تحقیق سهام جایزه و نظریات در ارتباط با سهام جایزه و بازدهی قیمت سهام بعد از انتشار سهام جایزه و نحوه تقسیم آن بین سهامداران

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق سهام جایزه و نظریات در  ارتباط با سهام جایزه و بازدهی قیمت سهام بعد از انتشار سهام جایزه و نحوه تقسیم آن بین سهامداران دارای ۲۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۲- مقدمه    ۵
۲-۲-ادبیات نظری    ۵
۱-۲-۲-عوامل تشکیل دهنده حقوق صاحبان سهام :    ۵
۲-۲-۲-انواع اندوخته‌‌ها :    ۶
۳-۲-۲-محل تامین این اندوخته‌‌ها :    ۶
۴-۲-۲-بازده سرمایه گذاری :    ۷
۵-۲-۲-عوامل موثر بر بازدهی :    ۷
۶-۲-۲-ریسک سرمایه گذاری :    ۹
۷-۲-۲-سیاست تقسیم سود    ۱۰
۸-۲-۲-تئوری پرداخت سود سهام به عنوان سود سهام باقی مانده :    ۱۱
۹-۲-۲-تئوری نامربوط بودن سود سهام مودیگلیانی ومیلیر    ۱۲
۱۰-۲-۲-ویژگی‌ها ی سیاست تقسیم سود مطلوب    ۱۳
۱۱-۲-۲-مباحث ویژه در رابطه با سهام جایزه و تجزیه سهام :    ۱۳
۱۲-۲-۲-اهداف و ماهیت سهام جایزه و تجزیه سهام :    ۱۵
۱۳-۲-۲-تاریخچه سهام جایزه :    ۱۵
۱۴-۲-۲-دلایل و انگیزه‌های انتشار سهام جایزه :    ۱۶
۱۵-۲-۲-تاثیر سهام جایزه بر شرکت توزیع کننده    ۱۷
۱۶-۲-۲-تاثیر سهام جایزه بر سهامداران    ۱۸
۱۷-۲-۲-مسائل قانونی سهام جایزه    ۱۸
۱۸-۲-۲-جنبه‌های منفی سهام جایزه    ۲۰
۱۹-۲-۲-سهام جایزه و تجزیه سهام در ارتباط با قیمت‌‌ها و بازدهی فوق العاده    ۲۰
۳-۲-پیشینه تحقیق (مروری بر مطالعات گذشته)    ۲۱
۱-۳-۲-تحقیقات خارجی:    ۲۱
۲-۳-۲-تحقیقات داخلی:    ۲۳
منابع و ماخذ:    ۲۷

منابع :

جهانخانی ،ع،۱۳۷۸، “مدیریت سرمایه گذاری و ارزیابی اوراق بهادار”، تهران، چاپ دوم.

جهانخانی،ع و ابراهیم عباسی،۱۳۷۰، “تاثیر سهام جایزه بر نرخ بازدهی سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران”، فصلنامه دانش مدیریت شماره ۱۵، دانشکده علوم ادرای و مدیریت بازرگانی.

عباسی، الف، ۱۳۷۰،” تاثیر سهام جایزه بر نرخ بازده سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران”، دانشکده مدیریت تهران به راهنمایی علی جهانخانی(پایان نامه کارشناسی ارشد).

محمدیان، م، ۱۳۸۷، “بررسی نقش سهام جایزه و تاثیر آن بر گسترش مالکیت در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران” ،به راهنمایی رضا تهرانی- پایان نامه (دکترا).

الدون اس، ه و همکاران، ترجمه دکتر علی پارسائیان ،۱۹۹۰ ، “تئوریهای حسابداری”، جلد دوم.

سینایی، ح، ۱۳۷۲، “بررسی پیرامون سهام جایزه و تجزیه سهام در بورس اوراق بهادار تهران”،به راهنمایی علی جهانخانی، پایان نامه (دکترا).

سلیمانی، ح، ۱۳۸۵، “بررسی ارتباط بین تغییرات اقلام صورت جریانات نقدی با تغییرات بازده سهام در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران”، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد به راهنمایی حسن جنانی، پایان نامه کارشناسی ارشد.

Jennifer L. Koski. University of Washington – micheal G. Foster School of Business September 6. 1995

Information content of stock Dividends in the Indian market Evidence from operating performance and long-Run stock Return jijo lukose-Narayan Roosapar- my 2004

 ۱-۲- مقدمه

یکی از مهمترین اهداف هر واحد انتفاعی سود آوری و حداکثر نمودن ثروت مالکین می‌باشد. معمولاٌ شرکت‌‌ها یا واحد‌‌های انتفاعی پس از طی فرایند کسب سود در صورتیکه همه چیز بر طبق پیش بینی‌‌ها باشد و هیچ مورد غیر مترقبه ای در طی این دوره رخ ندهد، ‌در نهایت مقداری وجه به عنوان سود پس از کسر تمام هزینه‌‌ها عاید مالکان شرکت می‌گردد. که مهمترین هدفی است که شرکت برای آن تاسیس شده است. در حالت طبیعی مالکان و سهامداران شرکت انتظار دریافت سود را به طور کامل دارند. اما با توجه به تورم در جامعه و با توجه به اینکه مدیران و سهامداران شرکت‌‌ها همواره خواهان رشد و پیشرفت می‌باشند، ‌توزیع سود سهام بین سهام داران به شکل نقدی منطقی به نظر می‌رسد و عدم توزیع سود نقدی به شکل سود سهمی‌( سهام جایزه ) یا هر اندوخته دیگر شرکت باعث افزایش قدرت نقدینگی شرکت و در ادامه، ‌انجام پروژه‌‌ها و طرح‌ها ی توسعه در جهت رشد و پیشرفت عملیات شرکت و انجام هر هزینه ای در جهت ایجاد درآمد برای شرکت می‌شود که در نهایت این کار موجب حداکثر شدن ثروت مالکان و سهامداران شرکت می‌شود.

