تحقیق رهنمودهای مالی ارائه شده در ارتباط با ارزش گذاری گاو و شیر طبق استاندارد بین المللی شماره ۴۱ و در سراسر دنیا و ایران

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق رهنمودهای مالی ارائه شده در ارتباط با ارزش گذاری گاو و شیر طبق استاندارد بین المللی شماره ۴۱ و در سراسر دنیا و ایران دارای ۶۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۲ مقدمه    ۵
۲-۲- رهنمودهای مالی ارائه شده در ارتباط با ارزشگذاری گاو و شیر در سراسر دنیا    ۶
۱-۲-۲ ایالات متحده آمریکا    ۶
۱-۱-۲-۲ موارد عدول از GAAP    ۹
۲-۱-۲-۲ دام های مادر تولید مثلی که در خود واحد پرورش داده شده اند:    ۱۰
۳-۱-۲-۲ مالیاتهای معوق    ۱۰
۴-۱-۲-۲ حسابداری موجودی بذر و دام    ۱۰
۵-۱-۲-۲ اقلام موجودی آماده فروش مجدد:    ۱۰
۶-۱-۲-۲ نحوه برخورد با اقلام موجودی (غیر از دام تولید مثلی)    ۱۱
۷-۱-۲-۲ نحوه برخورد با دام تولید مثلی (داشتی) که در دامداری یا مزرعه پرورش داده شده باشند:    ۱۳
۸-۱-۲-۲ روش هزینه یابی جذبی کامل:    ۱۵
۹-۱-۲-۲ نحوه برخورد با موجودی دامهای تولید مثلی خریداری شده:    ۱۶
۱۰-۱-۲-۲ شناسائی درآمدـ فروش موجودی دامهای تولید مثلی:    ۱۷
۱۱-۱-۲-۲ روشهای ارزشگذاری:    ۱۷
۲-۲-۲ اروپا    ۱۸
۱-۲-۲-۲ شبکه داده پردازی حسابدری کشاورزی یا دامداریها    ۱۹
۲-۲-۲-۲  متدولوژی حسابداری FADN:    ۲۱
۳-۲-۲ کانادا    ۲۵
۴-۲-۲ انگلستان    ۲۷
۵-۲-۲ استرالیا    ۲۷
۶-۲-۲ نیوزلند    ۲۸
۷-۲-۲ هنگ کنگ    ۳۰
۸-۲-۲ آفریقای جنوبی    ۳۰
۳-۲ بخش دوم – رهنمودهای مالی ارائه شده در ارتباط با ارزشگذاری گاو وشیر طبق استاندارد بین المللی شماره ۴۱    ۳۳
۴-۲ بخش سوم – رهنمودهای مالی ارائه شده در ارتباط با ارزشگذاری گاو و شیر در ایران    ۳۶
۱-۴-۲ شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی    ۳۷
۲-۴-۲ بنیاد مستضعفان:    ۴۰
۱-۲-۴-۲ نحوه محاسبات قیمت تمام شده تولیدات دامداری:    ۴۲
۲-۲-۴-۲ بازیافت هزینه خوراک مصرفی از طریق کود تولیدی دامداری    ۴۸
۳-۴-۲  بهای تمام شده در گاوداریهای خصوصی    ۴۹
۱-۳-۴-۲ نحوه تفکیک و نگهداری دامها:    ۵۰
۲-۳-۴-۲  طبقه بندی دامها در صورتهای مالی    ۵۲
۳-۳-۴-۲ نحوه تخصیص هزینه استهلاک دامهای شیری    ۵۳
۴-۳-۴-۲ نحوه محاسبه بهای تمام شده جنین    ۵۳
۵-۳-۴-۲ نحوه برخورد با گوساله های مرده زا (پس از ۵/۶ ماهگی)    ۵۳
۶-۳-۴-۲ وجوه افتراق و اشتراک با استاندارد بین المللی شماره۴۱    ۵۶
۵-۲ سوابق تحقیق و سیستمهای پیشنهادی    ۵۹
منابع و ماخذ    ۶۳
منابع فارسی:    ۶۳
منابع لاتین:    ۶۴

منابع

شورای مدیریت واحدهای کشاورزی کانادا و انجمن حسابداران خبره کانادا، ترجمه نظام الدین ملک آرایی و علی فرزین ،۱۳۸۲، “حسابداری برای مدیریت موفق مزرعه – گاوداری شیری” ، مرکز تحقیقات تخصصی حسابداری و حسابرسی سازمان حسابرسی ، فروردین ۱۳۸۲ .

قوامی ، م.ع،۱۳۷۸، “حسابداری و حسابرسی واحدهای تولید کننده محصولات کشاورزی و تعاونی های کشاورزی ” ، نشریه شماره ۱۳۳ ، سازمان حسابرسی ، مدیریت و بررسی های فنی و حرفه ای تهران ، چاپ اول ، ۱۳۷۸ .

کشانی ، ف ،۱۳۷۴، ” سیستمهای قیمت تمام شده در واحدهای کشاورزی و دامپروری” ، حسابدار شماری ۱۱۲ ، سال دهم ، ص ۲۲-۲۷ .

