تحقیق تبیین مالکیت زمانی و مقایسه آن با عقود معین

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تبیین مالکیت زمانی و مقایسه آن با عقود معین دارای ۷۹ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۶
۲-۱مالکیت زمانی    ۹
۲-۱-۱تعریف مالکیت زمانی    ۹
۲-۱-۱-۱تعریف  لغوی:    ۹
۲-۱-۱-۲تعریف  اصطلاحی:    ۱۰
۲-۱-۲تاریخچه مالکیت زمانی    ۱۱
۲-۱-۲-۱مالکیت زمانی در کشورها ی خارجی:    ۱۱
۲-۱-۲-۲مالکیت زمانی در ایران:    ۱۴
۲-۱-۳بررسی مبانی مشروعیت مالکیت زمانی    ۱۴
۲-۱-۳-۱بررسی مبنای مشروعیت حقوقی مالکیت زمانی:    ۱۴
۲-۱-۳-۱-۱اجاره وصلح منافع:    ۱۵
۲-۱-۳-۱-۲اصل حاکمیت اراده:    ۱۵
۲-۱-۳-۱-۳اصل نفوذ واعتبار تعهدات:    ۱۷
۲-۱-۳-۱-۴دکترین حقوقی :    ۱۷
۲-۱-۳-۱-۵بنای عقلا وقاعده تسلیط:    ۱۸
۲-۱-۳-۱-۶عرف:    ۱۹
۲-۱-۳-۲بررسی مبنای فقهی مشروعیت مالکیت زمانی:    ۲۰
۲-۱-۳-۲-۱بررسی موضوع در فقه امامیه:    ۲۰
۲-۱-۳-۲-۲کتاب:    ۲۱
۲-۱-۳-۲-۳سنت:    ۲۲
۲-۱-۴ روش انجام معامله از طریق مالکیت زمانی     ۲۲
۲-۱-۴-۱انواع کلی مالکیت زمانی    ۲۴
۲-۱-۴-۲ منافع طرفین و جامعه در انعقاد قرارداد مالکیت زمانی    ۲۴
۲-۱-۴-۲-۱محاسن مالکیت زمانی برای خریدار    ۲۵
۲-۱-۴-۲-۲ محاسن مالکیت زمانی برای فروشنده    ۲۵
۲-۱-۴-۲-۳ محاسن مالکیت زمانی برای دولت و جامعه    ۲۶
۲-۱-۴-۳مزایای  مالکیت  زمانی    ۲۷
۲-۱-۵دیدگاه مخالفین وپاسخ موافقین مالکیت زمانی    ۲۹
۲-۱-۶اقسام  مالکیت زمانی:    ۳۳
۲-۱-۶-۱ مالکیت زمانی ، برمبنای حق ایجاد شده برای خریدار :    ۳۳
۲-۱-۶-۲مالکیت زمانی بر مبنای محل اقامتگاه:    ۳۴
۲-۱-۶-۳مالکیت زمانی بر مبنای زمان استفاده:    ۳۵
۲-۱-۷خصوصیات قرارداد مالکیت زمانی:    ۳۷
۲-۱-۸نکاتی که خریداران احتمالی باید به آن توجه کنند:    ۴۱
۲-۲مالکیت زمانی در قالب عقود معین    ۴۲
۲-۲-۱مقایسه مالکیت زمانی با عقد قرض    ۴۳
۲-۲-۱-۱تعریف عقد قرض :    ۴۳
۲-۲-۱-۲اوصاف عقد قرض:    ۴۴
۲-۲-۲مقایسه مالکیت زمانی با عقد معاوضه    ۴۵
۲-۲-۲-۱تعریف معاوضه :    ۴۵
۲-۲-۲-۲اوصاف معاوضه :    ۴۵
۲-۲-۳مقایسه مالکیت زمانی با عقد بیع    ۴۶
۲-۲-۳-۱تعریف بیع:    ۴۶
۲-۲-۳-۲ویژگی های عقد بیع :    ۴۷
۲-۲-۳-۳شرایط عقد بیع :    ۴۷
۲-۲-۳-۴نمونه کاربردی مالکیت  زمانی :    ۴۸
۲-۲-۳-۵رویه قضایی :    ۴۹
۲-۲-۳-۶تفاوت مالکیت زمانی با عقد بیع :    ۵۰
۲-۲-۴بیع موقت و مقایسه ی آن با مالکیت زمانی    ۵۱
۲-۲-۴-۱دلایل بطلان بیع موقت :    ۵۳
۲-۲-۴-۲تفاوت بیع موقت با قرارداد مالکیت زمانی :    ۵۶
۲-۲-۵مقایسه مالکیت زمانی با عقد اجاره    ۵۷
۲-۲-۵-۱تعریف عقد اجاره :    ۵۷
۲-۲-۵-۲شرایط اساسی عقد اجاره:    ۵۸
۲-۲-۵-۳تفاوت عقد اجاره با مالکیت زمانی :    ۵۹
۲-۲-۶مقایسه مالکیت زمانی با عقد صلح :    ۵۹
۲-۲-۶-۱تعریف صلح:    ۶۰
۲-۲-۶-۲-تعریف عقد صلح :    ۶۱
۲-۲-۶-۳آیا مورد صلح باید معین باشد ؟    ۶۳
۲-۲-۶-۴تفاوت مالکیت زمانی با عقد صلح :    ۶۴
۲-۲-۷مقایسه ی مالکیت زمانی با حق انتفاع :    ۶۵
۲-۲-۷-۱تعریف حق انتفاع :    ۶۵
۲-۲-۷-۲ماهیت حق انتفاع :    ۶۶
۲-۲-۷-۳انواع حق انتفاع :    ۶۷
۲-۲-۷-۴موارد زوال حق انتفاع :    ۶۸
۲-۲-۷-۵تفاوت میان مالکیت منافع و حق انتفاع :    ۶۹
۲-۲-۷-۶شباهت مالکیت زمانی با حق انتفاع :    ۶۹
۲-۲-۷-۷تفاوت مالکیت زمانی با حق انتفاع :    ۷۰
منابع و ماخذ    ۷۲

