تحقیق شبکه های اجتماعی و طراحی آن و نحوه تعامل کاربر با آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق شبکه های اجتماعی و طراحی آن و نحوه تعامل کاربر با آن دارای ۲۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

فصل ۱- مقدمه    ۵
۱-۱- شبکه‌های اجتماعی:    ۵
۱-۱-۱- چرا کاربران عضو شبکه‌های اجتماعی می‌شوند؟    ۷
۱-۱-۲- انواع شبکه‌های اجتماعی:    ۸
۱-۲- تاریخچه تعامل انسان با کامپیوتر:    ۱۰
۱-۳- تعاریف تجربه کاربری و اهمیت پرداختن به آن:    ۱۲
۱-۳-۱- تعریف تجربه کاربری:    ۱۲
۱-۳-۲- اهمیت تجربه کاربری:    ۱۲
۱-۴- ارزیابی مکاشفه ای :    ۱۳
فصل ۲- طراحی شبکه های اجتماعی    ۱۴
۲-۱- سادگی طراحی واسط کاربری:    ۱۴
۲-۲- جستجوی برجسته و تابعی :    ۱۵
۲-۳- طراحی دکمه‌های برجسته :    ۱۶
۲-۴- جدایی عناصر :    ۱۶
۲-۵- فرم‌های ساده و قابل استفاده :    ۱۷
۲-۶- به روز رسانی به موقع :    ۱۷
۲-۷- کاربرمحور بودن واسط کاربری :    ۱۷
فصل ۳- تحقیقات انجام شده    ۱۹
۳-۱- دیده شدن وضعیت سیستم :    ۲۲
۳-۲- ایجاد ارتباط یک به یک بین سیستم و دنیای واقعی:    ۲۲
۳-۳- کنترل کاربر و آزادی :    ۲۳
۳-۴- رعایت استاندارد و سازگاری :    ۲۳
۳-۵- جلوگیری از خطا :    ۲۳
۳-۶- شناخت به جای دوباره فراخوانی :    ۲۴
۳-۷- انعطاف‌پذیری و کارایی :    ۲۴
۳-۸- طراحی زیبا و حداقلی :    ۲۴
۳-۹- کمک به کاربران برای تشخیص و رفع خطا و بازگشت به حالت قبل از خطا:    ۲۵
۳-۱۰- راهنما و مستندات سیستم:    ۲۵
منابع و مآخذ    ۲۶

منابع

[۱] Holzinger, A. “Usability Engineering Methods for Software Developers,” ۲۰۰۵٫

[۲] MacDorman, K. F., Whalen, T. J., Ho, C.- C. & Patel, H. “An Improved UsabilityMeasure Based on Novice and Expert Performance,” International Journal of Human Computer Interaction, 27, 2011. Pages 280-302.

[۳] Nikookar.A, Jahanshah,sh., Tavakkol,S., “Heuristic Evaluation Method: A Proposed Workflow” , International Journal of Innovation, Management and Technology, Vol. 4, No. 1, February 2013.

[۴] Vermeeren, A. P. O. S., van Kesteren, I. E. H.& Bekker, M. M. (2003). “Managing the Evaluator Effect in User Testing,” In Proceedings of the IFIP 9th International Conference on Human Computer Interaction-Interact, volume 3, Pages 647-654.

[۵] Nielsen, J. (2003). Jakob Nielsens Alertbox, August 25, (2003). “Usability 101:Introduction to Usability,” Useit.com.

[۶] Chen, S. Y. & Macredie, R. D. (2005). “The Assessment of Usability of Electronic Shopping: A Heuristic Evaluation,” International Journal of Information Management, 25(6), 2005. Pages 516-532.

 [۷] Nielsen, J. “Usability Inspection Methods,” In Conference Companion on Human Factors in Computing Systems,1994.  Pages 413-414. ACM.

[۸] Vermeeren, A. P. O. S., van Kesteren, I. E. H.& Bekker, M. M. (2003). “Managing the Evaluator Effect in User Testing,” In Proceedings of the IFIP 9th International Conference on Human Computer Interaction-Interact, volume 3, pages 647-654.Communications of the ACM, 48(1), 2003. Pages71-74.

[۹] Wasserman, S.,” Social Network Analysis: Methods and applications”, ۱۹۹۴, Cambridge University Press

[۱۰] Ivory, M., “An Empirical Foundation for Automated Web Interface Evaluation”, Thesis dissertation, UC Berkeley computer Science Division, 2001. Chapter 2

فصل ۱- مقدمه

۱-۱- شبکه‌های اجتماعی:

شبکه‌های اجتماعی متشکل از  گروهی از افراد یا سازمان‌های دارای سلیقه یا منافع مشترک هستند که برای دستیابی به اهداف خاص گرد هم می آیند. پیشینه اولین ارتباطات و شبکه‌های مجازی به کاربران ایمیل می رسد. اولین شبکه‌های اجتماعی در غالب گروه‌های Usenet برای افراد با علایق یکسان شکل گرفت که افراد عضو گروه  که در آن زمان استفاده کنندگان از اینترنت غالباً برنامه نویسان و همگی دغدغه‌های یکسانی در مورد بکارگیری تکنولوژی داشتند. از امکانات منحصر به فرد این شبکه‌های اجتماعی امکان برقراری ارتباط بین افراد از طریق چت روم‌ها بود. از آنجایی که اولین شبکه‌های اجتماعی کاربران مختص خود را داشتند، در بین مردم عادی و کاربران کامپیوتر شناخته شده نبودند.[۱]

اولین شبکه اجتماعی که به کاربران امکان نمایش دادن و ایجاد لیست دوستان[۱] را داد Live Journal  بود که علاوه بر امکانات مذکور امکان ایجاد بلاگ توسط کاربران و مشاهده آن توسط سایر کاربران را داشت.  برخی از این سایت‌ها همچنان هم فعالیت می کنند. از سال ۲۰۰۳ تعداد و انواع شبکه‌های اجتماعی مجازی افزایش یافتند و میلیون‌ها نفر برای استفادها از شبکه‌هایی چون  Friendster, LinkedIn وMyspace ثبت نام کردند. در سال ۲۰۰۳ هنگامی که Friendster  از کاربران حق عضویت[۲] دریافت کرد، کاربران به فکر استفاده از سایت‌های مشابه با خدمات رایگان افتادند. تمایل کاربران به استفاده از شبکه‌های اجتماعی رایگان با امکانات مورد نظر، باعث ایجاد رقابت شدیدی در شبکه‌های اجتماعی به هدف جلب رضایتمندی کاربران شد.[۲]

با توجه به مدت زمانی که کاربران برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی صرف می کنند، رضایت کاربران از سرویسی که از شبکه اجتماعی مورد نظرشان اهمیت ویژه ای دارد.

 ۱-۱-۱- چرا کاربران عضو شبکه‌های اجتماعی می‌شوند؟

دلیل اصلی عضویت افرد در شبکه‌ها احتماعی، ارتباط برقرار کردن با سایر افرادی است که کاربران به نحوی آنها را می‌شناسند: همانند دوستان، اقوام، همکاران و دیگر آشنایان. همچنین کاربران برای دنیال کردن اخبار خاص و اتفاقات مورد علاقه شان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. افراد بسیار زیادی برای در داشتن تعامل با سایرین وارد شبکه‌های مجازی می‌شوند، و معمولاً در هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی، به چک کردن نوشته‌های سایرین، دیدن عکس‌ها و یا ارسال پیغام برای دوستانشان می‌پردازند. گاهی اوقات دلیل استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ترجیح افراد به داشتن رابطه مجازی به حای صحبت یا ملاقات حضوری با دوستان است.

اغلب، راه ارتباطی افرادی که در خارج مرزها زندگی می‌کنند با دوستان، آشنایان و نیز افراد فامیل، شبکه‌های اجتماعی است. همچنان بسیاری از کاربران برای اعلام اتفاقاتی که در زندگی آنها در جریان است، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند همانند شروع کار جدید و … .

برخی از کاربران برای دنبال کردن هنرپیشه‌ها و یا خواننده‌های مورد علاقه شان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. تعداد اندکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی برای مقاصد شغلی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. افرادی که از شبکه‌های احتماعی برای مقاصد شغلی استفاده می‌کنند عمدتاً دو دسته‌اند: دسته اول افرادی که جویای کار بوده و صفحات مرتبط با شرکت‌ها را برای دست یافتن به موقعیت شغلی جدید دنیال می‌کنند. دسته دوم افرادی هستند که خود صاحب کسب و کار بوده و برای ارائه خدمات و یا بازاریابی محصولات از بستر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

معمولا کسانی به عنوان اعضای ثابت شبکه‌های احتماعی شناخته می‌شوند که هر روز و یا هفتگی وارد حساب کاربری خود شده و بر اساس علاقه و نیاز به دنبال کردن افراد یا مطالب بپردازند.

[۱] Friend List

[۲] Registration Fee

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق تشکل ها در شبکه های اجتماعی و الگوریتم های شناسایی تشکل
  • تحقیق نظریه های جامعه شبکه ای، استفاده ورضامندی و ساخت بندی گیدنز
  • تحقیق شکل گیری و تحول شبکه های اجتماعی در جهان و ایران و شبکه اجتماعی فیس بوک و اثرات فضای مجازی بر دین و نظریات در مورد شبکه های اجتماعی
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.