پیشینه تحقیق تئوری مواد مرکب و اتصالات مکانیکی دارای ۳۳ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
فصل ۱- فصل اول:مقدمه ۴
۱-۱- مروری بر کارهای گذشته ۶
فصل ۲- فصل دوم:تئوری مواد مرکب و اتصالات مکانیکی ۱۱
۲-۱- مقدمه ۱۱
۲-۲- روابط حاکم بر مواد مرکب ۱۲
۲-۳- انواع لایهها ولایهگذاریها ۱۶
۲-۴- – محاسبه تنش با توجه به بار وارده بر چندلایه ۱۷
۲-۵- محاسبه ضریب اصطکاک سه بعدی در سطوح تماس ۱۹
۲-۶- اتصالات در مواد مرکب ۲۶
۲-۶-۱- اتصالات چسبی ۲۷
۲-۶-۲- اتصالات مکانیکی ۲۸
۲-۷- مراجع: ۳۲
۱-Wimmer G., Pettermann H.E.: A Semi-Analytical Model for the Simulation of Delamination in Laminated Composites; Compos.Sci.Technol. 68, 2332-2339, 2008
۲-Lessard L, Shokrieh M. “Two-dimensional modeling of composite pinned-joint failure“. Journal of Composite Materials, 29(5). 1995.
۳- Chang FK. “The effect of pin load distribution on the strength of pin loaded holes in laminated composites”. Journal of Composite Materials, 20. 1986.
۴-Kelly G, Hallström S. “Bearing strength of carbon fibre/epoxy laminates: effects of bolt-hole clearance”. Composites Part B: engineering, 35:331-43. 2004.
۵-Hyer MW, Liu D. “Stresses in a quasi-isotropic pin-loaded connecter using photoelasticity”. Exp Mech, 23(3): 249-56. 1984.
۶-Alnefaie K. “Finite element modeling of composite plates with internal delamination” Composite Structures 90, 21–۲۷ (۲۰۰۹).
۷-Dano ML, Gendron G, Picard A. “ Stress and failure analysis of mechanically fastened joints in composite laminates”. Composite Structures, 50:287-96. 2000.
۸-Kadivar MH, Shahi H. “A 3D contact area in pinned composite joints”. MS thesis, Shiraz University, 2002.
۹-McCarthy MA, McCarthy CT, Padhi GS. “A simple method for determining the effects of bolt-hole clearance on load distribution in single-column multi-bolt composite joints”. Composite Structures, 73: 78-87. 2006.
۱۰-Hashin, Z., 1980, “Failure Criteria for Unidirectional Fiber Composites,” J. Appl . Mech. 47, 329-334.
۱۱-Yavari V. and Kadivar MH “The effect of contact area interaction on 3-D behavior of mechanically fastened joint in laminated composite materials” MSc. Thesis 2007.
۱۲-Hamada H, Maekawa Z. “Strength prediction of mechanically fastened quasi-isotropic carbon/epoxy joints”. Journal of Composite Materials, 30(14). 1996.
۱۳-Hyer MW, Klang EC, Cooper DE. “The effect of pin elasticity, clearance and friction on the streses in a pin-loaded orthotropic plate”. Journal of Composite Materials, 21:190-206. 1987.
۱۴-Karakuzu R, Gülem T, İċten BM. “Failure analysis of woven laminated glass-vinylester composites with pin-loaded hole”. Composite Structures, 72: 27-32. 2006.
بیشتر ماشینها و دستگاهها از اعضاء متعددی تشکیل شدهاند که با اتصالات مختلف به یکدیگر مرتبط میشوند. قابلیت ساخت و سرویس آسانتر قطعات از دلایل اصلی ساخت ماشینها یا دستگاهها با بیش از یک عضو میباشد. اعضاء اتصالدهنده، مانند یک پیچ و مهره معمولی میتوانند در موارد متفاوتی بکار روند و در اکثر این موارد عضوهای اتصالدهنده وظیفه انتقال بارهای وارده را دارند. ایده تکرار استفاده از اعضاء اتصال دهنده وقتی حائز اهمیت میشود که بدانیم برای مثال یک اتومبیل بیش از ده هزار قطعه، ماشین ابزار بیش از بیست هزار قطعه و کارخانه نورد بیش از یک میلیون قطعه دارند.
