تحقیق کانالهای توزیع و اهمیت و کارکردهاو الزامات و نیازمندی‌های آن وانتخاب کانال توزیع با استفاده از تحلیل پوششی داده‌ها

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق کانالهای توزیع و اهمیت و کارکردهاو الزامات و نیازمندی‌های آن وانتخاب کانال توزیع با استفاده از تحلیل پوششی داده‌ها دارای ۵۸ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه    ۵
۲-۱- مبانی نظری    ۷
۲-۱-۱- تعریف توزیع و کانالهای توزیع    ۹
۲-۱-۲- اهمیت و کارکردهای کانال‌های توزیع    ۱۱
۲-۱-۳- الزامات و نیازمندی‌های کانال توزیع    ۱۲
الف-خصوصیات مشتری    ۱۳
ب- خصوصیات محصول    ۱۴
ج-خصوصیات واسطه    ۱۴
د- خصوصیات محیطی    ۱۵
۲-۱-۴- انواع کانال‌های توزیع    ۱۶
۲-۱-۵- ساختار کانال توزیع محصولات مصرفی    ۱۷
۲-۱-۶- ساختار کانال توزیع محصولات صنعتی    ۱۹
۲-۱-۷- طراحی کانال توزیع    ۲۰
۲-۱-۸- مراحل طراحی کانال‌های توزیع    ۲۱
۲-۱-۹- سازمان کانال توزیع    ۲۳
۲-۱-۱۰- شبکههای توزیع عمده‌فروشی    ۲۵
۲-۱-۱۱- توزیع کالا از طریق شبکه شرکتهای پخش    ۲۷
۲-۱-۱۲- شبکه های توزیع مستقل    ۲۸
۲-۱-۱۳- جریانهای شبکه توزیع    ۳۱
۲-۱-۱۴- انتخاب کانال توزیع با استفاده از تحلیل پوششی داده‌ها    ۳۳
۲-۱-۱۵- تصمیم‌گیری با معیارهای چندگانه    ۳۴
۲-۱-۱۶- تعریف تحلیل پوششی داده‌ها    ۳۵
۲-۱-۱۷- مدل‌های تحلیل پوششی داده‌ها    ۳۶
۲-۱-۱۸- تحلیل پوششی داده‌ها و محاسبه کارائی    ۳۸
۲-۱-۱۹- نتایج حاصل از بکارگیری ارزیابی به روش تحلیل پوششی داده‌ها    ۴۲
۲-۱-۲۰- ارکان تصمیم‌گیری انتخاب کانال توزیع در تحلیل پوششی داده‌ها    ۴۳
۲-۲- مروری بر مطالعات انجام شده    ۴۴
۲-۲-۱- مطالعات انجام شده داخلی    ۴۴
۲-۲-۲- مطالعات انجام شده خارجی    ۵۰
فهرست منابع    ۵۴

منابع

ملکی، محمد؛ بهروز آذر، زهرا و مجید آل رسول دهکردی (۱۳۸۶)، ارائه مدل طراحی برنامه کسب وکار، مورد مطالعه: شرکت نظربازار، پایگاه علمی-پژوهشی پارس‌مدیر.

فرزین، آذر، ۱۳۸۸، بازارشناسی، انتشارات: سارستان، چاپ اول، مشهد.

هیام، الکساندر، ۱۳۹۰، بازاریابی به زبان آدمیزاد: ترجمه حامد علی آقایی کن، انتشارات: هیرمند، چاپ دوم، تهران

صارمی،محمود،شهریاری، سلطانعلی.۱۳۸۲٫تحلیل پوششی داده ها و روش نوین IEP/AHP جهت رتبه بندی کامل واحدهای تصمیم گیرنده.انتشارات دانش مدیریت

نورا عباسعلی، روش حلی برای برنامه ریزی خطی بازه‌ای و برنامه ریزی خطی فازی، پنجمین کنفرانس سیستم‌های فازی ایران.(۱۳۸۹)

بختائی ،امیر بختائی وگلچین‌فر، شادی ، مدیریت کانال های توزیع ، بخش کلینیک بازاریابی و تبلیغات، شماره ۱۷۹ مجله تدبیر

ابراهیمیان علی. اصول اندازه گیری کارایی و بهره وری. چاپ دوم . تهران : مؤسسه . مطالعات و پژوهشهای بازرگانی؛ ۱۳۸۵

Gertner, R and stillman,R,Vertical Integeration and Internet Strategies in the Apparel Industry, Journal of International Economics,Vol.44, No.4, pp.417-40,2001

Kotler، Philip، Marketing Management، Analysis، Planning، Implementation and Control، Prentice-Hall،

Stapleton, J.,& Thomas, M. (1998);” How to prepare a marketing plan: A guide to  reaching the consumer market (5th ed.). Brookfield, Vermont:Gower.

