تحقیق صندوق های سرمایه گذاری مشترک و ویژگی ها و ارزیابی عملکرد آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق صندوق های سرمایه گذاری مشترک و ویژگی ها و ارزیابی عملکرد آن دارای ۲۹ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۲ ) مقدمه    ۶
۲-۲ ) سرمایه گذاری    ۷
۱-۲-۲ ) روش های سرمایه گذاری در بورس    ۷
۱-۱-۲-۲ )روش مستقیم    ۷
۲-۱-۲-۲ )روش غیرمستقیم    ۸
۲-۲-۲ ) مشکلات سرمایه گذاری در بورس    ۸
۳-۲ ) تعریف صندوقهای سرمایه گذاری مشترک    ۹
۱-۳-۲ ) تاریخچه تشکیل صندوق های سرمایه گذاری    ۹
۱-۱-۳-۲ ) تاریخچه تشکیل صندوق سرمایه گذاری در جهان    ۱۰
۲-۱-۳-۲ ) تاریخچه تشکیل صندوق در ایران    ۱۰
۲-۳-۲ ) ویژگی های صندوق های سرمایه گذاری    ۱۱
ویژگی های صندوق های سرمایه گذاری مشترک به قرار زیر می باشند:    ۱۱
۳-۳-۲ ) مزایای صندوق های سرمایه گذاری    ۱۲
۱-۳-۳-۲ ) مدیریت حرفه ای    ۱۲
۲-۳-۳-۲ ) تنوع بخشی و کاهش ریسک    ۱۲
۳-۳-۳-۲ ) نقد شوندگی    ۱۲
۴-۳-۳-۲ ) صرفه جویی در مقیاس    ۱۳
۵-۳-۳-۲ ) سهولت و آسانی    ۱۳
۴-۳-۲ ) معایب صندوق های سرمایه گذاری    ۱۳
۱-۴-۳-۲ ) رقیق شدن سرمایه    ۱۳
۲-۴-۳-۲ ) هزینه های مختلف    ۱۳
۳-۴-۳-۲ ) مدیریت حرفه ای    ۱۴
۴-۴-۳-۲ ) عدم امکان بازخرید واحدها سرمایه گذاری در ساعات اداری    ۱۴
۵-۳-۲ ) ارکان صندوق های سرمایه گذاری مشترک    ۱۴
۱-۵-۳-۲ ) مجمع صندوق    ۱۴
۲-۵-۳-۲ ) مدیر صندوق    ۱۴
۳-۵-۳-۲ ) متولی صندوق    ۱۵
۴-۵-۳-۲ ) ضامن صندوق    ۱۵
۵-۵-۳-۲ ) حسابرس صندوق    ۱۵
۶-۵-۳-۲ ) کارگزار صندوق    ۱۵
۶-۳-۲ ) مدیر سرمایه گذاری صندوق    ۱۵
۴-۲ ) ارزش خالص دارایی ها (NAV  )    ۱۶
NAV ( 2-4-1 صدور    ۱۶
NAV ( 2-4-2  ابطال    ۱۷
NAV ( 2-4-3  آماری    ۱۷
۵-۲ ) بازده    ۱۷
۱-۵-۲ ) بازده صندوق    ۱۸
۶-۲ ) ریسک    ۱۸
۱-۶-۲ ) ریسک صندوق    ۱۹
۸-۲ ) ارزیابی عملکرد صندوق    ۲۰
۹-۲ ) گواهینامه بورس    ۲۰
۱-۹-۲ ) مزایای دریافت گواهینامه های حرفه ای بورس    ۲۱
۱۰-۲ ) پیشینه پژوهش    ۲۱
۱-۱۰-۲ ) تحقیقات خارجی    ۲۱
۲-۱۰-۲ ) تحقیقات داخلی    ۲۴
منابع و مآخذ    ۲۸

منابع

فلاح شمس لیالستانی، میرفیض، قالیباف اصل، حسن، سرایی نوبخت. (۱۳۸۹). بررسی اثر تجربه بر ریسک پذیری، بیش اطمینانی و رفتار توده وار مدیران شرکت های سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار. فصلنامه بورس اوراق بهادار، سال سوم، شماره ۱۲، ص ۲۵-۴۲٫

ویمتاژ، محمد. (۱۳۹۱). رابطه جریانات نقدی صندوق­های سرمایه­گذاری و نوسانات بازده بازار. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.