هاشمی،م ،۱۳۶۹، ” فرهنگ تغذیه دام ” ، تهران، چاپ ققنوس .

صدوقیان زاده ، ب ،۱۳۷۶، “بررسی کارایی حسابداری بهای تمام شده گوساله و شیر در واحدهای دامپروری ایران” ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران، ۱۳۷۶ .

Deloitte , Touche , Tohmatsu,(2002), ”A Focus On Topical Financial Reporting And Accounting Issues”,Accounting Alert .

Dowling , Carlin and Jayne Godfrey,(2002,)”AASB 1037 Sows The Seeds Of Change , A Survey Of SGARA Measurement Methods” Australian Accounting Review ,pp.45-51. Exposure Draft No.90,Agriculture.

Grann , James ,(2002),“ using Financial Information To Improve Ranch Performance Efficiency “,pp.1-5

Slof , E . J . and Argiles , J.M,(1998),”An Analysis Of The Accounting Principles Applied By The European Farm Accounting Data Network”.

Farm Financial Standards Council ,(1997), “ Financial Guidelines For Agricultural Producers”,FFSC,Revised Edition.

 ۱-۲ مقدمه

صنعت دامداری علی رغم اهمیت نسبی آن در اقتصاد بسیاری از کشورها و رابطه روز افزون آن با سایر بخش ها، چندان مورد توجه محققین، مجریان و تدوین کنندگان اصول حسابداری قرار نگرفته است. و همواره میان اهمیتی که به عملیات حسابداریداده میشود و سهل انگاری که نسبت به اجرای اصول حسابداری در صنعت کشاورزی روا داشته شده است تناقض وجود دارد. مدیران دامداریها نیز از دیرباز بر این عقیده بوده اند که به منظور اداره موفقیت آمیز دامداری ها، لازم است که اطلاعات مناسبی در زمینه حسابداری مدیریت در اختیار آنها قرار گیرد.

از طرف دیگر، اطلاعات مالی لازم برای اهاف تصمیم گیری، برنامه ریزی و کنترل باید توسط سیستمهای حسابداری ارائه شود. اطلاعات حسابداری تاریخی بوده و اطلاعات تاریخی باید به منظور برنامه ریزی های، مناسب با سایر اطلاعات هماهنگی داشته باشند، لذا سیستم حسابداری باید مرکز سیستمهای اطلاعاتی مدیریتی تلقی شود) مک گران ، ۲۰۰۲ ، ص ۲)[۱].

به منظور ایجاد هماهنگی و یکنواختی در گزارشگری مالی توسط تولید کنندگان محصولات دامداری و پاسخگوئی به نیازهای مذکور، رهنمودهائی نیز برای این دسته از تولیدکنندگان در سراسر دنیا و بر مبنای شرایط محیطی هر کشور صادر شده است.

در این مقاله ویژگی های صنعت گاوداری و رهنمودهای مالی ارائه شده در زمینه محاسبه بهای تمام شده انواع گاو و شیر در ایران انجام شده است عنوان می گردد. به طور خلاصه، در سه بخش به شرح ذیل ارائه می شود.

بخش اول : رهنمودهای مالی ارائه شده در ارتباط با ارزشگذاری گاو و شیر در سراسر دنیا

الف) ایالات متحده آمریکا

ب) اروپا

ج) کانادا

د) انگلستان

هـ )استرالیا

و) نیوزلند

ز) هنگ کنگ

ج) آفریقای جنوبی

بخش دوم ـ رهنمودهای مالی ارائه شده در ارتباط با ارزشگذاری گاو و شیر طبق استاندارد بین المللی شماره۴۱

بخش سوم ـ رهنمودهای مالی ارائه شده در ارتباط با ارزشگذاری گاو و شیر در ایران

الف) شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی

ب) بنیاد مستضعفان

ج) بخش خصوصی

۲-۲- رهنمودهای مالی ارائه شده در ارتباط با ارزشگذاری گاو و شیر در سراسر دنیا

۱-۲-۲ ایالات متحده آمریکا

دهه بین سالهای ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۳ شامل دوره ای از تاریخچه صنعت کشاورزی در ایالات متحده است که با خوش بینی و امید رسیدن به کمال آغاز شد و با نا امیدی و سرخوردگی و افسردگی پایان یافت. تعداد و شدت وقایع و تغییراتی که در این دهه در صنعت کشاورزی آمریکا به وقوع پیوست با هیچ زمان دیگری قابل مقایسه نمی باشد.

طی سالهای ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۷ صنعت کشاورزی دچار بحرانی شد که امروزه آن را دوران ((بحران بدهی های کشاورزی)) می نامند. تجارت این سالها باعث شد روشهای تشخیصی، سنجشی و دامداری مورد توجه بیشتر واقع شده و حسابداران متوجه ناکار آمد بودن آنها شدند.

