تحقیق انواع کنتورها و روشهای اندازه‌گیری و محاسبه خطای کنتورها

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق انواع کنتورها و روشهای اندازه‌گیری و محاسبه خطای کنتورها دارای ۳۱ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱- مقدمه    ۴
۱-۳- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق    ۹
۱-۳-۱- ضرورت انجام از جنبه فنی    ۱۰
۱-۳-۲- ضرورت انجام از جنبه اقتصادی    ۱۰
۱-۳-۳- ضرورت انجام از جنبه اجتماعی    ۱۱
۱-۳-۳- ضرورت انجام از جنبه زیست محیطی    ۱۱
۱-۴- مروری بر تاریخچه پژوهش    ۱۳
۱-۵- تحقیقات انجام شده در ایران    ۱۴
۱-۶- تعریف با مفاهیم و اصطلاحات    ۱۷
۱-۶-۱- ضریب تصحیح کنتور    ۱۸
۱-۶-۲- خطای کنتور و درصد خطا    ۱۸
۱-۶-۳- تاثیر اقتصادی خطای کنتورها بر شرکت و مشترکین    ۱۹
۱-۶-۴- روشهای تست کنتور    ۱۹
۱-۶-۵- نحوه نصب استاندارد کنتور    ۱۹
۱-۶-۶- آشنایی با کنتورهای آب و انواع آن    ۲۰
۱-۶-۷- کنتورهای آب از دیدگاه استاندارد    ۲۲
فهرست منابع    ۳۰

منابع

صبور، ف. (۱۳۷۹). “دستورالعمل تست کنتورهای مشترکین”. شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور. معاونت نظارت بر بهره برداری آب شهری، دفتر مطالعات کاهش هدر رفت آب شهری.

صبور، ف. (۱۳۸۲). ” بررسی میزان هدر رفت آب ناشی از خطای کنتورهای مشترکین”. گزارش توجیح فنی ـ اقتصادی ـ زیست محیطی کاهش هدررفت آب شهری، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور.

صبور، ف. (۱۳۸۳). ” بررسی دقت کنتورهای مشترکین در شهرهای اراک ـ ساوه ـ دلیجان و خمین و تاثیر آن بر هدر رفت آب و زیان اقتصادی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی”. گزارش طرح.

برایسون، جان ام. (۱۹۸۶). “ برنامه ریزی استراتژیک ”. عباس مرزبان. (۱۳۷۳). تهران. مرکز آموزش مدیریت دولتی، صفحه ۱۰۱٫

غفوری، ا. (۱۳۷۸).” نحوه انتخاب دستگاههای سنجش بر اساس شرایط هیدرولیکی”. مهندسین مشاور شارگان، گزارش فنی.

آذر، ع. و مومنی، م.(۱۳۷۵). آمار و کاربرد آن در مدیریت جلد اول و دوم. سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).

Lin, Jessica; Keogh, Eamonn; Lonardi, Stefano; Chiu, Bill (2003). “A symbolic representation of time series, with implications for streaming algorithms”.Proceedings of the 8th ACM SIGMOD workshop on Research issues in data mining and knowledge discovery. New York: ACM Press. doi:1145/882082.882086.

Lawson, Charles L.; Hanson, Richard J. (1995).Solving Least Squares Problems. Philadelphia: Society for Industrial and Applied Mathematics. ISBN ۰۸۹۸۷۱۳۵۶۰٫

Nikolić, D.; Muresan, R. C.; Feng, W.; Singer, W. (2012). “Scaled correlation analysis: a better way to compute a cross-correlogram”.European Journal of Neuroscience ۳۵ (۵): ۷۴۲–۷۶۲٫doi:1111/j.1460-9568.2011.07987.x.

۱-۱- مقدمه

رشد روزافزون جمعیت افزایش شهرنشینی پدیده‌های اکوسیستمی و کاهش منابع تجدید شونده آب همه و همه موجب گردیده تا اهمیت موضوع آب و جایگاه این مایه حیاتی روز به روز بیشتر شده و مدیران مسئولین و دست‌اندکاران ذیربط توجه ویژه‌ای به کنترل مصرف و استفاده بهینه آن معطوف دارند.

