تحقیق تاریخچه نانو فناوری و ایمیدازول و خواص فیزیکی و شیمیایی آنها و روش های شیمی محاسباتی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تاریخچه نانو فناوری و ایمیدازول و خواص فیزیکی و شیمیایی آنها و روش های شیمی محاسباتی دارای ۳۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱-مباحث بنیادی    ۵
۱-۱-۱-تاریخچه نانو فناوری۱    ۵
۱-۱-۲- تعریف    ۵
۱-۱-۳- سرمایه گذاری    ۵
۱-۲-  نانو لوله های کربنی    ۶
۱-۲-۱- زمینه تاریخی    ۷
۱-۳- ایمیدازول    ۱۰
۱-۳-۱- تعریف    ۱۰
۱-۴- خواص فیزیکی ایمیدازول ها    ۱۳
۱-۴-۱-  نقطه ذوب و جوش    ۱۳
۱-۴-۲-  حلالیت۱۶    ۱۵
۱-۴-۳- ویسکوزیته۱۷    ۱۶
۱-۴-۴-  ممان دوقطبی۱۹    ۱۷
۱-۴-۵-  خواص فیزیکی مختلف    ۱۸
۱-۵-  خواص شیمیایی ایمیدازول ها    ۲۰
۱-۵-۱-  قدرت پایه ای    ۲۰
۱-۵-۲- خاصیت شبه اسیدی۲۷    ۲۲
۱-۵-۳-  پایداری شیمیایی و خاصیت آروماتیکی۲۸    ۲۳
۲-۱-  شیمی محاسباتی    ۲۳
۲-۲- روش های محاسباتی    ۲۴
۲-۲-۱- روش های محاسباتی آغازین    ۲۴
۲-۲-۱-۱- روش میدان خودسازگار هارتری- فاک۳۳    ۲۵
۲-۲-۱-۲- نظریه اختلال مولر- پلست۳۴    ۲۵
۲-۲-۱-۳- روش های نیمه تجربی    ۲۶
۲-۲-۱-۴- روش محاسباتی مکانیک مولکولی۳۵    ۲۶
۲-۳- نظریه تابعی چگالی۳۶    ۲۷
۲-۴- سری پایه    ۲۸
۲-۵- نرم افزارهای مورد استفاده    ۳۰
۲-۵-۱- نرم افزار گوسین۴۴    ۳۰
۲-۵-۲- نرم افزارهای  هایپرکم و گووسویو۴۷    ۳۱
منابع    ۳۳

 منابع

چارلز ، پ.پ.، فرانک ، ج.ا.، فرحبخش ، ا.، ]و همکاران[.، ۱۳۸۵، مقدمه­ای بر نانوتکنولوژی، یزد: انتشارات یزد،ص. ۳۰۸٫

Casida, E., 1996, Recent Developments and Applications of Modern Density Functional Theory, Theoretical and Computational Chemistry,

ed by Seminario, J.M., Amsterdam, Elsevier, vol. 4, p. 391.

Cherristopher, G., Harris, R., 1994, magnetic field density functional theory, Physical review A, Vol. 50, No.4, p. 3089- 3095.

Fornili, , Sironi, M., Raimondi, M., 2003, Determination of extremely localized molecular orbitals and their application to quantum mechanics/molecular mechanics methods and to the study of intramolecular hydrogen bonding, Journal of Molecular Structure (THEOCHEM), Vol. 632, p. 157.

Hester, E.R., Harrison, M.R., 2007, Nanotechnology: Consequences for Human Health and the Environment, London: RSC Publishing, p.1-2.

Hofmann, K., 1953, Imidazole and Its Derivatives, New York: Interscience Publishers, INC, p.3-17.

. James, J.P., Stewart, 1989,Optimization of parameters for semiempirical methods I, Journal of Computational Chemistry, Vol. 10, No. 2, p. 209-220.

Jensen, F., 1999, Introduction to computational chemistry, New York: wiley, J., Ltd.

Jiri, V., Lada, B.,  Vejtech , K.,  Pavel , H.,   Unexpectedly strong energy stabilization inside the hydrophobic core of small protein Rubredoxin mediated by aromatic residues, correlated ab initio quantum chemical calculations, Journal of the American chemical society,Vol. 127, No. 8, p. 2615-2619.

Koch, M.C. , Holthausen, 2001, A Chemist’s Guide to Density Functional Theory, Wiley-VCH Verlag GmbH.

Kohn , W., Sham, J.,1965, self- consistent equations including exchange and correlation effects, Physical review,Vol. 140 ,No. 4, p. 1133-1138.

Leszczynski, J., Kaczmarek-kedziera, , Papadopoulos, M.G., Reis , H., Sadlej, A.J., Shukla , M., 2009, Handbook of Computational Chemistry, Springer , p. 2-11.

Lewars, E.G., 2011, computational chemistry, Introduction to the theory and applications of molecular and quantum mechanics, second ed. springer, 85-87.

Longley, D.B., Harkin, D.P., Johnson , P.G., 2003, 5- Fluorouracil, Mechanisms of action and clinical strategies, nature review cancer, Vol.3, No. 5, p. 330- 338.

