تحقیق معرّفی پروفسور تالکین ، آثار و اندیشه ها ی او

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق معرّفی پروفسور تالکین ، آثار و اندیشه ها ی او  دارای ۲۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱- ۱  زندگی نامه تالکین    ۵
۱-۲آثار تالکین    ۸
۱-۲-۱ رمان و داستان‌های بلند    ۸
۱-۲-۱-۱ سیلماریلیون(silmarilion):    ۸
۱-۲-۱-۲ هابیت(Hobbit) :    ۹
۱-۲-۱-۳ داستان‌های سه‌گانه ارباب حلقه‌ها:    ۱۳
الف )رمان یاران حلقه:    ۱۳
۱-۲-۱-۴ فرزندان هورین(children of hurin)    ۱۷
۱-۲-۲ داستان های کوتاه    ۱۸
۱-۳ ۲اشعار۲    ۲۱
۱-۴ اندیشه های تالکین    ۲۲
۱-۵ افتخارات و عناوین علمی  تالکین    ۲۵
کتاب نامه    ۲۸

منابع

-کورن، مایکل،(۱۳۸۹)، جی.آر.آر. تالکین، خالق ارباب حلقه ها، ترجمه منصوره بی طرف

-ایزدپناه، مهرداد،( چاپ اول ۱۳۸۱)، ادیان قدیم اروپا، انتشارات محور:تهران

– تالکین، جی. آر. آر،  (۱۳۸۸)، ارباب حلقه ها:یاران حلقه،ترجمه رضا علی زاده،انتشارات روزنه:تهران

_____________،(۱۳۸۸)،ارباب حلقه ها:دو برج، ترجمه رضا علی زاده،انتشارات روزنه:تهران

_____________، (۱۳۸۸)،ارباب حلقه ها:بازگشت پادشاه، ترجمه رضا علی زاده،انتشارات روزنه:تهران

_____________،(۱۳۸۸)،سیلماریلیون، ترجمه رضا علی زاده،انتشارات روزنه:تهران

_____________، (۱۳۸۸)، فرزندان هورین، ترجمه رضا علی زاده، چاپ پنجم،انتشارات روزنه:تهران

_____________،(۱۳۸۸)،هابیت، ترجمه رضا علی زاده،انتشارات روزنه:تهران

_____________،(۱۳۸۸)،هابیت، ترجمه شاهده سعیدی،نشر چشمه:تهران

-ریوز، جیمز، (۱۳۸۰) ، افسانه های مردم انگلستان) ترجمه محمدرضا پارسا یار، چاپ اول، انتشارات هرمس:تهران

-کریستینسن،آرتور،(۱۳۵۴) ، ایران در زمان ساسانیان، ترجمه رشید یاسمی

-کی، می ین، راجر، (۱۳۸۹)، درک و دریافت موسیقی، ترجمه حسین یاسینی، نشر چشمه: تهران

-وارنر، رکس،(۱۳۸۶)، دانشنامه اساطیر جهان، ترجمه ابوالقاسم اسماعیل پور، نشر اسطوره :تهران

– وین فونستاد،کارن،(۱۳۸۷)، اطلس سرزمین میانه، ترجمه رضا علی زاده، چاپ اول، نشر روزنه: تهران

۱  زندگی نامه تالکین

جان رونالد روئل تالکین( John Ronald reuel talkien)  در شهر لومفونتین واقع در آفریقای جنوبی از پدر و مادری انگلیسی زاده شد. چهار ساله بود که  همراه با مادرش به انگلستان بازگشت اما پدرش که قرار بود چند ماه بعد به آنان بپیوندد در اثر تب روماتیسمی در گذشت. مرگ او باعث بدبختی خانواده تالکین شد و سخت در تنگنای مالی قرار گرفتند. مادرش تغییر مذهب داد و کاتولیک مؤمنی ‌شد و همین مسئله باعث دوستی خانواده با کشیشی به اسم «مورگان» شد که بعدها در زندگی تالکین تأثیر گذاشت. تالکین در ۱۲سالگی مادرش را نیز بر اثر بیماری دیابت از دست داد. کشیش مورگان سرپرستی او را برعهده گرفت و او را اول به یکی از خویشانش و بعد هم به یتیم خانه سپرد. جان تا ۱۶ سالگی در این یتیم خانه ماند و با به دست آوردن بورسیه دانشگاه آکسفورد در رشته زبان‌های باستانی به تحصیل پرداخت و با افسانه‌ها و اسطوره‌های گوتیک، نروژی و ایسلندی آشنا شد و تحت تأثیر آن‌ها قرار گرفت.

