تحقیق تربیت بدنی و عوامل آموزشی درس تربیت بدنی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تربیت بدنی و عوامل آموزشی درس تربیت بدنی دارای ۳۳ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱- مقدمه    ۴
۲-۲-  تاریخ تربیت بدنی در ایران و تمدن های دیگر    ۵
۲-۲-۱ تاریخ تربیت بدنی در دوره یونان    ۵
۲-۲-۲ تاریخ تربیت بدنی در دوره روم    ۶
۲-۲-۳ تاریخ تربیت بدنی در چین    ۶
۲-۲-۴ تاریخ تربیت بدنی در هند    ۶
۲-۲-۵ تاریخ تربیت بدنی در ایران از باستان تاکنون    ۷
۲-۳-عوامل آموزشی درس تربیت بدنی    ۹
۲-۳-۱ نیروی انسانی    ۱۰
۲-۳-۲ امکانات ورزشی (وسایل و تجهیزات و فضاهای ورزشی)    ۱۰
۲-۳-۳ کیفیت آموزشی معلمان تربیت بدنی    ۱۱
۲-۳-۴ وضعیت مالی و بودجه مدارس    ۱۲
۲-۳-۵ نظارت و کنترل    ۱۳
۲-۳-۶ اجرای طرح های ملی ورزشی    ۱۳
۲-۴- پیشینه تحقیق    ۱۷
۲-۴-۱ تحقیقات انجام شده در داخل کشور    ۱۷
۲-۴-۲ تحقیقات انجام شده در خارج کشور    ۲۷
فهرست منابع فارسی    ۳۱
فهرست منابع انگلیسی    ۳۳

منابع

۱- نبوی،محمد و زکایی،محمود،۱۳۸۴،روش تدریس تربیت بدنی ،چاپ ششم سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم و انسانی دانشگاه ها(سمت)

۲-……..،۱۳۷۹-۱۳۸۱،بررسی مشکلات، نارسایی ها، تنگناها و نیاز سنجی تربیت بدنی مدارس ابتدایی دخترانه به منظور ارائه یک برنامه جامع و کاربردی،دفتر تربیت بدنی دختران وزارت آموزش و پرورش

۳-……..،۱۳۹۱،طرح های ورزشی ملی دوره تحصیلی ابتدایی،دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی مدارس استان کرمان

۴-رضاییان،علی،۱۳۷۳،اصول مدیریت،انتشارات سمت،چاپ پنجم

۵-زحمتکش،علی اصغر،۱۳۷۹،توصیف وضعیت اجرای درس تربیت بدنی و ورزش در مدارس غیرانتفایی راهنمایی پسرانه تهران،دانشگاه تربیت معلم تهران

۶-سلطانی، بیات، هادیپور،مژگان،۱۳۷۲،بررسی مشکلات و تنگناهای موجود درس تربیت بدنی آموزشگاه های استان چهار محال بختیاری از دیدگاه مدیران و دبیران تربیت بدنی

۷- دبوراآ.وست و چارلزآ.بوچر، ۱۳۸۳،مبانی تربیت بدنی و ورزش،ترجمه احمد آزاد،انتشارات دانش افروز،چاپ چهارم

۸-دستیاری،صحبت اله،۱۳۸۸،بررسی و شناخت کمی و کیفی اماکن و فضاها و تجهیزات ورزشی مدارس استان لرستان از دیدگاه ایمنی و شرایط زیست محیطی

۹-اسماعیلی، محمدرضا. ۱۳۸۹٫ مطالعه تطبیقی برنامه درسی تربیت بدنی دوره ابتدایی، راهنمایی، متوسطه ایران و کشورهای منتخب جهان و ارائه ی الگوی مناسب برای تدوین راهنمای برنامه درسی، موسسه پژوهشی برنامه درسی،  شماره ۴۹٫

۱۰-ارشاد،طیبه.ودیگران،۱۳۹۱،کتاب معلم درس سلامت و تربیت بدنی ششم دبستان،وزارت آموزش و پرورش،سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

۱۱- لطیفی، حجت اله،۱۳۷۲، بررسی و ارزشیابی وضعیت کنونی درس تربیت بدنی در شهرستان دزفول ،پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی،دانشگاه تربیت مدرس تهران

۱۲-Penny,Dawn & E VANS, John,1997. Naming the Game,Discourse and Domination in Physical Education and sport in England and wales,In: European Physical Education Review,Volume 3,No.1.

