تحقیق روش‌ ‌های استخراج نیازمندی‌ها

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق روش‌ ‌های استخراج نیازمندی‌ها دارای ۵۹ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

فصل اول: مهندسی نیازمندی‌هاو سازمان‌های بزرگ مقیاس    ۴
۱-۱ مقدمه    ۴
۱-۲ مهندسی نیازمندی‌ها    ۴
۱-۳ استخراج نیازمندی‌ها    ۶
۱-۴  سازمان‌های بزرگ مقیاس    ۷
۱-۵ ویژگی‌های سازمان‌ها و سامانههای بزرگ مقیاس    ۸
۱-۶ چالش‌های سازمان‌های بزرگ مقیاس    ۱۱
۱-۷ انگیزه    ۱۲
۱-۸ تعریف مسئله    ۱۲
فصل دوم: روش‌ها و تکنیک‌های استخراج نیازمندی‌ها    ۱۳
۲-۱ مقدمه    ۱۳
۲-۲ انگیزه‌های کاوش داده    ۱۵
۲-۲-۱ انگیزه‌های تجاری    ۱۵
۲-۲-۲ انگیزه‌های علمی    ۱۷
۲-۳ چالش‌های داده کاوی    ۱۹
۲-۳-۱ چالش‌های اولیه    ۱۹
۲-۳-۲ چالش‌های ثانویه    ۲۱
۲-۴ مروری بر کشف دانش و داده کاوی    ۲۲
۲-۵ مراحل داده کاوی    ۲۴
۲-۶ دلایل وجود و ضرورت داده کاوی    ۳۴
۲-۷ داده کاوی سازمانی    ۳۴
۲-۸ نقش داده کاوی سازمانی در معرفت سازمانی    ۳۵
۲-۹ معیارهای تعریف نیازمندی‌های سیستم    ۳۶
۲-۱۰ نتایج نیازمندی‌های نادرست    ۳۷
۲-۱۱ پیشینه تحقیق    ۳۷
۲-۱۱-۱ روش‌های سنتی    ۳۷
۲-۱۱-۱-۱ مقایسه روش‌های سنتی    ۴۱
۲-۱۱-۲ استفاده از ابزارها    ۴۲
۲-۱۱-۳ روش‌های نوین    ۴۳
۲-۱۱-۳-۱ مقایسه روش‌های نوین    ۵۱
۲-۱۲ تکنیک‌هایی در افزایش سطح بهبود رضایت ذینفعان در فاز استخراج نیازمندی‌ها    ۵۲
۲-۱۳ نتیجه گیری    ۵۴
منابع و مآخذ    ۵۸

 منابع

[۱]   ع. م. احمدوند, “استفاده از برنامه ریزی ریاضی و داده کاوی در افزایش رضایتمندی شهروندان:مورد کاوی شهرداری تهران,” presented at the دومین کنفرانس بین المللی تحقیق در عملیات ایران, بابلسر- ایران, ۱۳۸۸٫

[۲]    ف. باقرزاده, داده کاوی و کشف دانش در Microsoft SQL Server2008: اندیشه سرا, ۱۳۸۹٫

[۳]   م. ص. آباده, داده کاوی کاربردی: نیاز دانش, ۱۳۹۱٫

[۴]  م. لاریمی, “اولویت بندی نیازمندی های کیفی نرم افزار با استفاده از سیستم عصبی فازی,” دانشگاه علوم و فنون مازندران, ۱۳۹۲٫

[۵]  پ. تیموری, مهندسی نرم افزار: پوران پژوهش, ۱۳۸۹٫

[۶]    ب. مینایی, “مدلی جدید برای کشف نیازهای مشتریان بر اساس تئوری RFM و تکنیک های داده کاوی,” presented at the هفتمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع, دانشگاه صنعتی اصفهان, ۱۳۸۹٫

[۷]   ج. شهرابی, “مروری بر مفاهیم، وظایف و فرایند داده کاوی سازمانی,” presented at the اولین کنفرانس داده کاوی ایران, دانشگاه امیر کبیر, ۱۳۸۶٫

[۸]   م. غضنفری, داده کاوی و کشف دانش. تهران: دانشگاه علم و صنعت ایران, ۱۳۸۷٫

[۹]   N. Boulila, et al., “Using Storytelling to record requirements: Elements for an effective requirements elicitation approach,” in Multimedia and Enjoyable Requirements Engineering-Beyond Mere Descriptions and with More Fun and Games (MERE), 2011 Fourth International Workshop on, 2011, pp. 9-16.

[۱۰]  F. I. Nosheen Sabahat, “An iterative approach for Global Requirements Elicitation:A case study analysis,” presented at the International Conference on Electronics and Information Engineering (ICEIE2010), 2010.

[۱۱]  D. V. Bee Bee Chua, etc, “Understanding the use of elicitation approaches for effective requirements gathering,” presented at the Fifth International Conference on Software Engineering Advances (ICSEA), 2010.

فصل اول: مهندسی نیازمندی‌هاو سازمان‌های بزرگ مقیاس

۱-۱ مقدمه

مهندسی سیستم سعی می‌کند تا نیازمندی‌های سیستم را تشخیص دهد که این عمل با همکاری مشتریان، کاربران و تمامی ذینفعان انجام می‌شود [۱]. مدیریت ارتباط با شهروند یکی از مباحث اصلی در مدیریت دولتی نوین محسوب شده و از اهمیت بسیاری برخوردار است. در مدیریت ارتباط با شهروند تمرکز اصلی بر شهروند محوری است و بهبود خدمت رسانی و پاسخ گویی به شهروندان بر اساس نیازهای ایشان، هدف اصلی محسوب می‌شود. در واقع درک درست از نیازها و خواسته‌های گروه‌های مختلف شهروندان و ارائه خدمات مناسب با این نیازها، موضوعی است که باید در مدیریت ارتباط با شهروند مورد توجه قرار گیرد [۲].

