تحقیق ترکیبات و سنتز مشتقات هتروسیکل‌ها و معرفی آیزاتین و آکریدین و دایمدون و نیترو آنیلین و سریک آمونیوم نیترات

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق ترکیبات و سنتز مشتقات هتروسیکل‌ها و معرفی آیزاتین و آکریدین و دایمدون و  نیترو آنیلین و سریک آمونیوم نیترات دارای ۳۵  صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۴
۱-۱-ترکیبات هتروسیکل    ۴
۱- ۲ – اهمیت ترکیبات هتروسیکل    ۵
١-٣- برخی هتروسیکل‌های مضر    ۷
١-۴- سنتز مشتقات جدید هتروسیکل‌ها    ۸
١-۵-آیزاتین (H١ – ایندول -٢,٣- دی‌اون)    ۸
(C13H9N) 1-6- آکریدین    ۱۲
خواص شیمیایی ۱-۶-۱    ۱۴
۱-۷- دایمدون (۵,۵- دی‌متیل سیکلوهگزان ١ , ٣- دی‌اون)    ۱۵
١-۷-١- سنتز    ۱۶
دایمدون از اکسید Mesityl و diethyl malonate ساخته شده است[٣۱].    ۱۶
١-۷-٢- خواص فیزیکی    ۱۶
۱-۸- ۴- نیتروآنیلین    ۱۷
۱-۸-۱- آنیلین    ۱۷
۱-۸-۲- تولید آنیلین    ۱۸
١-۹- سریک آمونیوم نیترات (NH4)2 Ce(No3)6    ۱۸
١-۹-١-کاربرد در شیمی آلی    ۱۹
۱-۱۰- ترکیبات اسپایرو    ۲۰
۱-۱۱- اهمیت واکنش های تک ظرف    ۲۲
۱-۱۲- هدف از تحقیق    ۲۲
مروری بر تحقیقات گذشته    ۲۴
۲-۱- آکریدین    ۲۴
۲-۲- آیزاتین    ۲۶
۲-۳- دایمدون    ۲۸
۲-۴-  ۴- نیترو آنیلین    ۳۰
۲-۵- سریک آمونیوم نیترات (CAN)    ۳۱
منابع    ۳۳

منابع

David .T . Davice., Aromatics Heterocyclic chemistry., 1,2 .

Dotashaj. Raheem April-2010 .

Eichert, Hauptmanns .: The Chemistry of Heterocycles . Structure, Reactions, Syntheses and Applications . PP. 354-358. Georg Thieme Verlag ,Stuttgart New York 1995 .

A .Khalafi –Nezhad , H.O.Foroughi , M.M . Doroodmand , F.Panahi , J Mater Chem 21,12842(2011).

Alam , M.; Younas , M.; zafar, M.A: , Naeem Pak .J.Sci . Ind .Res (1989),32,246.

Amol B . Atar , Yeon Tae Jeong . Tetrahedron letters, Voloume 54, Issue 10 ,6 March 2013, Pages 1302-1306 .

Bernthen A ,: Ann . 1,224(1884) .

R.L. Shriner and H.R. Todd (1935) . 5,5-dimethyl-1,3-cyclohexane dione ̏ . Organic Synthesis 15:16 .

Shaabanzadeh et al. Arkivoc 2006, (Xi),47 .

S.Rostamizadeh, A.Amirahmadi, N.Shadjou, A.M. Amani, J.Heterocyclic Chem.49,111(2011) .

Sumpter, W.C. Chem. Rev. (1954), 34.407 .

Swami Ramanand Teerth Marathwada University, Vishnu Puri,Org.Lett, 2002, PP1641-1642 .

Jhillus. Yadav, Basiv. Subb a Reddy, Kasireddy Bhaskar Reddy, Kavuda Saritaraj and Attalurir Prasad. J. chem. Soc., Perkin Trans 1,2001, 1939-1941 .

Joule J.A., Mills K., Smith G.F.(1995) , Heterocyclic chemistry, Chapman & Hallpub., 3rd ed .

Herman RK , Dwarkin NB (May 1971) . ̋ Effect of gene induction on the rate of mutagenesis by ICR-191 in Escherichiacoli ̏ . Journal of Bacteriology 106(2): 500-543 .

مقدمه

۱-۱-ترکیبات هتروسیکل

هتروسیکل ها ترکیبات حلقوی هستند که در حلقه انها علاوه بر کربن ، دو یا چند اتم دیگر مانند نیتروژن یا اکسیژن و سایر عناصر هم وجود دارد. هر اتمی در حلقه به جز اتم کربن به هترو اتم معروف است. اگر تعداد و نوع هترو اتم ها در حلقه زیاد باشند هتروسیکل را می توان یک هتروسیکل معدنی نامید. مانند بورازین (شکل ۱) که ان را بنزن معدنی هم نامگذاری نموده اند .