منابع

قران کریم

زاهد بخاری ، محمدبن عبدالرحمن ، محاسن الاسلام ، دارالکتب العلمیه ، بیروت،بی تا .

شربینی،محمد ابن احمد،مغنی المحتاج،شرکه مصطفی البابی،بی تا،ج۲٫

شرتونی ،سعید،اقرب الموارد،مکتبه لبنان،بیروت۱۹۹۲،چاپ دوم ج۶۱٫

شهید ثانی ، زین الدین بن علی ، مسالک الافهام الی تنقیح شرائع الاسلام ، موسسه المعارف الاسلامیه ، قم ، ، انتشارات حافظ، چاپ اول ۱۴۱۴ ق.

ــــــ ، الروضه البهیه فی شرح اللمعه الدمشقیه ، انتشارات اسلامی ، قم ۱۴۱۰ ق.

طوسی ، محمد بن حسن ، المبسوط ، چاپ اول ، المکتبه المرتضویه ، قم ، ۱۳۸۷ ق.

نووی، محیی الدین بن شرف، تحریر التنبیه، دارالفکر، بیروت، ۱۴۱۰، چاپ اول.

بستانی،المنجد،بیروت۱۹۹۲میلادی،چاپ۳۳٫

بهوتی،منصور بن یونس،کشاف القناع،دار الکتب العلمیه،بی تا،چاپ ۳٫

زحیلی، وهبه، الوصایا و الوقف فی الاسلامی ، دارالفکر المعاصر، بیروت،۱۴۱۹،چاپ دوم.

زحیلی ، وهبه ، الفقه الاسلامی و ادلته ، دارالفکر المعاصر ، چاپ دوم ، دمشق ، ۱۴۱۸ ق. ۱۹۹۷م.

سنهوری ، عبدالرزاق احمد ، الوسیط فی شرح القانون المدنی الجدید در ۱۰ جلد،دارالاحیا التراث العربی ،لبنان.

بجنوردی،سید حسن،القواعد الفقهیه، قم، اسماعیلیان،چاپ دوم،۱۴۱۰ ق.

ابن سکیت، ترتیب اصلاح المنطق،موسسه انتشارات استان قدس رضوی،مشهد، ۱۴۱۲،چاپ اول.

احمد،سیاح،فرهنگ بزرگ جامع نوین،ترجمه المنجد با اضافات،در ۲مجلد،انتشارات اسلام،تهران،ج۲،ص۱۹۴۵٫

انصاری ، شیخ مرتضی (ره)، مکاسب، قم ،موسسه نشر اسلامی،چاپ۲،۱۴۱۶ق..

بحرانی، یوسف، الحدایق الناظره، قم، موسسه نشر اسلامی، ۱۳۶۳ ش، جلد ۲۱، ص ۸۳٫

جبران ، مسعود ، فرهنگ الرائد ، ترجمه رضا انزابی نژاد ، ، چاپ دوم ، آستان قدس رضوی ، ج ۱ .

حماد،نزیه،عقد صلح،دارالعلم،بی چاپ،دمشق ۱۴۱۶ق.

ابن منظور، محمد،لسان العرب،بیروت،داراحیاالتراث العربی،الطبعه الاولی،۱۴۰۸ق،جلد ۳و۱۳٫

مقدمه

گسترده ی رشد وتکامل جهان امروز که شتابان به سوی افقی ناپیدا در حرکت می باشد هیچ شاخه ای از دانش بشری را بی نصیب ننهاده است و هر روز شاهد زایش فرزند جدیدی در عرصه ی گوناگون علوم می باشد. دانش حقوق نیز همپای با دیگر شاخه های علم، این قافله ی شتابان را همراهی می کند و هر روز مارا به تماشای تحولات و  دگرگونی در اندوخته های پیشین و نظاره فرزندان نوینش فرا می خواند که یکی از آنها قرارداد مالکیت زمانی یا تایم شر می باشد که چند سالی از پیدایش آن در جهان غرب نمی گذرد. این قرارداد که بر اساس نیازهای انسان معاصرشکل گرفته می تواند به گونه ایی پاسخ گوی نیاز او باشد واو را برای رسیدن به مقصودش یاری رساند. بهره مندی هرچه بیشتر انسان از مظاهر جهان وعلاقه ی او به تنوع طلبی یکی از مهمترین انگیزه های شکل گیری این تاسیس حقوقی در جهان بوده است.انسان تمایل به گذران اوقات فراغت ولذت بردن ازآن را دارد که این امر باعث شده که در پی راه حلی برای یکنواختی اماکن تفریحی برآید. همه انسانهای امروزه دوست دارند که گاهی از فشار زندگی شهری وخستگی ناشی از آن به دامن طبیعت پناه ببرند وترجیح می دهند که اوقات فراغتشان را با تجربیاتی نو لذت بار نمایند.مالکیت زمانی هم که یکی از بحث های نوظهور در زمینه ی حقوق مدنی می باشد، از اواسط دهه ی ۱۳۷۰ در ایران رواج پیدا کرده و به جهت گسترش این نوع قراردادها  و تاثیر فزاینده ی آن در توسعه و آبادانی کشور و جلب وجذب سرمایه های داخلی و خارجی و همچنین به دلیل عدم وحدت نظر بین حقوقدانان وفقها باید مورد بحث قرار گیرد.مالکیت زمانی در مورد املاک ودارایی ها به این معنا می باشد که عده ای از مردم ملکی را به صورت مشترک خریداری کنند تا هریک از انها بتوانند مدت زمان خاصی از سال را در آنجا سپری کنند.در واقع این قرارداد، توافقی میباشد که طی آن چند گروه ازمردم به صورت مشترک یک تفریحگاه تعطیلاتی را می خرند وبرای ا ستفاده مشترکشان نگهداری می کنند.رفته رفته این پدیده در سرتاسردنیا رایج گشت به طوری که هم اکنون چند میلیون انسان ار آن استفاده می کنند.د رحال حاضر استفاده از قالب مالکیت  زمانی محدود به املاک ومکان های تفریحی نیست ودر مورد ویلا،کشتی ،قایق های تفریحی ،خودروها، زمین های اردوگاهی،اتوبوس ، هواپیما نیز کاربرد دارد.

عده ای از محققین معتقدند در مالکیت زمانی که ترجمه واژه  time share  می باشد ،مالکیت هر یک از مالکین زمانی ،ماهیتآ مفروض  است[۱] .و نیز هر یک از محققین ،قرارداد خاصی را با مالکیت  زمانی قابل انطباق دانسته اند.بعضی ضمن انجام یک مصاحبه ابتدا  گفتند که تایم شر در حقوق ایران بدون شک به عنوان عقد اجاره تحلیل می شود.سپس در همان مصاحبه بیان داشته اند:در وضعیت فعلی این قرارداد یک عقد غیر معین  ودر چارچوب ماده ۱۰ قانون مدنی است.[۲]

عده ای صراحتآ گفته اند که در قرارداد تایم شر ،تملیک عین ومنفعت توامآ رخ می دهد و در این قرارداد عقد بیع واقع می شود .ولی با فاصله اندکی از متن قبلی ،اضافه می کنند :از نظر اینجانب انطباق قرارداد تایم شر با ماده ۱۰ قانون مدنی وبه عنوان یک قرارداد خصوصی بلا اشکال است.[۳]در جایی دیگر افزوده اند :قابلیت نقل وانتقال مال در قرارداد تایم شرینگ می تواند به صورت معاوضه، بیع، صلح، هبه، یا یکی دیگر از عقود به شخص ثالث باشد .وبالاخره در پایان آورده اند که اینجانب معتقدم عبارت مالکیت زمانی برای قرارداد تایم شر اصطلاح مناسبی نیست واصلح آن است که بیع زمانی را به کار ببریم.[۴]

برخی در این راه دچار سردر گمی شده اند ،چنانکه با تردید ،چند ماهیت قراردادی را تلفیقآ قابل انطباق با مالکیت زمانی پنداشته اند.[۵]

بعضی معتقدند نهاد مالکیت زمانی قابل انطباق با یکی از عقود ناقله از جمله عقد بیع می باشد ویا اینکه اگر فقط قصد استفاده از مال مورد نظر باشدبدون اینکه طرفین بخواهند عین را واگذار کنند می توان آن را با یکی از عقود اجاره یا صلح منافع منطبق کرد.[۶]

یا گفته شده مناسب ترین قالب برای تایم شر در حقوق ایران می تواند حق انتفاع یا اجاره اموال باشد.[۷]

تناقض در  آراء محققین کاملآ مشهود می باشدواز این رو باید تحقیق جامعی صورت بگیردودر ضمن نظرات فقیهان متفاوت بوده و از جهت بیان وضعیت فقهی مالکیت زمانی در خصوص موضوع قابل توجه بوده  وکسانی که نظر مثبت داشته اند ،هر کدام عقد یا عقود خاصی را پیشنهاد کرده اند که در پایان به ذکر نظرات خواهیم پرداخت.

۲-۱مالکیت زمانی

واژه  time sharing  یک واژه لاتین است مرکب از time  به معنای زمان و share به معنای سهم  که اصطلاحآ به معنی قراردادی است که طبق ان مالکان حق استفاده از ملک را به صورت زمان بندی شده پیدا می کنند.امروزه بنابر نیازها و ضرورت های بشر،در سیستم های هتل داری،مراکز تفریحی واقامتی جهت سهولت تفریح عموم مردم به کار گرفته می شود.

واژه‌هایی که برای این قرارداد به کار برده می‌شوند عبارتند از:
در ایران: مالکیت زمانی، بیع زمانی، مالکیت ادواری، مالکیت نوبتی، سهیم شدن زمانی، مالکیت مشارکتی،مالکیت مشترک،مالکیت مشاعی،بیع زمانی ،مشارکت زمانی و…
در حقوق کشور‌های عربی: البیع الزمنی، عقد التملیک الزمنی، المشارکه`الزمنیه،
در حقوق کشور‌های اروپایی:، Time sharing of immovable properties: Time-sharing:
در فرانسه: Temps partial de biens immobiliers [۸]

۲-۱-۱تعریف مالکیت زمانی

۲-۱-۱-۱تعریف  لغوی:

