تحقیق انواع سرعت سنج(نسبت به زمین و نسبت به سیال) و روش های سرعت سنجی موجود برای کشتی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق انواع سرعت سنج(نسبت به زمین و نسبت به سیال) و روش های سرعت سنجی موجود برای کشتی دارای ۲۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱-مقدمه    ۴
۱-۲-سرعت سنجی نسبت به زمین(Ground Reference Speed)    ۴
۱-۲-۱-سرعت سنجی با استفاده از GPS(Global Positioning System)    ۴
۱-۲-۲سرعت سنجی با استفاده از اثر داپلرSONAR (Sound Navigation and Ranging)    ۶
۱-۲-۳-سرعت سنج همبستگی آماری (Correlation Velocity Log)    ۹
۱-۳-سرعت سنجی نسبت به آب    ۹
۱-۳-۱-گره دریایی  و Chip Log    ۹
۱-۳-۲-سرعت سنج پروانهای    ۱۰
۱-۳-۲-سرعت سنج پیتو (Pit Log)    ۱۱
۱-۴-فلومتر ها    ۱۲
۱-۴-۱-فلومتر های حرارتی    ۱۳
۱-۴-۲-فلومتر های الکترو مغناطیسی    ۱۴
۱-۴-۳-فلومتر فراصوت (Ultrasonic)    ۱۵
۱-۴-۴-فلو متر کوریولیس (Coriolis)    ۱۷
۱-۴-۵-فلومتر لیزر داپلری    ۱۷
۱-۵-فلو متر های بر پایه فشار    ۱۸
۱-۵-۱-فلو متر لوله ونتوری (Venturi Pipe)    ۱۹
۱-۵-۲-صفحه اریفیس (Orifice plate)    ۲۰
۱-۵-۳-فلومتر پیتو (Pitot Tube)    ۲۱
مراجع    ۲۴

مراجع

۱- W Hackmann, “Seek & Strike: Sonar, anti-submarine warfare and the Royal Navy 1914-54”, (HMSO, London, 1984)

۲- Wulf-Dieter Wirth, “Radar Techniques Using Array Antennas (FEE Radar, Sonar, Navigation …)-Chapter10” IEE, 2001

۳- Gwyn Griffiths,Steven E. Bradley, “A correlation speed log for deep waters”, Sea Technology, 39(3), pp. 29-35. 1998

۴- Christman, Florence. The Romance of Balboa Park (4th ed.). San Diego: San Diego Historical Society (1990)

۵- R. Colin Johnson, “GPS system with IMUs tracks first responders”, Jun.15.2011 Retrieved  from: ” http://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1259727″

۶- Grewal, M. S.; L. R. Weill, and A. P. Andrew, “Global Positioning, Inertial Navigation & Integration” New York: John Wiley & Sons, 2007

۷- MEMS Technology- from Automotive to Consumer Dr. Jiri Marek Senior Vice President Engineering Sensors Robert BOSCH GmbH, Automotive Electronics Division, Tuebinger Strasse 123, D-72762 Reutlingen, Germany ;IEEE, MEMS 2007, Kobe, Japan, 21-25 January 2007

۸- May, William Edward, “A History of Marine Navigation, G. T. Foulis & Co. Ltd.”, Henley-on-Thames, Oxfordshire, 1973

۹- “Submarine Underwater Log Systems, NAVPERS 16168”. Standards and Curriculum Division, Training, Bureau of Naval Personnel. 2000-07-11. Retrieved 2006-08-26.

۱۰- “Underwater Log Systems”. USS Bowfin Submarine Museum & Park. 2002. Archived from the original on 2006-08-25. Retrieved 2006-08-26.

۱۱- Clancy, L.J. (1975). Aerodynamics. Pitman Publishing Limited, London.Chapter 3.

۱۲- Daniel Bernoulli (1738) “Hydrodynamica”. Reterived from Britannica Online Encyclopedia.

۱۳-“The Venturi effect”. Wolfram Demonstrations Project (2009-11-03) Retrieved from : “http://demonstrations.wolfram.com/TheVenturiEffect/”

۱۴- American Gas Association Report Number 3 (1990) Retrieved from : “https://law.resource.org/pub/us/cfr/ibr/001/aga.3.1.1990.pdf”

۱۵- “How Aircraft Instruments Work.” Popular Science, March 1944, pp. 116.

