174 views
پیشینه تحقیق انعطاف پذیری استراتژیک و توسعه بازار صادرات دارای ۴۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
۱٫۲مقدمه۵
۲٫۲انعطاف پذیری استراتژیک ؛ شناخت مدیریتی۸
۳٫۲انعطاف پذیری استراتژیک۱۰
۴٫۲انعطاف پذیری و شرکت بین المللی۱۲
۵٫۲خروج از رقابت در صادرات۱۳
۶٫۲انعطاف پذیری استراتژیک و شبکه اجتماعی۱۴
۷٫۲گونه شناسی انعطاف پذیری استراتژیک۱۵
۸٫۲بسوی انعطاف پذیری در مدیریت صادرات۱۷
۹٫۲توسعه بازار صادرات۱۸
۱۰٫۲عملکرد صادراتی۲۰
۱۱٫۲عوامل موثر بر عملکرد صادراتی۲۲
۱۲٫۲اندازه گیری عملکرد صادراتی۲۴
۱۳٫۲استراتژی بازار – محصول۲۶
۱٫۱۳٫۲ انتخاب بازار و عملکرد صادراتی۲۶
۲٫۱۳٫۲ محصولات ارائه شده و عملکرد صادراتی۲۷
۳٫۱۳٫۲ رقابت بر روی قیمت۲۸
۵٫۱۳٫۲ توزیع۲۹
۶٫۱۳٫۲ اجرای استراتژی۳۰
۷٫۱۳٫۲ ویژگی های سازمانی۳۱
۸٫۱۳٫۲ تعهدات صادرات۳۲
۹٫۱۳٫۲ ویژگی های محیطی۳۳
۱۴٫۲موانع صادرات۳۵
۱۵٫۲پیشینه تحقیق۴۱
۱٫۱۵٫۲تحقیقات داخلی۴۱
۲٫۱۵٫۲ تحقیقات خارجی۴۳
فهرست منابع :۴۶
روستا، احمد داورونوس،ابراهیمی،عبدالحمید (۱۳۸۴ )مدیریتبازاریابی، چاپنهم، قم ،انتشاراتسمت.
اسماعیل پور، حسن(۱۳۸۴)” مبانی مدیریت بازاریابی“، تهران، انتشارات نگاه دانش
Styles C, Patterson PG, & Ahmed F (2008). A relational model of export performance. J. Int. Bus. Stud. 39: 890- 900
Sousa, C.M.P., Martinez-Lopez, F.J. and Coelho, F. (2008), “The determinants of export
performance: a review of the research in the literature between 1998 and 2005”, International
Journal of Management Reviews, Vol. 10, in press.
Singh DA (2009). Export performance of emerging market firms. Int. Bus. Rev. 18: 321-330
Brouthers, L.E. and Werner, S. (2008), “Real options, international entry mode choice and performance”, Journal of Management Studies, Vol. 45, No. 5, pp. 936-960.
Cooper, R.G. & Kleinschmidt, E.J. (2005), “The impact of export strategy on export sales performance,” Journal of International Business Studies, 16(1):37-56.
Cavusgil, S.T., & Zou, S. (1994), “Marketing strategy performance relationship: an investigation of the empirical link in export market ventures,” Journal of Marketing, 58:1-21.
Leonidou, L., Katsikeas, C.S. and Samiee, S. (2002), “Marketing strategy determinants of export performance: a meta-analysis”, Journal of Business Research, Vol. 55, No. 1, pp. 51-67.
Luo, Y. and Peng, M.W. (1999), “Learning to compete in a transition economy:experience, environment, and performance”,Journal of International Business Studies,Vol.30,No.2,pp.269-296.
Morgan N, Kaleka A, & Katsikeas C (2004). Antecedents of export venture performance: a theoretical model and empirical assessment. J. Mark. 68(1): 90-108.
McGuiness, N.W., & Little, B. (2001), “The influence of product characteristics on the export performance of new industrial products,” Journal of Marketing, 45(Spring):110-22.
