۱
۲-۳-۱۱-۱۰٫خطای دهم : شخصی سازی و سرزنش    ۴۱
۲-۳-۱۲٫باور های غیر منطقی از نظر آلبرت الیس روان درمانگر مشهور مکتب شناختی – رفتاری    ۴۱
۲-۴٫ادبیات و گستره ی نظری طرحواره های هیجانی    ۴۵
۲-۴-۱٫تعریف هیجان ومولفه های آن.    ۴۵
۲-۴-۲٫هیجان و نظریه های هیجان    ۴۶
۲-۴-۳٫اجزای هیجان    ۴۷
۲-۴-۴٫تاریخچه هیجان    ۴۷
۲-۴-۵٫نظریه‌های هیجان    ۴۸
۲-۴-۵-۱٫نظریه جیمز – لانگه :    ۴۸
۲-۴-۵-۲٫نظریه ارزیابانه:    ۴۸
۲-۴-۵-۳٫نظریه رفتارگرایی:    ۴۸
۲-۴-۵-۴٫نظریه بازخوراند چهره:    ۴۸
۲-۴-۶٫وظایف هیجان‌ها    ۴۹
۲-۴-۷٫فیزیولوژی هیجان‌ها    ۴۹
۲-۴-۸٫جنبه های مختلف هیجان در روانشناسی    ۴۹
۲-۴-۹٫ماهیت هیجان    ۵۰
۲-۴-۱۰٫واکنش های فیزیولوژیک هیجان    ۵۱
۲-۴-۱۱٫ابزارهای مطالعه ی هیجان    ۵۲
۲-۴-۱۲٫انواع واکنشهای هیجانی    ۵۲
۲-۴-۱۳٫عملکرد ذهن در هیجان    ۵۵
۲-۴-۱۴٫اساس عصبی هیجان    ۵۷
۲-۴-۱۵٫نظریه های مربوط به هیجان    ۵۸
۲-۴-۱۶٫نتیجه هیجان    ۶۱
۲-۴-۱۷٫هیجان و سلامت    ۶۲
۲-۴-۱۸٫مغز هیجانی    ۶۵
۲-۴-۱۹٫به کار بردن درست هیجان ها    ۶۶
۲-۴-۲۰تعریف هیجان خواهی    ۶۶
۲-۴-۲۱٫نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن:    ۶۸
۲-۴-۲۲٫ویژگی های افراد هیجان خواه:    ۶۹
۲-۴-۲۳٫نتیجه گیری:    ۷۱

منابع

دهقان قهفرخی ،رحمت اله .(۱۳۸۹). اثر بخشی آموزش شناختی- رفتاری مدیریت استرس بر شاخصهای درد و خود-کارآمدی درد در بیماران مبتلا به میگرن در بیمارستانهای شهرکرد.پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی.دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی.دانشگاه پیام نور.

دیوید برنز(۱۳۸۶).روانشناسی افسردگی(ترجمه مهدی قرچه داغی).تهرات:نشر دایره.

رابرت لیهی(۱۳۹۰).تکنیک های شناخت درمانی،(ترجمه حسن حمیدپور وزهرا اندوز).تهران:انتشارات ارجمند(تاریخ انتشار به زبان اصلی،۲۰۰۳).

بلانچارد،ا.ب.واندراسیک.الف(۱۳۸۰).سردردها ودرمان های روانشناختی آن.(ترجمه یداله زرگز و محمود براتوند).تهران:انتشارات بهینه. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ۲۰۰۰).

اروین جی ساراسون.وباربارا آر.ساراسون(۱۳۸۳).روانشناسی مرضی.(ترجمه بهمن نجاریان.محمدعلی اصغری مقدم.ومحسن دهقانی) .تهران: انتشارات رشد. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ۱۹۸۷).

الیس،البرت،هاپر،رابرت(۱۳۸۳).زندگی عاقلانه(ترجمه مهرداد فیروزبخت).تهران:انتشارات رشد.