مقدمه

تصمیم‌گیری مهم‌ترین دغدغه هر مدیر در فعالیت‌های حرفه‌ای است. به زعم بسیاری از دانشمندان حوزه مدیریت، تصمیم‌گیری معیار ارزیابی عملکرد هر مدیر است مدیران در تصمیم‌گیری‌های خود به اطلاعات گوناگونی نیاز دارند و مراحل مشخصی را برای دسترسی به اطلاعات طی می‌کنند. یکی از مبانی تصمیم‌گیری برای مدیران، ارزیابی عملکرد است که آنان را در تصمیم گرفتن هدایت می‌کند.  (دلگادو و همکاران، ۲۰۰۹)

چنانچه ارزیابی عملکرد به روش علمی انجام شده باشد، راهنمای مؤثری برای مدیران در تصمیم‌گیری‌هاست. در بین انواع سازمان، از مهم‌ترین بخش‌هایی که نیاز شدید به ارزیابی عملکرد دارد، ادارات و سازمان‌های مرتبط با عموم است. این مورد حتی در بحث مدیریت دولتی نیز گنجانده شده است. اهمیت ارزیابی عملکرد در این سازمان‌ها تا آنجاست که دولت‌ها طرح‌های متفاوتی همچون طرح تکریم ارباب رجوع و … را با صرف بودجه‌های گسترده، مورد توجه قرار داده‌اند. (عباسعلی، ۱۳۸۹)

تحلیل پوششی دادها یک معیار شعاعی ارزیابی کارایی است که فرض می‌کند یک واحد ناکارا جهت کارا شدن باید تمام ورودی‌هایش (خروجی‌هایش) را به یک نسبت کاهش (افزایش) دهد.

شرکت کرانه تجارت بین‌الملل در زمینه تولید سی دی و دی وی دی فعالیت می‌کند و از لحاظ حجم تولید در ایران در رتبه دوم قرار دارد (ماهیانه ۵ میلیون عدد) با توجه به حجم تولید و رقابت شدید موجود با رقبای داخلی و خارجی یکی از معضلات و مشکلات این شرکت توزیع مستمر و قابل رقابت در بازار است، از این رو یکی از چالش‌های مدیران این شرکت انتقال کالاهای تولیدی خود به بازارهای هدف است.

سه کانال اصلی برای محصولات مدنظر است که هر کدام از ان‌ها مشکلات خاص خود را دارد:

الف. ارتباط مستقیم با مصرف کننده: به علت حجم تولید پایین شرکت که ماهیانه ۵ میلیون عدد است از لحاظ اقتصادی بسیار پر هزینه است و به نوعی صرفه اقتصادی ندارد (هزینه بالا به خاطر تهیه تجهیزات سخت افزاری مثل انبار و ماشین‌های توزیع، استخدام ویزیتور و… است)

ب:ارتباط با عمده فروش:این روش به لحاظ گردش مالی بسیار مناسب است و دغدغه فروش را بسیار کم می‌کند اما عمده فروشان به خاطر قدرت بالای خود در بازار خواهان پوئن های بسیار بالایی هستند به طوری که سود دریافتی ان‌ها چند برابر سود حاصله شرکت می‌باشد از سوی دیگر این عمده فروشان پس از مدتی کار کردن خود را نماینده شرکت معرفی کرده و از برندهای شرکت سو استفاده کرده و در برخی اوقات به خراب کردن برند شرکت برای فروش بهتر محصولات وارداتی خود می‌پردازند.

ج:ارتباط با خرده فروشان:این روش نیز گردش مالی خوبی دارد از سوی دیگر وابستگی شرکت نیز به عمده فروشان ایجاد نمی‌شود، خرده فروشان نیز تمایل دارند اما از اینجا که سی دی و دی وی دی جزو محصولات جانبی محسوب می‌گردد نمی‌توانند این کار را بکنند، زیرا خرده فروشان مجموعه ای از محصولات جانبی را از عمده فروشان می‌خرند و در صورت خرید مستقیم سی دی از شرکت عمده فروشان سایر محصولات جانبی را به ان‌ها نمی‌دهند و به ناچار نیاز خود را از عمده فروشان تهیه می‌کنند.

اهمیت انتخاب در مورد کانال توزیع به این دلیل است که شرکت مجبور است برای مدت طولانی به این تصمیمات پایبند و متعهد بماند چرا که چندین سال طول می‌کشد یک سیستم توزیع به طور مطلوب مستقر شود و به اسانی قابل تغییر نیست،

۲-۱- مبانی نظری

توزیع[۱] یکی از مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی[۲] است که مدیریت در این زمینه با مشکل‌ترین مرحله تصمیم‌گیری مواجه می‌شود. زیرا کانال‌های منتخب می‌توانند بر سایر تصمیمات مربوط به بازاریابی اثر بگذارند. دلیل دیگری که برای اهمیت تصمیمات پیرامون کانال توزیع می‌توان ارائه کرد این است که شرکت پس از اتخاذ تصمیم باید برای مدت طولانی به آن پایبند و متعهد بماند. چراکه چندین سال طول می‌کشد یک سیستم توزیع بطور مطلوب مستقر شود و به آسانی قابل تغییر نیست. (کاتلر، ۱۳۸۸ : ۴۴۶)

یکی از مهمترین چالشهای مدیران بازاریابی و تولیدکنندگان، انتقال کالاهای تولیدی خود به بازارهای هدف است. بر این اساس تصمیم‌گیری در خصوص شیوه انتقال کالا به محل خرید یا مصرف، از جمله تصمیمات مهمی است که مدیر بازاریابی با آن مواجه است. (بختائی و گلچین‌فر، ۱۳۸۵ : ۲۳) شبکه توزیع[۳] بخشی از نظام اقتصادی یک کشور می‌باشد که تحولات اقتصادی آن کشور در تعیین کارکرد و ساختار آن مؤثر است. این شبکه حلقه رابط بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و متشکل از عاملینی است که با یکدیگر ارتباط متقابل دارند و عمل توزیع کالاها را انجام می‌دهند. (فرزین، ۱۳۸۶ : ۷۷)

[۱] Distribution/Place

[۲] Marketing mix

[۳] Distribution channel

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.