تحقیق مروری بر انواع روش های سنتزی فوران های استخلاف دار

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مروری بر انواع روش های سنتزی فوران های استخلاف دار دارای ۱۹ صفحه می باشد فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱- مقدمه    ۴
۱-۱- واکنش های چند جزئی    ۴
۱-۲-  پیرول    ۴
۱-۳-فوران    ۵
۱-۳-۱  مروری بر انواع روش های سنتزی فوران های استخلاف دار    ۷
۱-۳-۱- ۱ استفاده از ۴-متیلن-۲-نیترو-۵-اکسو-۳-فنیل-هپتانوئیک اسید اتیل استر    ۷
۱-۳-۱-۲  تهیه از سیانو استیل ایندول    ۸
۱-۳-۱-۳  استفاده از آروئیل کلرید و دی آلکیل استیلن دی کربوکسیلات    ۹
۱-۳-۱-۴  استفاده از ترکیبات ۳،۱- دی کربونیلی و پروپارژیل الکل ها    ۱۱
۱-۳-۱-۵  استفاده از آلکین-۴،۱-دی ال ها در حضور کاتالیزگر روتنیم    ۱۲
۱-۳-۱-۶  با استفاده از آریلیدن مالونات ها و ۴،۱-بوتین دی ال ها    ۱۳
۱-۳-۱-۷  تهیه از کتون ها و هالو کتون ها    ۱۴
۱-۳-۱-۸  با استفاده از اکسایش ۴،۱-دی هیدرو پیریدین ها    ۱۵
۱-۳-۱-۹  تهیه از ۳-استیل-۱-آریل-۲-پنتن-۴،۱-دی اون ها    ۱۵
۱-۳-۱-۱۰  تهیه از استر و آلکین برمید در حضور اسید لویس و یک باز    ۱۶
۱-۳-۱-۱۱  تهیه از آزولن-۳-اکسو پروپیو نیتریل    ۱۶
Refrences:    ۱۸

منابع:

[۱] Quiroga, J.; Cruz, S.; Insuasty, B.; Abonia, M.; Cobo, J. Tetrahedron Lett. 2006, 47, 27-      ۳۰٫

[۲] Mont, N.; Teixido, J.; Borrell, I. J.; Kappe, C. O. Tetrahedron Lett. 2003, 44,5385-5389. [3] Dabiri, M.; A-Nezhad, H.; Khavasi, H. R.; Bazgir, A. Tetrahedron 2007, 63, 1770-1774.

[۴] Bouachrin, O.; Hammouti, M.; Elidrissi, B.; Hamidi, A. Portu. Electrochimi. 2008,       ۲۶, ۲۸۳-۲۸۵٫

[۵] Zanatta, N.; Alves, S. H.; Coelho, H. S.; Borchhardt,  D. M.; Machado, P.; Flores, K. M.; da Silva, F. M.; Spader, T. B.; Santurio, J. M.; Martins, A. P. Bioorgan. Med. Chem. 2007, 15, 1947–۱۹۵۸٫

[۶] Dong, Y.; Nakagawa-Goto, K.; Lai, Ch.; Kim, Y.; Morris, S. L.; Lee, P.; Bastow, K. F.;      Lee, K. Bioorg. Med. Chem. Lett. 2011, 21, 52-57.

[۷] Wang, F.; Sun, J.; Huang, M.; Wang, H; Sun, P.; Lin, J.; Chen, W. Eur. J. Med. Chem. 2014, 72, 35-45.

[۸] Shchekotikhin, A. E.; Glazunova, V. A.; Dezhenkova, L. G.; Shevtsova, E. K.; Traven, V.F.;Balzarini, J.; Huang, H.; Shtil, A. A.; Preobrazhenskaya, M. N. Eur. J. Med. Chem. 2011, 46, 42, 423-428.

[۹] Lee, K. Y.; Gowrisankar, S.; Ju Leeb, Y.; Nyoung Kim, J. Tetrahedron 2006, 62, 8798–۸۸۰۴٫

[۱۰] Sun, C.; Ji, S.; Liu, Y.; Tetrahedron Lett. 2007, 48, 8987–۸۹۸۹٫

[۱۱] Yavari, I.; Mokhtarporyani, A.; Moradi, L.; Mirzaei, A. Tetrahedron 2008, 64, 5221–  ۵۲۲۵٫

[۱۲] Chatterjee, P. N.; Roy, S. Tetrahedron 2011, 67, 4569–۴۵۷۷٫

[۱۳] Pridmore, S. J.; Slatford, P. A.; Taylor, J. E.; Whittlesey, M. K.; Williams, J. M. J. Tetrahedron 2009, 65, 8981–۸۹۸۶

 ۱- مقدمه

۱-۱- واکنش های چند جزئی

واکنش های چند جزئی بیش از ۱۵۰ سال است که شناخته شده اند. در این واکنش ها سه یا چند واکنش دهنده با هم در یک واکنش شیمیایی برای تشکیل یک محصول که حاوی بخش های قابل توجهی از تمام اجزا اولیه واکنش است، شرکت می کنند.