او در ۲۲ مارس۱۹۱۶ با دختری به نام «ادی برت»  ازدواج کرد. و سپس می بایست برای حضور در جنگ جهانی اول شرکت کند. ابتدا قرار بود جنگ تا کریسمس ۱۹۱۴ پایان یابد ولی عملاً چنین نشد. جایی که برای اولین بار مسلسل و گاز سمی مورد استفاده قرار گرفت. میدان نبرد به باتلاقی از گل و خون و اشک و گنداب تبدیل شده بود. تالکین به عنوان ستوان دوم در دسته تفنگداران لنکشایر(Lancashire) خدمت می کرد. این جنگ را جنگ بزرگ می نامیدند. اما به عقیده تالکین هیچ چیز بزرگی در این جنگ نبود. خوشبختانه تالکین از آسیب ها مصون ماند و با وجود اینکه واحد او به سوم(somme) یکی از خونبارترین و وحشتناک ترین عملیات

جنگ اعزام شده بودند آسیبی ندید. در پایان سال ۱۹۱۵ تالکین به تب سنگر مبتلا شد. بیماری عفونی شدیدی که در محیط آلوده سنگرهای محل تجمع سربازان از طریق شپش انتقال می یافت. او قادر به ادامه جنگ نبود و به خانه بازگشت.او احساس گناه می کرد و عده ای از دوستان صمیمی و هم رزمش را از دست داده بود. در حالی که در بیمارستان ارتش بستری بود و دوران نقاهت پس از تب را سپری می کرد به سرودن شعر و نوشتن داستان می پرداخت. در شانزده نوامبر ۱۹۱۷ اولین فرزند وی به نام فرانسیس روئل(francis Reuel) به دنیا آمد. در پایان جنگ، سال ۱۹۱۸، تالکین  از ارتش مرخص شد و به زندگی مجدد خود با همسرش بازگشت آن ها به اکسفورد بازگشتند. و تمام روز را با کلمات می گذراندند، آن ها را تعریف می کرد و به ریشه یابی آنها می پرداخت،شکل و فرم آنها را تغییر می داد و آرایش می کرد. این پروژه در سال های ۱۸۸۰ آغاز شده بود و تالکین به جدیت به انجام آن می پرداخت. تاکین در سال ۱۹۲۰ برای دانشگاه لیدز(Leeds) تقاضای کار فرستاد و در مصاحبه ورودی آن که خیلی خوب از عهده آن برآمده بود، پذیرفته شد. در دانشگاه لیدز، زیر نظر جورج گوردون(Gorge Gordon) مشغول به کار شد.

تالکین در سال ۱۹۲۲ با پروفسور جوانی به نام ای.وی.گوردون(E.v.Gordon) آشنا شد و خیلی از او خوشش آمد. و توانستند کلوپ و ایکینگ ها(Viking club) را تشکیل دهند. تالکین بیشتر عمرش را از سلامت کامل برخوردار بود ولی در اوایل سال ۱۹۳۲ دچار ذات الریه شد. بعد از بهبودی مدتی را با برادرش در شهر ورسسترشایر(Worexestershire) گذراند.

وی از این دوران به عنوان سال های خوب زندگی اش یاد می کند و در سال ۱۹۲۴ فرزند دیگرش کریستوفر رئول(Christopher Revel) به دنیا آمد و باعث خوشحال مجدد تالکین شد. او توجهش را در ملأ عام به فرزندشان ابراز می کرد و ابایی نداشت، آن ها را می بوسید و شب ها زمانی که بیمار بودند بیدار می ماند و برایشان قصه تعریف می کرد. در بازگشت به آکسفورد خانواده تالکین در نورثمور(northmor) اقامت گزیدند. تدریس در دانشگاه آکسفورد برای او لذت بخش بود. دانشجویانش او را فردی دوست داشتنی، مودب، لاغر ولی فعال می شناختند. او به دوچرخه سواری، باغبانی علاقه داشت، و به خاک سرزمینش عشق می ورزید و از اینکه می دید مناطق روستایی و اطراف شهر در حال  از بین رفتن هستند بشدت اظهار تاسف می نمود. سی.اس.لوییس(C.s.lewis) در یازدهم ماه مه ۱۹۲۶در دپارتمان انگلیس با تالکین دیدار نمود لوییس بعداً در کتاب خاطراتش این گونه نوشت.«تالکین آدم ملایم، صریح، خوش بیان و دوست داشتنی است»(کورن،۱۳۸۹: ۲۵ – ۲۶). این آغاز یکی از بزرگترین و پربارترین دوستی های ادیبانه بود. جای تعجب نیست اگر گفته شود. خود تالکین هم نمی داند دقیقاً چه زمانی شروع به نوشتن هابیت (Hobbit) نمود.

او می گوید:« روی یک کاغذ سفید با خطوط خرچنگ قورباغه نوشتم، درون سوراخی در زمین هابیتی زندگی می کند. نمی دانستم چرا؟ مدت طولانی هیچ کاری نکردم و در ابتدای دهه ۱۹۳۰ نوشتن  هابیت شروع  شد.» (همان : ۳۱ – ۳۲). در اواخر دهه ۱۹۳۰  نوشتن شاهکارش ارباب حلقه ها را آغاز نمود. این داستان که به نوعی ادامه هابیت هست برای بزرگسالان نوشته شد. در سال ۱۹۴۵ تالکین به عنوان استاد زبان و ادبیات انگلیسی، به ویژه زبان و ادبیات قرون وسطی تا سال ۱۵۰۰،کالج مورتون معرفی شد،کالج مورتون از کالج های دیگر آکسفورد مجهزتر بود.

تالکین در سال ۱۹۵۹، زمانیکه شصت و هفت سال داشت از تدریس تمام وقت در آکسفورد بازنشسته شد. او تقریباً چهل سال تدریس کرده بود و حالا وقت بازنشستگی اش فرا رسیده بود. در سال ۱۹۶۳ دکترای افتخاری کالج اکستر را دریافت کرد و به عنوان استاد ممتاز مرتون معرفی شد. همسر تالکین از بیماری سوء هاضمه رنج می برد و در سال ۱۹۷۱ مورخه بیست و نهم نوامبر درگذشت. تالکین دچار غم و اندوه فراوانی شد و تا چند روز قادر نبود کار کند و چیزی بگوید. او احساس غربت می کرد و در سال ۱۹۷۲ به آکسفورد مراجعه نمود. در همین سال بود که نشان برجسته امپراطوری بریتانیا را در کاخ باکینگهام از ملکه دریافت نمود و به سمت دکترای افتخاری ادبیات دانشگاه آکسفورد نائل شد.

مدت ها بود که از سوء هاضمه رنج می برد و خوب نمی شد. دکترها معتقد بودند بهتر می شود ولی اینطور نبود. عفونت به ریه هایش رسیده بود، و هر روز بدتر می شد،تا اینکه سرانجام در روز یک شنبه دوم سپتامبر ۱۹۷۳،هنگامی که برای جشن تولد یکی از دوستانش به بورنمورث مسافرت کرده بود،همراه با نسیم باد که پرده های اتاقش را تکان می داد در سن هشتاد و یک سالگی درگذشت (همان: ۱۳۲- ۱۳۴).

۱-۲آثار تالکین

جان رونالد روئل تالکین استاد مطالعات قرون وسطی و انگلوساکسون از نویسندگان پرکار به شمار می‌آید . بسیاری تالکین را به عنوان خالق ارباب حلقه‌ها می‌شناسند، در حالی که آثار دیگر وی از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار هستند. تالکین هم در زمینه داستان کوتاه و هم داستان بلند موفق ظاهر شد، و توانست اعتبار قابل ملاحظه‌ای به دست آورد. در ادامه  ما به طور اجمالی این آثار  را مورد بررسی قرار  می دهیم و ارتباط میان هریک مشخص می شود.

۱-۲-۱ رمان و داستان‌های بلند

 ۱-۲-۱-۱ سیلماریلیون(silmarilion):

اولین و آخرین کتاب تالکین است. کار تألیف این کتاب در سال ۱۹۱۷ آغاز شد و تالکین به طور پیوسته و مداوم بر روی آن کار می‌کرد، تا اینکه سرانجام چهار سال پس از مرگ نویسنده به کوشش پسرش کریستوفر تالکین منتشر شد. سیلماریلیون کتابی است که به داستان‌های قبل از ارباب حلقه‌ها اختصاص داده شده است.

سیلماریلیون به ما داستان روزگاران پیشین را بازگو می‌کند یعنی دوران اول، داستان ساخت «آردا » و قدرت‌هایی که آن را ساختند.

«ایلو و اتار» ( Iluvatar) نخستین موجوداتی را  که آفرید «آینور» (Aynor)بودند و «والار» (valar) نامی بود که به آینور  بزرگ داده شد. و آنان در همان آغاز جهان وظیفه حفاظت و فرمانروایی را بر دوش گرفتند و به همین خاطر به حکمرانان بزرگ معروف شدند. آغاز کتاب با نغمه‌های آینور شروع می‌شود  و بعد نیز حکایت والار که وظیفه حکمرانی و سیادت را بر عهده گرفته‌اند، ادامه می‌یابد.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.