به دلیل تنوع پیوند هایی که اتم ها می توانند با هم ایجاد نمایند و نیز به دلیل تعدد عناصر ، تعداد هتروسیکل هایی که می توانند سنتز شوند بسیار نا محدود است. تعداد زیادی از هتروسیکل ها که تا کنون شناخته شده و نیز سنتز شده اند و هر روز بر تعداد انان و تنوع انها افزوده می گردد. هتروسیکل ها تقریبا   نصف ترکیباتی را که تا کنون در چکیده نامه های شیمی ثبت شده اند˓ در برمیگرند[۱۶,۳۰ ].

۱- ۲ – اهمیت ترکیبات هتروسیکل

بسیاری از ترکیبات هتروسیکل در طبیعت یافت می‌شوند و در متابولیسم تمامی سلول‌های زنده نقش اساسی ایفا می‌نمایند. به عنوان مثال پیریمیدین (شکل۲) و پیورین (شکل۳) پایه و اساس DNA را تشکیل می‌دهند. آمینواسید ها مثل پرولین (شکل۴) و تریپتوفان (شکل۵) و آنزیم‌ها و ویتامین‌ها مانند ویتامین C (شکل۶) و هورمون‌هایی نظیر هیستامین (شکل۷) و استروتونین همگی جزو ترکیبات هتروسیکلی هستند[۱۲,۱۶].

تعداد زیادی از هتروسیکل‌ها خاصیت دارویی دارند و بسیاری از آن‌ها در طبیعت یافت می‌شوند.

مانند کینین که به عنوان ضد مالاریا شناخته شده است. ویتامین B12 هتروسیکلی با سه حلقه می‌باشد. فولیک اسید که برای درمان کم‌خونی به کار می‌رود نیز یک هتروسیکل نیتروژن‌دار می‌باشد. آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند پنی‌سیلین (شکل۸) و مورفین (شکل۹) نیز جزو ترکیبات هتروسیکل هستند. رسرپین یک آلکالوئید طبیعی با فعالیت آرام‌بخش و ضد فشار خون می‌باشد. هتروسیکل‌های سنتزی نیز بسیار زیاد هستند و کاربرد وسیعی دارند. به عنوان مثال فلوکونازول (شکل۱۰) یک ماده ضد قارچ، AZT (شکل۱۱) یک داروی ضد ایدز و ۵- آزاسیتیدین (شکل۱۲) یک داروی ضد سرطان خون می‌باشد[۲۱].

١-٣- برخی هتروسیکل‌های مضر

گذشته از ترکیبات مفید، ترکیبات مضری مانند هروئین و مورفین (شکل۱۳) هم جزو ترکیبات هتروسیکل می‌باشند. این داروها به دلیل خواص سمی‌شان خطرناک می‌باشند. نیکوتین که از برگ توتون استخراج می‌شود، کوکائین که محرک و تسکین دهنده موضعی می‌باشد و LSD که یک ترکیب توهم‌زا است همگی جزو ترکیبات هتروسیکل به شمار می‌روند.

١-۴- سنتز مشتقات جدید هتروسیکل‌ها

یمی‌دانان آلی تلاش‌های فراوانی را به سنتز و شناسایی ترکیبات هتروسیکل معطوف داشته‌اند و روش‌های سنتزی فراوانی تاکنون ارائه شده است تا بتوان این ترکیبات را در مقیاس‌های وسیع و با راندمان بالا سنتز

روش‌های متعددی برای تهیه هتروسیکل‌های مهم وجود دارد که بسیاری از این روش‌ها نسبتاً کلاسیک هستند. این ترکیبات از نظر خواص دارویی و بیولوژیکی اهمیت ویژه‌ای دارند. هتروسیکل سنتز شده در این پروژه نیز از لحاظ ساختاری دارای اهمیت است و شاید خاصیت دارویی داشته باشد. این هتروسیکل دارای دو بخش آیزاتینی و آکریدینی می‌باشد. که با توجه به اثرات بیولوژیکی ممکن است خواص بیولوژیکی مؤثری ایجاد نماید.

آیزاتین از سابستریت‌های متنوع تهیه می‌شود و از آن برای تهیه تعداد زیادی از ترکیبات هتروسیکل مانند ایندول‌ها و کوینولینیها و مانند یک ماده اولیه برای تهیه بسیاری از داروها استفاده می‌شود. این ترکیب برای اولین بار به وسیله Erdman و Luurent در سال ١٨۴١ به صورت یک محصول از اکسایش نیل به وسیله  سیتریک اسید و کرومیک اسید به دست آمد. در طبیعت، آیزاتین در گیاهان و نسوج حیوانات  یافت می‌شود. به طوری که آیزاتین در گیاهان Isatis tinctoria و Calanthe discolor ، Couroupita guianensis موجود است[۳].

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.