جیمزپروچسکا وجان نورکراس(۱۳۹۱).نظریه های روان درمانی،(ترجمه یحیی سیدمحمدی).تهران: نشر روان.(تاریخ انتشار به زبان اصلی،۲۰۰۷)

اتکینسون وهمکاران (۱۹۸۳)،زمینه روانشناسی ،ترجمه محمد تقی براهنی وهمکاران (۱۳۸۲) ، تهران ،انتشارات رشد .

جان لاکمن(۱۳۸۴).پرستاری بیماری های داخلی جراحی(ترجمه پروین برومند وهمکاران).تهران: انتشارات آییژ (تاریخ انتشار به زبان اصلی۲۰۰۱).

جرالد،کری(۱۳۸۸).نظریه وکاربست مشاوره و روان درمانی،(ترجمه یحیی سیدمحمدی).تهران: ارسباران(تاریخ انتشاربه زبان اصلی۲۰۰۵).

ارتور سی گایتون(۱۳۹۱). فیزیولوژی پزشکی، (ترجمه احمدرضا نیاورانی).تهران: سماط. (تاریخ انتشار به زبان اصلی ۲۰۱۱).

خانزاده،(۱۳۹۰).پیش بینی ادراک درد در سالمندان برپایه طرحواره های هیجانی ومشکلات در نظم بخشی هیجانی.پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی.دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی .دانشگاه شیراز.

خانزاده، مصطفی؛ سعیدیان، محسن؛چاری حسین،مشعود و ادریسی،فروغ(۱۳۹۱) ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی مقیاس دشواری در نظمبخشی هیجانی. مجله علوم رفتاری،۶(۱)

 ۲-۲٫ میگرن:

۲-۲-۱٫تاریخچه

اولین نوشته‌های مربوط به میگرن در ایبرس پاپیروس آمده است که در حدود ۱۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در مصر باستان نوشته است(مایلر ونیل[۱]،۲۰۰۵). در سال ۲۰۰ قبل از میلاد نوشته‌هایی ازبقراط درباره توضیح علایم پیش درآمدی دیداری نوشته است که این علایم می‌توانند قبل از سردرد اتفاق بیافتند و بعد از استفراغ این حالت می‌تواند تا حدودی تسکین یابد(برسوک[۲]،۲۰۱۲).

در قرن دوم ارتیوس کاپادوسیا این نوع از سردرد را به سه نوع تقسیم کرد:سفامالجیا، سفالی، و هتروکرانیال. جالینوس از اصطلاح همیکرانیا (نیمه سر)، استفاده کرد اصطلاحی که واژه میگرن در نهایت از آن گرفته شد(والدمن،۲۰۱۱). او همچنین پیشنهاد داد که این درد برخاسته از پرده‌های مغز و شریان‌های خونی در سر است. در سال ۱۸۸۷ لوئیز هیاسینت توماس، کتابداری فرانسوی برای اولین بار میگرن را به دو نوع تقسیم کرد که در حال حاضر نیز از این تقسیم بندی استفاده می‌شود- میگرن با علایم پیش درامدی (“میگرن افتالمیک”) و میگرن بدون علایم پیش درامدی (“میگرن وولگار)(برسوک،۲۰۱۲).

قدمت مته کاری سوراخ کردن عمدی جمجمه به ۷٫۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد(مایلر و نیل،۲۰۰۵). درحالیکه بعضی از مردم با این کار از بیماری نجات پیدا می‌کردند ولی به خاطر عفونت تعداد زیادی جان خود را از دست می‌دادندآنها معتقد بودند که با این کار “به ارواح خبیث اجازه فرار” می‌دهند.ویلیام هاروی در قرن ۱۷ سوراخ کردن جمجمه را برای درمان میگرن توصیه می کرده است(بریت تالی[۳]،۲۰۰۲).

درحالیکه از دیرباز تلاش‌های زیادی برای درمان میگرن صورت گرفته است، ولی در سال ۱۸۶۸ بود که استفاده از ماده‌ای که در نهایت موثر واقع شد آغازگردید(برسوک،۲۰۱۲). این ماده قارچی با نام آرگوت بود که در سال ۱۹۱۸ ارگوتامین از آن گرفته شد.(هانسن،کهلر[۴]،۲۰۱۱).

