تحقیق تلفیق داده و مزایای آن و نحوه عملکرد ردگیری سنسورهای راداری وسیستم پردازش و روابط آنها

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق تلفیق داده و مزایای آن و نحوه عملکرد ردگیری سنسورهای راداری وسیستم پردازش و روابط آنها دارای ۷۴ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

فصل ۱-تلفیق داده۴
۱-۱-مقدمه:۴
۱-۲-چهارچوب پردازشی دیتا فیوژن چیست؟۵
۱-۳-آگاهی وضعیتی۶
۱-۴-چند کاربرد تلفیق اطلاعات۸
۱-۵-تلفیق داده و مزایای آن۱۰
مفهوم تلفیق داده۱۰
۱-۶-نمای کلی از سیستم تلفیق داده۱۱
۱-۷-تخصیص داده۱۳
فصل ۲-کلیات نحوه عملکرد ردگیری سنسورهای راداری وسیستم پردازش و روابط آنها۱۶
۲-۱-رادارهای ردگیر۱۶
۲-۲-رادارهای ردگیری (تمرکز پیوسته روی هدف) – رادارهای STT17
۲-۳-ردگیری در حین جستجو۱۸
۲-۳-۱-الگوریتم ردگیری اهداف چندگانه مبتنی بر TWS19
۲-۳-۲-اجزای اصلی سیستم مبتنی بر TWS19
۲-۳-۳-دادههای ورودی۲۰
۲-۳-۴-دروازه بندی۲۰
۲-۴-تخصیص داده و موقعیت یابی دقیق۲۱
مدیریت ردگیری (ایجاد، تثبیت و یا حذف یک ردگیری)۲۲
۲-۵-انواع ساختارهای تلفیق داده۲۲
۲-۶-الگوریتم های  تلفیق داده۲۴
۲-۷-تلفیق سلسله مراتبی۲۶
۲-۸-تلفیق جمعی۲۷
۲-۹-شبیه سازی مختصاتی دادهها در شبکه راداری۲۸
فصل ۳-بررسی انواع فیلتر ها۳۰
۳-۱-فیلتر های پرکاربرد۳۰
۳-۱-۱-فیلتر β-α:۳۰
۳-۱-۲-فیلتر γ-β-α۳۶
۳-۱-۳-فیلترکالمن خطی:۴۰
۳-۱-۴-مدلهای دینامیکی برای اهداف راداری به منظور ردگیری آنها:۵۳
۳-۱-۵-حالت حدی فیلتر کالمن-فیلترβ-α و γ-β-α بهینه‌ی Kalata :56
۳-۱-۶-فیلتر کالمن توسعه یافته:۵۸
۳-۱-۷-الگوریتم برهم کنش چند مدل (IMM)61
۳-۲-منابع و مراجع:۷۱

منابع:

[۱] Scholtz, J. C., Antonishek , B., & Young, J. D. Year2005  ,  “Implementation of a situation awareness”.

[۲] Rivera, Mejia and Seanez, Hernandez and Hernandez, Lopez and Lopez, Perez,Year2011, “Intelligent sensor with data fusion to improve the care and management of water” In Instrumentation and Measurement Technology Conference (I2MTC),IEEE (pp. 1-5).

[۳]N.J. Willis & H.D. Griffiths,Year2007, “Advances in Bistatic Radar”  ,SciTech publishing, Inc.,U.S.A.

[۴] Bogler, P. L,Year1990″ Radar Principles with Application to Tracking Systems”, NY, John Wiely and Sons.

[۵] Bar-Shalom Y, and T.E. Jortman,Year1988 “Tracking and Data Association”, NY, Academic Press.

[۶] X. Rong Li, and Vesselin P. Jilkov, X.,Year2003 “Survey of Maneuvering Target Tracking”. Part I: Dynamic Models, IEEE Transactions on Aerospace and Electronic Systems Vol.39, No4.

[۷] H. A. P. Blom,Year1985 “An efficient decision-making-free filter for processes with abrupt Changes”, In Proceedings of International Federation of Automatic Control Symposium on Identification and System Parameter Estimation, York, United Kingdom, pp. 631-636.

[۸] Kalata P. R,Year1984 “The Tracking Index: A Generalized Parameter For α-β and  α-β-γ Target Trackers”, IEEE Transactions on Aerospace and Electronic Systems, AES 20, pp. 174-182.

[۹] Simon J. Julier Jerrey K. Uhlmann,Year1990 “A New Extension of the Kalman Filter to Nonlinear Systems”.

[۱۰] N. Shanthakumar, and G. Girij,Year2007  “Measurement level and state-vector data fusion implementations”, Personal communications and personal notes. Flight Mechanics and Control Division, National Aerospace Laboratories, Bangalore.

[۱۱] H. Durrant-Whyte,Year2001 “Multi Sensor Data Fusion”, Course Notes, University of Sydney.

