تحقیق الگوهای مختلف موافقت نامه های صلح و قانونی ساختن مذاکرات صلح و شکل حقوقی موافقتنامه ها

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق الگوهای مختلف موافقت نامه های صلح و قانونی ساختن مذاکرات صلح و شکل حقوقی موافقتنامه ها دارای ۵۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه:    ۴
فصل اول : الگوهای مختلف موافقت نامه های صلح    ۹
۱-الگوهای مختلف موافقت نامه های صلح    ۹
۲-موافقت نامه های(پیمان های) صلح پیش از مذاکرات  :    ۱۰
۳-موافقتنامه های چار چوب (موافقت نامه های محتوایی):    ۱۳
۴-موافقتنامه های اجرایی /موافقت نامه های تجدید مذاکرات  :    ۱۵
فصل دوم :قانونی ساختن مذاکرات صلح    ۱۷
۱-مشکلات مربوط به طبقه بندی حقوقی موافقتنامه ها :    ۱۷
۲- قانونی سازی و تبعیت از موافقتنامه ها :    ۲۵
فصل سوم : شکل حقوقی موافقتنامه ها  :    ۲۹
۱-شکل معاهده ای موافقت نامه صلح:    ۳۵
۲-شکل اساسنامه ای معاهده صلح :    ۳۹
۳-شکل توافقنامه ای معاهدات صلح و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد :    ۴۵
فهرست منابع :    ۴۸

منابع:

۱- صلح چی ، محمدعلی ، نژندی منش ، هیبت الله ، اسناد بین المللی راجع به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین المللی ، انتشارات جنگل ، جاودانه ، چاپ اول ۱۳۷۸

۲-صباغیان، علی ، نقش میانجی گری در حل و فصل اختلافات بین المللی ، چاپ اول ، ۱۳۷۶ ، موسسه چاپ و انتشارات وزارت امور خارجه

۳- ضیائی بیگدلی ، محمدرضا ، حقوق جنگ (حقوق بین الملل مخاصمات مسلحانه) ، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، چاپ دوم ، تهران ۱۳۸۰

حقوق بین المللی و مبارزات قومی وابسته به نژاد پرستی (david wippmaned سال ۱۹۹۸) اثر Patrick .REGAN شرایط مداخله شخص ثالث پیروز در مبارزات درون کشوری.

به MALCOLMN, SHAW وحقوق بین المللی مراجعه کنید . برای مثال یک چارچوب ناحیه ای و محلی که بر حکومت تمرکز دارد وخلع سلاح گروهای مخالف مسلح رابعنوان نشانه ای از مذاکرات مستقیم، نیاز دارد .

timothy D.sisk و حفظ آرامش در جنگ های غیر نظامی: نکات محظور و فرصت ها.

bell ، به یادداشت ۲ در بالا مراجعه کنید .

برای مثال اثر kyle Beardsley , kristian skred رادر همسایگان فضول مورد ملاحظه قرار دهید .

برای مثال اثر William zartman را در مسلح شدن برای قطعنامه و اثر world bank را در جلوگیری از مبارزات واتحاد نوین ملاحظه کنید .

به خاتمه جنگهای مدنی وغیر نظامی (ending civil war) مراجعه کنید : اجرای پیمان صلح (Stephen john sted man، Donald rothchid ، elizabet m,cousens درسال ۲۰۰۲).

 مقدمه:

تعداد زیادی از پیمان های صلح که کم و بیش ۵۰ درصد از جنگ های ملی (داخلی) از سال ۱۹۹۰ با موافقت نامه های صلح پایان یافتند وبیش از همه در دو قرن گذشته وقتی صرفاً تنها  ⅕ جنگها منتج به انعقاد مذاکرات گردیدند،مصالحه صورت پذیرفت. از نظر عددی ،متجاوز از سیصد موافقت نامه صلح در برخی از چهل قلمرو قدرت می باشد. استانداردهای بین المللی حتی برای کنترل ونظارت بر موافقت نامه های صلح بکار می روند. منشور ملل متحد و نظریه های دبیر کل و قطعنامه شورای امنیت همگی بطور اصولی  وقانونی موافقت نامه های صلح را مدّ نظر قرار می دهند: بطوریکه هم شیوه مذاکرات و هم مفاد آنها و مخصوصاً موارد مربوطه به پاسخگویی در برابر تجاوز به حقوق نسل پیشین را مد نظر قرار میدهند.

