تحقیق عایق‌های رطوبتی پیش ساخته و خواص، ساختار قیر و اصلاح قیر توسط پودر لاستیک

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق عایق‌های رطوبتی پیش ساخته و خواص، ساختار قیر و اصلاح قیر توسط پودر لاستیک دارای ۵۱ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱٫مقدمه    ۵
عایق رطوبتی چیست؟    ۵
بیان مسئله    ۶
۲-۱٫ تعریف عایق    ۷
۲-۲٫ انواع عایق‌های رطوبتی    ۸
۲-۳٫ عایق‌های رطوبتی پیش ساخته    ۹
۲-۳-۱٫ عایقهای رطوبتی بام با اصلاح کننده app    ۱۱
۲-۳-۲٫ عایقهای رطوبتی بام با اصلاح کننده SBS    ۱۴
۲-۴٫ فیلر یا پر کننده    ۱۴
۲-۵٫ قیر: خواص، ساختار    ۱۵
۲-۵-۱٫ ساختمان شیمیایی قیر    ۱۷
۲-۵-۲٫ اسفالتن‌ها    ۱۸
۲-۵-۳٫ آروماتیک‌های قطبی (رزین‌ها)    ۱۹
۲-۵-۴٫ آروماتیک‌های نفتی    ۱۹
۲-۵-۵٫ اشباع‌ها (پارافین‌ها)    ۱۹
۲-۶٫ معایب عایق‌ها    ۲۰
۲-۷٫ تاریخچه اصلاح قیر    ۲۱
۲-۷-۱٫ علل اصلاح ویژگی‌های قیر    ۲۱
۲-۷-۲٫ علت استفاده از افزودنیها در قیر    ۲۲
۲-۸٫ انواع پلیمر    ۲۵
۲-۸-۱٫ ترموست‌ها    ۲۵
۲-۸-۲٫ پلیمر ترموپلاستیک    ۲۵
۲-۸-۲-۱٫ تعریف پلی پروپیلن    ۲۶
۲-۸-۲-۲٫ خواص فیزیکی و شیمیایی پلی پروپیلن    ۲۶
۲-۹٫ اصلاح قیر توسط پودر لاستیک    ۲۷
۲-۹-۱٫ تعریف پودر لاستیک    ۲۹
۲-۹-۲٫ بازیافت لاستیک‌های فرسوده برای تولید پودر لاستیک    ۳۰
۲-۹-۳٫ روش‌های بازیافت تایرهای ضایعاتی    ۳۱
۲-۹-۳-۱٫ خردکردن    ۳۱
۲-۹-۳-۱-۱٫ خردسازی در دمای معمول    ۳۲
۲-۹-۳-۱-۲٫ پیرولیز    ۳۳
۲-۹-۳-۱-۳٫ خرده‌سازی برودتی    ۳۳
۲-۹-۴٫ استفاده از پودر لاستیک در اصلاح آسفالت    ۳۴
۲-۹-۴-۱٫ لاستیک خرد شده    ۳۴
۲-۹-۵٫ استفاده از پودرهای لاستیک در بتونهای سیمانی    ۳۵
۲-۹-۶٫ ساختار لاستیک‌ها و الاستومرها    ۳۶
۲-۹-۶-۱٫ خاصیت الاستومرها    ۳۶
۲-۹-۶-۲٫ تشکیل لاستیک    ۳۶
۲-۹-۶-۳٫ واکنش بین لاستیک و قیر    ۳۷
۲-۹-۷٫ گوگرد    ۳۸
۲-۹-۷-۱٫ استفاده از گوگرد در صنعت    ۴۰
۲-۹-۷-۲٫ تاریخچه استفاده از گوگرد در صنعت    ۴۰
۲-۹-۷-۳٫ برهمکنش گوگرد با قیر    ۴۱
۲-۹-۸٫ بنتونیت    ۴۳
۲-۹-۸-۱٫ اثر بنتونیت در قیر    ۴۵
منابع    ۴۶

منابع

مهرجردی، م.، ۱۳۸۱، تأثیر ترکیب پلیمر و پودر لاستیک تولید داخل کشور در آسفالت، پایان‌نامه کارشناسی ارشد “عمران”، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده فنی و مهندسی، ص. ۴۱ تا ۴۷٫

