تحقیق راهنمایی و مشاوره و نقش آنان در مدارس

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق راهنمایی و مشاوره و نقش آنان در مدارس دارای ۳۳ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۴
۱- تعریف اجمالی راهنمایی و مشاوره    ۱۲
۲- انواع راهنمایی ها    ۱۳
۳- راهنمایی تحصیلی    ۱۴
۴- راهنمایی شغلی    ۱۴
۵- راهنمایی شخصی    ۱۵
۶- راهنمایی فردی    ۱۶
۷- راهنمایی گروهی    ۱۶
۸-  تفاوت راهنمایی و مشاوره    ۱۶
۹-  تعریف پرونده تحصیلی – تربیتی    ۱۷
۱۰- مشاور و متخصصان راهنمایی:    ۱۷
۱۱- مشاور موفق    ۱۸
۱۲- وظایف مشاور    ۱۸
۱۳- سابقه راهنمایی و مشاوره در جهان    ۱۹
۱۴- سابقه راهنمایی در ایران    ۲۲
الف: تهیه مقدمات برای اجرای برنامه راهنمایی    ۲۲
چ:برنامه راهنمایی بعد از انقلاب    ۳۰
فهرست منابع    ۳۲

منابع

۱- شفیع آبادی، عبدا.. فنون و روشهای مشاوره، انتشارات ترمه، زمستان ۱۳۷۲

۲- شفیع آبادی، عبدا…ناصری، غلامرضا، نظریه های مشاوره و روان درمانی مرکز نشر دانشگاهی۱۳۷۱

۳- بخشنامه و دستورالعملهای وزارتی نظام جدید متوسطه

۴- اردبیلی، یوسف، مشاوره چیست؟ ماهنامه آموزش و پررورش شماره ۲ آبان ۱۳۵۳

۵- اردبیلی ، یوسف، راهنمایی و مشاوره حرفه ای، موسسه نشر ویرایش بهمن ۱۳۷۴

۶- شفیع آبادی، عبدا… راهنمایی تحصیلی و شغلی از انتشارات دانشگاه پیام نور اردیبهشت ۱۳۷۱

۷- شفیع آبادی، عبدا….. فصل اول کتاب آشنایی با برنامه ریزی تحصیلی – شغلی( درس اختیاری نظام جدید متوسطه، ۱۳۷۳)

۸- مفاهیم بنیادی و مباحث تخصصی در مشاوره – دیوید گلدار ترجمه دکتر سیمین حسینیان، انتشارات نشر دیدار

مقدمه

امر راهنمایی و مشاوره درهر نظام آموزشی یک ضرورت تاریخی-  اجتماعی و آموزشی است هرجا مدرسه و آموزشگاهی هست در آن مسائل و مشکلات متعدد درسی، شخصی، خانوادگی، شغلی، مالی، سازگاری، عاطفی و روانی نیز وجود دارد. بسیاری از مسائل و معضلات برخاسته از بطن هر نظام آموزشی است از این روی پرداختن بدانها و کوشش در شناخت و حل و فصل آنها همانند هر فعالیت آموزشی دیگر بوجود فرد تحصیل کرده و آزموده نیاز دارد.

مشاور به یک معنی تجربه کهن نسل آدمب است و از سویی مبحثی نوین است. انسان در طول قرون و اعصار دریافته است به نظام داشتن مشکل و اخذ تصمیم گفتگو داشتن با یک دوست صمیمی، یا یک معلم و روحانی، همسر، کشیش، یا والدین و پزشک می تواند فکر را روشنی بخشد.

اخذ تصمیم را آسان کند و دلواپسی و اضطراب را تسکین دهد. آنچه در عصر کنونی تازگی دارد و تکوین و رشد مشاوره به صورت یک شغل تخصصی است تنها در نیم قرن اخیر است که برای فردی ارتباط کم خانواده با مدارس  میسر گردیده تا همه عمر و انرژی خود را در نوعی از قدمت مصروف دارد که یاری و کمک تخصصی به دیگران است و می تواند در سراسر زندگی نه تنها محل درآمد و اعاشه حیات او باشد بلکه شغل بس دلپذیر است که هم به رشد و تکامل دیگری می انجامد و هم به رشد و پیشرفت خود ا ومی افزاید.