واژه تایم شر از لحاظ لغوی به معنای مالکیت زمانی،تسهیم زمانی ، مشارکت زمانی[۹] آمده و همچنین تحت عنوان بیع زمانی[۱۰] نیز به کار برده شده .برخی از حقوقدانان نیز این پدیده را به مالکیت موقت ، سهیم شدن زمانی،مترادف دانسته اند[۱۱].مالکیت زمانی عبارتی است که توسط مسئولان یکی از شرکت های ایرانی به عنوان ترجمه ومعادل واژه خارجی تازه تاسیس timesharing   قرار داده شده است.[۱۲]

۲-۱-۱-۲تعریف  اصطلاحی:

برخی از محققین در تعریف اصطلاحی مالکیت زمانی اینطور بیان داشته اند که مالکیت زمانی به شیوه خاص استفاده  وانتفاع از ملک اطلاق می شود که بر طبق آن مالکان به صورت زمان بندی شده حق استفاده ازملک را دارند . مولف فرهنگی حقوق black در این باره می نویسد:time sharing شکلی از مالکیت سهم بندی شده مال است که عمومآ در املاک مشاعی که مخصوص گذراندن اوقات فراغت است ونیز در اماکن تفریحی رواج دارد ودر آن ، چند مالک استحقاق می یابند که برای مدت معین درهر  سال از آن استفاده کنند.(مثلآ دو هفته درهر سال)[۱۳] در فرهنگ حقوقی کرزون کالای موضوع مالکیت زمانی به معنای ذیل آمده است: «مالکیت بر هر نوع منزل مسکونی در بریتانیای کبیر یا مناطق دیگر اطلاق می‌گردد که کل یا بخشی از آن توسط کاربران منزل تفریحی مشترک، که همگی حق استفاده دوره‌ای از آن را دارند، برای اهداف تفریحی به طور متناوب و موقت مورد استفاده قرار می‌گیرد»[۱۴]

در تعریف دیگری این طور آمده: مالکیت زمانی، برخلاف مالکیت دائم و معمول ، به عنصر زمان محدود است که می‌توان آن را «مالکیت ادواری» ، «مالکیت موقت» ، مالکیت زمان بندی‌شده» نامید. و به تعبیری  مالکیت زمانی، یک نهاد حقوقی جدید است که به موجب آن اشخاص می‌توانند از عین یا منفعت مالی به طور ادواری و در زمان‌هایی معین برای مدتی نامحدود یا طولانی استفاده کنند. به عنوان نمونه در حالت اول مالکیت یک سوئیت برای ۱۵ روز در سال معین و برای مدتی نامحدود به شخصی واگذار می‌شود و هر کدام از مالکان دوره‌ای ، در زمان اختصاص یافته به خود مالک عین متعلق به خود به طور اختصاصی و مالک مشاعات به طور اشتراکی می‌شوند، اما در حالت دوم محل سکونت مورد بحث ما با همان مدت ۱۵ روز فرضاً برای ۳۰ سال به شخص واگذار می‌شود. این حالت درحقوق ایران بدون شک به عنوان عقد اجاره تحلیل می‌شود.[۱۵]

 ۲-۱-۲تاریخچه مالکیت زمانی

امروزه هرگاه از مالکیت زمانی  به طور مطلق یاد می‌شود بیش از هر چیز دیگر، ذهن متوجه استفاده از املاک و مستغلات، مخصوصاً در مناطق تفریحی می‌شود. شاید اهمیت محل‌های مسکونی واقع در مناطق تفریحی سبب شده که اگر چه مالکیت زمانی  در مصادیق مختلف مانند قایق‌ها، بالگردها، کشتی‌های اقیانوس‌پیما و اتوبوس‌های مسافرتی جریان دارد، ولی بیش از همه، مالکیت زمانی در املاک به ذهن متبادر شود.

۲-۱-۲-۱مالکیت زمانی در کشورها ی خارجی:

اصطلاح مالکیت زمانی، قبل از هرجای دیگری، در صنعت رایانه به کار برده شد. این واژه بدین معنا بود که تعداد زیادی از افراد می‌توانند به بانک اطلاعاتی یک شرکت رایانه ای در قبال پرداخت هزینه مختصری دسترسی داشته باشند.مالکیت زمانی در رایانه، روشی در اخذ اطلاعات از رایانه بود که در آن، رایانه‌ای که به منظور دادن اطلاعات و سرویس عمومی در نظر گرفته می‌شد، امکان سرویس‌دهی به چندین کاربر را می‌یافت. این مفهوم در اوایل سال ۱۹۵۷ توسط باب بومر در مقاله‌ای در مجله کنترل اتوماتیک مطرح شد .