نجفقلی‌زاده، الف.، ۱۳۹۱، اصلاح خواص فیزیکی و شیمیایی لاستیک‌ها با استفاده از گوگرد و خاک تصفیه روغن، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رشته شیمی کاربردی، دانشگاه‌آزاد اسلامی، واحد علوم داروئی، ص. ۲۸ تا ۳۲٫

رضوی، ب.، ۱۳۷۴، عایق‌های رطوبتی بام، مرکز تحقیقات ساختمان، ص. ۲۰۰٫

سرکانی، ع.، ۱۳۸۳، بررسی عایق‌های ساختمانی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد «عمران»، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نجف آباد، دانشکده علوم پایه،‌ص. ۱۷۰ تا ۱۷۵٫

شهادی، م.، ۱۳۸۹، بررسی آ‌زمایشگاهی عملکرد قیرهای اصلاح شده با ترموپلاستیک الاستومر، پایان‌نامه کارشناسی ارشد “عمران”، دانشگاه ‌آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات، دانشکده فنی و مهندسی، ص. ۴۵ تا ۵۰٫

حدادی، و.، ۱۳۸۶، بررسی خواص فیزیکی و مکانیکی عایق رطوبتی پیش ساخته، پایان‌نامه دکتری، رشته شیمی کاربردی، دانشگاه آزاد، واحد تهران شمال، ص. ۲۵ تا ۳۱٫

حدادی، و.، یوسفی، ع.، معینی، ع.، گنجی، ت.، ۱۳۸۶، آمیخته‌های قیری مناسب جهت کاربردهای پوششی، نشریه علوم رنگ و فناوری رنگ، شماره ۱، ص. ۷۰ تا ۷۱٫

Maier, C., calafut, T., 1998, Polypropylene the definitive user’s guid and data book, Plastic Design, P. 14.

Masson, J.F., Collins, P., margeson, J.C., polomarl, G.M., 2002, Analysis of bituminous crack sealants by physicochemical methods and its relationship to field performance, National Research council Canada, P.1-2.

Winishoglu, S., Agar, E., 2003, Use of waste High density Poly as bitumen modifier in aphalt concrete, Mater let, Vol. 58, No. 3-4, p. 267-77.

Baskaran, A., katsmanz, R., 2008, investigation of thermally induced loads inmodified bituminous roofing member, Canada: Ontario, p. 300-310.

Bax, N., Williamson, A., Aguero, M., 2007, A laboratory study on stone matrix asphalt using ground tire rubber construction and Building materials, Science dired journal, Vol. 21, P. 1-27.

Brule, B., 1997, Polymer modified Asphalt cemnt used in the road, construction industry, Asphalt paving association, No. 2, P. 1-14.

۱-۱٫ مقدمه

عایق رطوبتی چیست؟

عایق­های رطوبتی از مواد ساختمانی بسیار مهم هستند که نقش اساسی در ماندگاری و حفظ ابنیه ساختمانی دارند. این عایق­ها معمولاً از مخلوطی از چند نوع قیر و مواد افزودنی مختلف مانند فیلر (تالک، …) مواد پلیمری، الیاف بافته و نبافته پلیمری و معدنی ساخته می­شوند.

دلایل استفاده از عایق­های رطوبتی، ضد آب کردن تأسیسات و تجهیزات مورد نظر بخصوص آنهایی که در معرض رطوبت قرار دارند، می­باشد. در میان این عایق­ها، عایق­های پایه قیری به دلیل سهولت تهیه و خواص چسبندگی خوب کاربرد وسیع‌تری از سایرین دارند. عایق­های پایه قیری بسته به کاربرد و شرایط محیطی به کار برده شده از قیرهایی با نقطه نرمی و درجه نفوذ متفاوت ساخته می­شوند. در واقع عایق­های رطوبتی از اجزاء بسیار مهم در ابنیه و سیستم‌های ضد خوردگی می­باشد.

از معایب عایق­های معمول کم بودن طول عمر مفید (ترمیم متناسب آن با مشکلات اجرائی زیاد و هزینه­های قابل توجه­ای همراه است) گران بودن این عایق­ها (عایق­هایی که دارای مواد اولیه خارجی می­باشند در موقع ترمیم محل آسیب دیده از سایر جاها بالا می­زند) تجزیه شدن بر اثر اشعه UV و پوسیدگی به مرور زمان و پارگی در اثر نشست­های احتمالی و آلودگی محیط زیست می­باشند که بسیار از این موارد از استحکام کششی و انعطاف‌پذیری آنها نشأت می­گیرد.