نامگذاری قرن حاضر بعنوان قرن آب و همچنین اختصاص یک روز معین در سال بنام روز جهانی آب نشان از گرایش فرامرزی و جهانی این مقوله است.

یکی از موضوعات مهم تمامی سازمانها و شرکتهای درگیر در ارائه خدمات آب بررسی و تعیین میزان تلفات شبکه‌های آب می‌باشد. برای تعیین میزان تلفات آب بررسی سیستم‌های سنجش میزان آب عبوری بسیار مهم است. و نیز با توجه به اینکه درآمدهای شرکتها وابستگی تام به دستگاه‌های اندازه‌گیری جریان آب (کنتور) دارد، لذا شناخت عوامل موثر بر کاهش دقت کنتورها و به تبع کاهش درآمدها و برنامه‌ریزی به منظور کاهش و رفع خطاها از جمله مشکلات مجریان و مدیران در بخش آب شهری، روستایی، کشاورزی و صنعتی است. اقتصاد در شرکتهای آب و فاضلاب، تابع درآمد حاصل از فروش انشعاب و آب است. لذا هرگونه ضعف در عملکرد شرکت‌ها یا تجهیزات مورد استفاده ( از جمله کنتورهای مشترکین ) در این خصوص، موجب کاهش شاخص‌های اقتصادی و در نتیجه اختلال در عملکرد آنها می‌گردد. شرکتهای آب و فاضلاب بعنوان بنگاه‌های اقتصادی بایستی قادر باشند که براساس درآمدهای خود پاسخگوی انتظارات جامعه تحت پوشش باشند، که این امر تنها با تمرکز بر روی منابع درآمدی و جلوگیری از هدررفت آن امکان پذیر است. بدیهی است هر شرکتی که در این راه موفق‌تر عمل نماید و کنترل درستی بر منابع درآمدی و عوامل موثر بر آن داشته باشد، از شانس موفقیت بهتری در ارائه خدمات و در نتیجه رضایت عمومی برخوردار است.

عوامل موثر در بروز هدررفت آب، بر طبق موارد ارائه شده توسط انجمن بین‌المللی آب در دو بخش هدررفت واقعی و ظاهری تعریف گردیده که در فرم استاندارد بالانس آب نمایش داده شده است.

در تمامی روشهای مدیریت آب، ابتدا تاکید بر تهیه یک نمای کلی از وضعیت بالانس یا توازن هیدرولیکی گردیده که در آن اجزاء هدررفت واقعی و ظاهری را از هم جدا می‌کند. این موضوع در جدول بالانس آب که توسط انجمن بین‌المللی آب ارائه گردیده، بصورت یکسان و یکپارچه آورده شده است. فرم بالانس آب، تنها در صورتی از کارآئی لازم در مدیریت هدررفت برخوردار است که اطلاعات مورد نیاز آن بدرستی و دقت تهیه و تکمیل شده باشد. در این فرم، به منظور تعیین هدررفت واقعی لزوماً بایستی حداقل جریان شبانه اندازه‌گیری گردد. این فرم، توجه کلی به موضوع هدررفت ظاهری داشته و عملاً فرمی در حد اطلاعات کلی بوده و برای ارزیابی کلی قابل استفاده است.

با این توصیف و در نظر داشتن اینکه، تمرکز هدررفت آب و بطور کلی آب بدون درآمد بر روی دو بخش مشترکین و مصرف کنندگان و سیستم تامین، ‌انتقال، ذخیره، توزیع و مصرف که مجموعاً مدیریت آبرسانی را تشکیل می‌دهد، خلاصه گردیده است. لذا، با پذیرش اینکه مجموعه آبرسانی بصورت یک سیستم عمل می‌نماید، اجزاء آن در کنش و واکنش دائمی با هم قرار داشته و می‌توان دریافت که کل اجزاء سیستم در ایجاد آن نقش داشته و نمی‌توان یک جزء را بدون تاثیر بر اجزاء دیگر بحساب آورد.

