پیشینه تحقیق آزمون نرم‌افزار و زبان خاص دامنه

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق  آزمون نرم‌افزار و زبان خاص دامنه  دارای ۳۲  صفحه می باشد   فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱ مقدمه    ۴
۲-۲ روند تحول زبان‌ها    ۵
۲-۲-۱ زبان‌های همه منظوره    ۵
۲-۲-۲ صفحه گسترده‌ها و زبان‌های نسل چهارم    ۶
۲-۲-۳ برنامه‌نویسی زبان گرا    ۷
۲-۴ برنامه در برنامه‌نویسی زبان گرا    ۱۱
۲-۵ زبان‌های خاص دامنه    ۱۴
۲-۵-۱ طراحی و پیاده‌سازی زبان خاص دامنه    ۱۶
۲-۵-۲ انواع زبان‌های خاص دامنه    ۱۷
۲-۶ گرووی، زبان میزبان    ۱۹
۲-۷ آزمون نرم‌افزار    ۲۲
۲-۷-۱ اهداف آزمون    ۲۳
۲-۷-۲ انواع آزمون    ۲۳
۲-۷-۲-۱ آزمون جعبه سفید    ۲۳
۲-۷-۲-۲ آزمون جعبه سیاه    ۲۴
۲-۸ کارهای مرتبط    ۲۵
فهرست مراجع    ۳۲

منابع

[[۱]]    Arora A., Sinha M, Web Application Testing: A Review on Techniques, Tools and State of Art, International Journal o f Scientific & Engineering  Research, USA, 2012.

[۲]    Dmitriev, S., Language Oriented Programming: The Next Programming Paradigm,

[۳]    Erik, M., Heering, J., Sloane, A.M., When and how to develop domain-specific languages, Journal ACM Computing Surveys, USA, 2005.

[۴] Baraiic A., Amaral, v., Goulao, M., Usability Evaluation of Domain-Specific Languages, Quality of Information and Communications Technology (QUATIC), 2012.

[۵]    Road, L., Groovy for Domain-Specific Languages, Published by Packt Publishing Ltd., UK, B27 6PA, 2010.

[۶]    Fowler, M., Domain Specific Languages, Addison-Wesley Professional, USA, 2010.

[۷]    Kyungsoo,  I., Tacksoo,  I., McGregor, J.D.,  Automating test case definition using a domain specific language, Journal Information and Software Technology archive, USA, 2008.

[۸]    Margus, F., Domain Specific Languages in a Customs Information System, IEEE Software archive, Software, USA,  ۲۰۱۰٫

[۹] Yazdanshenas, A., Khosravi, R., Using Domain-Specific Languages to Describe the Development Viewpoint of Software Architectures Computer Conference, CSICC.14th International CSI, 2009.

[۱۰] Jager, T., Fay, A., Wagner, T., Lowen, U., Comparison of engineering results within domain specific languages regarding information contents and intersections, 9th International Multi-conference on systems, Signals and Devices (SSD), 2012.

[۱۱] Kanstren, T.; Puolitaival, O.; Rytky, V.; Saarela, A.; Keranen, J.S., “Experiences in setting up domain-specific model-based testing,” Industrial Technology (ICIT), 2012 IEEE International Conference on , vol., no., pp.319,324, 19-21 March 2012.

[۱۲] Sebastian G¨unther, Agile Engineering of Internal Domain-Specific Languages with Dynamic Programming Languages, Fifth International Conference on Software Engineering Advances, 2010.

[۱۳]  Judd, C.M., Faisal Nusairat, J., Shingler, J., Layka, V., Beginning Groovy, Grails and Griffon, Apress, USA, 2013.

