تحقیق تبلیغات موبایل و فاکتورهای موثر بر پذیرش تبلیغات موبایل از دیدگاه مخاطب و مدل های آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق  تبلیغات موبایل و فاکتورهای موثر بر پذیرش تبلیغات موبایل از دیدگاه مخاطب و مدل های آن دارای ۴۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱- مقدمه    ۵
۲-۲- تبلیغات سیار یا مبتنی بر موبایل    ۸
۲-۳- ویژگی‌های کاربردی پیام کوتاه برای تبلیغات    ۹
۲-۴- مقایسۀ رسانه‌های مختلف در تبلیغات    ۱۰
۲-۵- دسته بندی تبلیغات سیار از نظر ساختاری    ۱۱
۲-۶- دسته بندی تبلیغات سیار از نظر نحوۀ اجرا    ۱۲
۲-۷- نگرش کنونی افراد نسبت به تبلیغات موبایل    ۱۵
۲-۸- فاکتورهای موثر بر پذیرش تبلیغات موبایل از دیدگاه مخاطب طبق پژوهشهای پیشین    ۱۶
۲-۸-۱- محتوای پیام    ۱۷
۲-۸-۲- زمان ارسال پیام    ۱۷
۲-۸-۴- امکان شخصی سازی پیام ها    ۱۸
۲-۸-۵- کنترل توسط کاربر    ۱۹
۲-۸-۶- داشتن اجازه از کاربر    ۱۹
۲-۸-۷- حفظ حریم خصوصی    ۲۰
۲-۸-۸- تعامل دوطرفه    ۲۱
۲-۸-۹- وجود شرایط تشویقی و انگیزه برای کاربر    ۲۱
۲-۸-۱۰- فرکانس ارسال پیام    ۲۲
۲-۸-۱۱- اطلاع دهنده و سرگرم کننده بودن    ۲۲
۲-۸-۱۲- عدم رنجش    ۲۳
۲-۸-۱۳- ذهنیت مثبت از نام تجاری    ۲۳
۲-۸-۱۴- متغیرهای جمعیت شناختی    ۲۴
۲-۹- مدل‌های ارائه شده برای بررسی عوامل مؤثر بر گرایش مخاطب به تبلیغات پیامکی در تحقیقات پیشین    ۲۵
۲-۱۰- جمع بندی    ۳۹
فهرست منابع    ۴۱
فارسی    ۴۱
فهرست منابع لاتین    ۴۲

منابع

صادق وزیری فراز، صادق وزیری داود، موسوی سیدعلی، ۱۳۸۹، بررسی عوامل تأثیرگذار بر نگرش نسبت به تبلیغات به طور کل و تبلیغات موبایلی، چهارمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت بازاریابی، ۱ و ۲ تیر، تهران.

عابدی لیلا، سلطانی اکرم، ۱۳۸۹، بهبود کارایی تبلیغات سیار، همایش تخصصی مدیریت ارتباط با مشتری، ۱۱ خرداد، تهران.

خوش الحان فرید، ربیعی محمد، ۱۳۸۷، شناسایی عوامل تأثیرگذار بر پذیرش تبلیغات موبایل، پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات. بهمن، تهران.

داوری نژاد زهرا، پیروی محمدحسین، ۱۳۸۸، چالش‌های تبلیغات مبتنی بر موبایل در مقایسه با تبلیغات وب در یک شهر الکترونیکی، دومین کنفرانس بین‌المللی شهر الکترونیک، ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت، تهران.

کشتکار مهدی، پیشوایی میرسامان، محمدی امیرسالار، ۱۳۹۱، جمع‌سپاری پیشران کسب و کار نوین، سازمان مدیریت صنعتی، تهران، ایران.

کشتگری منیژه، خواجه پور ساره، ۱۳۸۹، مطالعه تجربی محرک‌های پذیرش تبلیغات موبایل در ایران، اولین کنفرانس خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در ایران، ۴و۵ اسفند، تهران.

سیاوشی ملیحه، عابدین بهاره، ۱۳۸۸، بررسی نگرش و عکس‌العمل افراد نسبت به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در عصر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، نشریۀ مدیریت فن‌آوری اطلاعات، دوره ۱، شماره ۳، پاییز و زمستان ۱۳۸۸، صفحه ۵۳ تا ۶۸٫

Maneesoonthorn, C. & Fortin, D., 2006. An Exploration of Texting Behaviour and Attitudes toward Permission-based Mobile Advertising in New Zealand. International Journal of Mobile Marketing, 1(1), pp.66–۷۴٫

Pousttchi, K. & Wiedemann, D.G., 2007. Success Factors in Mobile Viral Marketing: A Multi-Case Study Approach. In International Conference on the Management of Mobile Business (ICMB 2007). Ieee, pp. 34–۳۴٫

Prendergast, G., Shi, Y.-Z. & Cheung, K.-M., 2005. Behavioural response to sales promotion tools. International Journal of Advertising, 24(4), pp.467–۴۸۶٫

Rittippant, N. & Witthayawarakul, J., 2009. Consumers’ perception of the effectiveness of Short Message Service (SMS) and Multimedia Message Service (MMS) as marketing tools. World Academy of Science, Engineering and Technology, (29), pp.809–۸۱۵٫

Scharl, A., Dickinger, A. & Murphy, J., 2005. Diffusion and success factors of mobile marketing. Electronic Commerce Research and Applications, 4(2), pp.159–۱۷۳٫

Dickinger, A. & Haghirian, P., 2004. An investigation and conceptual model of SMS marketing. In Proceedings of the 37th Hawaii International Conference on System Sciences. pp. 1–۱۰٫

Dickinger, A. & Kleijnen, M., 2008. Coupons Going Wireless:Determinants of Consumer Intentions to Redeem Mobile Coupons. Interactive Marketing, 22(3).

Varnali, K., Yilmaz, C. & Toker, A., 2012. Predictors of attitudinal and behavioral outcomes in mobile advertising: A field experiment. Electronic Commerce Research and Applications, 11(16), pp.570–۵۸۱٫

۲-۱- مقدمه

در بحث بازاریابی، تبلیغات از اهمیت خاصی برخوردار است و درواقع بخش قابل رویت بازاریابی را تشکیل می دهد. طوری که اگر بازاریابی را مانند کوه یخ شناوری در آب تصور کنیم، تبلیغات بخشی از کوه یخ است که بیرون از آب بوده و قابل رویت می باشد. (محمدیان ۱۳۸۲)

حال در این بستر می توان نگاه خود را به شکل خاصی از تبلیغات متمرکز کرد: تبلیغات و ارتباط با مشتری از طریق امکانات تلفن همراه. امروزه استفاده از تلفن همراه در دنیا بسیار گسترده شده است. طوری که شاید نتوان زندگی بدون آن را تصور کرد. بنابر گزارش خبرگزاری مهر در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۰ وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران را ۷۳ درصد اعلام کرد. این آمار نشان دهندۀ استفادۀ گسترده از این وسیلۀ ارتباطی است که پتانسیلی را برای بازاریابی مؤثر از طریق تلفن همراه ایجاد کرده است. به طوری که در دهه های اخیر، بازاریابی از این طریق، فرصت های بسیاری را برای شرکت ها در جهت تبلیغات تجاری و یا تداوم ارتباط با مشتریان به وجود آورده است.

تلفن همراه رسانه‌ای کاملاً شخصی شده می‌باشد و می توان با توجه به زمان و مکان کاربر، تبلیغات متناسب را برای کاربر فراهم کرد. همچنین تبلیغات موبایل دارای ماندگاری زیاد هستند و مانند تبلیغات تلویزیونی بلافاصله از دید مخاطب دور نمی‌شوند. بعلاوه تبلیغات از طریق موبایل و بخصوص پیام کوتاه از نظر اقتصادی می تواند برای بسیاری از کسب و کارها به صرفه‌تر باشد. البته کماکان استفاده از این وسیله در عرصۀ بازاریابی نو ظهور بوده و به مرحلۀ بلوغ خود پا نگذاشته است و شرکت ها از تجربۀ کافی برای استفادۀ بهینه از این رسانه مؤثر برخوردار نیستند.