۱-آغاز توافق و پیمان صلح چهار بند رایج و مشترک دارد.  درپایان جنگ سرد ( جنگ مطبوعاتی ) افزایشی هم در منازعات مشاهده می شود که اساساً در داخل  دولت رخ می دهد . ( هم چنین اغلب در ابعاد فراکشوری ) و هم در رسیدگی و الزامات بین المللی که مختص چنین تعارضاتی  می باشد قابل مشاهده می باشد .[۱]

۲-  یک راهکار متداول دیگر که برای حل وفصل تنازعات بوجود آمد، شامل مذکرات اساسی بین دولتها و مخالفان مسلحی که بطور یکسان با این اهداف (حل وفصل منازعات) سروکار داشتند بود[۲]، این راهکارها در برابر شیوه های اولیه غیر مغرضانه قرار داشته یا اساساً از طریق چارچوب های اصلی دربرابر دولت ها متعهد می شوند. [۳]

۳- این شیوه ها در راهکارهای رایج ومشترکی به نتیجه میرسند تا طرحهایی را سروسامان ببخشند که مربوط به فرمان آتش بس مقدمات  قانونی و سیاسی در حفظ و برقراری و بقای قدرت می باشند.

۴- شرایط استقرار بطور اساسی در نوشتار کتبی سندیت دارد و امضاء شده است . و صلح و توافق های قابل دسترسی عمومی هم شامل مشارکت های بین المللی است و هم شامل مشارکت های داخلی است .

زمانی که حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۱ رخ داد به نظر می رسید تمرکز مجدد بر روی تنازعات بین دولتها بالا گرفته و بطور حیرت آوری شاید کاربرد جامع موافقت نامه های صلح بصورتی خاموش ادامه یافت و حتی مفاهیم جدیدی پیدا شد. [۴]

موافقت نامه های صلح مربوط به تلاش برای نوسازی جوامع در تاُسی از تنازعات بین الدول می باشند بطوری که در شرایط کوا ، افغانستان و عراق قابل مشاهده و درک است. اکنون ، کاربرد و بکارگیری نیروی بین الدول باعث درگیری بین المللی در عمارت  و ساختمان حکومت داخلی می شود این پروژه نیاز به جعل توافق ها و سندهای بین گروههای معارض از طریق دستورات قانون اساسی دارد که بصورت توافق مذاکرات ، جلوه گر می شود .

علیرغم شیوع سندهایی که می توانند بعنوان پیمان های صلح درنظرگرفته شوند ، و پیدایش استانداردهای قانونی که آنها را بعنوان یک مقوله در نظر می گیریم . اصطلاح پیمان صلح بطور جامع نامشخص باقی می ماند . این برچسب عنوان اغلب به توافق های مستند بین اعضای یک اختلاف و جنگ داخلی فجیع وشدید نسبت داده می شود تا فرمان آتش بس را ضمیمه دستورات قانونی و سیاسی کند[۵] . یک دهه و نیم بعد از جنگ سرد اقداماتی  بوجود آمد که مربوط به تحقیقات روبه رشد درزمینه پیمان های صلح ،بخصوص در علوم اجتماعی و در زمینه حل اختلافات  بود. هم چنین این ادبیات و نوشته جات توجه مختصری به نقش پیمان صلح بصورت یک سند لازم الابلاغ و اجباری داشتند . دانشمندان علوم اجتماعی و تحلیل گران حل تنازعات آنچه را که باعث می شود پیمان های صلح به نتیجه برسند  یا با شکست مواجه شوند را بررسی می کنند . آنها تلاش می کنند تا عناصر متفاوت مربوط به توافقات را تفکیک کنند .