۲-۱ مقدمه

در حالت ایده آل، برنامه­نویس بودن به این معنی است که بتوان با آزادی و کنترل کامل هر کاری را بر روی یک رایانه انجام داد؛ اما در واقع، برنامه­نویسان آزادی محدودی دارند و هنوز برای انجام این کار هیچ راه خوبی وجود ندارد. در حالت ایده آل، می­توان از زبان­های مختلف برای هر بخش تخصصی از برنامه استفاده کرد و همه باهم به طور منسجم کار کنند و محیط نیز، به طور کامل از این زبان با فاکتوردهی مجدد، تکمیل کد، هدایت و تمام ابزارهای مفید دیگر که برای زبان­های اصلی در دسترس هستند، حمایت می­کند. برای رسیدن به این استقلال، نیاز است تا در ایجاد، استفاده مجدد، تغییر زبان و محیط آزادی وجود داشته باشد. اگر مشکل توسعه­ی آسان زبان و محیط حل شود، یک جهش بزرگ رو به جلو برای برنامه­نویسان خواهد شد. این همان جایی است که زبان برنامه‌نویسی گرا پا به میدان می­گذارد [۲]. به صورت خلاصه، در برنامه‌نویسی شی گرا، سعی می‌شود مسئله توسط اشیا مدل شود و بعد از آن با اتصال اشیا و توصیف روابط و وظایف آن‌ها، مسئله اصلی حل شود؛ اما در برنامه­نویسی زبان گرا[۱]، به جای استفاده از مدل کردن شیءگرا یا استفاده از مدل تابعی، برنامه­نویس سعی در ایجاد یک یا چند زبان خاص دامنه (احتمالاً بر پایه‌ی تمامی مباحث برنامه‌نویسی تا اینجا) در راستای حل مسئله دارد. برای ایجاد زبان خاص دامنه­ی داخلی تنها کافی است با استفاده از امکانات زبان میزبان، شروع به ایجاد کتابخانه‌های مورد نظر برای ایجاد زبان سطح بالاتر و نزدیک‌تر به دامنه­ی مسئله کرد و با ایجاد یک یا چند زبان خاص دامنه سعی در حل مسئله داشت.

زبان‌های خاص دامنه زبان‌هایی هستند که حیطه خاصی از محاسبات را هدف می­گیرند. این زبان‌ها اگر به درستی انتخاب و به کار برده شوند، می‌توانند در حوزه کاربردی خود، کدهای پیچیده­ی زبان‌های دیگر را به کدهای ساده و خوانا تبدیل کرده، ارتباط مؤثرتر با مشتریان را فراهم کرده، بهره‌وری را بالاتر برده و گلوگاه‌های فرآیند کد نویسی را از بین ببرند. به طور معمول با این زبان‌ها نمی‌توان یک برنامه کامل نوشت، بلکه معمولاً در یک سیستم نرم‌افزاری که خودش با یک زبان همه ­منظوره نوشته شده است، از چندین زبان خاص دامنه استفاده می‌شود (همان تفکر برنامه‌نویسی زبان گرا). زبان گرووی یکی از بهترین زبان­هایی است که می­توان از آن به عنوان زبان میزبان استفاده کرده و یک زبان خاص دامنه تولید کرد.

۲-۲ روند تحول زبان‌ها

در گذشته این‌گونه بیان می‌شد که فقط دو نوع زبان برنامه‌نویسی وجود دارد: زبان ماشین و زبان‌های سطح بالا. هر دوی این زبان‌ها همه منظوره هستند که در آن‌ها امکان ساخت هر نوع نرم‌افزاری وجود دارد؛ اما هر زبان نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد و باید مفهوم زبان خاص دامنه به عنوان بخشی از برنامه آموزشی در نظر گرفته شود.

۲-۲-۱ زبان‌های همه منظوره

در زبان برنامه­نویسی سطح بالایی که یک فرد استفاده می­نماید، بیان می­کند او برنامه­نویس چه نوع برنامه­ای است. کوبول برای برنامه­نویسی کسب‌وکار می­باشد، فرترن برای برنامه­نویسان علمی وC  برای هکرها که نرم­افزارهای یونیکس و رایانه‌های شخصی را می­سازند. اگرچه کوبول و فرترن برای استفاده در یک دامنه خاصی از کسب‌وکار طراحی‌شده­اند، اما باز هم به عنوان زبان همه منظوره در نظر گرفته می­شوند. اگر کسی بخواهد می­تواند یک برنامه علمی را در کوبول یا یک برنامه کسب‌وکار را در فرترن بنویسید. با این حال، انجام هر گونه توسعه­ی درایور سطح پایین دستگاه در کوبول امری بعید است. [۴]

