تحقیق سیستم دور کاری و مزایا و موانع ان و تجزیه و تحلیل عوامل حیاتی موفقیت سازمان در سیستم دور کاری و بررسی مدل های اثر بخشی سازمانی

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق سیستم دور کاری و مزایا و موانع ان و تجزیه و تحلیل عوامل حیاتی موفقیت سازمان در سیستم دور کاری و بررسی مدل های اثر بخشی سازمانی دارای ۶۱ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۵
۲-۲-۱-فلسفه دور کاری این است    ۶
۲-۲-۲- واژه دورکاری    ۶
۲-۲-۳-تعریف دورکاری    ۸
۲-۲-۴-:اهمیت آموزش در توسعه دورکاری    ۹
۲-۲-۵- شیوه های دورکاری    ۱۰
۲-۲-۶- مزایای دورکاری    ۱۵
۲-۲-۷- موانع دورکاری    ۲۶
۲-۲-۸- عوامل تاثیرگذار در توسعه روش کار از راه دور    ۲۸
۲-۲-۹- روش عوامل حیاتی موفقیت در سیستم دور کاری    ۳۱
۲-۲-۱۰- تجزیه و تحلیل عوامل حیاتی موفقیت سازمان    ۳۲
۲-۲-۱۱- عملکرد سازمانی Performance    Organization    ۳۸
۲-۲-۱۱-۱- تعریف هدف سازمانی    ۳۸
۲-۲-۱۱-۲- کارایی و اثر بخشی    ۳۸
۲-۲-۱۲- معیارها و مقیاس‌های اثربخشی سازمانی    ۴۱
۲-۳-مدل ها    ۴۶
۲-۳-۱- بررسی مدل‌های اثربخشی سازمانی    ۴۹
۲-۳-۱-۱-   مدل هدف (Goal Model)    ۴۹
۲-۳-۱-۲-   مدل سیستمی (System Model)    ۵۰
۲-۳-۱-۳-  مدل ذی‌نفعان استراتژیک (Strategic-Constituencies Model)    ۵۱
۲-۳-۱-۴-   مدل ارزش‌های رقابتی (Competing-Values Model)    ۵۲
۲-۳-۱-۵-   مدل عدم اثربخشی (Ineffectiveness Model)    ۵۳
۲-۳-۱-۶- مدل اثربخشی سازمانی استیرز( Steers )    ۵۵
۲-۳-۱-۷-  مدل گراهام برون (  Mark gram brown)    ۵۶
۲-۳-۲- ادغام معیارهای اثربخشی    ۵۷
۲-۴-پیشینه    ۵۸
منابع    ۵۹

منابع

رضائیان، علی؛ مبانی سازمانو مدیریت، تهران، سمت، ۱۳۸۲، چاپ پنجم.

کریتنر، رابرت و کینیکی، آنجلو؛ مدیریت رفتار سازمانی، علی‌اکبر فرهنگی و حسین صفرزاده، تهران، پیام پویا، ۱۳۸۶، چاپ دوم، ص۵۴۶٫

افشین نیا، منوچهر،(۱۳۷۲) روشهای آمار و کاربرد ان در علوم پایه، چاب اول ، تهران، انتشارات اتا، پاییز

نوفرستی،محمد،( ۱۳۷۴)،آمار و کاربرد آن در اقتصاد و بازرگانی،چاب دوم، تهران، انتشارات موسسه خدمات فرهنگی رسا،جلد دوم.

سلطا ، علی اله، ( ۱۳۹۰)دور کاری، انتشارات فرآزما پردازش، چاپ اول

اصفهانی، میر مهدی و سید عباس کاظمی ، طراحی الگوی اثر بخشی سازمان با تاکید بر معیارهای فرهنگ سازمانی، دانش مدیریت، شماره ۳۵و ۳۶، زمستان ۱۳۷۵و بهار ۱۳۷۶، ص۶۴٫

میرسپاسی، ناصر؛ مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار، تهران، میر، ۱۳۸۱، چاپ بیست و یکم.

Henri, J.F; Performance Measurement and Organizational Effectiveness: Bridging the Gap. Managerial Finance Journal, 2004, Vol30, p98

Martz, W.A; Evaluating organizational effectiveness. Dissertation for the Degree of Doctor of Philosophy,  Western Michigan University, 2008

ROBBINS,STEPHEN,organization theory:structure,design,and applications.USA,1983:

  مقدمه

توسعه و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات اعم از رایانه، شبکه های ارتباطی، نرم افزارها و سخت افزارهای ارتباطی و اداری و تخصصی و…  موجب تحولات عظیمی در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی شده است. حال که فناوری اطلاعات و سرعت تغییرات آهنگ شتابانی دارد؛ پس باید برای همگام شدن با شتاب و تغییر، برنامه ریزی کرد. به علت هم گرایی پردازش اطلاعات، ارتباطات راه دور و رسانه های جدید؛  فناوری و برنامه های کاربردی آن، اینک جامعه اطلاعاتی درحال ظهور است.