میتیسرجید[۵]در سال ۱۹۵۹ ساخته شد و اولین تریپتان،در سال ۱۹۸۸ تولید شد. در طول قرن ۲۰ به دنبال مطالعات بیشتر مواد پیشگیرانه موثرتری ساخته شدند و مورد تایید قرار گرفتند(برسوک،۲۰۱۲)

۲-۲-۲٫تعریف میگرن.

شایع ترین علت سردرد، میگرن است و حدود ۱۵% از زنان و ۶% از مردان را مبتلا  می سازد. یک تعریف سودمند، میگرن، عبارت است از سندرمی خوش خیم و راجعه، متشکل از سردرد، تهوع، استفراغ و/ یا نشانه های اختلال عملکرد عصبی به شکل ترکیب های مختلف. میگرن را اغلب می توان از روی فعال کننده های آن (شراب قرمز، قاعدگی، گرسنگی، بی خوابی، نور خیره کننده، استروژن، نگرانی، عطرها، دوره های ناامیدی) و نیز غیرفعال کننده های آن (خواب، حاملگی، خوشحالی، و تریپتال ها) تشخیص داد(هاریسون ،۱۳۹۰).

میگرن یکی از اختلالات شدید است که ویژگی آن سردردهای ملایم یا شدید پی در پی می‌باشد و غالبا با علایمی در سیستم عصبی آتونومس همراه است. این نوع از سردرد یک طرفه است (بر نیمی از سر تاثیر می‌گذارد) و ماهیتا ضربان‌دار است و از ۲ ساعت تا ۷۲ ساعت ادامه دارد. علایم همراه با آن می‌تواند شامل حالت تهوع، استفراغ، نورگریزی (افزایش حساسیت به نور)، صدا ترسی )افزایش حساسیت به صدا) باشد و درد به طور کلی با بالا رفتن فعالیت بدنی افزایش می‌یابد(هیداچی[۶]،۲۰۰۴).

حملات سردرد شدید، بدون توجه به علت اغلب به صورت ضربانی و همراه با استفراغ و حساسیت (تندرنس) پوست سر توصیف می شوند. سردردهای خفیف تر به صورت ناراحتی غیر مشخص، فشارنده و نوار مانند و غالباً در تمام سر هستند که نمایی از سردرد تنشی به شمار می آیند.(هاریسون،۱۳۹۰).

بیش از یک سوم افراد مبتلا به سردرد‌های میگرنی نشانه‌های پیش درامدی/اورا را دریافت می‌کنند: نوعی اختلالات گذرای دیداری، حسی، زبانی یا حرکتی که نشان می‌دهند سردرد به زودی شروع خواهد شد(ضیایی،شیرزادی،۱۳۸۱).

۲-۲-۳٫علل میگرن:

ساز و کار دقیق میگرن ناشناخته است. البته این باور وجود دارد که میگرن به دلیل نوعی اختلال در رگهای خونی و عصبی باشد. نظریه اولیه مربوط به افزایش قابلیت تحرک قشر مخ و کنترل ناهنجار یاخته‌های عصبی درد در عصب سه قلوی ساقه مغز می‌باشد(دادیک وگارگاس[۷]،۲۰۰۹).

این باور وجود دارد که دلایل بروز میگرن ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی است. حدود دو سوم افراد مبتلا سردردها را از خانواده به ارث می‌برند(بارتلیسون وکاترر[۸]،۲۰۱۰).

همچنین نوسان سطح هورمون می‌تواند نقش داشته باشد: میگرن در زمان بلوغ، در پسرها کمی بیشتر از دخترهاست، اما در میان زنان حدود دو تا سه برابر بیشتر از مردان است)لی،برونر[۹]،۲۰۰۹). سردردهای میگرنی معمولا در دوره بارداری کاهش می‌یابند.