۱۶- Prof. Dr.-Ing. Hagen Höpfner, M.Sc. Maximilian Schirmer,”Smartphone Hardware Sensors”,Mobile Media Group

۱-۱-مقدمه

در این مقاله نگاهی به روش های سرعت سنجی ممکن و مورد استفاده برای کشتی خواهیم داشت. برای محاسبه سرعت در کشتی ۲ نوع سنجش مد نظر است که هر کدام از آنها استفاده خاص خود و مزایا و معایبی نسبت به دیگری دارند. این دو نوع سنجش عبارتند از سنجش سرعت نسبت به زمین و سنجش سرعت نسبت به آب، که در ادامه روش های این سنجش ها را بررسی خواهیم نمود.

۱-۲-سرعت سنجی نسبت به زمین(Ground Reference Speed)

برای اندازه گیری سرعت حرکت کشتی نسبت به زمین سه روش موجود است که در ادامه هر کدام از این روش ها را به طور خلاصه بررسی خواهیم نمود:

۱-۲-۱-سرعت سنجی با استفاده از GPS(Global Positioning System)

سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) مجموعه­ای از ماهواره ها هستند که در ابتدا توسط ارتش ایالات متحده با اهداف نظامی به مدار زمین فرستاده شده­اند و بعد ها برای استفاده های غیر نظامی نیز مورد استفاده قرار گرفته اند. اطلاعات دریافتی از GPS تنها موقعیت و زمان هستند و این سیستم در مورد جهت و سرعت هیچ اطلاعاتی را بدست نمی­دهد. ولی بسیاری از دستگاه های گیرنده GPS توانایی محاسبه خودکار سرعت متوسط بر اساس زمان و موقعیت های دریافتی را دارا می باشند. مشکلاتی که این روش دارد این است که سرعت و جهت همیشه با تاخیر محاسبه می شود، دقت این سیستم در مواقع خاصی در بعضی از مناطق جغرافیایی به شدت کاهش می یابد، و به دلیل خطا های تصادفی امکان اشتباه در اندازه­گیری بالا است. از طرف دیگر در شرایط خاص نظامی امکان قطع و یا داده های دریافتی غلط به طور عمدی بسیار محتمل است.

برای کاهش خطاهای موجود در سیستم GPS سیستم­های پیشرفته ناوبری علاوه بر این سیستم از سنسورهای دیگری مانند قطب نما و یا از مجموعه سنسورهایی با عنوان سیستم ناوبری داخلی (Inertial) استفاده می­کنند.[۵]

سیستم ناوبری داخلی (Inertial Navigation System) شامل ۳ حسگر شتاب، ژیروسکوپ و قطب نما هستند و توانایی اندازه­گیری سرعت با محاسبات داده های ژیروسکوپ و شتاب سنج و نهایتا انتگرال گیری از شتاب خالص محاسبه شده را دارا هستند. مشکل اساسی این سیستم ها بالا بودن خطا در اندازه گیریهای آنها است. دلیل این مسئله آن است که خطاهای حاصله از اندازه گیری و محاسبات در هر پله از محاسبه با مقدار قبلی جمع می شود و عملا بدون وجود GPS امکان اندازه گیری در مسافت های بالا تر از ۱ کیلومتر وجود ندارد و خطا بیش از حد خواهد بود.[۶]

در اینجا لازم به ذکر است ما ابتدا بر آن بودیم تا شتاب سنجی را طراحی کرده و با انتگرال گیری از شتاب و محاسبات لازم عمل سرعت سنجی را انجام دهیم اما به دلیل مشکلات ذکر شده این طرح رد شد.

۱-۲-۲سرعت سنجی با استفاده از اثر داپلرSONAR (Sound Navigation and

Ranging)

سیستم اندازه گیری سرعت  به روش  داپلر بر گرفته از همان تئوری شیفت فرکانس است که توسط  Christian Doppler  در اوایل قرن ۱۹ عنوان شد و امروزه بطور گسترده در الکترونیک دریایی برای اندازه گیری سرعت شناور ها استفاده میشود. در نظر بگیرید که کشتی ای با سرعت V به طرف یک صفحه  انعکاس دهنده ثابت ، درحال حرکت است و از دماغه خود یک پرتو از انرژی صوتی با فرکانس f را به سوی صفحه منعکس کننده ارسال می­کند. در اینصورت فرکانس برگشتی از انعکاس صفحه یک شیفت فرکانسی نسبت به فرکانس ارسالی نشان می­دهد. این شیفت فرکانس همان Doppler Shift است و متناسب با سرعت کشتی می­باشد.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.