تحقیق شیمی هتروسیکل و پیرازولین و کاربرد واهمیت و ترکیب و روش های سنتز۲- پیرازولین ها

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق شیمی هتروسیکل و پیرازولین و کاربرد واهمیت و ترکیب و روش های سنتز۲- پیرازولین ها دارای ۴۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱- شیمی هتروسیکل    ۵
۱-۲- نامگذاری هتروسیکل ها    ۶
۱-۳- اهمیت ترکیبات هتروسیکل    ۷
۱-۴-سنتز مشتقات جدید هتروسیکل ها    ۸
۱-۵- آیزاتین (H1-ایندول – ۲و۳- دی اون)    ۹
۱-۶-پیرازول    ۱۴
۱-۷- پیرازولین    ۱۶
۱-۷-۱-کاربرد واهمیت۲- پیرازولین ها    ۱۷
۱-۷-۲- روش های سنتز ۲- پیرازولین ها    ۱۸
۱-۷-۲-۱- واکنش هیدرازین ها با آلدئیدها، کتون ها و استرهای غیر اشباع  α  و β    ۱۸
۱-۷-۲-۲- واکنش افزایشی ۱ و۳- دو قطبی دی آزو آلکان ها با ترکیبات حاوی پیوند دو گانه ی C=C    ۱۹
۱-۷-۲-۳- روش کاهش کاتالیزی پیرازول ها    ۲۰
۱-۷-۲-۴- واکنش نیتریل ایمین ها با αوβ– انون ها    ۲۰
۱-۷-۲-۵- واکنش  دیگر    ۲۱
۱-۸-سنتز چالکون    ۲۱
۱-۹- مکانیسم واکنش هیدرازین ها با چالکون    ۲۵
۱-۱۰- ترکیبات اسپایرو    ۲۷
مروری بر تحقیقات گذشته    ۲۷
۲-۱-ترکیب آیزاتین    ۲۷
۲-۲- ترکیب ۲- پیرازولین    ۳۱
۲-۲-۱- واکنش ترکیبات غیر اشباع α,β با هیدرازین ها    ۳۱
۲-۲-۲- واکنش دی آزو آلکان ها با β , α– انون ها    ۳۵
۲-۲-۳- واکنش حلقه زایی نیتریل ایمین ها با β,α– انون ها    ۳۸
۲-۲-۴- واکنش کرومانون و کرومون با هیدرازین ها    ۴۰
۲-۲-۵- خواص بیولوژیکی مشتقات ۲- پیرازولین    ۴۱
منابع و مآخذ    ۴۵

منابع

۱-Pechmann H. v. (1894), Ber. Dtsch. Chem. Ges., 27, 1890.

۲-Pinto D. C. G. A., Silva A. M. S., Cavaleiro J. A. S. (2000), J. Heterocyclic Chem., 37, 1629.

۳-Raiford L.C., Entrikin J. B. (1933), J. Am. Chem. Soc., 55, 1125.

۴-Rajopadhye, M.; Popp, F.D. J. Med. Chem. 1988, 31, 1001.

۵-Ramin Ghahremanzadeh; Novel One-Pot, Three-Component; J. Comb. Chem. 2009, 11, 393–۳۹۶٫

۶-Remi. C, Dang.T. T. Canac .Y. (2011), J of  Chempubsoc  Europe., 1491-1495.

۷-Roelfvan S. G., Arnold C., Wellinga K. (1979), J. Agric. Food  Chem., 84,406.

۸-Rutledge, T.F. US 4,100,205 11 Jul (1978) (CA 90:103608s)   ۷۸, ۱۶ pp.

۹-S. Dadiboyena a, Edward J. Valente ; Tetrahedron Letters ; 50 (2009) 291–۲۹۴٫

۱۰-S. Rollas ; Synthesis, ; Farmaco  (۲۰۰۲) ۵۸۳–۵۸۷٫

۱۱-Sachchar S. P., Singh A. K. (1985), J. Indian Chem. Soc. , 62 , 142.

۱۲-Sammour A. E. (1964), Tetrahedron, 20, 1067.

۱۳-Shimizu T., Hayashi Y., Nakano M., Teramura K. (1984), Bull. Chem. Soc. Jpn., 57, 134.

۱۴-S.Liang Cui, J.ang ;  Facile Access to Pyrazolines; Organic  letters .(2008) ,Vol. 10, No. 1 ; 13-16

۱۵-Smitt G., Laude B. (1978), Tetrahedron Lett., 3727.

۱-۱- شیمی هتروسیکل

ترکیبات آلی شناخته شده ساختمان گوناگونی دارند و  اگر سیستم متشکل از اتم های کربن و حداقل یک عنصر دیگر باشد این ترکیب به عنوان هتروسیکل طبقه بندی می گردد . عناصری که معمولاً به همراه کربن در سیستم حلقوی وجود دارند نیتروژن و اکیسژن و گوگرد می باشند.هتروسیکلها ترکیبات حلقوی میباشند  که درآن یک یا چند کربن با اتم غیرکربن مانند نیتروژن، اکسیژن ،گوگرد یا اتم های فلزی و …جایگزین میشود.ترکیبات هتروسیکل محدوده استفاده وسیعی دارند درمیان انواع ترکیبات دارویی، دامپزشکی وشیمی گیاهی سهم دارند وبه عنوان عامل شفاف کننده نوری، ضد اکسایش، ضدخوردگی وافزودنی ها به کار میروند.

