تحقیق مجازی‏سازی و کاربردها و سطوح مختلف آن

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مجازی‏سازی و کاربردها و سطوح مختلف آن دارای ۳۵ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۱- مقدمه    ۴
۱-۲- تعریف مجازی‏ سازی    ۴
۱-۳- تاریخچه‏ ی مجازی‏ سازی    ۵
۱-۴- ناظر ماشین مجازی    ۷
۱-۵- کاربردهای مجازی‏ سازی    ۷
۱-۵-۱- جعبه‏ ی شنی     ۷
۱-۵-۲- محیط‏ های اجرایی چندگانه    ۷
۱-۵-۳- سخت‏ افزار مجازی    ۷
۱-۵-۴- سیستم‏ عامل‏ های چندگانه همزمان    ۸
۱-۵-۵- اشکال‏ زدایی    ۸
۱-۵-۶- مهاجرت نرم‏ افزار    ۸
۱-۵-۷- بسته‏ ی پیش ‏نصب مجازی    ۸
۱-۵-۸- تجمیع کارگزار    ۸
۱-۶- سطوح مختلف مجازی‏ سازی    ۱۲
۱-۶-۱- معماری یک سیستم قابل مجازی سازی    ۱۲
۱-۶-۲- مجازی‏سازی در سطح معماری مجموعه دستور    ۱۶
۱-۶-۳- سطوح مختلف مجازی‏ سازی    ۱۸
۱-۶-۴- مجازی‏ سازی در سطح سیستم ‏عامل    ۲۲
۱-۶-۵- مجازی‏ سازی در سطح برنامه ‏ی کاربردی    ۲۴
۱-۶-۶- مجازی ‏سازی در سطح کتابخانه    ۲۶
۱-۷- پردازش ابری    ۲۷
۱-۷-۱- تاریخچه    ۲۷
۱-۷-۲- مزایای اقتصادی ابر    ۲۹
۱-۷-۳- انواع ابر پردازشی    ۲۹
۱-۸- مروری بر تحقیقات انجام شده    ۳۱
۱-۹- رویکردهای متفاوت به زمان‏بندی ماشین‏های مجازی    ۳۱
۱-۹-۱- مزایا و معایب رویکردهای زمان‏بندی ماشین‏های مجازی    ۳۳
فصل ۲: منابع    ۳۴

منابع

۱-M. Sharifi, et al., “Power-Efficient Distributed Scheduling of Virtual Machines Using Workload-Aware Consolidation Techniques,” Supercomputing, An International Journal of High-Performance Computer Design, Analysis and Use, 2011.

۲-L. Wang, et al., “Thermal Aware Workload Placement with Task-Temperature Profiles in a Data Center,” The Journal of Supercomputing, pp. 1-24, 2011.

۳-R. Nathuji, et al., “Q-Clouds: Managing Performance Interference Effects for QoS Aware,” in 5th European conference on Computer systems, EuroSys 2010, Paris, France, 2010.

۴-R. Chiang, et al, “TRACON: Interference-Aware Scheduling for Data-Intensive Applications in Virtualized Environments,” in IEEE/ACM International Conference for High Performance Computing, Networking, Storage and Analysis (SC), Seattle, Washington, 2011

۵-X. Zhang, “A  Survey of System Virtualization,” Presented in Chicago University, May 2010.

۶-G. J. Popek, et al, “Formal Requirements For Virtualizable Third Generation Architectures”. Communications of the ACM. Vol 17, no 7, pp:412-421, 1974.

۷-T. H. Cormen, et al., “Introduction to Algorithms”, 3rd ed.: MIT Press and McGraw-Hill, 2009.

۸- M. Sharifi, et al., “Scheduling Consolidated Virtual Machines Based on Their Workload Interference Model”, unpublished paper, 2012.

۹-H. Lv, et al., “Virtualization Challenges: A View From Server Consolidation Perspective,” Presented at the VEE ’12 Proceedings of the 8th ACM SIGPLAN/SIGOPS Conference on Virtual Execution Environments, London, United Kingdom, 2012.

۱۰-A. Barrett,. “VMware Users Worry About Virtual Machine Sprawl”. Available:  (accessed 2012/4/4)

۱۱- T. Wood, et al., “Black-box and Gray-box Strategies for Virtual Machine Migration ” in 4th USENIX Symposium on Networked Systems Design & Implementation (NSDI), Cambridge, MA, April 11-13, 2007.

۱۲-G. V. Laszewski, et al., “Power-Aware Scheduling of Virtual Machines in DVFS-enabled Clusters,” in IEEE International Conference on Cluster Computing (Cluster 2009), New Orleans, LA, 2009.

۱۳-S. Nanda, et al, “BIRD: Binary Interpretation using Runtime Disassembly,” in the Proceedings of 4th International Symposium on Code Generation and Optimization, New York, NY, March 26-29, 2006.

۱۴-Y. Koh, et al., “An Analysis of Performance Interference Effects in Virtual Environments,” Presented at the International Symposium on Performance Analysis of Systems and Software (ISPASS), San Jose, California, USA, 2007.

۱۵-D.Erickson, et al., “Optimizing a Virtualized Data Center,” Presented at the ACM SIGCOMM Conference(SIGCOMM’۱۱),  Toronto, Ontario, Canada, August 15-19, 2011.

۱۶-P.H. Kamp, et al, “Jails: Confining the Omnipotent Root,” in the Proceedings of 2nd International System Administration and Networking(SANE), Maastricht, May 22-25, 2000.

