تحقیق سیستم تعمیر ونگهداری مبتنی بر شرایط و طراحی برنامه و تکنیک های نت پیش بینانه

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق سیستم تعمیر ونگهداری مبتنی بر شرایط و طراحی برنامه و تکنیک های نت پیش بینانه دارای ۷۱ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمه    ۵
۱-۲- وضعیت تعمیرات پیش گویانه در کشور    ۹
۱-۳-مفاهیم نگهداری و تعمیرات    ۱۳
فصل دوم: نگهداری وتعمیرات پیش بینانه و طراحی و تکنیک نت پیش بینانه    ۱۸
۲-۱- اثر نگهداری و تعمیرات    ۱۸
۲-۲-بهینه سازی نگهداری وتعمیرات پیش بینانه    ۲۱
۲-۳- مفاهیم اقتصادی وتوجیه هزینه ها    ۲۳
۲-۳-۱- ارزیابی نیازهای CBM    ۲۴
۲-۳-۲-توجیه هزینه    ۲۴
۲-۳-۳- هزینه استراتژی جاری تعمیراتی    ۲۵
۲-۴-    طراحی یک برنامه نت پیش بینانه    ۲۶
۲-۴-۱-امتیازات نت پیش بینانه    ۲۶
۲-۵-تکنیکهای نت پیش بینانه    ۲۸
۲-۵-۱-مانیتورینگ ارتعاش    ۲۹
۲-۵-۲-انواع سیستمهای ترموگرافی    ۲۹
۲-۵-۳-ترایبولوژی    ۳۰
۲-۵-۴-بازرسی بصری    ۳۱
۲-۵-۵-مافوق صوت    ۳۱
۲-۵-۶-تکنیکهای دیگر    ۳۱
۲-۶-ایجاد یک برنامه نت پیش بینانه    ۳۲
۲-۶-۱- اهداف، مقاصد، وامتیازات    ۳۲
۲-۶-۲-الزامات عملی    ۳۴
۲-۶-۳-انتخاب یک سیستم نت پیش بینانه    ۳۶
۲-۶-۳-۱-نیازهای پایه ای سیستم    ۳۶
۲-۷-برنامه نت پیش بینانه کل کارخانه    ۳۷
۲-۷-۱-برنامه نت پیش بینانه مطلوب    ۳۷
۲-۷-۲- سیستم نت پیش بینانه مطلوب    ۳۷
۲-۸-مبانی نظری و مفاهیم تحقیق    ۳۹
۲-۸-۱-روش تحقیق    ۳۹
۲-۸-۲-طراحی مدل پیش بینی    ۴۲
۲-۸-۳-داده کاوی    ۴۳
فصل سوم: مروری بر تحقیقات انجام شده    ۴۴
۳-۱-مقدمه    ۴۴
۳-۲- سیستم پیش بینی نگهداری با استفاده تکنیکهای داده کاوی    ۴۵
۳-۳- روشی عملی برای ترکیب داده کاوی و تشخیص خرابی    ۵۱
۳-۴- روشی هوشمند برای بهینه سازی تعمیرات پیش گویانه    ۵۷
۳-۵-برخی تکنیکهای نگهداری و تعمیرات پیش گویانه    ۶۶
۳-۶- مروری بر تعمیرات مبتنی بر شرایط و زمان در برنامه های صنعتی    ۶۹
فهرست منابع    ۷۱

 منابع

[۱]   Jiawei Han, M. K.,(2006) Data Mining:Concepts and Techniques, Second Edition ed.

[۲]   P. Bastos, I. L. a. L. P.,(July 4 -6  ۲۰۱۲) “A Maintenance Prediction System using Data Mining Techniques,” Proceedings of the World Congress on Engineering 2012  WCE, vol. 3, p. 6.

[۳]   Marc Engels, A. M., Steve Vandenplas,(July 1st 2009) “A Practical Approach to Combine Data Mining and Prognostics for Improved Predictive Maintenance,” The 15th ACM SIGKDD Conference On Knowledge Discovery and Data Mining, p. 7.