Cadogan, J.W. (2003), “Multiple perspectives on market orientation’s domain specification:implications for theory development and knowledge accumulation,” chapter in Hart, S. (ed),
به طور کلی برچسب “انعطاف پذیری” به سازمان هایی اختصاص یافته که می توانند به تغییرات بافتی سریع و غیرقابل پیش بینی پاسخ دهند. به طور ویژه تر، انعطاف پذیری استراتژیک به پویایی سهام در بازار محصولات صادراتی اشاره دارد. این انعطاف پذیری ایجاد، نگهداری و حتی تحقق گزینه های استراتژیک در سطح مسیر توسعه صادرات را دربردارد. تأکید بر انعطاف پذیری استراتژیک برای تقویت درک ما از بی نظمی های مشاهده شده در گستره صادرات امیدبخش است. صادرات به عنوان موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی نقش مهمی را در عرصه اقتصاد ایفا می کند، زیرا تقویت ظرفیت های تولیدوایجاد ظرفیت های جدید ضمن هموارکردن راه توسعه صادرات نقش دولت رابه عنوان تضمین کننده سرمایهگذاریهای موجود وکاهش انحصار، پررنگتر میکند. (Christensen,., 2007) ازسوی دیگرصادرات امکان استفاده از بازارهای جهانی را برای رشد تولید داخلی مهیاکرده و بنگاه های تولیدی را قادر می سازد از محدودیت های بازار داخلی رها شده و با توسعه صادرات بازارهای جهانی را هدف قرارداده و از صرفه های اقتصادی حاصل از مقیاس تولید بیشتر ، بهره برداری کنند . یکی از مهم ترین ابزارهای استراتژی توسعه صادرات، برخورداری ازمزیت نسبی درگردونه مبادلات خارجی است. ممکن است کشوری ازلحاظ تولید مزیت داشته باشد ولی از نظر بازرگانی فاقد مزیت باشد. فقدان مزیت بازرگانی از ناکارآیی نسبی در بازار کالا در مراحلی همچون بسته بندی ، حمل ، کنترل کیفیت ، استانداردهای تولیدی ، عدم دسترسی به اطلاعات مربوط به تجارت جهانی و… ناشی می شود . (Christensen,., 2007)
بازاریابی به عنوان یک پدیده تجاری، یک چارچوب فکری، یک فرآیند اقتصادی، یک فرآیند تعدیل عرضه و تقاضا، خلق مطلوبیت فیزیکی، زمانی و مکانی، فرآیند تمرکز و برابری و توزیع، یک فرآیند انتقال مالکیت محصول تعریف شده است. از دیدگاه اقتصاددانان ، بازاریابی یک فرآیند اجتماعی است که کالاو خدمات را به گونه یی از تولیدکننده به سمت مصرف کننده هدایت می کند که موجب برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا گردیده و اهداف اجتماعی را تامین می کند. Cooper, 2005))
در حالت ایده آل، استراتژی گزینش شده باید نیازهایی از مشتریان را هدف بگیرد که در حال حاضر در بازار برآورده نشده اند و از ظرفیت لازم برای سوددهی برخوردارند. استراتژی موثر، به این نکته توجه دارد که یک کسب وکار نمی تواند همه کار برای طیف های مختلفی از مشتریان انجام دهد و باید بازار و توانمندی هایش را بررسی و تحلیل و در پایان بر یک بازار هدف ، تمرکز کند . فقدان فعالیت مستمر موسسات و شرکت های دست اندرکار تولید یا بازاریابی جهت تنظیم یک برنامه مدون بازاریابی ازضعف های دیگری بوده که فرصت توسعه صادرات مناسب را از بین برده است. (Christensen,., 2007) توجه به شیوه های بازاریابی صحیح می توانند علاوه بر توزیع و ترویج فروش، طراحی و قیمت گذاری مناسبی را دربر داشته باشد، بدین ترتیب موجبات جلب رضایت مشتری فراهم شده و بازاریابی درست منابع جهت تامین نیاز بازار ایجاد می شود . و این موضوع گام های بعدی را در بررسی قابلیت ها و استعدادهای جذب بازار به دنبال خواهد داشت. یکی از دلایل عدم موفقیت صادرکنندگان نبود اطلاعات صحیح و جامع است که مانع ورودآنها به بازارهای جهانی شده و رشد بالقوه آنها را محـدود می کند. صادرات با طیف وسیعی از عوامل محیطی، مشتریان و رقبایی سرکار دارد که متفاوت با بازار داخلی هستند. به همین دلیل تحقیقات بازار و تبلیغات صادراتی، نیازمند مدیریت و روش های متناسب با بازارهای هدف و مخاطبین آنهاست.