تحقیق تاثیرات گوسیپول بر روی حیوانات و انسان

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تاثیرات گوسیپول بر روی حیوانات و انسان دارای ۴۳ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

بیضه:    ۵
سلولهای سرتولی:    ۵
سلولهای ژرمینال :    ۶
اسپرماتویست اولیه :    ۶
سلول بنیادی:    ۶
اسپرماتوگونی (گونه ای ازسلولهای بنیادی در انسان) :    ۹
سلولهای بنیادی اسپرماتوگونی در موش :    ۱۰
رده سلولی GC1-spg    ۱۱
محیط کشت مناسب برای  GC1-spg:    ۱۱
رده سلولی  SFTF-PI43:    ۱۲
محیط کشت مناسب برای SFTF-PI43:    ۱۲
ناباروری:    ۱۲
ناباروری در جنس مذکر:    ۱۳
ناباروری در جنس مونث:    ۱۳
عوامل ایجاد کننده ناباروری:    ۱۴
الف- ژنتیکی:    ۱۴
تاثیر سموم بر روی باروری:    ۱۵
سموم گیاهی:    ۱۶
گوسیپول :    ۱۷
بررسی تاثیرات گوسیپول بر روی حیوانات و انسان:    ۲۱
سمیت عمومی:    ۲۱
اثر گوسیپول بر روی حیوانات:    ۲۲
جدیدترین یافته ها از اثرات گوسیپول :    ۲۶
تاثیر گوسیپول بر روی انسان:    ۲۷
کشت سلول:    ۲۷
پیشینه تحقیق:    ۲۸
تحقیقات انجام شده در خصوص گوسیپول    ۲۸
منابع    ۳۲

منابع

حسن زاده، نادر. (۱۳۸۴) . فناوری استفاده از مواد طبیعی گیاهی با تاکید بر مدیریت بیماری آتشک. مجله علمی پژوهشی علوم کشاورزی، سال یازدهم شماره ۱

کروجی، مرتضی. عزیزی،حسین .شاهوردی، عبدالحسین.بهاروند، حسین. سلولهای بنیادی اسپرماتوگونی موش وانسان. فصلنامه پزشکی یاخته،سال دوازدهم،شماره۲،تابستان۸۹، صفحات۱۴۸-۱۵۸٫

نوری دلوئی، محمدرضا. حاج ابراهیمی، زهرا. سلول های بنیادی و پزشکی ملوکولی اهمیت و جایگاه راهبردی ، کاربردها و چشم انداز. فصلنامه طب و تزکیه، سال چهاردهم، پاییز ۱۳۸۴، صفحات ۶۱ تا ۷۴

نجفی، غلامرضا. اسلامی، سیامک. کریمی، علی. (۱۳۸۸). اثر سم دیازون بر روی بافت بیضه در موش بالغ رت: مطالعه هیستوپاتولوژی

آرشامی جواد، . بررسی اثرات هیستوپاتولوژیک گوسیپول در بیضه قوچ.(۱۳۷۳).مجله علوم و صنایع کشاورزی. جلد ۸، شماره ۱ ، صفحات۷۹ ـ ۹۱٫

اکبرزاده نجار رضا،جدی تهرانی محمود ،صادقی محمد رضا ، زرنانی امیرحسین،صالح­خو شیدا،حسین زاده فاطمه ،حیدری مهناز ، عینی لیلا ،آخوندی محمد مهدی.(۱۳۸۶). پیوند سلولهای بنیادی اسپرماتوگونی در موش.  مجله دانشکده پزشکی ،دانشگاه علوم پزشکی تهران ،دوره ۶۵،ویژنامه۳ ، صفحات۱-۹٫

Badawy, Shawky Z. A.  Souid, Abdul-Kader Cuenca,  Violeta. Montalto, Nicholas. Shue, Frances.(2007). Gossypol inhibits proliferation of endometrioma cells in culture .Asian Journal of Andrology.Volume 9, Issue 3, pages 388–۳۹۳٫

Balakrishnan K, Wierda WG, Keating MJ, Gandhi V.(2008). Gossypol, a BH3 mimetic, induces apoptosis in chronic lymphocytic leukemia cells. Blood. ;112(5):1971-80.

Zhuang , L.Z. Philips , D . M. Gunsalus , G.L. Bardin , C.w. Mather, J.P. (1983). Effect  of  gossypol  on  Rat  sertoli  and  leyding  cells  in  primary  cultare  and  estabilished  cell  line. American  society  of  andrology. 4: 336-344.

Zhang M, Liu H, Guo R, Ling Y, Wu X, Li B, Roller PP, Wang S, Yang D. (2003).Molecular mechanism of gossypol-induced cell growth inhibition and cell death of HT-29 human colon carcinoma cells. Biochem Pharmacol;66(1):93-103

 بیضه

بیضه، دارای یک کپسول ضخیمی است، که توسط بافت همبند متراکمی به نام تونیکا آلبوژینه آ، احاطه شده است. همچنین یک کیسه سروزی از خارج آن را احاطه کرده است که تونیکا واژینالیس نام دارد. بیضه شامل ۲۵۰ بخش هرمی به نام لوبول های بیضه بوده که در هر لوبول ۱ تا ۴ عدد لوله پیچ دار یا لوله های اسپرم ساز[۱] در آن وجود دارد. در بین این لوله ها بافت ظریفی وجود دارد که شامل عروق خونی، لنفاوی و اعصاب و تعدادی سلول به نام سلول بینابینی (لایدیگ) است. کار مهم این سلول ها، تولید هورمون تستوسترون یا آندرروژن می باشد (۶).