در این عرصه استفاده از سرویس پیام کوتاه، توان بالقوۀ بازاریابی شرکتها را برای برقراری ارتباط مستقیم با مصرف کنندگان در هر لحظه و هر مکان ارتقا می دهد. طبق گزارش (Scharl et al. 2005) کاربران در سال ۲۰۰۲ – با وجودی که مانند امروزه استفاده از پیام کوتاه همه گیر نشده بود- حدود ۵۸۰ میلیون کاربر موبایل بالغ بر ۴۳۰ میلیارد پیام کوتاه در سراسر جهان ارسال کرده اند. این آمار نشان میدهد پیام کوتاه یکی از گسترده ترین کاربردهای تلفن همراه می باشد و می تواند یک ابزار موفق برای شناساندن نام تجاری به مخاطب و پیشبرد برنامه های تبلیغات  باشد. با توجه به (Maneesoonthorn & Fortin 2006) این ابزار در ایجاد آگاهی از نام تجاری ۵۰% موفق تر از تلویزیون عمل می کند.

با توجه به مقایسه ای که بین انواع روش های تبلیغات از نظر اثربخشی، هزینه و سطح دسترسی در تحقیقات پیشین صورت گرفته است، مشاهده می شود که پیام کوتاه از جایگاه خوبی در میان رسانه های تبلیغاتی برخوردار است. استفاده از پیام کوتاه یکی از ارزان ترین راههای تبلیغات برای نشان دادن استمرار حضور در بازار و ماندن در گردونۀ انتخاب به حساب می آید.

تبلیغات سیار یا مبتنی بر موبایل

تعاریف مختلفی برای تبلیغات سیار وجود دارد. با اجماعی بین این تعاریف می‌توان به  این نتیجه رسید:

تبلیغات سیار عبارت است از برقراری یک ارتباط غیر شخصی با افراد از طریق دستگاه‌های موبایل برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی در ساختارهای متن، گرافیک و یا صوت که هدف آن اثر گذاری بر اذهان افراد و دریافت بازخورد از آن‌هاست.

ابداع صنعت تبلیغات سیار، از جمله دستاوردهای گسترده شدن سریع استفاده از گوشی‌های موبایل در سراسر جهان طی یک دهۀ اخیر است. با توجه به ضریب نفوذ بالای تلفن همراه در برخی کشورها از جمله ایران و استفادۀ دائمی مردم از این وسیلۀ مفید، امکان ارسال تبلیغات هدفمند و هدایت شده برای مخاطبان فراهم آمده و شرکت‌های تجاری می‌توانند از این شیوۀ نوین برای رساندن پیام خود به مردم استفاده کنند.

ایدۀ بازاریابی سیار ابتدا در قارۀ اروپا و آفریقای جنوبی مطرح شد و پس از آن صاحبان مشاغل در آمریکای شمالی نیز از این روش برای رساندن پیام خود به حدود ۲۰۰ میلیون کاربر گوشی‌های تلفن همراه استفاده کردند.

تلفن‌های همراه که رسانه‌ای کاملاً شخصی می‌باشند، جدای از امکان اتصال به اینترنت، بحث جدید استقلال از مکان و حضور در همه جا در هر زمان را در تجارت الکترونیک ایجاد کرده‌اند. طوری که می‌توان با توجه به زمان و مکان کاربر، تبلیغات متناسب را فراهم کرده و با او ارتباط یک به یک برقرار کرد. تبلیغات موبایل دارای ماندگاری زیاد هستند و مانند تبلیغات تلویزیونی بلافاصله از دید مخاطب دور نمی‌شوند. بعلاوه تبلیغات از طریق موبایل و به خصوص پیام کوتاه از نظر اقتصادی می‌تواند برای بسیاری از کسب و کارها به صرفه‌تر باشد.

البته کماکان استفاده از این وسیله در عرصۀ بازاریابی نو ظهور بوده و به مرحلۀ بلوغ خود پا نگذاشته است و شرکت ها از تجربۀ کافی برای استفادۀ بهینه از این رسانه مؤثر برخوردار نیستند.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.