پوردانش مهربانی، نازیلا. (۱۳۹۲). بررسی رابطه بین ریسک‌گریزی مدیران و عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا علیها السلام.

پورزمانی، زهرا، روحی، علی، صفدری، امیرمحمد. (۱۳۸۹). بررسی تأثیر برخی عوامل مدیریتی و محیطی بر بازده صندوق های سرمایه گذاری مشترک در ایران، مجله پژوهش های مدیریت، شماره ۸۶، ص ۸۵- ۱۰۱٫

تهرانی،رضا. (۱۳۹۱). مدیریت مالی، انتشارات نگاه دانش.

کاشف، معصومه. (۱۳۹۲). بررسی تاثیر ویژگی های صندوق های سرمایه گذاری بر عمکرد آن ها. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهراء.

کردبچه، حمید، حضوری، محمدجواد، مالمیر، علی. (۱۳۹۱). ارزیابی عملکرد تعدیل شده نسبت به ریسک صندوق های مشترک در ایران، فصلنامه پژوهش ها و سیاست های اقتصادی، سال بیستم، شماره ۶۳، ص ۵۱-۸۲٫

کردبچه، حمید، مالمیر، علی. (۱۳۹۱). صندوق های سرمایه گذاری مشترک، نشریه سیاسی- اقتصادی، شماره ۲۸۸، ص ۱۷۴- ۱۸۹٫

کردی، ملیحه. (۱۳۹۱). بررسی ارتباط فرااعتمادی مدیران با ریسک، بازده و تنوع پرتفوی صندوق­های سرمایه­گذاری مشترک. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا علیها السلام.

Chevalier, J, Ellison, G. (1999). Are some mutual fund managers better than others. The Journal of Finance, Vol 3, 875-899.

Jensen, M. C., (1968), “The Performance of Mutual Funds in the period 1945-1964”, Journal of Finance, Vol 23, pp 389-416.

Lee JS, Yen PH, Chen YJ (2008). Longer tenure, greater seniority, or both? Evidence from open-end equity mutual fund managers in Taiwan. Asian Acad. Manag. Journal of Account Finance.,Vol 4, pp 1-20.

Porter ,Gary ,ETrifts, Jack W.  The Best Mutual Fund Managers: Testing the Impact of Experience Using a Survivorship-bias Free Dataset. Journal of Applied Finance, pp 1-13

Sharpe, W. F., (1964), “Capital Asset Prices: A Theory of Market Equilibrium under Conditions of Risk”, Journal of Finance, Vol 19, pp 425-442.

Shawkey, Harry. (1991). An Update on Mutual fund, Better Grades. Journal of Portfolio Managemant 8 no. 2.

Che-Yang Lin, Ya-Chen Hsu, and Meng-Chun Kao. (2010). An application of logistic regression to find outstanding fund managers, African Journal of Business Management Vol 5, pp 3076-3081.

۱ ) مقدمه

صندوق های سرمایه گذاری مشترک ابزاری برای سرمایه گذاران بدون تخصص می باشند تا فرصتی را برای آنها ایجاد کنند، تا با مدیریت حرفه ای وجوه آنها و کنترل ریسک بهترین بازده ممکن را کسب نمایند. سازوکار صندوق طوری طراحی شده که افراد با سرمایه های خرد نیز امکان سرمایه گذاری در بازارهای مالی را داشته باشند(سرس[۱]،۲۰۰۱). صندوق ها با جمع آوری نقدینگی سرکردان مردم، آنها را در فعالیت های مولد سرمایه گذاری می کنند و زمینه رشد و شکوفایی پایدار اقتصاد را فراهم می نمایند(جنسن[۲]، ۱۹۶۸).

