تحقیق قیمت گذاری حمل ونقل بر اساس هزینه خارجی و پیش بینی حجم ترافیک

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق قیمت گذاری حمل ونقل بر اساس هزینه خارجی و پیش بینی حجم ترافیک دارای ۷۹ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۲-۱- مقدمه    ۴
۲-۲- هزینه های حمل ونقل    ۸
۲-۲-۱- هزینه های ثابت    ۱۲
۲-۲-۲-  هزینه های جاری یا متغیر    ۱۶
۲-۲-۳- هزینه های خارجی    ۱۸
۲-۳- قیمت گذاری حمل ونقل    ۲۰
۲-۴- قیمت گذاری بر اساس هزینه خارجی    ۲۰
۲-۵- پیش بینی حجم ترافیک    ۲۴
۲-۶- کلیات شبکه های عصبی مصنوعی    ۲۵
۲-۷- نرون بیولوژیکی    ۲۶
۲-۸- شبکه های عصبی مصنوعی    ۲۷
۲-۹- تاریخچه شبکه های عصبی مصنوعی    ۳۰
۲- ۱۰-  مدلهای شبکه های عصبی مصنوعی    ۳۲
۲-۱۰-۱- مدل ریاضی ساختمان و عملکرد نرونها      ۳۳
۲-۱۰-۱-۱- مدل نرون تک ورودی    ۳۳
۲-۱۰-۱-۲- توابع مورد استفاده در شبکه عصبی    ۳۵
۲-۱۰-۱-۳- مدل نرون چند قطبی    ۳۶
۲-۱۰-۲- ساختار شبکههای عصبی   ۳۸
۲-۱۰-۲-۱- شبکه تک لایه    ۳۸
۲-۱۰-۲-۳- شبکههای چند لایه    ۳۹
۲-۱۰-۲-۳- شبکه پرسپترون    ۴۰
۲-۱۰-۲-۴- شبکه های پسخور یا برگشتی    ۴۱
۲-۱۱ مزیتهای استفاده از شبکه های عصبی    ۴۲
۲-۱۱-۱- شبکه های عصبی در مقابل کامپیوترهای معمول    ۴۳
۲-۱۲- رگرسیون    ۴۵
۲-۱۳- جمع بندی و نتیجه گیری    ۴۶
۳-۱-مروری بر تحقیقات انجام شده    ۴۷
۳-۲- تحقیقات رونهار    ۶۱
۳-۳- تحقیقات یانگ و هوانگ    ۶۶
۳-۴- تحقیقات یانگ و منگ    ۶۸
۳-۵- تحقیقات سولیوان و هاراکه    ۷۰
۳-۶- تحقیقات صورت گرفته در ارتباط با پیش بینی ترافیک    ۷۲
۳-۷- جمع بندی و نتیجه گیری    ۷۳
منابع و ماخذ    ۷۵

منابع

محمودی، علی (۱۳۸۹).اقتصاد حمل ونقل. تهران:شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی.

محمودی، علی (۱۳۸۳).اقتصاد منابع طبیعی. تهران:شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی.

پژوهشکده حمل ونقل، وزارت راه و ترابری. (۱۳۸۶). شناسایی، بررسی و مقایسه نرم افزارهای موجود قیمت گذاری راه، تهران : پژوهشکده حمل ونقل، وزارت راه و ترابری.

افندی زاده، شهریار؛کیانفر، جلیل (۱۳۸۷). تدوین متدولوژی پیش بینی حجم ترافیک با استفاده از الگوریتم ژنتیک و روش شبکه های عصبی. هشتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران. تهران : معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران.

راس، شلدون (۱۳۷۵)، مقدمه ای بر آمار و احتمال.ترجمه اسدی، مجید ، بزرگ نیا، ابوالقاسم. تهران : موسسه چاپ و انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد.

رمضانپور ،ح (۱۳۸۰). بررسی و مقایسه روشهای ارزیابی رویه راه و امکان استفاده از این روشها در ارزیابی راههای کشور با توجه به امکانات موجود. تهران:,دانشگاه علم و صنعت.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای. (۱۳۸۳). سالنامه آماری حمل و نقل جاده ای، تهران : سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای.