[۱۲] Williams.Stefan B,Year 2009, Experimental Robotics , “data  fusion and estimation “.

[۱۳]  Hall, David L., and Linas, James, Year1997, “An introduction to multisensor data   fusion ” ,  Proceedings of the IEEE 85.1: 6-23.

۱۴-بشاشی   ‌سقزچی‌ ، فیروز ، سال ۱۳۸۲ ، ” شبیه‌ساز‌ی‌، بررسی‌‌ عملکرد و مقایسه‌ی‌‌ الگوریتم ‌مختلف ‌ردگیر‌ی‌‌ ا‌هد‌اف ‌چندگانه‌ در ر‌اد‌ار‌ها‌ی‌‌آر‌ایه‌ فاز‌ی “،دانشگاه شیراز

۱۵- نصیر‌ی ‌، د‌اریوش  ‌، سال ۱۳۸۰ ،”  کاربرد ‌الگوریتم ‌‎IMM  در ردیابی ‌‌ا‌هد‌اف ‌چندگانه‌”دانشگاه شیراز

فصل ۱- تلفیق داده

 ۱-۱-    مقدمه:

مزایای ناشی از ترکیب داده های حاصل از چندین منبع بر داده های تک منبعی، باعث ایجاد روند تحقیقات به مدت چندین دهه در حوزه فرآیند تلفیق داده های چند منبعی و چند منظوره شده است. Hall و James، معرفی جامع و کاملی در خصوص این موضوع، حوزه های کاربرد آن، مدل معماری و روش های پیاده سازی آن، ارائه نموده اند. هدف نهایی پروسه تلفیق داده ها عبارتست از افزایش دقت در فرآیند درک پدیده مورد مشاهده و نیز استنتاج سناریو های آینده.]۵[،]۶[

تلفیق اطلاعات چیست؟

با یک مثال ساده شروع می کنیم، اعضا و جوارح یک انسان را در نظر بگیرید، هر قسمت را به عنوان یک سنسور فرض کنید که اطلاعاتی را به مغز انسان می فرستند، در مغز پردازش می شوند و خروجی مناسبی را اعمال می کند. جنبه انسان ها از پنج ارگان حس وحس ها درونداد می شود؛لامسه ، بویایی  ، چشایی(چشیدن) شنوایی ، بینایی و ساختارهای فیزیکی متفاوت توسط یک پروسه باور نکردنی ،که هنوز بطور کامل درک نشده است ، انسانها درونداد را ازاین ارگانها بواسطه مغز به سوی احساس بودن در واقعیت انتقال می دهند . مانیازداریم تا احساس کنیم یا مطمئن باشیم که در مکانی ،در مختصاتی ،در محلی ،در زمانی می باشیم . بنابراین ما یک تصویرکامل تر یک حس مشاهده شده را بدست آورده ایم. فعالیت های انسانی طراحی، هنر، سرمایه گذاری ، تحلیل بازار، هوش نظامی ،کار هنری پیچیده ، توالی رقص پیچیده ، خلق موسیقی ، وروزنامه نگاری ، مثال های خوبی از فعالیت هایی می باشند که از مفهوم ها وجنبه های ترکیب داده پیشرفته DF استفاده می کنند که ما تاکنون بطور کامل درک نکرده ایم.شاید،مغز انسان چنین داده یا اطلاعاتی را بدون صرف هیچ گونه مساعدت اتوماتیک ادغام می کند،زیرا او دارای یک توانایی علت یابی انجمنی نمویافته در طی هزاران سال بوده است. کار دیتا فیوژن همان کار مغز است که اطلاعات را با هم می آمیزد و اطلاعاتی جدید از ان استنتاج می کند که قبل از این توسط هیچ سنسوری قابل استنتاج  نبود.

به عنوان مثال دوم برای درک بهتر تلفیق اطلاعات فرض کنید دو سنسور داریم یکی راداری که مشخص می کند هواپیمای دشمن در چه نقطه ای قرار دارد اما از نظر ارتفاعی هیچ اطلاعی به ما نمی دهد(برخی رادار ها دارای چنین قابلیتی هستند، در اینجا فقط به عنوان یک مثل و برای فهم بهتر مطلب فرض شده که چنین راداری در اختیار نداریم) و سنسور مادون قرمزی که ارتفاع را به ما می دهد اما هیچ اطلاعاتی در مورد نقطه وجود دشمن نمی دهد حال اگر این دو را با هم ترکیب کنیم مزیت اصلی تلفیق اطلاعات آشکار می شود. در این صورت می توانیم اطلاعاتی در مورد مکان و موقعیت هواپیمای دشمن و بسیاری از اطلاعت دیگر که از مجموع اطلاعات این دو سنسور استخراج می شود مانند سرعت آن و آرایش و رفتار آن و … استنتاج و استخراج کنیم.