اولین پردازنده‌های مرکزی بسیار گران بودند، ولی این امکان وجود نداشت که به بیش از یک کاربر، اجازه داده شود تا بتواند به منظور دریافت اطلاعات، دسترسی اختصاصی به این رایانه داشته باشد. اما بدین علت که عمده وقت کاربران در استفاده از رایانه، به وارد کردن داده‌ها می‌گذشت، این پیشنهاد مطرح شد که کاربران متعدد بتوانند در استفاده از یک دستگاه رایانه مرکزی، با بهره جستن از فواصل زمانی (time) که در آن کاربر وقت خود را صرف ورود داده‌ها می‌کرد، در اخذ اطلاعات از رایانه شریک شده (share)، کاربران متعدد امکان استفاده از رایانه را بیابند.[۱۶]

[۱] -شریعتی،سعید، بیع زمانی، مجله فقه اهل بیت ع ، سال هفتم، شماره ۲۶٫ .نوین،پرویز،بیع زمانی ،ماهنامه آموزشی دادگستری تهران،قضاوت ،سال ۶،مرداد وشهریور۱۳۸۶، شماره ۴۶٫

[۲]-سیفی،غلامعلی،مالکیت ادواری نیازمند قانون وآیین نامه است،به نقل از مالکیت زمانی،معاونت آموزش قوه قضاییه ،تهران ،راه نوین،۱۳۸۹،ص۱٫

[۳] -نوین،پرویز،همان،ص۱۲-۱۵٫

[۴] -نوین،همان،ص۱۳-۱۸٫

[۵] – بینایی ، اباصلت ، « تایم شرینگ » ، مجله کانون وکلای مرکز ، شماره ۱۸۸ و ۱۸۹،سال۱۳۸۴،به نقل از مالکیت زمانی،معاونت آموزش قوه قضاییه ،تهران ،راه نوین،۱۳۸۹،ص۱٫

[۶] -قدس گویا،فرید،مالکیت زمانی یا تایم شرینگ،ماهنامه کانون،شماره۱۷۷،تابستان۱۳۸۱،صص۱۲۶-۱۲۷٫

[۷] -کاظمی نجف آبادی،عباس،ماهیت حق خریدار تایم شر ونهادهای حقوقی ایران،ماهنامه کانون،ش۹۲،اردیبهشت۱۳۸۸،ص۱٫

[۸] – مرجانی، محمود،مالکیت زمانی در مجموعه قوانین زمین اتحادیه اروپا،چاپ اول،انتشارات تایماز،۱۳۹۰،ص۱٫

[۹] -اشرفی،احمد،مالکیت زمانی،چاپ اول،انتشارات گنج دانش،۱۳۸۶،ص ۷۳٫

[۱۰] -نوین،پرویز،بیع زمانی،ماهنامه آموزشی دادگستری تهران،قضاوت،سال ۶،مرداد وشهریور ۱۳۸۶،شماره ۴۶،ص۷٫

[۱۱] -احمدزاده بزاز،سید عبدالمطلب،مالکیت موقت ،نامه مفید،پاییز ۱۳۷۹،شماره ۲۴،ص۱۲۴٫

[۱۲] -قدس گویا،فرید،مقاله ای بدون عنوان،نشریه نارنجستان(نشریه داخلی شرکت نارنجستان زیبای شمال)شماره۵،شهریور۱۳۸۱،ص۲۴٫

[۱۳] -black law dictionary p.1483  به نقل از شریعتی،سعید،بیع زمانی،مجله فقه اهل بیت،سال۷،شماره۲۶،ص۲۱۱٫

[۱۴] – گلکاریان وسایرین ،قدیر،فرهنگ حقوقی ال ب،کرزون،(۱۳۴۸)،انتشارات دانشیار،چاپ ششم،تهران،ص۸۷۸٫

۱-کاظمی نجف آبادی،عباس،بیع زمانی یا تایم شر جیست؟،ماهنامه کانون،اردیبهشت ۱۳۸۸،ش۹۲،،ص۱٫

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.