اگر چه ساخت تمام برنامه­های کاربردی در زبان اسمبلی[۲] ممکن است (و بسیاری از مردم این کار را انجام داده­اند.)، زبان­های سطح بالا مانند C، بیسیک[۳] و کوبول، برای این کار مناسب­تر می­باشند. اولین نسخه از صفحه گسترده ضرب جهانی، لوتوس ۱-۲-۳، به طور کامل در زبان اسمبلی ۸۰۸۶ نوشته شده و از قضا، بازنویسی آن در زبان به فرض سطح بالایC  است که تقریباً شرکت را در اواخر ۱۹۸۰ ورشکست کرد [۳].

۲-۲-۲ صفحه گسترده‌ها و زبان‌های نسل چهارم

برنامه­هایی مانند لوتوس ۱-۲-۳ و پیش ساز آن VisiCalc دیدگاه افرادی که می­خواهند برنامه بنویسند را تغییر اساسی می­دهند. یک نسل کامل از حسابداران، تحلیلگران مالی، دانشمندان و مهندسان به این درک رسیدند که آن‌ها می­توانند موارد آماده به استفاده­ و همچنین راه‌حل‌ها را که تنها با یک صفحه گسترده و دانش کمی از ماکروها مسلح شده­اند برای خود توسعه دهند. ماکروهای صفحه گسترده احتمالاً یکی از اولین زبان­های خاص دامنه برای پیدا کردن راه خود در خارج از صومعه جامعه فناوری اطلاعات و در دست کاربرند [۳].

زبان‌های نسل چهارم[۴]، نسبت به زبان­های سطح بالای سنتی که به عنوان نسل سوم زبان­ها شناخته می­شوند به عنوان زبان­های کارآمدتری برای توسعه برنامه­های کاربردی تبلیغ شده‌اند و به همین دلیل افراد از فکر کردن به این نکته که سن برنامه­نویس­های حرفه­ای به یک پایان می­رسد و اینکه یک کاربر عادی کسب‌وکار می­تواند از یک زبان نسل چهارم برای توسعه­ی برنامه­ی کاربردی خود استفاده کند، عفو می­شوند.

پیچیدگی اکثر برنامه‌های کاربردی به این است که ساخت آن‌ها با چند ساختار واضح ممکن باشد. زبان­های نسل چهارم تمایل دارند که یک محیطی کلیدی، به همراه ابزارهای یکپارچه نرم‌افزار و محیط زمان اجرا باشند. محیطی که زبان نسل چهارم ارائه می­کند برنامه­نویس را محدود می­کند، اما برنامه­های کاربردی با یک زبان نسل چهارم می­توانند با سرعت بالا و با حداقل مقدار برنامه­نویسی ساخته شوند.

زبان­های نسل چهارم با درک مدرن از یک زبان خاص دامنه فرق دارد. به طور کلی به زبان خاص دامنه به ­گونه­ای نگریسته می­شود که یک زبان کوچک با یک هدف خاص باشد و یک زمان اجرا و یا یک مجموعه ابزار کامل را در هنگام استفاده تحمیل نکند. بهترین زبان­های خاص دامنه می­توانند باهم آمیخته و تطبیق داده شوند و در ترکیب با یک زبان برنامه ­نویسی همه منظوره مانند C++ یا جاوا استفاده شوند تا برنامه­های کاربردی را بسازند.

۲-۲-۳ برنامه‌نویسی زبان گرا

وقت آن است که انقلاب فن­آوری جدیدی در توسعه نرم‌افزار آغاز شود و شکل این انقلاب در حال روشن و روشن­تر شدن است. مدل فکری برنامه­نویسی بعدی تقریباً در راه است که هنوز به طور کامل شکل نگرفته است و بخش­های مختلف نام­های مختلفی همانند برنامه­نویسی عمدی، برنامه­نویسی مولد و غیره روی آن می­گذارند. یک پیشنهاد خوب اتحاد تمام این رهیافت­های جدید تحت نام «برنامه نویسی زبان گرا» است.

Language Oriented Programming[1]

Assembly[2]

Basic [3]

Fourth Generation Language(4GL) [4]

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.