۱۷-T. Lindholm, et al.  “The Java™ Virtual Machine Specification. Java SE 7 Edition”, Available:  (accessed 2012/10/2)

مقدمه

مجازی‏سازی یکی از فناوری‏های به‏روز و مهم فناوری اطلاعات در مراکز داده می‏باشد، هرچند که مفاهیم اولیه‏ی آن به دهه‏ی ۶۰ میلادی بازمی‏گردد. امروزه مجازی‏سازی نامی آشنا برای کارشناسان فناوری اطلاعات است اما با وجود عمومیت آن، تعریف کاملی از آن ارایه نشده است. تعاریف ارایه شده معمولا محدود به حوزه‏ی استفاده از مجازی‏سازی و نگاه ارایه‏کنندگان به مقوله‏ی مجازی‏سازی می‏باشد. مجازی‏سازی می‏کوشد با قرار دادن لایه‏های انتزاعی در سطوح معماری سیستم امکان استفاده‏ی موثرتر و کارآمدتری از این منابع سیستم را فراهم آورد.

تعریف مجازی‏سازی

پیشینه‏ی طولانی و کاربردهای متنوع مجازی‏سازی ارایه‏ی یک تعریف جامع و کامل از آن را بسیار دشوار می‏کند. تعاریفی که از مجازی‏سازی ارایه می‏شود معمولا جنبه‏های خاصی از مجازی‏سازی را پوشش می‏دهند. به عنوان نمونه از دیدگاه مدیران مراکز داده، مجازی‏سازی یعنی تجمیع کارگزارها و یا از دیدگاه یک برنامه‏نویس جاوا مجازی سازی یعنی ماشین مجازی جاوا. زانگ [۱] مجازی‏سازی را این گونه تعریف می‏کند: مجازی‏سازی نمونه‏های جایگزینی برای منابع واقعی ایجاد می‏کند که از نظر عملکرد و رابطه با جهان خارج همانند نمونه‏ی واقعی می‏باشند ولی ممکن است از نظر کارایی، اندازه و هزینه با آن متفاوت باشند. به این منابع، منابع مجازی گفته می‏شود. سین [۲] نیز مجازی‏سازی را این گونه تعریف می‏کند: مجازی‏سازی فناوری‌ای است که با ترکیب یا تقسیم منابع محاسباتی یک یا چند محیط عملیاتی را با استفاده از روش‏هایی نظیر تقسیم سخت‏افزار و نرم‏افزار، شبیه‏سازی کامل یا جزیی ماشین، نمونه‏سازی[۱] یا تقلید و اشتراک زمانی نمایش می‏دهد. رای [۳] تعریفی دیگری از مجازی‏سازی ارایه می‏دهد به این صورت که مجازی‏سازی به فناوری‏هایی دلالت دارد که هدف آن ایجاد یک لایه‏ی انتزاعی بین سخت‏افزارها و نرم‏افزارهایی است که روی آن سخت‏افزارها اجرا می‏شود. رای مجازی‏سازی را فقط بین سخت‏افزار و نرم‏افزار در نظر گرفته است در صورتی که لایه‏های مجازی‏سازی بین لایه‏های نرم‏افزاری هم قرار می‏گیرند. ماشین مجازی جاوا یک نمونه از این گونه است. در این رساله با تغییر و تکمیل تعریف رای، مجازی‏سازی را به این صورت تعریف می‏نماییم: مجازی‏سازی به فناوری‏هایی دلالت دارد که لایه‏‏های انتزاعی بین لایه‏های مختلف معماری سیستم کامپیوتری ایجاد می‏نماید و دو لایه‏ی مجاور را به صورتی که مد نظر ما است به هم می‏نمایاند.

از دیدگاه صوری[۲]، مجازی‏بودن با واقعی ‏بودن متفاوت است، حال آن‏که ماهیت یا تاثیر یکسانی دارند ولی در دنیای کامپیوتر برنامه‏ های کاربردی درک یکسانی از محیط‏های مجازی و واقعی دارند، اگرچه ممکن است این محیط‏ها از نظر صوری کاملا متفاوت باشند. گاهی یک ماشین‏ مجازی تصویری غیر واقعی از یک ماشین یا منبع فیزیکی به نمایش می‏گذارد به این معنی که ممکن است ماشین یا منبع مجازی‏سازی شده قابلیت‏هایی کمتر یا بیشتر از نمونه‏ی واقعی داشته باشد. یک سیستم کامپیوتری معمولی نیز از چنین ترفندهایی استفاده می‎‏کند. مثالی از این دست، پیاده‏سازی حافظه مجازی در  یک سیستم‏عامل‏ است که اجازه می‏دهد یک پردازه حافظه‏ای بیش از مقداری که سیستم به آن عرضه می‏کند را استفاده کند. حافظه مجازی همچنین امکان می‏دهد که حافظه فیزیکی بین چند صد فرایند به اشتراک گذاشته شود. چند وظیفه‏ای[۳] مثالی دیگر از این نوع است که در آن یک پردازنده به روش اشتراک زمانی تقسیم می‏شود تا یک پردازنده‏ی مجازی به هر وظیفه تخصیص دهد. از دیدگاهی دیگر، یک دسته از پردازنده‏های با سرعت متوسط با یکدیگر در یک خوشه قرار می‏گیرند تا یک پردازنده‏ی مجازی  با سرعت بالا ایجاد کنند. در دنیای امروزی نمونه‏های بسیار زیادی وجود دارند که از چنین روش‏هایی بهره می‏گیرند. این فناوری‏ها که کمک می‏کند چنین اشیای مجازی شده‏ای ایجاد کنیم نیز در حوزه‏ی مجازی‏سازی قرار می‏گیرند.

[۱] Emulation

[۲] Formal

[۳] Multi-tasking

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید.

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.