صندوق های سرمایه گذاری مشترک، یکی از انواع واسطه های مالی هستند که از طریق فروش پیوسته واحدهای سرمایه گذاری خود به عموم مردم، وجوهی را جمع آوری و آنها را در ترکیب متنوعی از انواع اوراق بهادار به طور حرفه ای و با توجه به هدف صندوق، سرمایه گذاری می کنند(چاوشی و صابر، ۹۲). مدیران سرمایه گذاری صندوق ها برای بهبود عملکرد آن ها باید از تخصص و مهارت لازم برخوردار باشند، آنها باید افراد حرفه ای در بازار سرمایه باشند تا صندوق های سرمایه گذاری به عملکرد دلخواه و سرمایه گذاران در صندوق ها نیز به حداکثر سود سرمایه گذاریشان دست یابند.

صندوق های سرمایه گذاری به شخص سرمایه گذار فرصتی می دهد تا سرمایه گذاری را متنوع سازد و مدیریت حرفه ای پول را با حداقل مقادیر سرمایه گذاری قابل توان فراهم نماید. صندوق سرمایه گذاری مکان امنی است که پول سرمایه گذاران را به منظور خرید سهام، اوراق قرضه یا دیگر اوراق بهادار برای ایجاد پرتفوی جذب می نماید، در نتیجه سرمایه گذاران می توانند مالک یک مجموعه از یک سبد سهام که شامل مقادیر بیشتری از سهام و اوراق قرضه که آنها می توانستند به طور فردی تأمین مالی نمایند، می شوند (کریشنامورتی و ویشوانف[۳]، ۲۰۰۹).

۲-۲ ) سرمایه گذاری

رشد و توسعه اقتصادی و افزایش سطح رفاه عمومی، توجه همه جانبه به سرمایه گذاری را نیازمند است. بدون سرمایه گذاری درست و ایجاد شرایط مناسب آن، نمی توان شکوفایی اقتصادی پایدار را انتظار داشت.

سرمایه گذاری را در دید کلی می توان عدم بهره برداری از منافع در زمان حال به منظور بهره بردن از آن ها در زمان آینده، با این امید که منافع آینده بیشتر از منافع حال باشند، تعریف نمود. در واقع ما از مصرف فعلی به این امید که در آینده مصرف بیشتری داشته باشیم، صرفه نظر می کنیم، صندوق های بازنشستگی نمونه ای از سرمایه گذاری افراد می باشند، در صندوق های سرمایه گذاری افراد هر ماه مقداری از حقوق خود را سرمایه گذاری می کنند تا در آینده از منافع حاصل این سرمایه گذاری بهره­مند گردند، در واقع آنها به امید کسب ارزش بیشتر در زمان آینده از سود فعلی خود صرفه نظر می کنند.

دو عاملی که در سرمایه گذاری باید به آن توجه شود، زمان و ریسک می باشند؛ زیرا در سرمایه گذاری ما مصرف قطعی در زمان حال را با مصرف در زمان آینده که با عدم اطمینان همراه می باشد، تعویض می کنیم. بنابراین در سرمایه گذاری همواره این ریسک وجود دارد که منابع آینده برای ما تحقق پیدا نکند (شارپ، الکساندر و بیلی، ۱۹۹۵).

۱-۲-۲ ) روش های سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار به دو روش انجام می گیرد، سرمایه گذاران بسته به فرصت و تخصص خود می توانند از یکی از این دو روش برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه استفاده نمایند.

۱-۱-۲-۲ )روش مستقیم

در این روش افراد خود به صورت مستقیم به خرید و فروش سهام و اوراق بهادار می پردازند، شرط موفقیت در این روش این است که فرد تخصص و آشنایی کافی با بازار سهام و بورس داشته باشد و البته وقت کافی نیز برای پیگیری بازار بورس را دارا باشد؛ در غیر این صورت خرید و فروش از این طریق ریسک بالایی برای سرمایه گذار خواهد داشت، به ویژه در بازارهای غیرکارا که اطلاعات به طور یکسان در اختیار همه افراد قرار نمی گیرد، این ریسک بالاتر نیز می­رود؛ زیرا در بازارهای غیرکارا به دلیل وجود اطلاعات محرمانه قیمت سهام منعکس کننده تمام اطلاعات آنها نمی­باشد، به همین دلیل است که افراد بدون تخصص بهتر است به صورت مستقیم به خرید و فروش اوراق در بازار سرمایه نپردازند.

[۱] Sorros

[۲] Jensen

[۳] Vishwanath & Krishnamurti

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.