 سلولهای سرتولی:

سلولهای مهم دیگری در عمل کرد بیضه وجود دارند که نقش پشتیبانی،حفاظت و تغذیه اسپرماتوزوئیدهای در حال تکامل را به عهده می­گیرند، این سلولها را سرتولی می نامند. این سلولها، طویل و هرمی شکل بوده که قاعده آنها بر روی غشای پایه لوله اسپرم ساز و رأسشان تا مجرای لوله امتداد یافته است. سلولهای سرتولی دارای هسته ای مثلثی شکل و سیتوپلاسمی نامنظم و تعداد زیادی میتوکندری، لیزوزوم و شبکه آندوپلاسمی صاف و خشن می­باشد. این سلولها به وسیله اتصالات شکافدار به هم متصل هستند که سبب ایجاد ارتباط یونی وشیمیایی بین این سلولها می­شود. سلولهای سرتولی در برابر شرایط نامطلوب همانند عفونت و یا قرارگیری در معرض پرتو x نسبت به سلولهای رده اسپرماتوژن، مقاومترند (۶و۷۰).

 سلولهای ژرمینال :

بر روی غشای پایه لوله­های اسپرم ساز ۸- ۴ طبقه سلول جنسی قرار داشته که کارشان تولید اسپرماتوزوئیدها است. این­ روند را اسپرماتوژنزیس می­نامند که شامل تقسیم میتوزی، میوزی و تمایز نهایی اسپرماتیدها است (۷۰).

اسپرماتویست اولیه :

سلولهای زایای اولیه به سلولهای بنیادی اسپرماتوگونی تبدیل شده و از اجتماع سلولهای بنیادی، سلولهایی برای ساختن اسپرماتوگونی A که ایجاد آن به طور مشخص آغازگر اسپرماتوژنز میباشد به وجود می­آید. سلولهای A در ادامه با تقسیمات میتوزی خود تبدیل به اسپرماتوگونی B شده و این نوع اسپرماتوگونی به اسپرماتوسیت­های اولیه تقسیم می­شوند (۷۰).

اسپرماتویست ثانویه نیز از اسپرماتویست اولیه توسط تقسیم میوزی شکل می­گیرد و در نهایت از اسپرماتوسیت ثانویه، اسپرماتید به وجود می آید (۶) .

 سلول بنیادی:

سلولهای بنیادی سلولهایی­اند که دو ویژگی مهم یعنی توانایی تقسیم و تولید سلولها با ویژگی یکسان (خودنوزایی[۲]) را دارند. این سلولها هنگامی که تقسیم می­شوند، می­توانند سلولهای تخصصی و تمایز یافته ای را ایجاد کنند (۸۵). خود نوزایی سلولهای بنیادی، از اساسی­ترین ویژگی­هایی هستند، که این سلولها آن را کسب می­نمایند. این سلول ها ازطریق تقسیم میتوزی تکثیر یافته و تمام سلولهای دختری به وجود آمده، دقیقا شبیه به سلولهای مادری خود هستند (۴و۵۳).

تقسیم در این نوع سلولها، به دو روش متقارن و نامتقارن صورت می­پذیرد. در تقسیم متقارن شرایط به این صورت است که دو سلول دختری کاملا شبیه به سلول مادری بوده و تا زمانی که شرایط تمایز برای آن  وجود داشته باشد، تقسیم ادامه می­یابد. در تقسیم نامتقارن نیز هر سلول بنیادی به یک سلول بنیادی که ویژگی­های خود نوزایی دارد و همچنین یک سلول پیش ساز که به یک سلول تخصص یافته تبدیل شده است، تقسیم می­شوند. با فراهم شدن شرایط تمایز، سلول پیش ساز متمایز می­گردد (۱۳ و۵۳).

این سلولهای بنیادی را می­توان به انواع همه توان، پرتوان و چند توان تقسیم نمود. همه توان، سلولهایی هستند که قادرند همه سلول ها اعم از سلول های خود فرد و یا سلولهای برون جنینی (جفت)، و بلاستومر های یک جنین دو سلولی را بسازند. سلولهای پرتوان نیز همین توانایی را داشته ولی با این تفاوت که این سلولها قادر به ایجاد سلولهای برون جنینی یعنی جفت، نیستند (۷۳) .

در کنار این دو حالت، اگر سلولها تعداد محدودتری از انواع سلول را تولید نمایند، سلولهای چند توان نامیده می­شوند. نمونه آن سلولهای بنیادی خاصی است که در بافت بالغین وجود دارد (۷۶). یک سری سلولهای دیگری نیز مانند unipotent, bipotent, Tripotent, ouadripoten, oligopotent وجود دارند که با توجه به توانایی شان در رشد، تبدیل به یک، دو، سه، چهار و یا چند سلول می­شوند (۴۷). سلولهای بنیادی دارای دو منشاء جنینی و بزرگسالی هستند، سلولهای بنیادی جنینی از توده سلولی داخل[۳] جنین در مرحله بلاستوسیت به دست می­آیند و جزء سلول های پرتوان هستند (۷۶).

دسته دیگر از سلولهای بنیادی، سلولهای بنیادی بالغین هستند. که در بسیاری از ارگانها و بافتهای بدن شناسایی شده­اند، که این بافتها شامل مغز، مغز استخوان، کبد، خون، رگها، ماهیچه­های اسکلتی، پوست، پالپ دندان، قلب، قرنیه، لوله گوارش، شبکیه چشم، تخمدان و بیضه هستند. این سلولها در مکان خاصی از هر بافت که جایگاه  ویژه سلول بنیادی نامیده می­شوند، قرارگرفته اند(۹۳).

[۱] . Seminiferous lobules

[۲] .Self renwal

[۳]. Inercellmass

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.