اینک در جوامع صنعتی پیشرفته مشاوران درگیر مسائل و مشکلاتی اند که پزشکان و حقوقدانان نسلهای قبلی با آنها مواجه بوده اند در این جوامع استانداردهای تخصصی و برنامه های آموزشی گسترده برای پژوهش به امر مشاوره تعبیه شده و تعداد زیادی ازافراد جوان این شغل را جالب و جاذب یافته اند و بسیاری از مردان و زنان در مدارس اعم از ابتدایی- متوسطه و حتی دانشگاه و مدارس عالی  به شغل مشاوره اشتغال دارند و می کوشند آموزشهای بیشتری برای مقابله با نیازمندیها ودرخواستهای آتی فرا گیرند.[۱]

شکی نیست که به موازات گسترش ا-جتماع و پیچیدگی نهادهای آن مشکلاتی بروز می کند و چیزهایی قوی ضرورت می یابد که قبلاً نیازی بدان احساس نمی شده است مثلاً در جوامع پیچیده روابط اجتماعی سست تر می شود و افراد همبستگی عاطفی خود که درپاره ای موارد می تواند مشکل گشای ناراحتیهای روحی باشد از دست می دهند بطوریکه خانواده های زیادی بدون آنکه همدیگر را بشناسند و خود را در غم و شادی یکدیگر شریک بدانند ناآشنا و بی خبراز یکدیگر در کنار هم زندگی می کنند. در نهاد خانواده به علت افزایش سطح گرفتاریهای شغلی پدر و مادر و مسئولیت هر یک از افراد خانواده در امور مربوط به خود روابط افراد خانواده و علایق و وابستگی عاطفی آنها به یکدیگر نیز قدرت و شدت خود را از دست می دهد و والدین که فرصت می کنند به درد دل فرزندان خود گوش دهند در نتیجه انتظار والدین از مدرسه و نظام تعلیم و تربیت جامعه بالا می رود و والدین بیش از پیش می خواهند که مدرسه پاره ای از مسئولیتهای آنها را با ارائه خدمات ویژه ای بعهده بگیرد. نکته دیگری که با توجه به ضرورت اجتماعی راهنمای می توان اظهار داشت آن است که تحول یک اجتماع از حالت ساده به پیچیده شامل بافت اقتصادی آن جامعه نیز می شود و اقتصاد هر جامعه از حالت بدوی و کشاورزی به حالت صنعتی و مکانیزه  میل می کند فعالیت های شغلی ساده و اولیه به فعالیتهای پیچیده تر در داخل سازمانها و کارخانجات عظیم تبدیل می شود و تقسمی کار پیش می آید تا تخصصی از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود. کار با ماشین بسیاری از کارهای دستی و ساده اولیه را در خود حل می کند و در نتیجه بسیاری از افراد شغل خود را ازدست می دهند و مجبور می شوند به دنبال شغل جدیدتر و با تخصص بیشتری باشند. انسانها در نظام اقتصادی پیچیده به شکل پیچ و مهره های ماشین در می آیند و ابعاد انسانی اینها مورد تهدید قرار می گیرد و بجای تأکید در حرمت انسان بر تولید بیشتر و کارآیی هر چه بیشتر و بالاتر انسان تأکید می شود و خلاصه آنکه در نظامهای پیچیده اقتصادی مسئله مورد توجه به حرمت انسان و خصوصیات انسانی او تأکید می شود و خلاصه آنکه در نظامهای پیچیده اقتصای مسئله توجه به حرمت انسان و خصوصیات انسانی او به دست فراموشی سپرده می شود. و این نظامها شخصیت او را مسخ می کنند و از او یک ماشین می سازند.

۱- اربیلی، یوسف راهنمایی و مشاوره حرفه ای موسسه نشر و یرایش

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بازنشستگی و تئوری های آن، احساس تنهایی و نظریه های آن، نظریه معنی درمانی ویکتور فرانکل و روان درمانی ومشاوره گروهی
  • تحقیق مفهوم شناسی شخصیت و کاربرد نظریه های رشد شغلی برای مشاوره ی شغلی و مروری بر سابقه تاریخی رغبت سنج ها
  • برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.