بسیاری از ترکیبات هتروسیکل دارای اکسیژن یا نیتروژن یا هر دوی آنها در ترکیب یک حلقه میباشند. به دلیل تنوع پیوندهایی که اتم ها می توانند با هم ایجاد کنند هتروسیکل هایی که می توانند سنتز شوند بسیار نامحدود ومتنوع میباشند. هتروسیکل ها تقریباُنیمی از ترکیباتی را که تاکنون در چکیده نامه های شیمی ثبت شده اند را در برمی گیرند.حدود نیمی از ترکیبات آلی شناخه شده دارای حداقل یک جزء هتروسیکلی میباشند. بیشتر ترکیبات هتروسیکل را می توان دریک گروه ساختمانی دسته بندی کردکه دارای شباهتهایی میباشند اما اختلاف های عمده ای درون هر مولکول وجود دارد که این اختلافات شامل خاصیت اسیدی و بازی ، اختلاف در قابلیت حمله توسط الکترون دوست ها یا هسته دوست ها و اختلاف قطبیت می باشد.ترکیبات هتروسیکل به عنوان حد واسطه های سنتزهای آلی نیز استفاده بسیار زیادی یافته اند. در بسیاری موارد این مسئله به دلیل اینست که سیستم حلقوی مناسب می تواند در چندین مرحله سنتزی وارد شده و سپس درمرحله دلخواه برای آزاد کردن سایر گروههای فعال به کار رود. بسیاری از آنها دارای اهمیت اساسی در سیستم زنده می باشند . هر روزه یکی از ترکیبات هتروسیکل به عنوان یک جزء کلیدی در فرایندهای زیستی شناخته می شودبسیاری از داروها و عمده ترکیبات هتروسیکل دیگر که کاربردی علمی دارند از منابع طبیعی استخراج نشده بلکه ساخته می شوند .می توان گفت که اساسی شیمی آلی به واقع در مطالعه محصولات طبیعی نهفته است چرا که این ترکیبات پایه گذار طراحی بسیاری از ترکیبات مفید هستند [۶۶].

۱-۲- نامگذاری هتروسیکل ها

بسیاری از ترکیبات هتروسیکل اسامی متداول درشیمی دارند. اما در نامگذاری آیوپاک با استفاده از پیشوندهای اکسا برای O، و آزا برای N،تایا برای  Sحضور هترواتم را مشخص و محل استخلاف ها هم با شماره گذاری مشخص می شوند. به عنوان مثال حلقه های سه عضوی اکسیران(۱)، تایران (۲)، آزیریدین (۳) و حلقه های چهار عضوی اکستان (۴)، تایتان (۵)، آزتیدین (۶) و حلقه های پنج عضوی اکسولان (۷)، تایولان (۸)، پیرولیدین (۹) همگی جزو هتروسیکل های اشباع شده می باشند که مشتقاتی از سیکلوآلکان هاهستند نامگذاری  میشوند[۳].

۱-۳- اهمیت ترکیبات هتروسیکل

بسیاری از ترکیبات هتروسیکل که در طبیعت یافت می شوند.عنوان جزءاصلی در پروسه های زیستی از جمله اسیدهای نوکلئیک نقش اساسی را ایفا می کنند. به عنوان مثال پیریمیدین(۱۰) وپیورین(۱۱)که پایه واساس DNA را تشکیل می دهند.در ویتامین ها مانند تیامین ۱B (12) و تیامین پیروفسفات (۱۳)، دراسیدهای آمینه مثل سروتونین (۱۴) و تریپتوفان (۱۵) همگی جزو ترکیبات هتروسیکلی میباشند[۴۹].

تعداد بیشماری از هتروسیکل ها خاصیت دارویی از خود نشان میدهند و بسیاری از آن ها در طبیعت پیدا می شوند که از این جمله می توان کدئین (۱۶)، تریپتامین (۱۷) و کوکائین (۱۸) را ذکر کرد.

 ۱-۴-سنتز مشتقات جدید هتروسیکل ها

ارائه روشهای نوین در سنتز سیستمهای هتروسیکل، در شیمی آلی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد .روش های مختلفی برای سنتز هتروسیکل ها وجود دارد[۸۶] که بسیاری از روش ها کلاسیک هستند و مثال های زیاد و جدیدی وجود دارد که این ترکیبات از نظر فعالیت های بیولوژیکی و خواص دارویی از اهمیت ویژه ای بر خوردار هستند.

این هتروسیکل‌ها دارای سه بخش آیزاتینی، ۲-پیرازولینی و قسمت هتروسیکلی جدا گانه دیگری هستند که با توجه به اثرات بیولوژیکی هر سه بخش ممکن است خواص بیولوژیکی موثری ایجاد نماید. قبل از اینکه به بحث روش سنتز این ترکیبات پرداخته شود لازم است در ابتدای این پایان نامه مطالبی درباره اهمیت ترکیبات ۲-پیرازولینی و نیز ترکیب آیزاتین ذکرمی شود.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

 

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.