  ۱-۱-مباحث بنیادی

۱-۱-۱-تاریخچه نانو فناوری۱

اولین بار احتمال دستکاری ماده در سطح نانو توسط ریچارد فاینمن۲ بصورت نوشته شده مطرح شد.کسی که در طول کنفرانس خود به نام ” There`s plenty of room at the bottom ” استفاده از بلوکهای اتمی برای تجمع در سطح مولکولی را شرح داد. در این سخنرانی که در سال ۱۹۵۹ صورت گرفت، فاینمن عنوان کرد که «اصول فیزیکی تا جایی که می تواند برخلاف احتمال مانور اتم به اتم اشیاء سخن نمیگوید. در اصل دستکاری اتم ها را می توان انجام داد، ولی تاکنون در عمل انجام نشده است، زیرا ما بزرگ هستیم.» واژه نانوفناوری اولین بار توسط نورینو تاینیگوچی۳ استاد علوم دانشگاه توکیو مطرح شد. ایشان اولین واژه را برای توصیف ساخت مواد و وسایل دقیقی که ابعاد آن ها در مقیاس نانومتر می باشد، بکار برد. به هرحال زمینه نانوفناوری از سوی کیم اریک درکسلر۴ و ریچارد اسمالی۵ بنا نهاده شد.{۱}

۱-۱-۲- تعریف

دانش نانو مطالعه‌ی پدیده‌ها و دستکاری مواد در مقیاس اتمی، مولکولی و ماکرومولکولی است، جایی که جزییات آنها تفاوت بسیاری با مقیاسهای بزرگتر دارند. نانوفناوری‌ طراحی، توصیف صفات، تولید و به کار گیری ساختارها، دستگاه‌ها و سامانه‌ها به وسیله ی تنظیم شکل و اندازه‌ در مقیاس نانومتر است. وبسایت ناسا یک تعریف جالب از نانوفناوری ارائه داده است: خلق مواد، دستگاه‌ها و سامانه‌های وظیفه مند از طریق تنظیم اندازه‌ها در مقیاس نانومتر (۱ تا ۱۰۰ نانومتر) و استخراج پدیده‌ها و جزئیات جدید (فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی) در آن مقیاس. دیکشنری انگلیسی آکسفورد نانوفناوری را “فناوری در مقیاس نانو با تمرکز روی ابعاد کمتر از ۱۰۰ نانومتر” تعریف می‌کند. پیشوند نانو از واژه­ای یونانی به معنی کوتاه مشتق شده و یک نانومتر مساوی با یک میلیاردیوم متر یا همان  متر است. بنابراین اندازه­ای نانومواد باید به گونه­ای باشد که حداقل یک بعد آنها کوچکتر از ۱۰۰ نانومتر باشد.{۵}

۱-۱-۳- سرمایه گذاری

نانوفناوری طی ۱۰ سال گذشته سرمایه­گذاری قابل­توجهی را به خود اختصاص داده است. سرمایه گذاری دولت­ها مابین سالهای ۱۹۹۷ و ۲۰۰۵ چیزی در حدود  ۱۸ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

 اخیراً سرمایه­گذاری­های چند جانبه­ای توسط دولت­های آمریکا، اروپا، ژاپن و بقیه­ی کشورهای جهان صورت گرفته است که فقط در سال ۲۰۰۳ بالغ بر ۳ میلیارد دلار بوده است.

برای مثال در ایالات متحده آمریکا بنیاد ملی نانو ۶(NNI)  یک برنامه­ی ملی برای هماهنگ کردن تلاش­های موسسات مختلف در زمینه­های دانش، مهندسی و فناوری نانو است. بودجه­ی سال ۲۰۰۷ آمریکا مبغلی در حدود ۱٫۲ میلیارد دلار به بنیاد اختصاص داد و کل سرمایه­گذاری انجام شده از سال تأسیس آن یعنی سال ۲۰۰۱ تاکنون ۶٫۵ میلیارد دلار بوده است و اخیراً به صورت سالیانه ۳ برابر بودجه­ی سال اول را شامل می­شود. این سرمایه­گذاری تولیدات زیادی که اساسش نانوتکنولوژی است و یا شامل نانومواد می­شوند، از جمله آنهایی که هم­اکنون در بازار موجود است را موجب شده است .{۵}

۱-۲-  نانو لوله های کربنی

نانولوله­های کربنی سامانه­های نانوی منحصر به فرد با خصوصیات مکانیکی و الکترونیکی فوق العاده­ هستند که از ساختار مولکولی غیرمعمول آنها سرچشمه می­گیرد.

یک نانوله­ی کربنی ایده­­­آل را می­توان یک گرافیت تک لایه (ورق گرفن) که برای ساختن یک استوانه­ی یکپارچه­ی تو خالی رُل شده است در نظر گرفت. این استوانه­ها می­توانند با ابعادی به کوچکی ۷٫۰ نانومتر ده­ها میکرون طول داشته باشند و در هر دو سر با کلاهک­های شبه فولرنی بسته شده اند.