اتصالات میتوانند دائمی یا غیر دائمی باشند. انتخاب این موضوع بستگی به هدف بکارگیری اتصال و مسائل اقتصادی دارد. استفاده از اتصالات دائمی تنها یکبار امکانپذیر است اما این اتصالات ارزانتر بوده و نیروهای دینامیکی را راحتتر تحمل میکنند، بنابراین در جائیکه استحکام موردنظر است میتوان با اطمینان از این نوع اتصال استفاده کرد. اتصالات غیردائمی قابلیت استفاده مجدد بیشتری دارند اما برای تحمل بارهای وارده مختلف چندان مناسب نیستند.
امروزه مواد مرکب[۱] در صنعت اهمیت خود را نشان داده است و بنابراین مسائل آن نیز باید با دقت بیشتری بررسی گردد. یکی از مهمترین این مسائل اتصال قطعات مرکب چند لایههای[۲] به یکدیگر میباشد. به طور کلی سه گروه اصلی اتصالات در صفحات مرکب چند لایه وجود دارند: اتصالات چسبی[۳]، اتصالات مکانیکی[۴]، ترکیبی از اتصالات چسبی و مکانیکی[۵]. اتصالات مکانیکی کاربرد وسیعی در صنعت به خصوص سازههای هوایی دارد. لذا از دیرباز طراحان توجه خاصی به آن معطوف کردهاند. تعیین مقاومت نهایی و نوع گسیختگی اتصال، تحلیل تنش در محل قرارگیری پین که دارای تمرکز تنش بالایی است را ضروری مینماید.
نظر به اینکه انجام تحلیلهای ساده و پایهای نمیتواند معیار مناسبی جهت تعیین نقاط تمرکز تنش، توزیع تنش در اتصالات وتعیین تنشهای بین صفحهای باشد، بسیاری از محققان به روشهای تحلیلی پیچیده روی آوردهاند. گرچه روشهای پیچیده مذکور پارامترهای بیشتری همچون مسئله تماس پرچ با ورق در چنین اتصالاتی را مورد بررسی قرار داده و به تأثیر کمی و کیفی آنها بر رفتار اتصال میپردازد اما استفاده کاربردی از آنها امکانپذیر نمیباشد. بر همین اساس در سالهای اخیر با گسترش و پیشرفت در صنعت تولید سختافزار و نرمافزارهای رایانهای استفاده از روشهای عددی به خصوص روش اجزاء محدود و نرمافزارهای خاص آن، روند فزایندهای پیدا نموده است. با استفاده از روش اجزاء محدود میتوان هندسههای پیچیده، بارگذاریهای متنوع و شرایط مرزی گوناگونی را در این اتصالات مدلسازی و تحلیل نمود.
مبحث تمرکز تنش در یک سوراخ دایرهای شکل بر روی ورق که تحت بار وارده از یک پین قرار گرفته و در شرایط تنش صفحهای[۶] و یا کرنش صفحهای[۷] قرار دارد یکی از مسائل کلاسیک در تئوری الاستیسیته خطی میباشد
درسالهای بین ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۰ مطالعات تحلیلی نسبتاً خوبی بر روی اتصالات چسبی درفلزات انجام شد و سپس این تحقیقات برای مواد مرکب در اواخر سال ۱۹۶۰ مورد استفاده قرار گرفت. اما اتصالات مکانیکی مواد مرکب از نظر تحلیلی کمتر مورد توجه قرار میگرفت. پس از رشد و توسعه مواد مرکب در صنعت به خصوص صنعت هوایی، طراحی و تحلیل اتصالات مکانیکی درمواد مرکب مورد توجه محققان قرار گرفت.
به طور کلی در سه دهه گذشته مقالات زیادی در زمینه اتصالات مکانیکی در مواد مرکب ارائه شده است، بخش عمدهای از مقالات، بوسیله نتایج تجربی اثرات دما و رطوبت، ترتیب لایهها، خواص هندسی، تلرانس و لقی بین پین و سوراخ را مورد بررسی قرار داده است ]۱ و ۲٫[ روشهای تحلیلی قسمت کوچکتری از تحقیقات در زمینه اتصالات مکانیکی را به خود اختصاص داده است. در این موارد از مدل های دو بعدی استفاده شده و در نهایت با ساده سازی مسئله توزیع تنش در اطراف سوراخ بدست آمده است ]۳ و ۴[.
[۱] Composite Materials
[۲] Laminated Composite
[۳] Bonded Joints
[۴] Mechanically Fastened Joints
[۵] Hybrid Joints
[۶] Plane stress
[۷] Plane strain
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر