پیشینه تحقیق مدیریت فرآیند کسب وکار و معیارهای انتخابBPMS مناسب دارای ۹۲ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.
۲-۱- مقدمه ۶
۲-۲- مدیریت فرآیند کسب وکار ۶
۲-۲-۱ تعاریف مختلف در خصوص BPM ۹
۲-۲-۲ هدف مدیریت فرآیند کسب وکار ۱۱
۲-۲-۳ روند تکامل سیستمهای مدیریت فرآیند کسب وکار [۱۱]: ۱۲
۲-۲-۴ علل رویکرد سازمانها به مدیریت فرآیندهای کسب وکار]۲۷[: ۱۳
۲-۲-۵- مزایای دیگر مدیریت فرآیند کسب وکار: ۱۵
۲-۲-۶ موانع پیاده سازی مدیریت فرآیند کسب وکار در سازمانها ]۲۷[: ۱۵
۲-۳- چرخهی حیات مدیریت فرآیند کسب وکار ۱۶
۲-۴- اجزاء مدیریت فرآیند کسب وکار ۱۸
۲-۵- پیشینه ی مطالعات در زمینهی مدیریت فرآیند کسب وکار ۲۱
۲-۶-۱- سیستمهای مناسب برای مدیریت فرآیند کسب وکار دارای ویژگیهای زیر میباشند [۱۱]: ۲۶
۲-۶-۲- اهداف اصلی در استفاده از : BPMS ۲۶
۲-۷- مدیریت فرآیند کسب وکار دو رکن اساسی دارد [۵]: ۲۷
۲-۷-۱- مهندسی مجدد فرآیند کسب وکار ۲۷
۲-۷-۲- بهبود فرآیند کسب وکار: ۲۸
۲-۷-۳- تفاوت BPM و :BPR ۲۹
۲-۸- سیستم مدیریت گردش کاری: ۲۹
۲-۸-۱- معایب سیستم WFM ۲۹
۲-۸-۲- تفاوت BPM و WfM ۳۰
۳- بررسی شاخصهای ارزیابی BPMS ۳۱
۳-۱-مقدمه ۳۱
۳-۲- معیارهای انتخابBPMS مناسب ۳۲
۳-۲-۱- قابلیت مدلسازی: ۳۴
۳-۲-۱-۱- سطوح متفاوت مدلسازی فرآیندها: ۳۵
۳-۲-۱-۲- برخی از مهمترین مزایای استانداردسازی علائم مورد استفاده در مدلسازی فرآیند به شرح زیر است: ۳۵
۳-۲-۱-۳- افراد درگیر در تیم مدلسازی فرآیند: ۳۵
۳-۲-۲- قابلیت شبیه سازی فرآیند: ۴۵
۳-۲-۲-۱- مزایای شبیه سازی ]۴۲[: ۴۶
۳-۲-۳- قابلیت پیاده سازی فرآیند: ۴۸
۳-۲-۴- تجزیه وتحلیل فرآیند: ۵۱
۳-۲-۴-۱- بهینه سازی: ۵۱
۳-۲-۴-۲ مزایای مشهود بهینه سازی فرآیندها عبارتند از ]۴۹[: ۵۲
۳-۲-۴-۳- مزایای نامشهود بهینه سازی فرآیندها عبارتند از ]۴۹[: ۵۲
۳-۲-۴-۴- تکنیکهای تجزیه وتحلیل فرآیند کسب وکار: ۵۲
۳-۲-۵- فنآوری محصولات: ۵۴
۳-۲-۵-۱- استانداردهای BPM ۵۴
۳-۲-۵-۱-۱- استانداردBPMN ۵۵
۳-۲-۵-۱-۲- استانداردXPDL : ۵۶
۳-۲-۵-۱-۳- استاندارد BPML: ۵۶
۳-۲-۵-۱-۴- استاندارد BPEL : ۵۷
۳-۲-۶- سازگاری نرمافزار: ۶۱
۳-۲-۶-۱- مزایای قابلیت یکپارچگی سیستمها: ۶۲
۳-۲-۷- همکاری فرآیند: ۶۴
۳-۲-۷-۱- پشتیبانی از نگارشات متعدد فرآیند ۶۵
۳-۲-۸- مدیریت امنیت: ۶۸
۳-۲-۹- مدیریت فرم: ۷۰
۳-۲-۱۰- پرتال گردش کار: ۷۳
۳-۲-۱۰-۱- مزایای سیستم گردش کار ]۴۲[: ۷۳
۳-۲-۱۱- نظارت و مدیریت: ۷۵
۳-۲-۱۱-۱- داشبورد مانیتورینگ ۷۶
۳-۲-۱۲- مستندات و گزارشگیری: ۸۰
۳-۲-۱۲-۱- مزایای سیستم مستندات و گزارش گیری]۴۲[: ۸۰
۳-۲-۱۳- قواعد کسب وکار: ۸۱
۳-۲-۱۳-۱- موتور قوانین کسب وکار: ۸۲
۳-۲-۱۳-۲- مزایای موتور قواعد کسب وکار ]۴۲[: ۸۲
۳-۲-۱۴- تأمین کننده: ۸۴
۳-۲-۱۵- خدمات و پشتیبانی ۸۵
۳-۲-۱۶- سابقه ی نرم افزار: ۸۷
مراجع ۸۹
]۱[کوچک زاده مهدی، بهمنی عارف، “ارزیابی عملکرد شبکه های عصبی مصنوعی در کاهش پارامترهای مورد نیاز، جهت برآورد تبخیر و تعرق مرجع”، مجله علمی-پژوهشی، علوم کشاورزی، ۱۳۸۴ سال یازدهم، شماره ۴٫
]۲[ میرغفوری سید حبیب الله، “ارزیابی روش های سنجش کیفیت خدمات به وسیله شبکه های عصبی مصنوعی”، چشم انداز مدیریت، تابستان ۱۳۸۸، شماره ۳۱٫
]۳[ صفرزاده حسین، قریشی معصومه، “نقش بهکارگیری سیستم مدیریت فرآیند کسبوکار در بهبود عملکرد سازمانها“، فصل نامه تخصصی پارک ها و مراکز رشد، بهار ۱۳۹۰، سال هفتم، شماره ۲۶٫
]۴[ وحیدی ساناز، “ارائه مدل یکپارچه برای مدیریت فرآیند کسبوکار با رویکرد معماری سرویسگرا“، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، شهریور ۱۳۸۹٫
[۵] Mondragón, M., Mora, M., Garza, L., Álvarez, F., “Toward a well-structured Development Methodology for Business Process-oriented Software Systems based on Services“, Procedia Technology 9, 2013, 351 – ۳۶۰, México.
[۶] Dabaghkashan,Z., Hajiheydari, N., Haghighinasab, M., “ A Success Model for Business Process Management Implementation”, International Journal of Information and Electronics Engineering, 2012, Vol. 2, No. 5.
[۷] Niehaves, B., Plattfaut, R.,Sarker, S., “Understanding Dynamic IS Capabilities for Effective Process Change: A Theoretical Framework and an Empirical Application”, Proceedings of the 32nd International Conference on Information Systems (ICIS). China: Shanghai, 2011.
[۸] Niehaves, B., Plattfaut, R., “From Bureaucratic and Quasi-Market Environments: On the Co-Evolution of Public Sector Business Process Management“, Proceedings of the 9th IFIP WG 8.5 International Conference on E-Government (EGOV), 2010, (pp. 387–۳۹۹).
[۹] Januszczak J., Hook G., ” Simulation Standard For Business Process Management”, Proceedings of the 2011 Winter Simulation Conference.
[۱۰] Varela-Vaca,A.J., Gasca, M., “Towards the automatic and optimal selection of risk treatments for business processes using a constraint programming approach”, Information and Software Technology 55, 2013, 1948–۱۹۷۳, Spain.
[۱۱] P. R. B. D. Waal, “In Search of Competencies Needed in BPM Projects,” Communications of the IIM, 2008, vol. 8, no. 2.
[۱۲] Al-Dahmash, A., Al-Saleem, S., “Evaluating phase level for critical success factors of BPM-system implementation: a case study in a Saudi government organization”, International Journal of Modern Engineering Research (IJMER) , 2013, Vol. 3, Issue. 5, pp-3149-3155 ISSN: 2249-6645.
[۱۳] Kemsley, S., “Gartner’s BPM Suite Selection Criteria,” Gartner Research, New York, 2005.
