تحقیق عوامل تأثیر گذار بر بقای شرکت ها

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق عوامل تأثیر گذار بر بقای شرکت ها دارای ۴۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱- مقدمه    ۴
۲-۲- بخش اول- ادبیات نظری درباره ی بقای شرکت ها و عوامل مؤثر بر آن ها    ۴
۲-۲-۱- مقدمه    ۴
۲-۲-۲- صنعت الکترونیک در جهان و ایران    ۶
۲-۲-۳- عوامل تأثیر گذار بر بقای شرکت ها    ۹
۲-۲-۳-۱- ویژگی های خاص شرکت    ۹
۲-۲-۳-۱-۱- اندازه شرکت    ۹
۲-۲-۳-۱-۲- سرمایه اولیه    ۱۱
۲-۲-۳-۲- ویژگی های خاص صنعت    ۱۳
۲-۲-۳-۲-۱- نوآوری    ۱۳
۲-۲-۳-۲-۲- نرخ ورود به صنعت    ۱۶
۲-۲-۳-۲-۳-  شدت سرمایه    ۱۸
۲-۲-۳-۲-۴- نرخ رشد صنعت    ۲۰
۲-۲-۳-۲-۵- صادرات    ۲۱
۲-۴- بخش دوم- مروری بر پیشینه ی تحقیق    ۲۳
۲-۴-۱-  پژوهش‏های خارجی    ۲۳
۲-۳-۲-  پژوهش‏های داخلی    ۲۹
۲-۴-۳- جمع بندی مطالعات پیشین    ۳۲
فهرست منابع    ۳۷

منابع

ابراهیم زاده، فرزاد (۱۳۸۴). «برآورد ناپارامتری تابع بقا در داده های سانسور شده بازه ای و بریده از چپ و کاربرد آن در  تعیین عوامل مؤثر بر بقای سرطان کولورکتال». دانشگاه تربیت مدرس. دانشکده علوم پزشکی.

سبحانی، سید حسین و جعفری، علیرضا (۱۳۸۶). بررسی ساختار سرمایه­ی شرکت­های کوچک وکارآفرین. نشریه اقتصاد تحقیقات مالی،۲۴، ۵۶-۳۳٫

شورورزی، محمدرضا و پهلوان، رحیم (۱۳۸۹). تأثیر اندازه ی شرکت بر هموارسازی سود. مجله ی پژوهش های مدیریت، ۸۷، ۸۰-۶۹٫

عرب نجف آبادی، محسن (۱۳۹۰). خروج و عوامل مؤثر بر آن در صنایع تولیدی ایران: مقایسه بخش های خصوصی و دولتی. دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد.

فیض پور، محمد علی و موبد، میترا (۱۳۸۷). توقف بنگاه های صنعتی و عوامل مؤثر بر آن: مطالعه موردی بنگاه های کوچک و متوسط استان یزد طی برنامه سوم توسعه: ۱۳۷۹-۸۳٫ فصلنامه پژوهشهای اقتصادی،۳، ۱۲۰-۹۹٫

فیض پور، محمد علی؛ سعید اردکانی، سعید و پوش دوزباشی، هانیه (۱۳۹۰). بررسی تأثیر حیات بنگاه های جدیدالورود کوچک و متوسط در تغییرات اشتغال: تجاربی از صنعت نساجی ایران طی دوره ۸۴-۱۳۷۵٫ مجله توسعه کارآفرینی، سال چهارم، ۱۴٫ ۶۷-۸۶٫

میرباقری، سید علی رضا، طهماسبی، هامون و هاشمی، علی (۱۳۸۹). استراتژی های اثربخش در نگهداری کارکنان دانش محور. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پرتال جامع علوم انسانی، مجله تدبیر، ۲۱۹، ۲۹-۲۲٫

نصیری، آذر (۱۳۸۹). تأثیر ویژگی های صنعت بر بقای شرکت های تازه وارد. دانشکده علوم اقتصاد و اداری. دانشگاه مازندران.

Cefis, Elena, Marsili, Orietta (2006). Survivor: The role of innovation in firms’ survival. Research Policy, vol. 35, pp 626–۶۴۱٫

Chittenden, F., Hall, G., and Hutchinson, P. (1996). Small firm growth, access to capital markets and financial structure: Review of issues and an empirical investigation. Small Business Economics 8:59–۶۷٫

Christie, Tamoyat and l. SjoquIist David (2012). New Business Survival in Georgia: Exploring the Determinants of Survival Using Regional Level Data. Growth and Change, vol. 43, no. 1, pp. 110–۱۴۲٫

Campos, N. & Iootty, M. (2003). Firm Entry and Exit in Brazil: Cross-sectoral Evidence From Manufacturing Industry, pp1-20.

Dollinger, M.J (1999). Entrepreneurship: Strategies and Resources. Richard D. Irwin, Homewood, IL.