صفار زاده محمود؛ هدایتی جواد (۱۳۷۸). بررسی مسایل و مشکلات ترانزیت کالا در ایران. تهران:وزارت راه و ترابری، مرکز تحقیقات و آموزش.

Mitchell, G.(2005). Forecasting environmental equity: Air quality responses to road user charging in Leeds, UK. Journal of Environmental Management. 77: p. 212-226.

Odeck, J. and S. Bråthen,(1997). On public attitudes toward implementation of toll roads: the case of Oslo toll ring. Transport Policy. 4: p. 73-83.

Burris, M and Patil S.(2008). Measuring the marginal cost of congestion. Texas: Southwest Region University Transportation Center

De Lozier, E.J.( 1990). How and Why AVI. in International Bridge, Tunnel and Turnpike Authority International Symposium on AVI Technology for Toll Collection.New York.

Li, Michael Z. F.A(2008). Generic Characterization of Equilibrium Speed-Flow Curves Transportation Science 42, pp. 220-235.

Odeck, J. and S. Bråthen,(2002). Toll financing in Norway: The success, the failures and perspectives for the future. Transport Policy. 9: p. 253-260.

Pol, H.D.P.( 1992). Specific Design Elements: Toll Roads, N. Ministry of Transport and Public Works, Editor. p. 1-49 plus appendices.

May, A.D.(1992). Road pricing: An international perspective. Transportation. 19: p.313-333.

۲-۱- مقدمه

حمل ونقل جاده ای به دلیل خصوصیات ویژه ای که داراست (از جمله انعطاف پذیری در انتخاب مسیر، میزان بار، زمان سفر، دسترسی به نقاط مختلف، عدم نیاز به تجهیزات بارگیری و تخلیه) به عنوان متداول ترین شیوه حمل ونقل در کشورهای مختلف محسوب می شود. در ایران نیز علاوه بر ویژگی های خاص حمل ونقل  جاده ای، موقعیت ویژه جغرافیایی، عدم پوشش گسترده شبکه ریلی در سطح کشور، فقدان مقررات محدود کننده در خصوص آثار منفی حمل ونقل جاده ای همچون مسائل زیست محیطی، سبب گشته تا درصد بسیار بالایی از حمل ونقل کالا و مسافر توسط این زیربخش صورت گیرد. بنابراین باید اذعان داشت که امروزه قیمت گذاری راهها به یکی از اولویت های کاری در رئوس سیاست های حمل ونقل در سراسر جهان تبدیل شده است . بیشتر کارشناسان و اقتصاددانان حمل ونقل و همچنین سیاست مداران متقاعد شده اند که قیمت گذاری راه، و هزینه های جانبی مربوط به آنها، راهکار مؤثری برای کسب و جذب منابع مالی جهت توسعه و بهبود سیستم های حمل ونقل و همچنین مدیریت تقاضا و کنترل ازدحام روی راهها است.

حمل و نقل یا جابجایی انسان و کالا از نقطه ای به نقطه دیگر، از جمله خصایص ذاتی و کهن ماندگار انسان ها است. در جوامع ابتدایی به فرم معیشتی نیز، حرکت جزو اساسی ترین الزامات روزانه به شمار می رود و برای تولطد و یا جابجایی هر محصول غیر اقتصادی لازم است حجم معینی از حرکات از محل تولید تا مصرف صورت پذیرد تا کالای مورد نیاز به مصرف کننده برسد.

چنین فرایندی از حرکت از حرکت در یک جامعه توسعه یافته مبادلاتی، ابعاد وسیع تری دارد و اشکال مختلفی از حرکت و جابجایی را پدید می آورد. بنابراین حرکت و جابجایی یکی از عمده الزامات انسانی است که نتایج اقتصادی به دنبال دارد. در علم اقتصاد، مجموعه خدماتی که سبب انتقال و جابجایی منابع تولید می گردد دارای ارزش اقتصادی است و بخشی از جریان تولید محسوب می شود. از این رو حمل و نقل از جمله ضروریات اقتصادی است و تقاضا برای حمل و نقل مشتق از سایر فعالیت های اقتصادی و اجتماعی است و لذا محصول حمل و نقل در عین حال که یک تولید پیچیده و مرکب است، تابع تغییرات تقاضا در نقاط و یا بخش های دیگر اقتصاد نیز می باشد(محمودی،۱۳۸۹)

