تحقیق تبلیغات اثربخش ،مدلهای اثر بخشی تبلیغات ،ابعاد آن واهداف و شعارهای تبلیغات

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تبلیغات اثربخش ،مدلهای اثر بخشی تبلیغات ،ابعاد آن واهداف و شعارهای تبلیغات دارای ۴۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۴
۲-۱- مفاهیم، دیدگاه و ادبیات تحقیق :    ۵
۲-۲- مدلهای تبلیغات    ۱۰
۲-۳- تبلیغات الکترونیکی    ۱۳
۲-۴- مدل های اثربخشی تبلیغات    ۱۶
۲-۵- تبلیغات اثربخش و اثربخشی تبلیغات    ۱۹
۲-۶- اهداف تبلیغات بازرگانی    ۲۵
۲-۷- رسانه مورد استفاده در تبلیغات بازرگانی    ۲۶
۲-۸- پیام تبلیغات بازرگانی    ۲۶
۲-۹- شعار تبلیغات بازرگانی    ۲۹
۲-۱۰- شیوه های اجرایی تبلیغات بازرگانی :    ۲۹
۲-۱۰- روش های هنری تبلیغات بازرگانی    ۳۲
۲-۱۱- تبلیغات بازرگانی در تلویزیون ایران    ۳۴
۲-۱۲- پیشینه تحقیق:    ۳۷
ج- فهرست منابع    ۴۴

منابع

محمدیان، محمود،( ۱۳۷۷)، «استفاده از الگوی AIDA در ساخت پیام تبلیغاتی»، مجله مدیران فردا، دانشگاه علامه طباطبایی.

محمدیان، محمود و آقاچان، عباس(۱۳۸۱). «آسیب شناسی تبلیغات در ایران»، انتشارات حروفیه، چاپ اول.

محمدیان، محمود،(۱۳۸۲)، «مدیریت تبلیغات از دید بازاریابی»، انتشارات حروفیه، چاپ دوم.

محمدیان، محمود،(۱۳۸۲)، «مقاله مربوط به بازاریابی و روابط عمومی و مرزهای آنها». کتاب جامع تبلیغات ۱۶٫محمدیان، محمود، (۱۳۷۷)، «مروری گذرا بر نحوه تنظیم شعار تبلیغاتی»، مجله جهان مدیریت، دانشگاه علامه طباطبایی، سال اول، شماره دو، اسفندماه. منبع: نشریه مهندسی تبلیغات –شماره ۱

کاتلر، فیلیپ، (۱۳۷۹)، «کاتلر در مدیریت بازار»، ترجمه عبدالرضا رضایی نژاد، انتشارات فرا.

کاتلر ، فیلیپ و آرمسترانگ ، گری،‌ (۱۳۷۹). «اصول بازاریابی» ، ترجمه:بهمن فروزنده، تهران، چاپ چهارم، آتروپات.

  Kotler, Philip& Armstrong, Gary, (2000). ”The Principles of Marketing”, Prentice – Hall, international Edition.

McCarthy, E. Jerome& Perrault, William, (1995). ”Basic Marketing“, Richard D. Irwin, Inc. Universal Bookstall.

Kardes R. Frank، (۱۹۹۹) “Consumer Behaviour“،Addison Wesley Longman.

مقدمه

تبلیغات و اطلاع رسانی در کسب و کار ، امروز به جزئی لاینفک در واحدهای اقتصادی مبدل شده، به گونه ای که بقا و تداوم هر تجارتی تا حدود زیادی به موفقیت و یا عدم موفقیت فعالیت های اطلاع رسانی، بازاریابی، بازار سازی و تبلیغاتی محصولات آن واحد بستگی دارد. تبلیغات یعنی برنامه ریزی و مفهوم برنامه ریزی، یعنی اینکه چه مطلبی را در چه زمانی، با کدام رسانه و به چه شیوه ای به مخاطبان معرفی کنیم تا حداکثر تاثیر گذاری را به دست آوریم(حکیمیان، ۱۳۸۱: ۶۸). تبلیغات یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی برای افرادی است که قصد فروش محصول یا خدمتی را به کسی دارند(اسکیوترا،۲۰۱۰: ۱) .

به عبارت دیگر، ایجاد رابطه با مشتری برای مطلع کردن و تاثیر گذاری بر روی نگرش و رفتار وی را تبلیغات گویند (اسماعیل پور ، ۱۳۶۸) . هر بازاریابی حرفه ای بدون تبلیغات، کارایی لازم را نخواهد داشت . بیهوده نیست که به رغم هزینه های نسبتاً بالای تبلیغات ، از آن به عنوان سرمایه گذاری- و نه هزینه – نام برده می شود (فرهنگی و همکاران ، ۱۳۸۸: ۲۶) . از آنجایی که بسیاری از تبلیغات به علت روش اشتباه تبلیغ شرکت ارائه دهنده آن، باعث می گردد که شرکت تبلیغ کننده از تبلیغات خود سود نبرد و بلکه بالعکس ، شرکت های رقیب از تبلیغات آن شرکت به نفع خود بهره جسته، سود برند (محمدیان، ۱۳۸۸ :۲۶۶). بنابراین ارزیابی اثر بخشی تبلیغات یکی از مسایل بسیار مهم در قلمرو تبلیغات محسوب می گردد. منظور از اثر بخشی تبلیغات مشخص کردن این نکته است که، تبلیغی که ما بودجه زیادی برای آن صرف کرده ایم ، تا چه حد ما را به اهدافی که تعیین کرده بودیم، رسانده است (همان، ۲۶۶) و منظور از تبلیغ اثر بخش، تبلیغی است که می تواند توجه مخاطب را جلب کند، تاثیری خاطره انگیز داشته و کنش خرید مخاطبان را تحریک و دریافت حسی مخاطبان را بیدار  کند (پور کریمی، ۱۳۸۱). نتایج این ارزیابی ها، به شناسایی نقاط قوت و ضعف تبلیغات کمک شایانی می کند. تبلیغ کنندگان و بازاریابان همیشه به تعیین تاثیر تبلیغ هایش بر روی مشتریان نهایی علاقمند خود هستند (فورتین، ۱۹۹۱: ۲۰) و در واقع ، به طور فزاینده ای به دنبال اثبات کارآمدی تبلیغات خود هستند (فاربی، ۲۰۰۲: ۱۵۰) بدین منظور، آنها از مقیاس های بیشماری برای ارزیاب اثر بخشی تبلیغات استفاده کرده اند (ولین و کور گونکر، ۲۰۰۳، ۳۷۶) . نتایج تحقیق آدولجو و همکاران (۲۰۰۹، ۲۲۴) نشان می دهد که تاثیر عمده تبلیغات در شرکت ها ، شامل حجم فروش و تصویر عمومی بهبود یافته است. با وجود اهمیت بالای تبلیغات بر روی افزایش فر وش، ارزیابی تاثیر آن به سادگی صورت نمی گیرد . علت آن است که تبلیغات فرایند پیچیده ای است و عملکرد تبلیغات کاملاً وابسته به واکنش مشتری است (تلسیس، ۲۰۰۴) از سوی دیگر ، عده­ای معتقدند روش های اندازه گیری اثر بخشی تبلیغات شامل مقیاس های مستقیم و واسطه است . از یک سو، مقیاس های مستقیم ، رفتار واقعی ناشی از تماشای تبلیغات را آزمایش و بررسی می کند و با فرض سلسله مراتب تاثیرات، ارزیابی تاثیر یک تبلیغ با میزان جلب توجه یا به دست آوردن آگاهی از پیام تبلیغ کننده مرتبط است و از سوی دیگر ، مقیاس واسطه تاثیری را که پیام بر حافظه دارد ، ارزیابی می کند (ولز و همکاران، ۲۰۰۶) یا به عبارت ساده تر، آیا مخاطبان قادر به شناسایی و فراخوانی تبلیغ و پیام هستند. (شعیب، ۱۹۹۷)

۲-۱- مفاهیم، دیدگاه و ادبیات :

پژوهش ها و مطالعات بسیاری درباره تبلیغات بازرگانی انجام گرفته است، که می توان قدمت این بررسی ها را به قدمت حضور تبلیغات تجاری در رسانه ها ذکر کرد. دلیل آن هم اهمیت و توجه به نقش آگهی ها، در مسائل روزمره ی زندگی افراد جامعه در امور اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می باشد.

بیشتر پرژوه هایی که درباره ی تبلیغات بازرگانی وجود دارد، حاکی از تعاریف مفهومی تبلیغات و یا شیوه های ارائه و انجام آن، مباحث مربوط به روان شناسی، جامعه شناسی و اقتصاد تبلیغات بازرگانی و یا بررسی متغیرهای مربوطه در تبلیغات بازرگانی است.

در پژوهش ها و کتب مختلف علوم اجتماعی، در مقابل واژه و کلمات تبلیغ، تبلیغ تجاری و آگهی های بازرگانی، تعاریف و معانی مختلفی قرار دارند . با بررسی اجمالی منابع مختلف و در دسترس، معادل لغت تبلیغ که در مجموعه کتاب های تخصصی، تعریف های گوناگونی دارند، به صورت ذیل تحت عنوان تعاریف تبلیغات گردآوری و اشاره می گردد:

( ریموند ویلیامز)۱٫ اعتقاد دارد که تبلیغ، سیستمی جادویی است که محصولات تجاری را مبدل به دلالت گرانی۲٫ پر زرق و برق می کند.  به این ترتیب، محصول، به چیزی غیر از خود دلالت می کند.

در تعریف ویلیامز، تبلیغ، محصول را ارائه نمی دهد، بلکه به چیزی ورای محصول اشاره دارد . او در حقیقت، با این تعریف، پایه و اساس درک فرهنگ شناسی انتقادی در مورد تبلیغات را بنیان می نهد(میر فخرایی،۱۳۷۹ ، ص۳۲)

– تبلیغات تجاری، نوعی از ارتباطات است که از سوی شخص حقیقی یا حقوقی معینی، با هدف معرفی، جلب توجه و یا تشویق نسبت به کالا، خدمت، نیاز، مؤسسه و یا آموزه ای، با استفاده از وسایل گوناگون، خطاب به توده، گروه و یا فرد صورت می­گیرد )دان واتسون (۳٫در کتاب )نقش تبلیغات بازرگانی در بازاریابی مدرن(، تعریفی برای تبلیغات ارائه می دهد که می توان آن را از دیدگاه سیستمی، چنین مطرح کرد : تبلیغات، عبارت است از برون داده ۴٫ سازمان به صورت ارتباط غیرشخصی ۵٫ پرداختنی ۶٫ از طریق رسانه های مختلف، به منظور آگاه سازی ۷٫یا اقناع ۸٫ بخشی از مخاطبان تشکیل دهنده عامه، به عنوان محیط سازمان)محسنیان راد ۱۳۷۹،ص۳۲) مجموعه ای از فعالیت های مختلف که به اشکال و درجات متناوب، برای عملی ساختن هد ف های تجاری مدیران شرکت ها یا صاحبان کارخانجات، انجام می گیرد)همایون، ۱۳۷۹، ص۳۲).

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.