۲-۲-۴٫انواع میگرن:

در گذشته دسته بندی های گوناگونی برای میگرن بیان می شد(کلاسیک ، معمولی ،بازیلر ،همی پلژیک و …)ولی بتازگی طبقه بندی زیر پیشنهاد شده است:

-میگرن با پیش درامد[۱۰]

-میگرن بدون پیش درامد[۱۱]

-انواع دیگر میگرن[۱۲]

-سر درد خوشه ای[۱۳] (سلطان زاده،۱۳۸۳).

۲-۲-۴-۱٫میگرن با پیش درآمد

این گونه سر درد ((میگرن کلاسیک)) نیز نامیده می شود و جنبه ارثی آن بسیار زیاد است(۸۰-۶۰درصد)است.نخست پیش درامد[۱۴]و سپس سر درد با ویژگی های که داده خواهد شد  بروز می کند.

پیش درامد نشانه عصبی برگشت پذیری است که بدلیل اسپاسم برخی سرخرگ های مغزی پدید می اید و به گونه های مختلفی توسط بیماران بیان می شود:در بینایی بصورت تار شدن دید  همی انوپی پیدایش لکه های سیاه یا پدیدار شدن خطوط نوزانی زیگزاگی جلوی چشم ها[۱۵] و در اندام ها بشکل احساس پارستزی یا کرختی یک نیمه بدن.همچنین پیش درامد می تواند بصورت سرگیجه باشد.در پی اورا که مدت ان معمولا ۳۰-۵ دقبقه می باشد سر درد خفیف تا شدیدی بروز می کند که اغلب ۴ تا ۷۲ ساعت و گاهی بیشتر طول می کشد.این سر درد در یک نیمه سر متمرکز است و معمولا با احساس ضربان[۱۶] درون سر تهوع  و گریز از روشنایی و صدا همراه می باشد.فعالیت موجب تشدید سر درد می شود و گاهی شدت درد به اندازه ای است که بیمار باید همه ی کار های خود را کنار بزارد  و به مگان تاریک و ساکتی پناه ببرد.معمولا پس از خوابیدن سر درد برطرف می شود.در برخی گونه های مقاوم ممکن است بیمار چندین روز از سر درد رنج ببرد و اقدامات دارویی به او کمکی نکند(سلطان زاده،۱۳۸۳؛۱۸۹،۱۹۰).

 ۲-۲-۴-۲٫میگرن بدون پیش درامد:

میگرن بدون پیش درامد  شایعترین نوع میگرن است و جنبه ارثی ان کمتر است .نشانه های بالینی میگرن بدون پیش درامد تفاوت چندانی با میگرن کلاسیک ندارد و اقدامات درمانی ان نیز مانند میگرن با پیش درامد است(سلطان زاده،۱۳۸۳؛۱۹۰).

۲-۲-۴-۳٫انواع دیگر میگرن

۲-۲-۴-۳-۱٫٫میگرن بازیلر[۱۷]

میگرن بازیلر بدلیل اسپاسم اولیه و اتساع بعدی در رگ های مهره ای –قاعده ای  مغز پدید می اید و بیشتر  در خانم های جوان۲۵-۲۰ ساله بروز می کند. اغاز ان ممکن است با سر گیجه  و عدم تعادل  دیسارتری  اتاکسی و گزگز اندام ها  و گاهی از دست دادن هوشیاری باشد.در این بیماران محل درد ناحیه پی سرس است.این گونه میگرن بطور شایعی با  اپی لپسی اشتباه می شود بویژه که ممکن است  EEG بیمار اختلالاتی شبیه صرع  نشان دهد(ضیایی ،شیرزادی،۱۳۸۱).

۲-۲-۴-۳-۲٫میگرن همراه با فلج چشمی[۱۸]:

در این گونه میگرن  که در کودکان شایعه تر است بیمار بطور دوره ای دچار دوبینی و فلج عصب سوم  بشکل افتادگی پلک  می شود.پس از برطرف شدن سر درد  افتادگی پلک ممکن است روزها یا هفته ها باقی بماند و یا حتی در صورت تکرار حملات همیشگی بشود.حالت نادر دیگری نیز به نام میگرن شبکیه[۱۹] شرح داده شده است(سلطان زاده،۱۳۸۳).