۱۳-Jeongae You,2011, A Self-study of a national curriculum maker in Physical education: challenges to curriculum change,Journal of curriculum Studies, London ,Vol.43,Iss.1.

۲-۱- مقدمه

امروزه دانش تربیت بدنی و علوم ورزشی ،در نظام آموزش و پرورش جهان جایگاهی بس مهم و پر اهمیت یافته است؛ زیرا آموزش و پرورش صحیح کودکان و نوجوانان به روش علمی صحیح بستگی دارد. از این رو لازم است تربیت بدنی و علوم ورزشی که جزو جدا ناشدنی نظام آموزشی و تربیتی دنیای کنونی است ،از ارزش ها و روش های صحیح برخوردار باشد تا بتواند نیازهای اساسی دانش آموزان را برآورده کند.

در آموزش و پرورش هدف رشد ابعاد گوناگون شخصیت کودکان و نوجوانان در همه جنبه های جسمانی، ذهنی، روانی، اجتماعی و معنوی است. در این مجموعه،ضرورت رشد جسمانی به عنوان بخشی از فرایند آموزش و پرورش مورد تاکید است زیرایک برنامه ی صحیح و جامع تربیت بدنی، می تواند همپای دیگر برنامه های آموزشی، در طول سال های تحصیلی دانش آموز و حتی در دوران بزرگسالی، بر سلامت جسم و روان او بیفزاید و از نارسایی های بسیار و اختلالات به موقع پیشگیری کند.این اثرات سازنده در بسیاری از موارد در دختران و پسران یکسان و مشترک است. همین اشتراک در ویژگی های تربیتی و آموزشی،قطع نظر از جنسیت، می تواند به موضوع تربیت بدنی و ورزش معنا و مفهوم خاصی بخشد (نبوی و زکایی ۱۳۸۴، ۱).

پایه و شالوده هر کشور در مدارس و آموزشگاه های آن کشور ریخته می شود. زیرا آموزش و پرورش رکن و پایه نظام کلی آن جامعه است. با اهمیت بخشیدن کمی و کیفی به درس تربیت بدنی در دوره های مختلف تحصیلی که مهمترین سال های شکل گیری کودکان و نوجوانان است، نقش واقعی ورزش و مفهوم حقیقی آن در مدارس روشن می شود (رضاعی ۳،۱۳۷۵).

تربیت بدنی و ورزش یکی از ضروریات جامعه است که بدون تردید نگرش و تفکر مناسب همراه با  برنامه­ریزی هدفمند و عملیاتی چشم انداز روشن می تواند سهم ارزشمندی در پیشبرد اهداف این نیاز اساسی بشر داشته باشد، جامعه هدف دانش آموزی که ظرفیت و پتانسیل ورزش پایه­ای می باشند باید در قالب یک برنامه منسجم آموزش های لازم رشته های مختلف ورزشی را با توجه به دوره سنی که قرار دارند طی کنند و در مسیر تحصیل علاوه بر دستاورد سلامت جسم و روان در ورزش قهرمانی نیز سهم خوبی دریافت کنند طرح­های ملی ورزشی که تکلیف کار معلم تربیت بدنی و دانش آموز را در دوره شش ساله ابتدایی مشخص کرده است یکی از اصولی ترین و کاربردی ترین برنامه ها در این راستاست، در هر صورت مطالبه دانش آموزان از مسئولین ایجاد یک بستر مناسب ورزشی است و این مهم  با توجه به نقشه راهی که در سند تحول بنیادین تاکید شده مسیر رشد و تعالی را فراهم نموده است با توجه به این سند ارزشمند همه مسئولین خصوصا مدیران و معلمان تربیت بدنی  در اجرای تربیت بدنی مدارس ابتدایی خصوصا در اجرای طرح های ملی نقش محوری دارند و باید همه موانع را از سر راه بردارند تا با کمک خداوند منان فرزندان ایران اسلامی را در مسیر رشد و شکوفا شدن قرار دهند (طرح های ورزشی ملی دوره تحصیلی ابتدایی ۱،۱۳۹۱).