فصل اول : الگوهای مختلف موافقت نامه های صلح

۱-الگوهای مختلف موافقت نامه های صلح

تحت تاثیر تمایل شدید به تلاش برای حفظ صلح عامه؛ مصمم به حفظ صلح عمومی از طریق بهترین تلاش ها با حل و فصل دوستانه اختلافات بین المللی ، با به رسمیت شناختن همبستگی که اعضای جامعه ی ملت های متمدن را متحد می سازد؛خواهان توسعه حاکمیت قانون و تقویت درک عدالت بین المللی؛با اذعان به اینکه تاسیس یک دیوان دائمی داوری در میان قدرت های بزرگ ، قابل دسترسی برای همه ، به طور موثر در این امر نقش خواهد داشت ؛با عنایت به مزایای سازمان عام و منظم آیین داوری؛هم عقیده با مبتکر ممتاز کنفرانس بین المللی صلح مبنی بر اینکه اصول انصاف و حقی که مبنای امنیت دولت ها و رفاه ملت هاست باید در یک موافقت نامه بین المللی قید شود؛[۱]

مادامی که زمینه های صلح مطرح می گردند و ارزیابی می شوند ، تنوع وسیعی از اسناد که می توانند بعنوان « توافق نامه صلح » مطرح شوند بوجود می آیند . این می تواند بطور سودمندانه ای به ۳ نوع اصلی تقسیم می شوند که تمایل به انجام  مراحل مختلف تنازعات یعنی موافقت نامه های صلح پیش از مذاکرات  ، موافقت نامه های چار چوب (موافقنامه های محتوایی ) و موافقت نامه های اجرایی /موافقت نامه های تجدید مذاکرات را بدست دهند.

۲-موافقت نامه های(پیمان های) صلح پیش از مذاکرات  :

بهترین روش پایان جنگ ، انعقاد معاهده ی صلح است.استقرار صلح در شکل سنتی که تا به امروز نیز اعتبار خود را حفظ کرده است ، همچون ترک مخاصمه ، بر یک عمل حقوقی که دارای ماهیت قراردادی دو یا چند جانبه میباشد، استوار است. با انعقاد معاهده ی صلح است که متخاصمان رسماً اعلام می دارند که حالت جنگ و تخاصم میان آنها خاتمه یافته و شرایط برقراری روابط مودت آمیز فراهم شده است.

معاهده ی صلح معمولا به دنبال یک سلسله اقدامات مقدماتی ، همچون آتش بس و ترک مخاصمه منعقد میشود. لیکن ممکن است بدون آن مقدمات و به رغم وجود حالت جنگ نیز مخاصمات پایان پذیرد.[۲]

۱۵-صلح چی، محمدعلی، نژندی منش، هیبت الله، اسناد بین المللی انتشارات جنگل، ص۳

۱۶-ضیائی بیگدلی، محمدرضا، حقوق جنگ، چاپ دوم، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی ص۲۷۲

[۱] – حقوق بین المللی و مبارزات قومی وابسته به نژاد پرستی (david wippmaned سال ۱۹۹۸) اثر Patrick .REGAN شرایط مداخله شخص ثالث پیروز در مبارزات درون کشوری.

[۲] – Rwanda , Christopher clapham : خطر عقد صلح

[۳] – به MALCOLMN, SHAW وحقوق بین المللی مراجعه کنید . برای مثال یک چارچوب ناحیه ای و محلی که بر حکومت تمرکز دارد وخلع سلاح گروهای مخالف مسلح رابعنوان نشانه ای از مذاکرات مستقیم، نیاز دارد .

[۴] – پیمان صلح در وب سایتی که در یادداشت شماره ۲ بیان شد را مورد ملاحظه قرار دهید .

[۵] – bell ، به یادداشت ۲ در بالا مراجعه کنید .

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.