[۴]   J. Jokinen, C. P., B. Zhang, R. Camp M. Suhonen, O. Karhumäki, J. L. Martinez Lastra,(2012) “Condition monitoring for predictive maintenance in the pulp & paper industry: Two implementations,” presented at the 2012 IEEE International Conference on Systems, Man, and Cybernetics, Seoul.

[۵]   Conklin, C. S., C. ; Kurosky, J.,(2011) “Incorporating an Advanced Maintenance Strategy Improves Equipment Reliability and Reduces Cement Plant Costs,” presented at the Cement Industry Technical Conference, St. Louis, MO.

[۶]     Shiuea, Y.-R.,(2009) “Data-mining-based dynamic dispatching rule selection mechanism for shop floor control systems using a support vector machine approach,” International Journal of Production Research, vol. 47, p. 21.

[۷]   Rosmaini Ahmad, S. K.,(August 2012) “An overview of time-based and condition-based maintenance in industrial application,” Computers & Industrial Engineering, vol. 63, p. 15.

[۸]  CAKIR, G. S.,(2011) “Development of a Condition Based Maintenance Decision Model by Data Mining,” Master of Science, BSc. Mechanical Engineering-Middle East Technical University

[۹]   H. M. Hashemian, W. C. B.,(10, OCTOBER 2011) “State-of-the-Art Predictive Maintenance Techniques,” IEEE TRANSACTIONS ON INSTRUMENTATION AND MEASUREMENT, vol. 60, p. 13.

[۱۰]   CAKIR, G. S.,(2008) “Development of a Condition Based

Maintenance Decision Model by

Data Mining,” Master of Science, BSc. Mechanical Engineering-Middle East Technical University,

[۱۱]     Mark Last, A. S., Halasya Siva Subramania,(2010) “Predictive maintenance with multi-target classification models,” Intelligent information and database systems, p. 10.

فصل اول: مقدمه

در عصر حاضر و در حالی که کارخانجات صنعتی بزرگ به دنبال ایجاد تغییرات در درون خود هستند تا بتوانند در رقابت با سایر رقبای خود در تحولات جهانی شدن موفق گردند این بحث نگهداری و تعمیرات است که بطور جدی و موثر مسیر استراتژی تولید را در کارخانه های صنعتی مشخص می نماید.امروزه ،کارخانه های صنعتی به شدت درگیر مباحثی همچون کاهش هزینه ها ،توان رقابت بالا ، بهبود مستمر،بحران انرژی و افزایش کیفیت و کمیت محصولات هستند که در این راستا اندیشیدن پیرامون نگهداری و تعمیرات به عنوان یک امر استراتژیک جهت رسیدن به اهداف فوق بسیار مهم و انکارناپذیر جلوه می کند.همواره رقابت ، عامل فشار بر کارخانجات تولیدی بوده است. به منظور کنترل و مدیریت این فشار، کارخانجات تولیدی می بایست ضمن کاهش هزینه ها، کیفیت و راندمان محصولات خود را افزایش داده و انعطاف پذیر نیز باشند[۱, ۲] .با توسعه فناوری اطلاعات میزان و سرعت دسترسی به اطلاعات بطور فوق العاده ای افزایش یافته است.از طرفی پیشرفت تکنولوژی نیز منجر به افزایش دستیابی موسسات و سازمانها به منابع وسیع اطلاعاتی شده وامکان تحقیق وبررسی موضوعات مختلف را برای سازمانها فراهم نموده است[۳]. بنابراین نکته قابل توجه در سناریو جدید پیرامون مدیریت نگهداری و تعمیرات، آماده و در دسترس نگهداشتن تجهیرات در زمان نیاز است.یک کارخانه بسیار بزرگ با چندین هزار دستگاه متنوع از پیچیدگی بالایی در فعالیت نگهداری و تعمیرات(نت) برخوردار است. تصمیم گیری پیرامون استراتژی نت نیازمند دانشی است که منطبق بر واقعیت سازمان باشد.از طرف دیگر کسب دانش مفید نیازمند استفاده و تحلیل صحیح از داده ها می باشد.لذا استفاده از داده ها و اطلاعات و چگونگی کار با آنها در طول مراحل پیاده سازی استراتژی نگهداری و تعمیرات از جایگاه ویژه ای برخوردار است [۴, ۵].