۲-۱- مقدمه

شرکت ها به طور مستمر برای بقای خود با چالش مواجه اند. ورود موفق به بازار و رقابت با عدم اطمینان بالایی همراه است و محدودیت های مختلفی دارد. از این رو تعداد زیادی از شرکت ها مخصوصاً شرکت های جدید پس از ورود بازار را زود ترک می کنند؛ بنابراین در بعضی از صنایع یا مناطق تنها تعداد کمی از تازه واردها بقا می یابند. تا زمانی که دانش ما درباره ی فرایندهای رشد شرکت های جدید بهبود نیابد موفقیت و شکست شرکتها نیز مسئله ی مبهمی خواهد بود (فریچ و دیگران[۱]، ۲۰۰۶). از آنجایی که ایجاد شرکت های جدید به عنوان ابزاری برای کاهش بیکاری و رشد اشتغال یک منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است، خروج این شرکت ها و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن، نیاز به مطالعه بقای شرکت ها را آشکار می کند(مدهوشی و تاری، ۱۳۸۶). از طرفی مطالعات اخیر نشان می دهند که احتمال بقا به طور معنی داری در بین شرکت های هر صنعت فرق می کند. بخشی از این ناهماهنگی ها با ویژگی های خاص صنعت توضیح داده می شوند. در واقع نوع خط مشی انتخابی بنگاه، به نوع عامل موثر در این ناهماهنگی بر می گردد(اودرش، هاولینگ و تریک[۲]، ۱۹۹۷).

این نوشتار مشتمل بر دو بخش است. در بخش اول ادبیات نظری در مورد بقای شرکت ها و عوامل مؤثر بر آن ها بررسی خواهد شد، و در نهایت در بخش دوم مروری بر پیشینه تحقیق خواهیم داشت.

۲-۲- بخش اول- ادبیات نظری درباره ی بقای شرکت ها و عوامل مؤثر بر آن ها

 ۲-۲-۱- مقدمه

شرکت های جدید به عنوان یک عامل اصلی پویایی صنعتی و یک منبع نوآوری در نظر گرفته می شوند و رشد سریعتری نسبت به شرکت های قدیمی تر دارند (کلاپر و ریچموند[۳]، ۲۰۱۱) و می توانند به همراه خود یک سری تکنولوژی های جدید را به صنعت معرفی کنند که این باعث جدید شدن تکنولوژی به کار رفته در صنعت می شود (بهشتی و همکاران، ۱۳۸۸). شرکت های جدید وسیله ای هستند که اقتصادهای تولیدی را در فرآیند تخصصی نمودن تولید به سمت محصولاتی که دارای قدرت رقابتی بیشتری هستند، سوق می دهند. همچنین آنها وزنه تعادلی مهمی در مقابل رکود و سقوط می باشند (هولمز و دیگران[۴]،۱۹۹۹). سوالی که مطرح است این است بعد از ورود شرکت ها، برحسب احتمال بقای آنها و الگوهای رشدشان بر آنها چه می گذرد. با اینکه ایجاد شرکت­های جدید دارای اهمیت است، می توان میزان رشد و طول عمر آنها را نیز به عنوان عاملی در نظر گرفت که در دستیابی به اهداف و سیاست های بلند مدت در زمینه اشتغال و رشد اقتصادی اهمیت به سزایی دارد (دولینگر[۵]، ۱۹۹۹).

شرکت ها به طور مستمر برای بقا و رشد خود با چالش مواجه اند و ورود موفق به بازار و رقابت را با عدم اطمینان بالایی همراه می کند و محدودیت های مختلفی به وجود می آورد. از این رو تعداد زیادی از شرکت ها مخصوصاً شرکت های جدید پس از ورود، بازار را زود ترک می کنند، بنابراین در بعضی از صنایع یا مناطق تنها تعداد کمی از تازه واردها بقا می یابند، لذا تا زمانی که دانش ما درباره ی فرایندهای رشد شرکت های جدید بهبود نیابد موفقیت و شکست شرکت ها نیز مسئله ی مبهمی خواهد بود (فریچ و دیگران[۶]، ۲۰۰۶). بنگاه های صنعتی با ایجاد تولید در کشور، می توانند به متناسب شدن عرضه و تقاضای کل کمک کنند، ولی توجه به این نکته ضروری است که ایجاد شرکت های صنعتی به تنهایی کافی نیست، بلکه حفظ آن ها و شناخت عواملی که باعث توقف آن ها می شود نیز مهم است. بقای یک شرکت در بازار به عوامل متعددی بستگی دارد، مثلاً از نظر تئوری های نئوکلاسیک، بقای یک بنگاه به مشخصه های شرکت و همچنین مشخصات بازار بستگی دارد (عرب نجف آبادی، ۱۳۹۰). شرکت هایی که تازه وارد صنعت می شوند، می توانند به همراه خود یک سری تکنولوژی های جدید را به صنعت معرفی کنند که این باعث جدیدشدن تکنولوژی بکار رفته در صنعت می شود. از دیگر فواید شرکت های جدید، می توان تخصیص مجدد منابع در شرکت هایی که با کارایی و تکنولوژی بالاتر وارد صنعت می شوند و همچنین مجبور کردن بنگاه های با کارایی کمتر به خروج از صنعت به دلیل عدم توانایی در رقابت با آن ها ذکر کرد (بهشتی و همکاران، ۱۳۸۸).

از طرفی صنعت الکترونیک نیز به عنوان صنعت مادر در جهان دارای اهمیت اساسی و حیاتی است و به عنوان یکی از اصولی ترین و اساسی ترین صنعت به آن نگریسته می شود. صنعت الکترونیک علاوه بر داشتن ارزش افزوده فراوان، از نظر محیط زیست بدون  آلودگی است و کشورهای صنعتی جهان به همین دلیل در این زمینه سرمایه گذاری می کنند (اکبری، ۱۳۷۶).

[۱]   Fritsch et al.

[۲] Audretsch et al.

[۳] Klapper, Leora and Richmond

[۴] Holmes et al.

[۵] Dollinger

[۶] Fritsch et al.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.