یک صادرکننده قبل از ورود به بازار خارجی نیازمند آن است که با انجام تحقیقات لازم در بازار با نوع اطلاعات مورد نیاز و روش جمع آوری آن از کشور دیگری که متفاوت از کشور خود است، آشنا شود. تفاوت های محیطی، تفاوت های فرهنگی، حقوقی، سیاسی، اقتصادی، مالی، جغرافیایی، بازارهای چندملیتی، مناطق آزاد و توافق های اقتصادی، سطح توسعه اقتصادی و ریسک و عمده اطلاعات مورد نیاز صادرکننده را دربر می گیرد که باید در مورد آنها تحقیق انجام دهد. Khanna T, 2005)) خلاء رویکرد استراتژیک در بازاریابی محصولات صادراتی به خوبی نمایان است. مشکلات اصلی در صادرات به ویژه مشکلات اصلی در زمینه بازاریابی، نحوه بسته بندی و عدم شناخت بازارهای مناسب و عدم تمایل به گسترش بازاریابی و تکامل دانش شناختی، از مواردی هستند که برای حل آنها نیاز به استراتژی و مدیریتی هدفمند ، احساس میشود و تا تفکر ، اندیشه و تحقیقات استراتژیک برای اصلاح این مسائل وجود نداشته باشد، Cooper, 2005)) توسعه بازار صادراتی نیز امکانپذیر نخواهد بود. تحقیقات در بازارهای مقصد باتوجه به سیاستها و محدودیتهای کشورهای مقصد و مبدا و تحقیق و بررسی پیرامون آنها از اقداماتی است که باید برای ورود به بازارهای جهانی صادرات انجام شودواین موضوع مستلزم برنامه استراتژیک بوده تابراساس آن برنامهای جامع وعلمی، طراحی و بهاجراگذاشتهشود. به صادرات بایدبه عنوان پدیده ای علمی نگریست وآنرا طبق اصول صادرات پیش برد و به عنوان یک رشته علمی که روزبه روزمفاهیم تازه تری درآن تعریف می شود، نگریست. با نگاهی به تعریف بازاریابی، میبینیم که تحقیق و تبلیغات جزیی از فرآیند بازاریابی بوده و با دیگر قسمتها ارتباط دارد و به طور خاص در بازاریابی صادراتی نقش آنها بسیار حساس و حیاتی است. جهانی سازی رو به رشد بازار ها و افزایش مشارکت سازمان ها در سطح جهانی منجر به این شده تا عملکرد صادراتی مرکز توجهات بسیاری در متون تحقیقتی محققین قرار گیرد. ( Leonidou, 2003; Matanda & Freeman, 2009)
انعطافپذیری استراتژیک به عنوان مجموعه ای از قابلیتهاست که شرکتها را قادر به تغییرمیکند. این توانایی به شکتها فرصت مقابله و رویارویی باتغییرات محیطی را میدهند و همچنین آنهارا قادربه هدایت تغییرات دربازارهای رقابتی بسیار بزرگ یا همان هایپرمارکتها میکند. Matanda,2009)) درحالیکه برخی از مطالعاتتجربی اخیر به بررسی پیامدهای حاصل از انعطافپذیریاستراتژیک پرداختند. و دراین بین رابطه مثبتی بین انعطافپذیری استراتژیک وعملکرد شرکتها بیانداشت و زمانی اتفاق میافتد که شرکتها درحال حرکت بسوی صنایع درحال رشد بوده و یا بایستی با شوکهای محیطی روبروشوند . Khanna T, 2005)) موارد پیشین راجع به انعطاف پذیری استرتژیک در متون تحقیقاتی زیادی یادشدهاند اما بیشتر از لحاظ تئوری گسترشیافته و اجماع کمی بر روی مفهومسازی در این بین به چشم می خورد. در حالیکه مباحث پیشین در این باره بیشتر راجع به شناخت مدیریتی ، منابع شرکت و اختیارات استراتژیک می باشند و در این بین هیچ مدل مفهومی توسعه نیافته و در ارتباط با این اجزا تست ومورد ارزیابی واقع نشده اند . از اینرو اهمیت نسبی فرمولاسیون اختیارات استراتژیک برای توسعه و ارتقا انعطاف پذیری استراتژیک بسیار مهم قلمداد می گردد ولی شواهد تجربی حمایت کننده از این بحث دردسترس نیستند.
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر