تحقیق تجارت الکترونیک و مفهوم و راهبردهای آن و اعتماد از منظر تجارت الکترونیکی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تجارت الکترونیک و مفهوم و راهبردهای آن و اعتماد از منظر تجارت الکترونیکی دارای ۸۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱-مقدمه    ۶
۲-۲- تعاریف تجارت الکترونیک    ۷
۳-۲- تاریخچه تجارت الکترونیک    ۱۰
۴-۲- تجارت الکترونیک از آغاز تا امروز    ۱۲
۵-۲- مزایا و معایب تجارت الکترونیک    ۱۴
۶-۲- بسترهای لازم برای تجارت الکترونیک    ۱۵
۷-۲- مبانی نظری و شواهد تجربی تأثیر کلان اقتصادی تجارت الکترونیکی    ۱۶
۸-۲- تجارت الکترونیکی و بیکاری    ۲۲
۹-۲- بخش پولی و اثرات تجارت الکترونیکی    ۲۴
۱۰-۲- تجارت الکترونیکی و تجارت بینالملل    ۲۶
۱۱-۲- تجارت الکترونیکی در جهان    ۲۷
۱۲-۲- انواع مدل‌هاى تجارت الکترونیکى    ۲۸
۱۳-۲- تجارت الکترونیکی و روند رشد آتی آن    ۳۰
۱۴-۲- جایگاه تجارت الکترونیک در ایران    ۳۳
۱۵-۲- کندی تجارت الکترونیک در ایران    ۳۳
۱۶-۲- موانع به‌کارگیری تجارت الکترونیک در ایران    ۳۷
۱۷-۲- راهبردهای تجارت الکترونیکی در ایران    ۳۹
۱۸-۲- مراحل اجرای تجارت الکترونیکی    ۴۰
۲-۱۹-بازاریابی الکترونیک    ۴۴
۲-۱۹-۱- برنامه‌ریزی بازاریابی الکترونیک    ۴۵
۲-۲۰- طبقه‌بندی مشتریان در فضای الکترونیکی    ۴۶
۲-۲۰-۱- تقسیم‌بندی مشتریان الکترونیکی بر اساس مقیاس سودآوری    ۴۶
۲-۲۰-۲- طبقه‌بندی مشتریان بر اساس فعالیت:    ۴۷
۲-۲۰-۳- رفتار ارتباطی مشتریان در موقعیت خرید اینترنتی    ۴۸
۲-۲۱-تعریف جامعی از مدیریت روابط با مشتریان    ۵۰
۲-۲۲-کاربردهای مختلف CRM    ۵۰
۲-۲۳- مزایای استفاده از CRM:    ۵۱
۲-۲۴- کارکردهای فنی:    ۵۲
۲-۲۵- وفاداری مشتری    ۵۳
۲-۲۵-۱- وفاداری الکترونیک:    ۵۴
۲-۲۶- رضایت مشتری    ۵۵
۲-۲۷- مهم‌ترین اثرات رضایت مشتری بر فرایندهای سازمان    ۶۰
۲-۲۸- تأثیر رضایت و وفاداری مشتری    ۶۱
۲-۲۹- ابزارهای اندازه‌گیری رضایت مشتری    ۶۱
۲-۲۹-۱- مقیاس کیفیت خدمات:    ۶۲
۲-۲۹-۲- مدل فنی / عملیاتی کیفیت خدمات:    ۶۴
۲-۲۹-۲-۱- کیفیت عملیــاتی:    ۶۴
۲-۲۹-۲-۲-  کیفیت فنی:    ۶۴
۲-۳۰- رضایت الکترونیک    ۶۶
۲-۳۱- عوامل تعیین‌کننده رضایت الکترونیک    ۶۶
۲-۳۲- اعتماد الکترونیکی:    ۶۷
۲-۳۲-۱- بررسی ابعاد ، مفاهیم و جنبه‌های مختلف اعتماد    ۶۷
۲-۳۲-۱-۱- اعتماد از منظر کلی    ۶۷
۲-۳۲-۱-۲- چندبعدی بودن اعتماد    ۶۷
۲-۳۳-  اعتماد ، فرهنگ و جهانی‌سازی    ۶۸
۲-۳۴-  اعتماد از منظر تجارت الکترونیکی    ۶۹
۲-۳۴-۱- چندبعدی بودن اعتماد:    ۶۹
۲-۳۵- ادراک و تصویرسازی    ۷۰
۲-۳۶- ابعاد ارزیابی اعتماد    ۷۱
۲-۳۷- اخلاق و کسب‌وکار    ۷۱
۲-۳۸- اصول اخلاقی از دیدگاه سازمانی    ۷۳
۲-۳۹- اصول اخلاق از دیدگاه حرفه‌ای    ۷۳
۲-۴۰- رفتار اخلاقی    ۷۵
۲-۴۱- مسائل اخلاقی در حوزه فروش    ۷۵
۲-۴۲- عوامل تعیین‌کننده رفتار اخلاقی    ۷۶
۲-۴۲-۱- سیستم پاداش و تنبیه    ۷۶
۲-۴۲-۲-ترک خدمت    ۷۷
۲-۴۲-۳- جو اخلاقی سازمانی    ۷۷
۲-۴۳- پیامدهای رفتار اخلاقی    ۷۸
۲-۴۳-۱- تعارض نقش    ۷۸
۲-۴۳-۲-رضایت شغلی    ۷۹
۲-۴۴- بررسی پیشینه  تحقیق در زمینه‌های مرتبط:    ۸۰
منابع و ماخذ    ۸۴
منابع فارسی    ۸۴
منابع لاتین    ۸۶

منابع

صوری،دکتر جوادمقدسی، علیرضا، نیمه اوّل ١٣٨۶؛ارائه یک مدل سه بعدی از چالشهای پیاده سازی تجارت الکترونیک در ایران ،مجله دانش و توسعه،شماره ١.

تحویلداری، هومن؛ گمرک و تجارت الکترونیک با روزنامه بزرگراه فناوری، شماره ۳۷؛۱۴ بهمن ۱۳۸۵

دماوندی، مجید، بهار و تابستان۸۴ ١٣؛مبانی، موانع و رویکردها درتجارت الکترونیک ایران،فصلنامه اطلاع رسانی، آموزشی و پژوهشی.

حسین احمدی وم. ویرجینیاری، تجارت الکترونیک، مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران، ۱۳۸۱

خانی جاغرق، مهندس نصرﺍﻟﻠﻪ، پاییز و زمستان ١٣٨۵؛رویکرد توسعه کاربرد مدلهای تجارت الکترونیک در مدیریت زنجیره تأمین ،فصلنامه اطلاع رسانی، آموزشی و پژوهشی.

خداداد حسینی، دکتر سیّد حمیدفتحی، سعید، زمستان ١٣؛ارائه روشی برای اوّلویت بندی صنایع ایران بر مبنای قابلیت بازارسازی بین المللی و تجارت الکترونیکی ،فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره ٢۵.

Fornell, C. & Wernerfelt, B. (1987). Defensive marketing strategy by customer compliant management. Journal of Marketing Research, 24:337-346.

Ganesh, J., Arnold, M.J. & Reynolds, K.E. (2000). Understanding the customer base of service providers: An Examination of the differences between switchers and stayers. Journal of Marketing, 64(3): 65-87.

Gummerus, J., Liljander, V., Pura, M. & Van Reil, A. (2004). Customer loyalty to content-based websites: the case of an online health-care service. Journal of Service Marketing, 18(3):175-186.

McNeal, J.U. (1999). The kids market: Myth and realities. Ithaca, New York: Paramount Market Publishing.

۲-۱-مقدمه

تجارت الکترونیک واژه‌ای است که برای تجارت از طریق سیستم‌های اطلاعاتی، ارتباطی بکار می‌رود. تجارت الکترونیک با وجود این که مدت زمانی زیادی از عمر آن نمی‌گذرد ولی نقش بسزا و چشم‌گیری در زندگی روزمره ما به عهده گرفته است به طوری که اجتناب از آن کار آسانی نیست. یکی از ساده‌ترین و کارآمدترین نقش تجارت الکترونیک در زندگی روزمره کاربران اینترنتی، خرید و فروش اجناس و تبادل وجوه مربوطه از طریق کارت هوشمند هست.