یک نانو لوله­ ی کربنی که ضخامت دیواره­ای به اندازه­ی یک ورقه­ی کربنی داشته باشد نانولوله­ی کربنی تک دیواره یا (SWCNT)7 نامیده می­شود. بر اثر برهمکنش­های واندروالسی آنها اغلب در زنجیره­های طولانی متراکم می­شوند. آرایش­های منظمی از SWCNT ها در یک شبکه­ی سه­گوش گرد هم می­آیندSWCNT ها را میتوان بلوک­های سازنده­­ی نانولوله­های کربنی چند دیواره MWCNT8 در نظر گرفت، که درحقیقت آرایش متحدالمرکزی از SWCNT ها با افزایش ضخامت هستند. MWCNT ها نیز معمولا میکرونها درازا دارند،با قطر خارجی در حدود دو تا ده­ها نانومتر و با طیف گسترده­ای از ساختارها . {۱۶و۱۷}

شکل۲٫۱٫ انواع مختلف از نانو ساختارها. {۱۶و۱۷}

۱-۲-۱- زمینه تاریخی

اکتشاف نانولوله­های کربنی از علاقه­ی محققان به مواد کربنی پیرو سنتز ساختار­های قفس مانند به نام فولرنها در دانشگاه رایس به وسیله­ی کروتو، اسمالی و همکاران در دهه ۸۰ میلادی سرچشمه می­گیرد. در سال ۱۹۹۱ لیجیما در لابراتوار NEC در ژاپن، برای اولین بار نانولوله­های کربنی را با استفاده از میکروسکوپ انتقال الکترونی با وضوح بالا ۹(HRTEM) مشاهده کرد. همزمان ، دانشمندان روس در انستیتو شیمی­فیزیک مسکو مستقلاً CNT و کلاف­های نانولوله­ای را در مقیاس بسیار کوچکتری کشف کردند. هر دو گروه تحقیقاتی MWCNT  ها را مشاهده کرده بودند.

 مدتی بعد، در سال ۱۹۹۲ گروه لیجیما۱۰ و بتون۱۱ در لابراتوار IBM برای اولین بار SWCNT  ها را مشاهده کردند.

در همان زمان، مطالعات تئوری زیادی انجام شد که پیش­بینی می­کرد نانولوله­ ها می­توانند بر اساس ضخامت و کایرالیته­شان (چرخش شش­گوشه ها با تقید به محور اصلی نانولوله)  خاصیت فلزی یا نیمه­رسانایی داشته باشند.

این پیش­بینی­های تئوری مهیج علاقه­ی فوق العاده زیادی که CNTها در جامعه­ی تحقیقاتی به وجود آورده­اند و تلاش­هایی که دانشمندان برای غلبه بر مشکلات بزرگی که در آغار برای رشد، خالص­سازی و دستکاری CNTها داشته­اند را توجیه می­کند.

تنها چند سال بعد از کشف CNT ها در سال ۱۹۹۸ پیش­بینی­های تئوری مبتنی بر خواص الکترونیکی آنها با آزمایشاتی به اثبات رسید، و هم اکنون طیف بی­نهایت گسترده­ای از تحقیقات در زمینه ی نانو الکتریک، انتقال دارو و مواد پر انرژی با استفاده از CNTها در حال انجام است.{۱۶و۱۷}

ایمیدازول

۱-۳-۱- تعریف

ایمیدازول یک ترکیب آلی با فرمول شیمیایی C2N2H4 است. این ترکیب دارای جرم مولی ۶۷٫۰۷۷ گرم بر مول است و شکل ظاهری آن به صورت جامد زرد کمرنگ یا سفید است.

برای اولین بار دباس۱۲ منشا ترکیب را کشف کرد و آن را بوسیله گلی اوکسال و آمونیاک تهیه کرد و نام گلی اوکسالین۱۳ را پیشنهاد کرد. این نام هنوز هم در ادبیات مدرن استفاده می شود.

نام ایمیدازول برای اولین بار توسط هانچ۱۴ ارائه شد و او آن را به عنوان یک آزول پنج عضوی که یک سیستم حلقوی پلی هترو آروماتیک، شامل یک نیتروژن نوع سوم است طبقه بندی کرد.{

Single-Walled Carbon Nano Tubes

Multi-Wall Carbon Nanotubes

High Resolution Transmission Electron Microscope

Nanotechnology

Richard Philips Feynman

Norio Taniguchi

Eric Drexler

Richard Smalley

National Nanotechnology Initiative

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق نانو فناوری و کاربرد های آن و روش های محاسبه خواص ترمودینامیکی یک سیستم
  • تحقیق نانو فناوری و نانو در معماری و کاربردهای فناوری نانو در صنعت شیشه و نانو پوشش های هوشمند  
  • تحقیق نانو فناوری و سیمان چاه های نفتی و فناوری سیالات فوق بحرانی و کاربرد فرآیندهای فوق بحرانی در تولید ریز ذرات
  • تحقیق نانو فناوری و تصفیه آب و روش های مختلف تصفیه پساب
  • تحقیق فناوری نانو و شیمی محاسباتی و دارورسانی نوین و تاریخچه سرطان و نانو ذرات
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.