۱-۲ مهندسی نیازمندی‌ها

خروجی فرایند مهندسی سیستم تعریفی از یک سیستم کامپیوتری یا محصول است. در این مرحله نیز این مشکل وجود دارد که چگونه مطمئن شویم که تعریف ارائه شده از سیستم نیازهای مشتری را برطرف می‌کند و انتظارات او را رفع می‌سازد. برای این منظور نیازمند به طی فرایند مهندسی نیازمندی‌ها هستیم. این فرایند مکانیزم‌های مناسب را فراهم می‌آورد تا تشخیص دهیم مشتری چه می‌خواهد، نیازهای تحلیل چیست، یک راه معقول کدام است و ابهامات نیازمندی در کجا هستند.

مهندسی نیازمندی‌ها دارای پنج فاز مهم زیر می‌باشد [۱]:

استخراج[۱] نیازمندی‌ها: در این فاز اهداف سیستم و یا محصول مشخص می‌گردد و نیز اینکه چه چیزی انجام می‌گیرد، سیستم و یا محصول چگونه نیازهای تجاری را رفع می‌کنند.

تحلیل[۲] نیازمندی‌ها: هنگامیکه نیازها جمع آوری شدند عمل تحلیل روی آنها انجام می‌گیرد. تحلیل، نیازمندی‌ها را در زیر دسته‌هایی خاص دسته بندی می‌کند، ارتباط هر کدام را با دیگری بررسی نموده، جامعیت و ابهامات آنها را تست و نیازمندی‌ها را بر اساس نیاز مشتری اولویت بندی می‌کند.

تعریف مشخصات[۳] نیازمندی‌ها: در این فاز بر اساس تعریف ایجاد شده از سیستم، یک مدل از آن ساخته می‌شود.

اعتبار سنجی[۴] نیازمندی‌ها: در این فاز نیازمندی‌ها برای وجود ابهامات مورد آزمایش و بررسی دقیق قرار می‌گیرند.

مدیریت[۵] نیازمندی‌ها: این فاز مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را تعریف می‌کند که باعث می‌شوند تیم پروژه بتواند تعیین، کنترل و ردگیری نیازمندی‌ها و تغییرات آنها را در هر زمان مدیریت کند.

این پنج فاز مکانیزم مناسبی جهت درک خواسته‌های ذینفعان، تحلیل نیازها، تعیین امکان پذیر بودن پروژه، مذاکره در مورد راه حل قابل قبول، تعیین راه حل به صورت شفاف، اعتبار سنجی خصوصیات و مدیریت نیازمندی‌ها در زمان اعمال آنها به سیستم عملیاتی می‌باشد.

هدف از فاز اول تعیین این موضوع است که چه مسائلی نیاز به حل شدن دارند. در فاز دوم درک ارتباط بین نیازمندی‌های گوناگون مشتری و شکل دادن به ارتباطات برای دستیابی به نتیجه موفق انجام می‌شود. در فاز سوم از روش‌هایی چون ایجاد یک مدل ملموس از سیستم می‌تواند به تعیین نیازمندی‌ها کمک کند. در فاز چهارم توسط بازبینی مدل به اعتبار و صحت سنجی نیازهای ثبت شده پرداخته و در فاز آخر به مدیریت این فرایند که شامل تعیین، کنترل و پیگیری نیازها و تغییرات آنها می‌باشند، می‌پردازیم.

۱-۳ استخراج نیازمندی‌ها

استخراج نیازمندی‌ها به عنوان اولین و مهم‌ترین فاز از پنج فاز مهندسی نیازمندی‌ها می‌باشد. هدف استخراج نیازمندی‌ها تعیین این مطلب است که چه مسائلی نیازمند حل شدن هستند. بیشتر سیستم‌هایی که در صنعت نرم افزار ساخته می‌شوند نمی‌توانند نیازهای کاربران را برآورده کنند. کیفیت نیازمندی‌ها برای موفقیت یک پروژه حیاتی است. استخراج نیازمندی‌ها فاز اول مهندسی نیازمندی‌ها است و نقش مهمی در طول چرخه‌ی عمر توسعه‌ی نرم افزار دارد. این فاز شامل مسائل اجتماعی، ارتباطی و تکنیکی و درگیر بیرون کشیدن نیازمندی‌های مشتری است و یکی از فعالیت‌های کلیدی و پیچیده محسوب می‌شود، زیرا در اکثر موارد کاربران از نیازهای خود آگاه نیستند و اختلاف در نقاط دید طرز تفکر و انتظارات بین کاربران و تحلیلگران این کار را مشکل و چالش برانگیز ساخته است. برای پشتیبانی و بهبود فرایند استخراج تکنیک‌های زیادی با نقاط ضعف و قدرت متفاوت وجود دارند اما مهندسان نیازمندی همواره برای انتخاب تکنیک مناسب از بین این تکنیک‌ها مشکلاتی دارند. مهم‌ترین دلیل آن این است که یک تکنیک برای همه‌ی موقعیت‌ها مناسب نیست و موقعیت در طول فرایند استخراج تغییر می‌کند

[۱] Elicitation

[۲] Analysis

[۳] Specification

[۴] Validation

[۵] Management

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.