تحقیق خواص بیولوژیکی و روش‌های سنتز مشتقات پیران

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق خواص بیولوژیکی و روش‌های سنتز مشتقات پیران دارای ۳۱ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱- مروری برتاریخچه سنتز مشتقات پیران و کرومنها    ۴
۱-۱-۱- مقدمه    ۴
۱-۱-۲- بررسی خواص بیولوژیکی مشتقات پیران    ۶
۱-۲- برخی روشهای سنتز مشتقات پیران    ۱۳
۱-۳- خواص بیولوژیکی    ۳۰
Refrence    ۳۱

منابع

۱-Abdolmohammadi ,Sh.; Balalaie. S.; Tetrahedron Lett. 2007, 48,3299

۲-Zhang, Z. H.; Li, Y. X.; Zhang, X. N. Tetrahedron. 2011, 67, 7426

۳-Banerji, J.; Nayak, A.; Karmakar, B. Tetrahedron Lett. 2012, 53, 5004

۴-Yadav, J. S.; Reddy, B. V. S.; Srinivas, R.; Venugopal, C.; Ramalingam, T. Synthesis, 2001, 1341, 56.

۵-Gohain, M.; Prajapati, D.; Sandhu, J. S. Synlett, 2004, 235.19.

۶-Bose, D. S.; Fatima, L.; Mereyala, H. B. J. Org. Chem. 2003, 68, 587.

۷-Lu, J.; Bai, Y. Synthesis, 2002, 466, 470.

۸-Maggi, R.; Ballini. R.; G. Sartorio, Sartorio. R.; Tetrahedron Lett. 2004, 45, 2297

۹-Lei Zhu, S.; Jun Jia, S.; Zhang, Y. Tetrahedron. 2007, 63, 9365.

۱۰-Dabiri, M.; Bahramnejad, M.; Baghbanzadeh, M. Tetrahedron 2009, 65, 9443

۱-۱- مروری برتاریخچه سنتز مشتقات پیران و کرومن‌ها

۱-۱-۱- مقدمه

ترکیب­های هتروسیکل درعلوم زیستی وشیمی آلی از اهمیت خاصی برخوردارند. برخی ازاین ترکیب­ها ازجمله کرومن‌ها به طوراختصاصی توسط شیمیدان­ها بررسی شده­اند. کرومن­ها دسته مهمی از هتروسیکل­های موجود درطبیعت می­باشند، که به دلیل فعالیت بیولوژیکی آنها مورد توجه قرار گرفته­اند.

مشتق­های کرومن اولین بار از درخت کردیا آلیدورا[۱] که گونه بومی آمریکاست، استخراج و به عنوان داروی ضدالتهاب استفاده شدند. کرومن در نوعی گونه گیاهی دارای خاصیت دفع کننده حشرات می باشد. ماده اصلی دسته­ی مهمی از رنگ­های طبیعی به نام فلاون­ها[۲] نیز دارای اسکلت کرومن می­باشد. از این دسته بنزوپیران­ها دارای اهمیت ویژه­ای می‌‌باشند.

درسال ۱۹۰۴ هوبن[۳]  اولین مشتق­های بنزوپیران را از واکنش کومارین با آلکیل منیزیم‌هالید سنتزکرد  به تدریج با مشاهده اثرهای بیولوژیکی و صنعتی این دسته ترکیب­ها تحقیق­های گسترده­ای برروی بنزوپیران و کرومن­ها انجام شد، به طوری که امروزه اسکلت کرومن در ساختار بسیاری از داروها یافت می شود.

ترکیب­های که در آنها یک حلقه بنزن و پیران با درجه­های مختلف اکسایش و اشباع جفت می­شوند، در طبیعت بسیار رایج هستند. ۱- بنزوپیران­ها دارای اسکلت ساختاری از جمله کرومان (۱)، H4-­ کرومن (۲) و H2-­ کرومن (۳) هستند (شمای۱-۱).