آنچه در سالهای اخیر توجه مدیران صنایع مختلف را در دنیای رقابتی امروز به خود جلب کرده است ، کاهش هزینه های تولید و در نتیجه کاهش قیمت نهایی محصولات است. در این میان هزینه های تعمیراتی ، مهمترین هزینه قابل کنترل در صنایع است و طبیعی است که کاهش آن در دستور کار مدیران صنعت قرار گیرد . یکی از مهمترین ابزارهایی که برای نیل به این هدف در اختیار مسئولین قرار دارد استفاده از روشهای نوین نگهداری و تعمیرات بر اساس پایش وضعیت دستگاهها است که بخصوص در صنایع تولید مداوم ، نظیر نفت ،گاز و پتروشیمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فلسفه وجودی روشهای تعمیراتی از قبیل نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه۱ و نگهداری و تعمیرات پیشگویانه۲  ارائه راهکارهایی جهت کاهش هزینه های تعمیراتی و در نتیجه افزایش بهره وری واحد های تولیدی است[۶].

۱-۲- وضعیت تعمیرات پیش گویانه در کشور

چند سالی می شود که ابزارهای پایش وضعیت در کشور رونق خوبی پیدا کرده است و شرکتهای تخصصی نیز در این زمینه ارایه دهنده ابزار CBM و آموزشهای وابسته به آن هستند.

حال برخی بصورت تخصصی فقط یک ابزار و تخصص کشف عیوب احتمالی را پیش برده اند و برخی از شرکتها تمامی ابزارها را کار می کنند.اما در اکثر کارخانجات بزرگ و استراتژیک کشور رویکرد پیاده سازی سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات پیشگویانه و استفاده از ابزارهای پایش آن طور که باید موفقیت آمیز نبوده است و بصورت موردی آن هم بواسطه یک پروژه تحقیقاتی یا خاص کارهایی انجام شده است ولیکن در قالب یک رویکرد پایدار و برنامه ریزی شده پیش نرفته است.با توجه به موارد ذکر شده می توان به برخی علتهای ناکافی بودن و چالشهای صنعتمان در پیاده سازی نت پیشگویانه اشاره نمود.عدم توانایی در محاسبه هزینه نگهداری و تعمیرات ، نبود چشم انداز هزینه ای در پیاده سازی نت پیشگویانه ، دانش کم نسبت به ابزارهای CBM  و نداشتن استراتژی و رویکرد در پیاده سازی PDM و استفاده از ابزارهای CBM  اشاره نمود.همه موارد ذکر شده به همراه نبود یک سیاست مشخص و از قبل تعیین شده در کارخانه ها و موسسات برای نگهداری و تعمیرات باعث شده است که حتی پژوهش و تحقیقات کافی و مناسبی در صنعت کشورمان پیرامون نگهداری و تعمیرات پیشگویانه انجام نشود و کمبود پیشرفت و حرکت در این زمینه به شدت احساس شود.

گرچه در سالهای اخیر در برخی سازمانها و شرکتهای نفتی برنامه ریزی و نگرشهایی برای نگهداری و تعمیرات پیشگویانه مد نظر قرار گرفته اما در بیشتر مواقع بصورت مقطعی و گسسته بوده و هیچ یک از این تفکرات باعث ایجاد برنامه مدون ، مشخص و از قبل تعیین شده ای برای نگهداری و تعمیرات پیشگویانه در صنایع مختلف کشورمان نشده است.البته مواردی مانند شرایط کنونی صنعت و کاهش بودجه و مشکلات مالی سازمانها به همراه کمبود نیروی انسانی متخصص در این زمینه و آموزش آنها از جمله موارد مهمی است که مانع اجرا و پیاده سازی نگهداری و تعمیرات پیشگویانه می گردد.

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.