تحولاتی که فناوری اطلاعات و ارتباطات، درنهادها، سازمان ها و موسسات مختلف ایجاد کرده است، مستقیما بر کار و زندگی شخصی و اجتماعی کارکنان و مردم(جامعه) تاثیر گذاشته است. یکی از این تاثیرات، پیدایش یک الگوهای روش انجام کار مبتنی بر رایانه، به نام دورکاری است. دورکاری ازجمله پیامدهای تحولات وتغییرات عصر اطلاعات بر سازمان ها است. این مهم است که زمان آن فرارسیده است تا همه خود را آماده برای سازگاری با تغییر و تحولات عصر اطلاعات و از جمله دورکاری که از الگوهای جدید و قابل قبول انجام کار است، نماییم.

 ۲-۲-۱-فلسفه دور کاری این است

« به جای آوردن کارکنان به محل کار؛ محل کار را  نزد کارکنان ببرید . »

الگوهای سنتی روش کار، محل کار، زمان کار  و سازمان ها درحال گسست و پوست اندازی است. دریکی دو سال اخیر در سراسر جهان کاربران اینترنت افزایش خیره کننده ای داشته است. در اواسط دهه آینده به احتمال زیاد این کاربران رشد میلیاردی خواهند نمود.

دورکاری یکی از شیوه های انجام کار است که محصول آهنگ شتابان گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات  است. دورکاری روش  انجام کار درخارج از محل سازمان، اداره و یا شرکت در هرزمان و درهر مکان با استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات است. هم اکنون بسیاری از شرکت‌ها و سازمان های بزرگ دنیا از این رویکرد بهره می‌گیرند و یافته‌ها نشان می دهد که چه برای حال حاضر و چه برای آینده، موردتوجه جدی سازمان ها قرار گرفته است.

۲-۲-۲- واژه دورکاری

“دورکاری” «   Teleworking»  نوعی شیوه کار است که به شاغل اجازه می دهد بدون نیاز به حضور در اداره تکالیف و وظایف حرفه ای خود را به دور از بروکراسیهای سنتی با انعطاف پذیری بیشتری انجام دهد که یکی از اصول توسعه آن فناوری اطلاعات است.

“دورکاری” که در انگلیس با اصطلاح Telework و در آمریکا با اصطلاح Telecommute شناخته می شود روشی برای کار کردن به روشی مستقل از محیط جغرافیایی اداره یا شرکت است. با استفاده از ابزارها و تجهیزات انفورماتیکی، مخابراتی و متدهای انعطاف پذیرسازی که از سوی سازمان مربوطه ارائه می شود می توان در این شیوه کار کردن تسهیل ایجاد کرد.

”  دورکاری  “، مفهومی است که به شدت با تکامل فناوریهای انفورماتیکی و توسعه شبکه های اینترنت و اینترانت گره خورده است.

هرچند ممکن است که کار کردن به روش “دورکاری” بدون بکارگیری از فناوریهای پیشرفته و تنها با استفاده از یک تلفن و یا فاکس ساده امکانپذیر باشد اما این احتمال تنها منوط به محیط سازمانی است که شاغل تحت نظارت آن دورکاری خود را انجام می دهد. به طوریکه ممکن است اداراتی وجود داشته باشند که استفاده از فناوریهای پیشرفته تر را به عنوان یک گزینه اختیاری در نظر بگیرند.

دورکاری، تکنیکی برای کارکردن در محیطی خارج از اداره است. این شیوه به شاغل اجازه می دهد که کار را در محیطهای مختلف در حرکت و یا در خانه به صورت آزادانه انجام دهد و در نتیجه به افراد اجازه می دهد که در کجا و چگونه کار کنند

” دورکاری” یعنی: ” کار در مکان‌هایی غیر از مکان‌های کاری متعارف ، مثل : خانه ، در سفر ، یا در مسیر راه ، با استفاده از فناوری  اطلاعات (IT)  ، فناوری مخابرات (تلفن ثابت ، همراه و فکس ) ویا ارتباط ( اینترنتی، ایمیل و کامنت ) ، بدون نیاز به حضور فیزیکی   بنابراین “دورکاری” یک حرفه و شغل نیست بلکه یک شیوه کار کردن است به طوریکه کسی که دورکاری می کند به هر حال می تواند یک مترجم، خبرنگار، برنامه نویس و … باقی بماند و تنها به جای حضور در اداره کارهای خود را از راه دور انجام دهد.

در حقیقت کسی که از مزایای دورکاری بهره می برد نباید به دلیل دور ماندن از نظارت مدیر در انجام تکالیف و وظایف خود کوتاهی کند.

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.