H4-1- بنزوپیران­ها نسبتا ًغیرمعمول هستند و به عنوان حدواسط کلیدی سودمندی در سنتز بسیاری واکنش­گرهای دارویی می­باشند ، فقط تعداد کمی از فرآورده­های طبیعی دارای این ساختار جداسازی سوشناسایی شده است. H4-­ کرومن­ها با گروهای آمینو و سیانو واحد ساختاری بعضی از فرآورده­های طبیعی ویژه هستند. یکی از فرآورده­های طبیعی حاوی H4- ­کرومن ،۷-هیدروکسی -۶-­ متوکسی-­H4- کرومن (۴) است، که توسط دی کورت [۱] وهمکاران نیز سنتز شد [۱۹]. این فرآورده‌ی طبیعی که خواص اورگانولپتیک[۲] جالبی دارد، به همراه دیگرمشتق آن ۶،۷- دی متوکسی -­H4- کرومن (۵) ازگیاه ویستریا ساینسیس[۳] جداسازی شده است (شمای۱-۲).

در مقایسه با H4- کرومن­ها موارد بسیاری از سنتز و جداسازی فرآورده­های H2- کرومن طبیعی گزارش شده است. ترکیبهای (۷) و(۶) که هر دو از اسانس برگ گیاه کالی پترانتز­تریکونا[۱] جداسازی شده­اند، دارای اسکلت H2- کرومن می­باشند (شمای ۱-۳).

۱-۱-۲- بررسی خواص بیولوژیکی مشتقات پیران

بنزوپیران­ های چند عاملی واحد ساختاری برخی از ترکیب­های طبیعی و سنتزی را تشکیل می­دهند  وبه خاطرواکنش­پذیری ذاتی حلقه پیران، ایجاد کننده سنتون­های[۱] متنوع می‌باشند. بنزوپیران­ها به عنوان مواد آرایشی[۲]، رنگدانه[۳]  وترکیب­های شیمیایی با قابلیت تجزیه زیستی بالقوه استفاده می­شوند.

کرومن­های مزدوج دارای گستره وسیعی از فعالیت­های بیولوژیکی از قبیل ضد­میکروبی ، تب­خال[۴] ، جهش­ژنی[۵] ،ضد تکثیر­سلول[۶] ، فرمون­جنسی و ضد تومورو فعال سازسیستم مرکزی می­باشند.

۲-آمینو-H4- کرومن­ها و مشتق‌هایش ازدیربازتوجه فراوانی را از سوی پژوهش­گران به خودجلب کرده­اند. زیراخواص بیولوژیکی چون، ایجاد کننده تشنج­موضعی، ادرارآور، ضدانعقادخون، ضدسرطان، فعال ساز سیستم عصبی مرکزی را دارا می­باشند.

مشتق­های H4- کرومن دارای استخلاف، پروتئین­های Bcl-2   را به هم متصل می­کنند. Bcl-2  وپروتئین­های مربوطه مرگ سلولی را برنامه ریزی کرده و برخی از بیماری­ها از جمله سرطان را کنترل می­نمایند. ترکیب HA14-1 (8) که ازمشتق­های ۲-آمینو-H4-کرومن می­باشد ، امکان اتصال پروتئین Bcl-2   رافراهم می­کند و برسلول­های تومور غلبه می­نماید. کشف این ترکیب به توسعه داروهای ضدسرطان منجرشده است (شمای۱-۴).

به علاوه آن­ها می­توانند به عنوان ابزار شناخت بیماری­های ناشی ازجهش­های ژنی، به طورمثال بیماری­آلزایمر، بیماری‌هانتینگتون، بیماری پارکینسون، سندرم داون، اسکیزوفرنیا و تشنج ماهیچه دست وکمر به شمار روند.

برخی مشتق­های­۴-آریل­- ­H­۴- کرومن از قبیل ۲- آمینو-۳- سیانو-۷- (دی متیل آمینو)-۴-(۳- متوکسی -۴،۵- متیلن دی اکسی فنیل )-­H4- کرومن (۹) و۲-آمینو­۴-(۳-برمو-۴،۵-دی متوکسی فنیل )-۳-سیانو-۷-دی متیل آمینو­H4- کرومن (۱۰) در درمان سرطان به کار می‌روند (شمای۱-۵).

[۱] Synthons

[۲] Cosmetics

[۳]  Pigmetics

[۴] Antiviral

[۵] Multagenicity

[۶] Antiproliferative

[۱] Calyptranthes tricona

[۱] De Korte

[۲] Organolephtic

[۳] Wisteria sinesis

[۱] Cordia allidora

[۲] Flaven

[۳] Huben

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.