حمل و نقل به گونه سایر فعالیت های اقتصادی بدون هزینه نیست و حرکت در ابعاد فضایی، همانند هر تولید دیگری دارای هزینه می باشد. تفاوت های ساختاری در عملکرد هزینه های انواع مختلف حمل و نقل میدان کاربری وسیعی را برای برنامه ریزی حمل و نقل فراهم می آورد.

برحسب اهداف در نظر گرفته شده برای قیمت گذاری راهها، استراتژی های قیمت گذاری نیز متفاوت خواهد بود. بطور مثال، قیمت گذاری در شهرهای کشورهای سنگاپور و هنگ کنگ بیشتر با هدف کاهش تراکم و مدیریت تقاضا است (Olszewski, Xie,2005) و در شهر لندن این کار بیشتر با هدف کاهش آلودگی های زیست محیطی و البته کاهش تراکم صورت می گیرد(Mitchell,2005) در حالیکه در کشور نروژ قیمت گذاری راه با هدف اصلی ساخت و توسعه شبکه راهها انجام می شود(Odeck, Bråthen,2002). در حوزه فعالیت وزارت راه و ترابری در کشور ایران، قیمت گذاری راهها، بیش از آنکه برای کاهش بار ترافیکی مورد نظر باشد، با هدف ساخت و توسعه شبکه راهها و جبران هزینه های ساخت راههای موجود، انجام می گیرد.

۲-۲- هزینه های حمل ونقل

عملکردهای زیانبخش فاصله و محدود ساختن ابعاد حرکت در واقع ناشی از هزینه های حرکت است که بر اثر غلبه بر فاصله به وجود می آید. زیرا عملا هر مصرف کننده ای  در حرکت بسوی گردآوری منابع مورد نیاز و یا بمنظور مبادله مقداری از درآمد خود با کالا و خدمات، ضرورتا مقادیر مشخصی از منابع کمیاب (پول، وقت و انرژی فیزیکی ) را به مصرف می رساند تا هزینه مسافت را از میان بردارد. بنابراین وقتی از موانع ناشی از مسافت و سنجش آن با واحدهای پولی صحبت می کنیم، در واقع اشاره به عملکرد خدمات حمل و نقل در غلبه بر مسافت و ساخت هزینه های حرکت و بهای مربوط به آن است که بر پایه ذخایر مالی قرار دارد.

ولی روند غلبه بر هزینه های مسافت همیشه بر اساس مبادلات پولی استوار نیست. مثلا قدم زدن تا فروشگاه برای خرید کالای مورد نیاز، پرداخت هزینه ای را شامل می شود که صرفا جنبه فعالیت بدنی داشته و می توان آنرا از طریق محاسبه واحد کالری مصرفی اندازه گیری نمود. در حالی که استفاده از وسایل ارتباطی محتاج مبادله پولی است و روند چنین مبادله ای بر اساس میزان سرمایه گذاری، نوع خدمات و هزینه های ناشی از آن بسیار متنوع است.

از این رو، برای تجزیه و تحلیل هزینه های حمل و نقل ضرورتا باید شناخت وسیعی از ماهیت هزینه های حمل و نقل داشت.حمل و نقل نوع ویژه ای از تولید است که بر خلاف اصول جاری در تولید کالاهای اقتصادی، در یک نقطه مشخص مکانی مستقر نیست ، بلکه عوامل تولید در چنین شیوه ای در طول یک خط معین  و یا در امتداد مسیرهای مختلف ترکیب یافته وشکل می گیرند. بنابراین، از لحاظ اقتصادی، ساخت موقعیتی حمل و نقل با موضوعات مورد مطالعه در سایر فعالیت های اساسی دارد.

80,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق قیمت گذاری حمل ونقل و پیش بینی حجم ترافیک و شبکه های عصبی مصنوعی
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.