موفقیت و پیشرفت ،عامل اساسی تداوم زندگی است،بنابراین برنامه تربیت بدنی باید متضمن پیشرفت تدریجی و قدم به قدم دانش آموزان باشد، هر گاه درس تربیت بدنی در راستای کمک به رشد، پیشرفت و سلامت دانش آموزان قرار نگیرد جایگاه اصلی خود را از دست خواهد داد؛ حال این سوال پیش می آید که آیا در شرایط فعلی مدارس کشور در مقاطع مختلف تحصیلی توانسته است نقش واقعی و مهم خود را در تامین سلامت و رشد جسمی و روحی دانش اموزان ایفا نماید؟

۲-۲-  تاریخ تربیت بدنی در ایران و تمدن های دیگر

۲-۲-۱ تاریخ تربیت بدنی در دوره یونان

تربیت بدنی جزء جدایی ناپذیر تعلیم و تربیت آتن قدیم بود به گونه­ای که نمی توان آن را از برنامه­های آموزش و پرورش یونان جدا دانست. هدف تربیت بدنی در یونان تنها به پرورش بدن خلاصه نمی شد زیرا یونانیان بهترین راه رشد خصوصیات انسانی و رسیدن به کیفیات کامل فردی را نیز در فعالیت­های بدنی   می­دانستند.

بهره گرفتن از فعالیت­های ورزشی به عنوان بهترین وسیله تربیت سپاهیان و جنگجویان از دیرباز شناخته و پذیرفته شده بود. تعلیمات و آموزش اخلاق در برنامه تربیت بدنی مساله کوچک و کم اهمیتی به حساب نمی آمد و جوانان با شرکت در برنامه­های تربیت بدنی انظباط و فروتنی و شجاعت و دلیری و مردانگی را می آموختند. در حقیقت شکل بخشیدن به شخصیت انسانی افراد بیش از جنبه های قهرمانی و قدرت جسمانی آنان در برنامه های تربیت بدنی مورد نظر بود.

فعالیت­های غیر رسمی و بازی های کودکانه در سن هفت سالگی که وارد مدرسه می شدند پایان می گرفت، پسران آتنی از بدو ورود به مدرسه فعالیت­های ورزشی را آغاز می کردند. در ابتدا فعالیت­های ساده­ای از قبیل دو، پرش، جست و خیز، بالا رفتن از طناب و توپ بازی برنامه­های ورزشی کودکان را تشکیل  می­داد. پرتاب دیسک و نیزه جزء برنامه کودکان نوآموز بود ولی وزن و اندازه آنها در مقایسه با ورزشکاران بزرگسال کمتر و کوچکتر بود (کریمی ۱۳۶۴، ۴۴).

۲-۲-۲ تاریخ تربیت بدنی در دوره روم

رومیان به تربیت بدنی و ورزش به عنوان بهترین وسیله برای ایجاد آمادگی و تقویت قوای جسمی و روحیه نیروهای نظامی اهمیت فراوان می دادند و همه تلاش خود را صرف تربیت مردان قوی، سالم، جنگجو، دلیر، شجاع و پر طاقت می­کردند.

رومیان در عین حال که به فعالیت های جسمی و تمرینات ورزشی صرفا به منظور اهداف نظامی توجه داشتند از تزکیه روح و تعالیم اخلاقی نیز غافل بودند و پیوسته جوانان رومی را به پاکدامنی، راستگویی، درستکاری، تقدس، عشق به میهن و ایمان به عدالت ترغیب و تشویق می کردند. تمرینات نظامی و فعالیت­های ورزشی را در اردوگاه های نظامی و فعالیت های ورزشی را در اردوگاه های نظامی و میدان “ماریتوس” که مدارس تربیت بدنی به شمار می رفتند انجام می­دادند. تمرینات ورزشی رومیان اسب سواری، تیراندازی، پرتاب نیزه، مشت زنی و شنا در رودخانه­های تند و سیلابی بود. تاریخ تربیت بدنی روم نشان می دهد که بازی­های مختلف و متنوعی که در آنها از توپ استفاده می شود بسیار معمول و رایج بوده است و رومیان از قدیمی­ترین مردمانی هستند که بازی با توپ در میان آنها معمول بوده است (فرهادفر ۱۳۸۸، ۷۴).

۲-۲-۳ تاریخ تربیت بدنی در چین

هدف اساسی آموزش و پرورش آماده ساختن جوانان برای پذیرفتن مسئولیت و وظیفه­ای بود که جامعه بمنظور حفظ ثبات خود به گونه ای انعطاف ناپذیر از پیش برایشان تعیین کرده بود و بعبارت دیگر هدف اساسی تعلیم آن بود که برای بقا ء سازمان اجتماعی کشور از جوانان، کارگزاران و رهبران پاکدامن و شایسته­ای که بتوانند بر زندگی دیگران تاثیر و نفوذ داشته باشند، برای کشور تربیت کند (فرهادفر ۲۶،۱۳۸۸).

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.