این مقاله در ارتباط با نظریات تئوریها و سوابق مطالعات انجام شده در  ارتباط با سهام جایزه و بازدهی قیمت سهام بعد از انتشار سهام جایزه و نحوه تقسیم آن بین سهامداران بحث می‌کند.

۲-۲-ادبیات نظری

۱-۲-۲-عوامل تشکیل دهنده حقوق صاحبان سهام :

حقوق صاحبان سهام و یا ارزش ویژه شرکت برابر است با کل داراییها منهای کل بدهیهای شرکت. حقوق سهامداران نشان دهنده میزان مشارکت سهامداران در اداره شرکت می‌باشد.

حالت‌هایی که حساب سرمایه می‌تواند داشته باشد.

۱-سرمایه مجاز :

تعداد کل سهام یا حجم کل سرمایه است که مطابق با اساسنامه شرکت مجاز است تا به آن حد سهام انتشار دهد.

سهام منتشر نشده :

بخشی از سهام است که هنوز منتشر نشده است لیکن مطابق با اساسنامه شرکت مجاز به انتشار آن می‌باشد.

۳-  سهام منتشر شده :

بخشی از سهام است که شرکت بر حسب نیاز به سرمایه به سهامداران فروخته است.

۴- سهام باز خرید شده :

در بعضی از کشور‌‌ها شرکت‌‌ها می‌توانند سهام خود را بازخرید نمایند و در نتیجه تعداد سهام را کاهش دهد. در ایران شرکت‌‌ها از باز خرید سهام خود ممنوع هستند.

۵- سهام یا سرمایه موجود :

آن بخشی از سهام است که در تملک عامه مردم است(جهانخانی و عباسی، ۱۳۷۰)۱.

۲-۲-۲-انواع اندوخته‌‌ها :

منابع اندوخته‌‌ها متفاوتند. بر حسب محل تامین، ‌اندوخته‌‌ها به طبقات زیر تقسیم می‌شوند.

۱-اندوخته سود سنواتی ( سود تقسیم نشده )

این اندوخته‌‌ها ناشی از سود خالص شرکت و در اثر عملیات به وجود می‌آیند.

۲- اندوخته سرمایه ای :

این اندوخته‌‌ها ناشی از آن دسته از معاملاتی است که شرکت از مابه التفاوت بهای تمام شده آن دارایی ( فیزیکی‌یا مالی ) و قیمت فروش به دست می‌آورد (همان منبع،ص۲۵)۲.

۳-۲-۲-محل تامین این اندوخته‌‌ها :

الف ) فروش سهام با صرف سهام

هنگامی‌که سهام بیش از قیمت اسمی‌فروخته شود مازاد بر بهای اسمی‌را به صورت اندوخته صرف سهام در حقوق صاحبان سهام نمایان می‌شود.

ب) اندوخته اهدایی

معمولاً در زمان وقوع بحران مالی ممکن است سهامداران، ‌برخی از سهام خود را به شرکت هدیه دهند یا بستانکاران برخی از مطالبات خود را به شرکت ببخشند.

ج) اندوخته‌ها ی ناشی از خرید و فروش اوراق بهادار و بازخرید سهام هنگامی‌که شرکت دارای نقدینگی زیادی است می‌تواند آن را  برای خرید و فروش اوراق بهادار به کار گیرد.

ه) فروش دارایی‌ها ی سرمایه ای :

فروش دارایی‌ها ی ثابت سرمایه ای شرکت به قیمتی بیش از بهای تمام شده و یا ارزش  دفتری می‌تواند سودی را برای شرکت فراهم نماید.

اندوخته تجدید ارزیابی دارایی‌‌ها :

این اندوخته‌‌ها ناشی از به کار گیری روش‌ها ی حسابداری است.

اندوخته‌ها ی احتیاطی (ناپیوسته ) :

عاقلانه است که شرکت مطابق با اصول حسابداری مبالغی را سالانه به منظور جبران هزینه‌ها ی غیر مترقبه  و زیان‌ها ی آتی به صورت اندوخته کنار بگذارد.

اندوخته‌ها ی ناشی از ادغام و ترکیب سازمانی یا ناشی از سازماندهی مجدد

 ۴-۲-۲-بازده سرمایه گذاری :

بازده سرمایه گذاری عبارت است از نسبت کل عایدی (ضرر) حاصل از سرمایه گذاری در یک دوره معین به سرمایه ای که برای به دست آوردن این عایدی در ابتدای دوره مصرف گردیده است. بازده سهام شامل تغییر در اصل سرمایه ( تغییر قیمت سهام) و سود نقدی دریافتنی می‌باشد.

برای محاسبه نرخ بازده سهام عادی، ‌قیمت سهام عادی را در آخر سال از قیمت آن در اول دوره همان سال کسر و سپس سود سهام دریافتنی را به آن اضافه می‌کینم آن گاه حاصل جمع را بر قیمت همان سهم در اول دوره تقسیم می‌کنیم(جنانی و سلیمانی، ۱۳۸۵،ص۸۷)۱.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.