هدف از تجارت الکترونیک که در واقع ترکیبی از فن‌ها و شگردهای بازرگانی است. همکاری، رقابت و بازدهی بیشتر شرکت‌های مختلف می‌باشد به طوری که طی ۱۵ سال گذشته سبب توانایی شرکت‌ها در زمینه‌هایی مثل اصلاح روش‌های تجارتی و پیشرفت در زمینه ارتباطی با شرکت‌های مرتبط و بالأخره گسترش دامنه بازرگانی، تجاری حتی در مقیاس‌های بزرگ و جهانی شده است.

در طول چند دهه اخیر، بازاریابی و تجارت دست‌خوش تغییرات بسیاری شده است.نتیجه شیوه‌های نوین در تجارت، رویکردهای سازمان از تولید مداری به مشتری مداری تغییر گردیده است. از این رو توجه به مشتری، محور کار سازمان‌ها قرار گرفته است. باید در نظر داشت که ابتدا سازمان‌ها سودآوری را در گرو جذب هر چه بیشتر مشتریان می‌دانستند، درحالی‌که تحقیقات نشان می‌دهد که هزینه جذب یک مشتری جدید تقریباً پنج برابر حفظ یک مشتری قدیمی و وفادار است. و رفتن یک مشتری چیزی بیش از، از دست دادن فروش یک قلم جنس بلکه به معنی از دست دادن کل جریان‌های خریدی است که مشتری می توانسته در طول مدتی که مشتری سازمان بوده است انجام دهد. از سوی دیگر مشتریان وفادار حکم یک مسیر تبلیغاتی را برای سازمان دارند و می‌توانند محصولات و خدمات سازمان را به دیگران پیشنهاد نمایند.نکته حائز اهمیت این است که برقراری این‌گونه روابط برای مشتریان نیز سودآور است و مشتریان نیز از ایجاد روابط بلندمدت منافع خاص خود را دنبال می‌کنند. با دگرگون شدن تجارت و گسترش خرید و فروش‌های مبتنی بر اینترنت، ماهیت پر مخاطره اینترنت از جهت ربوده شدن مشتریان توسط رقبا و هزینه بالای جذب مشتریان جدید، توجه به وفاداری امروزه مسئله بازگشت مشتریان یکی از موضوعات قابل‌توجه در تصمیمات بازاریابی و مدیریتی شرکت‌ها هست (Van den Poel & Lariviere, 2004). این عامل به ویژه در بازار رقابتی امروز از اهمیت بالایی برخوردار است. بدون شک پیدا کردن جایگاهی در  بازار رقابتی موجود و حفظ آن جایگاه برای سودآوری و بقای هر شرکتی لازم است و بدین منظور شرکت‌ها باید در صدد یافتن روش‌هایی برای ایجاد یک مزیت رقابتی نسبت به سایر شرکت‌های فعال در آن بازار باشند .

بر اساس نظریه Porter (1980) دو راهکار کلی برای ایجاد یک مزیت رقابتی وجود دارد، ارائه خدمات و محصولات ارزان‌قیمت یا ایجاد تمایز یا ارائه یک روش باارزش و یکتا. وفاداری مشتری یکی از راه‌های ایجاد مزیت رقابتی و از موضوعات مهم در مطالعه فروشگاه بر خط می‌باشد (Kim, J., Jin, B. & Swinney, J., 2009). مشتری وفادار الکترونیک سبب افزایش سوددهی برای فروشگاه بر خط از طریق تعهد درازمدت مشتری و کاهش هزینه‌های به دست آوردن مشتریان جدید می‌شود. مشتریان وفادار الکترونیکی آن‌هایی نیستند که به دنبال پائینترین قیمت‌ها هستند، بلکه آن‌هایی هستند که به دنبال قیمت‌های با ارزش‌تر می‌باشند. آن‌ها همچنان سعی می‌کنند مشتریان جدید را به فروشگاه بر خط سوق دهند و بدین ترتیب منابع بالقوه غنی سود را فراهم می‌کنند. به علاوه مشتریان وفادار الکترونیکی‌ بیشتر از مشتریان جدید خریداری می‌کنند و می‌توانند با هزینه‌های عملیاتی کمتری سرویس‌دهی شوند. بنابراین حتی اگر هزینه ایجاد وفاداری بر خط بیشتر از هزینه‌های فروشگاه‌های فیزیکی باشد، در صورت ایجاد ارتباط رشد سود، دارای نرخ بیشتری خواهد بود.