بعبارتی در موضوع آب بدون درآمد و ارائه راهکارهای اجرائی و عمل به آن بایستی تمام جوانب فعالیتها مورد بررسی قرار گیرد و گزینه‌های مختلف قبل از اجراء‌ به آزمون گذارده شود و در نهایت براساس گزینه‌های برتر، فعالیت‌های اجرائی دنبال گردد.

از اینرو، تنها در صورتی می‌توان به نتایج مطلوب در کاهش و کنترل آب بدون درآمد دست یافت که کل مجموعه بصورت یک سیستم واحد نگریسته شود و تمامی فعالیت‌ها درون سیستم اولاً بصورت استاندارد و هدفمند انجام شود و ثانیاً تاثیر هر یک از عوامل برهم و بر کل سیستم مشخص گردد. بدین سبب این کار میسر نمی‌باشد مگر اینکه به مدیریت جامع‌نگر پیش از پیش پرداخته شود.

مدیریت هدررفت آب، منوط به یک واحد یا بخش در شرکتهای آب و فاضلاب نبوده، بلکه اغلب بخشها و واحدها به نوعی در آن دخیل هستند که هر کدام  وظایف دیگری علاوه بر توجه به موضوع هدررفت آب دارند. این فعالیت‌های داخلی ممکن است مشکلاتی را در رسیدگی به هدررفت آب ایجاد کند. از اینرو، بایستی بگونه‌ای عمل گردد که این تداخلات به حداقل ممکن برسد. این کار نیز میسر نمی‌باشد مگر اینکه، بدون اینکه تداخلی در روند جاری بخش‌های مختلف عملکردی و بهره‌برداری شرکت صورت پذیرد، هر بخش با انجام فعالیت‌های روزمره خود، بطور خودکار اطلاعات مورد نیاز مدیریت آب بدون درآمد را فراهم نماید.

نکته قابل توجه اینکه، هر چند راهکارهای ارائه شده در دو نمودار بصورت جداگانه آورده شده، ولی عملاً جداسازی و تفکیک فوق بدین معنی نمی‌باشد که پرداختن به موضوع هدررفت ظاهری جدای از هدررفت واقعی می‌تواند دنبال گردد و بالعکس.

۳-۱- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

بر‌طبق تجربیات بدست آمده از مطالعات انجام شده در کشورهای اروپایی و آمریکائی مشخص گردیده که خطای و کاهش دقت کنتورها در طول زمان می‌تواند تاثیر بسزائی در اقتصاد شرکتها داشته باشد و از آنجائیکه کنتور رابط مصرف و توزیع می‌باشد، لذا خطا در این جز از سیستم در نهایت می‌تواند به برآوردهای غلط و در نتیجه بکارگیری راه‌حل‌های غیرمنطقی گردد. بطور کلی دلایل نیاز و ضرورت انجام تست آماری و دوره‌ای کنتورهای مشترکین با توجه به مسئولیت و وظایف شرکتهای آب و فاضلاب در تامین و توزیع بهینه آب و جلوگیری از هدررفت این کالای با ارزش را می‌توان، در مواردی به شرح ذیل خلاصه نمود:

۱-۳-۱- ضرورت انجام از جنبه فنی

در اولین همایش سازگاری با کم آبی با توجه به اعلام نام سال ۱۳۸۷ به عنوان ” سال مقابله با هدررفت آب “، پیشنهاد شده تا کلیه راهکارهای سخت افزاری و نرم افزاری توسط دستگاه‌های اجرایی و موسسات تحقیقاتی برای مقابله با بحران آب که از جمله عوامل موثر در آن هدررفت آب و منجمله هدررفت ناشی از کنتورهای مشترکین می‌باشد، در دستور کار قرار گیرد.

از اینرو در حل مسائل فنی و علمی مرتبط با فعالیتهای آب بدون درآمد که کنتور و دقت آن جزء مهمی از این سیستم محسوب می‌گردد، دسترسی به اطلاعات جامع و ساماندهی شده و ابزارها، می‌تواند در انجام فعالیتها بسیار سودمند باشد و لذا لزوم شناخت وضعیت کنتورها و دقت آنها ضروری می‌نماید.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.