واکنش های چند جزئی به دلیل سهولت اجرا، صرفه جوئی در زمان و بطور کلی بازده بالا و کاهش تشکیل محصولات نا خواسته توجه زیادی را در شیمی ترکیبی در صنعت و دانشگاه به خود جلب کرده اند. این واکنش ها از لحاظ اقتصادی بسیار سودمند بوده وکاربردشان در کشف داروها، علوم مواد و سنتز مواد طبیعی نشان دهنده اهمیت بالای آن ها است ]۳-۱[.

۱-۲-  پیرول

شیمی ترکیبات هتروسیکلی یکی از شاخه های جذاب شیمی آلی بوده و متنوع ترین روش های سنتزی را دربر  می گیرد. سنتز این ترکیبات به طور عمده از سال ۱۹۵۰ به بعد گسترش یافت. پیرول یک ترکیب پایه هتروسیکل، بی رنگ، فرار، نامحلول در آب و محلول در الکل و اتر است. پیرول و مشتقات آن به طور گسترده به عنوان حد واسط در سنتز مواد دارویی، مواد شیمیایی و کشاورزی، رنگ،  مواد شیمیایی عکاسی، عطر وسایر ترکیبات آلی استفاده می شوند. همچنین به عنوان کاتالیزگر در فرآیند های پلیمری شدن، بازدارنده های خوراکی و مواد نگه دارنده کاربرد دارند. از دیگر کاربردهای مشتقات پیرول می توان به فعالیت های بیولوژیکی و دارویی وسیع مانند ضد باکتری، ضد التهاب، ضد قارچ و ضد تومور اشاره کرد. در شکل ۱-۱ ساختار دو مشتق پیرولی (۱،۲)  با خاصیت دارویی ارایه شده است [۴].

 ۱-۳-فوران

فوران هتروسیکلی حاوی یک حلقه آروماتیک پنج عضوی با چهار اتم کربن و یک اتم اکسیژن است. این ماده  بی رنگ،  قابل اشتعال، با فراریت بالا و دمای جوش نزدیک به دمای اتاق است. فوران در بیشتر حلال های آلی مانند الکل، اتر و استون محلول بوده اما در آب حل نمی شود. فوران های استخلافی در شیمی دارویی و سنتز دارای اهمیت زیادی هستند، به طوری که آریل فوران ها توجه زیادی را به خود جلب کرده اند. فوران و بسیاری از مشتقات آن در طبیعت وجود داشته و همچنین در ساختار قند ها با استخلاف های هیدروکسیل یافت می شوند. اغلب فوران های دارای استخلاف خواص دارویی قابل توجهی از جمله ضد سرطان، ضد تومور، ضد التهاب، ضد باکتری و ضد قارچ هستند. در شکل ۱-۲ ساختار تعدادی از مشتقات فوران (۵۳) دارای خاصیت دارویی ارایه شده است  ]۸-۵[.

۱-۳-۱  مروری بر انواع روش های سنتزی فوران های استخلاف دار

روش های سنتز فوران گسترده بوده و در اینجا تعدادی از این روش ها برای تهیه فوران های پر استخلاف        توضیح داده می شوند.

۱-۳-۱- ۱ استفاده از ۴-متیلن-۲-نیترو-۵-اکسو-۳-فنیل-هپتانوئیک اسید اتیل استر

در گزارشی ابتدا آکریلیک اسید اتیل استر(۶) در حضور هیدروژن برمید، ترکیب ۷ را بدست داده که در ادامه با اتیل نیترو استات و استفاده از کاتالیزگر دابکو به ۸ تبدیل می شود (شمای ۱-۱). سپس کتو استر ۸ در واکنش با آروماتیک ها در سولفوریک اسید حاوی چند قطره تری فلورو استیک اسید ۳-بنزیل-۵-اتیل-۲-متیل-۴-فنیل-فوران (۹) را با بازده  ۴۹-۴۳ % به دست می دهد (شمای ۱-۲) ]۹[.

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.