عایق­ها چه از تنوع جنس چه از نظر کاربردی و ساختاری انواع گوناگونی دارند از نظر کاربردی عایق­ها می­توانند به عنوان عایق صدا، گرما و سرما (حرارتی) رطوبت، ضربه­گیر و لرزه­گیر عمل کنند که به تناسب وظیفه­ای که برای آنها تعریف می­شود ساختار و نوع و جنس آنها متفاوت است.

بیان مسئله

آلودگی هوا از مسائلی است که همواره مورد نظر بوده و وجود گوگرد مازاد در پالایشگاه‌های  گاز کشور توجه به کاربردهای جدید آنرا ضروری ساخته است. استفاده از مواد پلیمری در دنیای فعلی روز به روز افزایش یافته است. این در حالی است که عدم بازگشت مجدد این مواد به چرخه تولید از مشکلات زیست محیطی محسوب می‌شود. مثلاً لاستیک‌ها به دلیل گرما سختی قابلیت ذوب مجدد ندارند و بازیافت آنها کار دشوار است. همچنین گوگردزدایی مواد نفتی به منظور کاهش آلودگی هوا از مسائلی است که همواره مورد نظر بوده است و وجود گوگرد مازاد در پالایشگاه‌های گاز کشور توجه به کاربردهای جدید آن را ضروری ساخته است. هدف اصلی این کار استفاده از لاستیک‌های ضایعات و تایرهای پودرشده و همچنین گوگرد در تهیه مخلوط‌های آسفالتی و بهبود برخی از ویژگی‌های فنی مخلوط‌های آسفالتی می‌باشد

هدف اصلی از افزودن گوگرد و پودر لاستیک و بنتونیت برای اصلاح تمامی خواص شیمیایی و مکانیکی و فیزیکی عایق­های پیش ساخته و همچنین به دست آوردن ساختار تأثیر گوگرد و خاک تصفیه روغن بر روی عایق‌های رطوبتی و در نهایت پایین آوردن هزینه‌های تولید و کاهش آلودگی محیط زیست می‌باشد.

یکی از مشکلات اساسی سازه‌ها مشکل رطوبت و نم می‌باشد که موجب خسارات بسیار و گاهی جبران‌ناپذیر برای این سازه‌ها و ساختمان‌ها می‌شود. یکی از راه‌های مقابله با این مشکل عایق‌های رطوبتی است. انواع عایق‌های رطوبتی عبارتند از: ۱- قیر گونی ۲- استفاده از زائدات کشاورزی مانند کاه به جای گونی ۳- عایق رطوبتی پیش ساخته ۴- پوشش‌های قیر اصلاح شده، استفاده از پلیمرو لاستیک در قیر می‌باشد. (۳۰)

از انواع کاربردهای قیر، عایق‌های رطوبتی پیش ساخته می‌باشد. ساختار عایق‌های رطوبتی علاوه بر قیر شامل الیاف تقویت کننده مانند الیاف پلی‌استر ترموپلاست (PET)، شیشه، یا متشکل از دو نوع الیاف متفاوت هستند.

۲-۱٫ تعریف عایق

بطور کلی مواد عایق به موادی گفته می‌شود که انتقال حرارت، صوت، رطوبت و انرژی را ازمحلی به محلی دیگر به تأخیر انداخته و یا متوقف سازند. بنابراین مواد عایق باعث کاهش تلفات انرژی می‌شوند.

عایق به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند: (۳۰ و۴۷)

۱- عایق‌های گرمائی هدایتی (حرارتی) عایق حرارتی مواد و مصالحی هستند که مقاومت زیادی در مقابل عبور گرما دارند و می‌توان به وسیله‌ی آنها تا آنجا که ممکن است از انتقال حرارت محل گرم شده یا لوله‌های حامل آب گرم یا کانال‌ها و … جلوگیری و از اتلاف سوخت جلوگیری نمود.

۲- عایق‌های گرمائی تشعشعی یا عایق‌های فلزی  این عایق‌ها که در سطح دیوارها و سقف ساختمان بکار برده می‌شود، از صفحات فلزی براق نظیر آلومینیوم و برنز و مس می‌باشند و عمل آن‌ها انعکاس و جلوگیری از نفوذ اشعه آفتاب به داخل سطوح ساختمانی می‌باشد.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.