آنچه مشخص است وقتی اطلاعات تلفیق می شوند یعنی اطلاعات بیشتری تولید می شود و اطلاعات بیشتر یعنی قدرت بیشتر.

دیتا فیوژن کاربرد های بسیاری دارد از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :

حمل و نقل , ناوبری هوایی (نظامی و مسافربری )، ساخت خودروهای هوشمند، مدیریت ترافیک جاده ها مخابرات چند رسانه ایی،ترکیب صدا و تصویر در ارتباط جمعی از را دور، سیستم های هوشمند منازل، روباتیک، نمایشگرهی سه بعدی , محاسبه خوردگی مواد و…

یکی از اصطلاحاتی که زیاد به آن برخورد می کنیم اصطلاح fuse است که با توجه به مثال بالا کاری که مغز هنگام دریافت چندین سیگنال از سنسور ها انجام می دهد مثلا آنها را پردازش می کند و خروجی مناسب تولید می کند را شامل می شود. حال اگر همین معنا را به دیتا فیوژن تعمیم دهیم زیاد کار سختی نخواهد بود.

۱-۲-    چهارچوب پردازشی دیتا فیوژن چیست؟

چارچوبی که به ما می گوید برای کار با سنسور هایی که به صورت مرکزی در حال سرویس دادن به ما هستند چگونه و از کجا شروع کنیم،‌ چه کارهایی انجام دهیم و به چه نتایجی برسیم به عنوان مثال در مهندسی نرم افزار ما متدولوژی های زیادی داریم که توسط آنها طراحی و توسعه نرم افزارمان را مدیریت می کنیم، در بحث حاضر فریم ورک همان متودولوژی ها در مهندسی نرم افزار اند. یکی از مشهورترین فریم ورک ها، فریم ورک JDL [1] می باشد که از معنی تحت الفظی آن ترکیب و بهم پیوستن مدیران آزمایشگاه ها، درون سازمان پدافند آمریکا می باشد.که برای کارهای نظامی طراحی شده است

به منظور آشنایی با این فریم ورک باید سطوح آن را مورد بررسی قرار دهیم.

سطوح اصلی این چهارچوب سه سطح به قرار زیر می باشدکه با توضیح هر قسمت این مدل آشکارتر می شود:

سطح یک: اشیاء را تعریف می کند. برای این تعریف باید یک تصویر کلی از موقعیت موجود آن شیء گزارش شود. این کار بوسیله تلفیق‌ شدن خصایص و ویژگی های آن آبجکت که از چندین منبع یا سنسور یا هر منبع دیگری استخراج شده انجام می شود. این تعریف را به صورت واضح تر از یک منبع دیگر عنوان می کنیم : این مرحله وظیفه مخلوط کردن و به هم پیوند دادن اطلاعات مختلف مکانی، زمانی و … برای اینکه آبجکتی بدست بیاوریم که تصفیه شده و منفرد باشد مثل اسلحه، یک موقعیت یا واحد نظامی جغرافیایی یا هر چیز دیگر را به عنوان یک شی شسته و رفته بدست می آوریم.

سطح دوم  : سعی دارد تصویری از اطلاعات کامل نشده از مرحله یک تصویر بکشد.  این کار را با ارتباط بین موجودیت های دیگر که برای مجموعه ما مهم است و همچنین رویدادهای مشاهده شده انجام میدهد. تعریف دیگری از ]۶[ بیان شده است :‌  این مرحله یک شرح و توضیح از ارتباطات ما بین اشیاء یا ابجکت ها و رویدادها در بطن محیط اطراف آنها تعریف می کند. اشیاعی که توزیع شده اند و از بخش اول یا سطح یک بدست آمده اند، بررسی می شوند تا به یک واحد معنا دار تبدیل شوند. در کل این مرحله به اطلاعات ارتباطی بین اشیاء می پردازد. انواع و اقسام ارتباطات وجود دارد مثل ارتباطات فیزیکی ،که هدف از این کار تعیین کردن معنی و مفهوم مجموعه موجودیت ها است.این آنالیز در زمینه های مختلفی مثل زمین، رسانه های اطراف، آب شناسی،آب و هوا و دیگر فاکتورها می باشد.

سطح سوم: نتایج مرحله دوم را به اندازه توان  تولید و انجام می دهد. این مرحله مزایا و معایب یک دوره از عملیات را نسبت به دوره دیگر(مثلا دوره قبلی) محسابه می کند. به بیانی دیگر در منبعی دیگر این مرحله مسئول برنامه ریزی موقعیت موجود برای آینده است. در واقع استدلال و استنتاج می کند که رفتار هدف یا آسیب پذیری های آن و … چگونه خواهد بود و این رفتارها را استدلال می کند ]۱[،]۷[.

[۱] -The Joint Directors of Laboratories

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.