میگرن شبکیه چشم که شامل سردردهای میگرن به همراه اختلال بینایی یا حتی کوری موقت یک چشم می‌شود(هیداچی،۲۰۰۴).

۲-۲-۴-۳-۳٫میگرن همی پلژیک[۲۰] :

در این نوع بسیار نادر میگرن که در کودکان  نوجوانان یا میانسالان ممکن است دیده شود بیمار دچار سر درد های میگرنی همراه با ضعف یا بندرت فلج یک نیمه بدن می گردد(ضیایی،شیرزادی،۱۳۸۱).

 ۲-۲-۴-۳-۴٫میگرن طولانی یا پیوسته[۲۱]:

در این بیماری فرد برای چندین ماه گرفتار سر درد های میگرنی ای می شود که هفته ای چند بار بروز می کند.در این گونه میگرن سر درد شدید و ضربان دار یکطرفه بیمار را از کارش باز می دارد.درمان ان بستری نمودن در بیمارستان و تزریق کورتیکواسترویید از راه سیاهرگی است.یکی از دلایل بروز این گونه میگرن مصرف طولانی و زیاد ترکیبات ارگو می باشد(سلطان زاده،۱۳۸۳).

۲-۲-۴-۳-۵٫میگرن با عارضه[۲۲]:

گاهی عوارضی مانند همی انوپی همی پارزی و افتادگی پلک بصورت همیشگی برای بیمار باقی میماند که علت ان اسیب عروقی و حالتی مانند سکته مغزی است.خوشبختانه این نوع میگرن نادر است(لاکمن[۲۳]؛ ترجمه برومندخاجانی وهمکاران،۱۳۸۴).

۲-۲-۴-۳-۶٫میگرن کودکان [۲۴]:

میگرن کودکان نادر نیست و بشکل سر درد های عود کننده بویژه در ناحیه پیشانی  استفراغهای دوره ای ، درد های شکمی دوره ای  سر گیجه و یا رنگ پریدگی ممکن است نمود یابد.این کودکان معمولا بیش از دیگران دچار ماشین گرفتگی[۲۵] می شوند و گاهی بعنوان مسمومیت غذایی مورد درمان قرار می گیرند.(سلطان زاده،۱۳۸۳).

۲-۲-۴-۳-۷٫میگرن شکمی[۲۶]:

تشخیص میگرن شکمی بحث برانگیز است. برخی از شواهد نشان می‌دهد که بازگشت درد شکم بدون سردرد ممکن است علامت نوعی میگرن باشد یا حداقل نشانه بروز میگرن در آینده باشد. بازگشت دوره‌های درد ممکن است پس از نشانه‌های شبیه میگرن باشد یا نباشد و معمولاً از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. این نشانه‌ها اغلب در افرادی بروز می‌کنند که سابقه ابتلا به میگرن معمولی در خود یا بستگان‌شان وجود داشته باشد. بیشتر بصورت درد های شکمی دوره ای بروز می کند و در کودکان شایعتر است.این عارضه باید از علل دیگر دردهای شکمی عودکننده مانند صرع تمیز داده شود(دیویدف،رابرت ای[۲۷]،۲۰۰۲).

۱-Mayler& nill

۲-Barsook

۱-Bret talli

۲-Hansen&Kohler

۳-Meteserjed

۱-Headachi

۲-Dadeck&Gargus

۳-Bartleeson&katrer

۴-Ley&Broner

۱-Migraine with aura

۲-migraine without aura

۳-Migraine variants

۴-Cluster headache

۵-aura

۶-teichopsia

۷-throbbing

۱-basiler(artery)Migraine

۲- ophthalmoplegic migraine

۳- retinal migraine

۴- hemoplegic Migrain

۱- status migrainosus

۲- complicated migraine

۳-Lakman

۴- Childhood Migraine

۵- motion sickness

۶- abdominal Migrain

-Davedof& Robert a

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق مدل ها و ابعاد تنظیم هیجان و دلبستگی و نظریه های آن و فرار از خانه و علل آن
  • تحقیق هیجان و ابعاد آن (خوشایندی، برانگیختگی، غلبه)
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.