۲-۲- تعاریف تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک انجام کلیه فعالیت‌های تجاری با استفاده از شبکه‌های ارتباطی کامپیوتری، به ویژه اینترنت است. تجارت الکترونیک، نوعی، تجارت بدون کاغذ است. به وسیله تجارت الکترونیک تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل‌ونقل کالاها، با زحمت کمتر و مبادلات بانکی با شتاب بیشتر انجام خواهد شد. شرکت‌ها برای ارتباط با یکدیگر،محدودیت‌های فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آن‌ها با یکدیگر ساده‌تر و سریع تر صورت می‌پذیرد. ارتباط فروشندگان با مشتریان نیز می‌تواند به صورت یک به یک باهر مشتری باشد. به عبارت دیگر، تجارت الکترونیک نامی عمومی برای گستره‌ای از نرم‌افزارها و سیستم‌های است که خدماتی مانند جستجوی اطلاعات، مدیریت تبادلات، بررسی وضعیت اعتبار، اعطای اعتبار، پرداخت به صورت روی خط، گزارش گیری و مدیریت حساب‌ها را در اینترنت به عهده می‌گیرند. این سیستم‌ها زیربنای اساسی فعالیت‌های مبتنی بر اینترنت را فراهم می‌آورند. هدف از به‌کارگیری تجارت الکترونیک، ارائه روشی جدید در انجام امور بازرگانی می‌باشد. به واسطه این روش، تاجران قادرند که محصولات و خدمات خود را به شکل تمام وقت و به تمام خریداران در سرتاسر جهان – مستقل از مرزهای جغرافیایی و ملیت‌ها -عرضه کنند.(اعرابی،۱۳۸۳ :۱۰)

بسیاری از مردم، تجارت الکترونیک را منحصر به خرید و فروش از طریق شبکه اینترنت می‌دانند، درحالی‌که این امر فقط بخش کوچکی از تجارت الکترونیک را تشکیل می‌دهد و این مفهوم اکنون گستره وسیعی از جنبه‌های مختلف تجاری و اقتصادی را دربر گرفته است. به سادگی می‌توان هرگونه فعالیت تجاری و مالی بین مؤسسات و افراد مختلف را در حیطه تجارت الکترونیک گنجاند.

تجارت الکترونیک روش دیگری برای تبادلات الکترونیکی اطلاعات و انجام مبادلات تجاری است که یک پل الکترونیکی را بین مراکز تجاری ایجاد کرده است. تجارت الکترونیک با حجم کمتری از اطلاعات که لزوماً در قالب یکسانی نبوده و بین مردم عادی رد و بدل می‌شود، سر و کار دارد. تجارت الکترونیک در ابتدای پیدایش خود، چیزی بیش از یک اطلاع‌رسانی ساده تجاری نبود و هرکس می‌توانست محصولات خود را با استفاده از صفحات وب بر روی اینترنت تبلیغ نماید. آمار منتشره از ۵۰۰ شرکت نشان می‌دهد که حدود ۳۴ درصد از آن‌ها در سال ۱۹۹۵ و حدود ۸۰ درصد در سال ۱۹۹۶ از روش فوق برای تبلیغ محصولات خود استفاده کرده‌اند.تا پایان سال ۲۰۰۱ بیش از ۲۲۰ بیلیون دلار معاملات مالی توسط صدها سایت تجاری بر روی اینترنت انجام پذیرفت.

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.