از پانزده سال گذشته تاکنون، پیچیدگی معاملات مالی و نوسانات قیمت ها در بازار باعث افزایش تمرکز برگزاری دامداری ها شده است و بیانیه های منشر شده توسط انجمن حسابداران خبره آمریکا [۲] تنها قادر بودند رهنمودهای محدودی درباره مسائل ویژه دامداری ها ارائه نمایند.

علاوه بر این بسیاری از رهنمودهای منتشر شده توسط انجمن مذکور، توضیحاتی کافی درباره نحوه ارائه صورتهای مالی نداده و بدین لحاظ دامداران چندان قادر نبودند از آنها برای مقاصد تجزیه و تحلیل های مالی استفاده کنند. به عبارت دیگر تعاریف و فرآیندهای مورد استفاده دامداران هیچ گاه به صورت قانون مند و استاندارد در نیامده بود و گرچه مزایای استاندارد نمودن این واژه ها همواره واضح بوده است اما تا کنون موفقیت چندانی در این زمینه کسب نشده بود.

استاندارد نمودن رویه های گزارشگری و تجزیه و تحلیل مالی علاوه بر ارائه روشهای موثر در انجام تحلیلهای مربوط به صنایع دامداری، منافع دیگری را نیز برای تولیدکنندگان موجود در این صنایع در بر دارد. وجود رهنمودها و دستورالعملهای ارائه گزارشات می تواند فرآیند آموزشی را برای اشخاصی که علاقمند به محصولات دامداری بوده و یا به نوعی با آنها در ارتباط هستند تسهیل نماید. علاوه بر این یکنواختی در رویه های حسابداری به اشخاص ذینفع کمک می کند تا داده های لازم برای انجام تجزیه و تحلیلهای تاریخی و مقایسه ای از عملیات مزرعه ای را نیز جمع آوری کنند.

دلایل فوق زمینه پیدایش انجمنی تحت عنوان FFSC را فراهم ساختFFSC. [3]  ابتدائاً عبارت بود از ” هیئت تدوین استاناردهای مالی مزارع و دامپروری ها“ و عده ای از افراد که توسط بخش بانکداران صنعت کشاورزی و دامداری انجمن بانکداران آمریکا به آنجا دعوت شده بودند و در آن فعالیت می کردند. برخی از این افراد متخصصین امور مالی صنعت کشاورزی و دامداری بودند و برخی دیگر اشخاص ذینفع از این صنعت- که دارای تخصصی نیز در درک و تجزیه و تحلیل عملکرد مالی محصولات دامداری و کشاورزی بودند. FFSC عبارت است از انجمنی برای شناسائی، بحث و ارائه راه حل درباره مسائل موجود در گزارشهای مالی و رویه های سنجش وضعیت و عملکرد مالی واحدهای مزرعه داری و دامداری. انجمن مذکور همواره تلاش نموده و امیدوار است در آینده نیز قادر باشد نیازهای اطلاعاتی کلیه اشخاص ذینفع را پاسخگو باشد.

FFSCهرگز یک سازمان حسابرسی نبوده و نخواهد بود بلکه تنها یکی از گروه های ذینفع در حرفه حسابداری بوده و نمایندگی نیز در هیئت مدیره این انجمن دارد.

به همین ترتیب نیز می توان گفت که FFSC جایگاهی در اصول پذیرفته شده حسابداری[۴]   نداشته و نمی تواند تغییر در آن ایجاد نماید.

مسئولیت این امر تنها بر عهده هیئت تدوین استانداردهای حسابداری مالی[۵]   و انجمن حسابداران خبره آمریکا [۶] می باشد.

FFSC تصمیم گرفت از بیانیه مفاهیم نظری حسابداری مالی که توسط هیئت تدوین استانداردهای حسابداری مالی [۷] منتشر شده است به عنوان مبنای گزارش خود جهت استاندارد نمودن رهنمودهای ارائه شده استفاده کند.

مجمع مذکور معتقد است که صورتهای مالی تهیه شده منطبق بر GAAP و اطلاعات مکملی که همراه آن ارائه شده و برای کشاورزان و تحلیل گران حائز اهمیت می باشند، بیانگر استاندارد مناسبی برای صنعت کشاورزی است. با این حال در این گزارش برخی رویه های لازم برای گزارشگری مالی پیشنهاد شده است که اگر چه با GAAP مطابقت نمی نماید اما مورد استفاده بسیاری از اشخاص ذینفع، غیر از حسابداران می باشند. در مواردی که واحدهای مزرعه داری و دامداری دارای سیستمهای حسابداری داخلی لازم برای تهیه صورتهای مالی مطابق با GAAP نبوده و از لحاظ مالی نیز توانایی خرید این سیستمها را ندارند، FFSC معتقد است که آنها می توانند از رویه های مشخص شده در این گزارش استفاده نمایند و اگر آنها را به نحوی مناسب افشا کنند، سایرین نیز قادر خواهند بود اطلاعات ارائه شده را در تجزیه و تحلیلهای خود به کار ببرند.

[۱]. Mc. Grann,2002,p2

[۲].AICPA

[۳].Farm Standards Counci

[۴].GAAP

[۵].FASB

[۶].AICPA

[۷].FASB

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.