[۱۴] Staveno,Y., Kazantsev, N., Gromoff , A., “Business process model reasoning: from workflow to case management“, Procedia Technology 9, 2013, 806 – ۸۱۱, Russia.
[۱۵] Hill, J. B., Kerremans, M., and . Bell, T., “Cool Vendors in Business Process Management,” Gartner Research, Stamford, CT, 2007.
[۱۶] Koster, Stefan R, “ An evaluation method for Business Process Management products”, ۲۰۰۹٫
در سالهای اخیر، رویارویی کسب وکارها با چالش تغییرات سریع محیطی، موجب شده است که فرآیندها به دلیل ارتباطات متقابل مؤلفههای داخلیشان و تأثیرات متقابل خود با محیط، پیچیدگی بسیاری را نشان دهند. بنابراین، سازمانها برای وفق یافتن با محیطهای پیچیدهی امروزی به قابلیتهای مدیریت فرآیند کسب وکار توجه بیشتری نشان میدهند. عموماً، مدیریت فرآیند کسب وکار، به مفهوم توسعهی موارد کاربردی کسبوکار، که مستقیماً منطق اجرایی فرآیندهای زیر بنایی را دنبال میکنند، مطرح شده است [۲]. سازمانها به تجربه آموختهاند که مدیریت فرآیند کسبوکار، سرمایهگذاری قویای در رویارویی سریع با تغییرات محیطی است. مدیریت فرآیند کسب وکار با داشتن الگوهای متعدد مورد نیاز سازمانها، روشی یکپارچه و نظاممند را برای طراحی، اجرا و مدیریت فرآیند کسبوکار سازمانها ارائه مینماید. در هر یک از فرآیندها، افراد و سامانهها نقش دارند. با توجه به این که سیستم مدیریت فرآیند کسبوکار بستری را فراهم میآورد تا انجام کلیهی فرآیندها در سازمان به صورت خودکار درآیند، همهی راهها در حال منتهی شدن به سیستم مدیریت فرآیند کسب وکار به عنوان هستهی اصلی سیستمهای سازمانی جهت بهبود عملکرد سازمانها میباشد [۱]. عملکرد رایج سازمان بستگی به توانایی مجموع فرآیند کسبوکار، در دستیابی به اهداف اساسی آن سازمان دارد. عملکرد درازمدت سازمان بستگی به توانایی مدیریت در تطبیق با تغییرات بیرونی همچون چرخهی حیات محصول، رقبای جدید و انواع تغییرات محیطی دارد [۱۱].
در این خصوص، دیدگاه موجود این است که مدیریت عملکرد یکی از اجزای ضروری در به کارگیری مدیریت فرآیند کسب وکار است. مدیریت فرآیند کسبوکار بر مدیریت منابع و یک سلسله از سیستمهای ارزیابی متکی است که چنین سیستمهایی تنظیم اهداف، کنترل جریانها و انجام اقدامات اصلاحی را میسر میسازند. کاربرد مدیریت فرآیند کسبوکار از طریق مدیریت صحیح عملکرد موجب توسعه و رشد سازمان میشود]۴[.
سازمانها را میتوان به دوگونهی سنتی و مدرن تقسیم بندی نمود. سازمانهای سنتی با ساختارهای سلسه مراتبی، از طریق چارتهای سازمانی مورد طراحی قرار میگرفتند و واحدهای عمودی، که عموماً در قالب معاونتها ومدیریتها تفکیک میشدند، هدف و وظیفه مشخصی را دنبال مینمودند. سازمانهای مدرن با این ایده که کسبوکار میتواند به شکل فرآیندی ترسیم شود و بهبود فرآیند برابر با بهبود کسبوکار است، ایده جدیدی است که در اواخر قرن اخیر به طور جدی مطرح گردید.
ساختار سازمانها به صورت بخشهای عمودی میتواند افراد و فعالیتهای مرتبط با آنان را مدیریت و کنترل نماید. از این رو خدمترسانی و خروجی سازمان در اثر تعامل و ارتباط بین چند بخش عمودی محقق میشود. ساختار عمودی و سلسله مراتبی سازمان نمیتواند، نظارت و دید همهجانبهای داشته باشد و مدیریت فعالیتهای هر بخش فقط توسط مدیریت آن بخش قابل بررسی و گزارشدهی خواهد بود و اطلاعات به صورت عمودی و جزیرهای در میآیند. اما در سازمانهای فرآیند محور، فرآیندها در سطح سازمان تعریف شده و از واحدهای عمودی عبور مینمایند و فعالیتها در مرکز فرآیندها قرار میگیرند. از این رو وظیفه مدیریت بخشهای عمودی صرفأ معطوف به مدیریت افراد و اجرای فرآیندهاست. مالکین فرآیندها درک صحیحی از فرآیندهایشان از ابتدا تا انتها دارند و براساس شاخصهای تعریف شده در فرآیندها به ارزیابی آنها میپردازند. سیستم مدیریت عملکرد بهعنوان یکی از مهمترین وظایف مدیریت سازمان شناخته میشود و معمولاً سازمانها و خصوصاً شرکتهای تولیدی در عین جاریسازی آن، نتایج شفاف و مدونی از اجرای سیستم مدیریت عملکرد ندارند. انجام صحیح و اصولی مدیریت عملکرد استراتژیک بر بهسازی و افزایش توانمندی نیروی انسانی پوشیده نیست. نیروی انسانی بهعنوان بزرگترین سرمایه یک سازمان همواره مورد توجه هر سازمان میباشد.
مدیریت فرآیند کسب وکار شاخهای از علم مدیریت است که روندی سیستماتیک را با رویکردی ساختاریافته دنبال میکند و برای حمایت از فرآیندهای صریح مدیریت، از روشها، تکنیک و ابزار، منابع انسانی، سازمانها، برنامههای کاربردی، اسناد و دیگر منابع اطلاعاتی برای رسیدن به اهداف سازمان استفاده میکند ]۱۲،۱۳ [.
پیدایش این ایده به دوره فردریک تیلور[۱] باز میگردد. ایدهی BPM، زاییدهی تلاش تیلور و همکارانش در سال ۱۸۸۰ برای توسعهی مهندسی صنعتی پیشرفته است. در آن زمان بعد از وقوع انقلاب صنعتی دوم و در خلال جنگ جهانی اول، تیلور مفهوم مدیریت علمی را پایهگذاری نمود، تا با ایجاد تخصصیسازی بین کارکنان و کارگران، مفاهیم اولیهی بهینهسازی را به وجود آورده باشد و این تخصصیسازی از طریق تقسیمات کاری بین کارکنان به وجود آمد]۱۴[. جهش بعدی BPM، ترکیبی از ایدهی تیلور با کنترل فرآیند آماری که در سال ۱۹۸۶ توسط شوارت[۲]، دمینگ[۳]و جوران[۴] طرحریزی شد. این نگارش از مدیریت فرآیند شامل اندازهگیری و محدودیتهای نوسانات فرآیند و بهبود مستمر به جای بهبود مقطعی بود و به کارکنان اجازه میداد تا بتوانند فرآیندهای خود را بهبود بخشند.
سال ۱۹۸۰، دوران آغاز ایجاد تفکر فرآیندی در سازمانها بود و از جمله کسانی که این مهم را دنبال میکردند آقای همر، در جریان فرآیند خرید کارخانه ماشینسازی فرد بود. در سال ۱۹۹۰، با ایجاد رویکرد مهندسی مجدد کسبوکار، تغییرات اساسی و پایهای در زمینهی ایجاد تغییر و تحول در سازمانها به وجود آمد. در واقع سازمانها با تکیه بر اصول مهندسی مجدد، این رسالت را دنبال میکردند که تنها راه بهبود بخشیدن به وضعیت موجود سازمان، طراحی مجدد و بنیادین فرآیندهای کسبوکار برای دستیابی به بهبودهای ریشهای در شاخصهای اصلی عملکرد نظیر هزینه، کیفیت، خدمات و سرعت است]۱۴[. در واقع مهندسی مجدد کسبوکار، تکنولوژی را به عنوان یک عامل کلیدی در مدیریت فرآیندها و تغییرات فرآیندی معرفی میکند]۱۵[.
[۱] Frederick Winslow Taylor
[۲] Shewart
[۳] Deming
[۴] Juran
تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید.
ارسال نظر