تحقیق مسائل قیمت گذاری و طراحی سیستم های تولید سلولی (CMS) درحالت پویا

پیشینه تحقیق و پایان نامه و پروژه دانشجویی

پیشینه تحقیق مسائل قیمت گذاری و طراحی سیستم های تولید سلولی (CMS)  درحالت پویا دارای ۳۸ صفحه می باشد  فایل پیشینه تحقیق به صورت ورد  word و قابل ویرایش می باشد. بلافاصله بعد از پرداخت و خرید لینک دنلود فایل نمایش داده می شود و قادر خواهید بود  آن را دانلود و دریافت نمایید . ضمناً لینک دانلود فایل همان لحظه به آدرس ایمیل ثبت شده شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

۱-۲: مقدمه    ۴
۲-۲: مساله قیمت گذاری:    ۴
۱-۲-۲: مرور ادبیات قیمت گذاری پویا:    ۵
۲-۲-۲: طبقه بندی ادبیات قیمت گذاری پویا    ۱۲
۱-۲-۲-۲: امکان تدارک مجدد یا عدم امکان تدارک مجدد موجودی(R/NR)    ۱۳
۲-۲-۲-۲: تقاضای مستقل یا وابسته در طول زمان(D/I)    ۱۴
۳-۲-۲-۲: مشتریان نزدیک بین یا استراتژیک(M/S)    ۱۴
۳-۲- مرور ادبیات تولید سلولی    ۱۸
۴-۲: سیستم تولید سلولی پویا:    ۲۲
۵-۲:  بررسی توابع هدف بکار گرفته شده در ادبیات موضوع CMS و DCMS    ۲۷
۶-۲: بررسی تقاضا بکار رفته در ادبیات موضوع CMS و DCMS:    ۲۸
منابع و مراجع    ۳۰

منابع

[۱] Ahi, A., Mir.B. Aryanezhad, Behzad Ashtiani, Ahmad Makui. 2009. A novel approach to determine cell formation, intracellular machine layout and cell layout in the CMS problem based on TOPSIS method. Computers & Operations Research 36, 1478 – ۱۴۹۶٫

[۲] Ahkioon, S., Bulgak, A-A., Bektas, T., 2007. Cellular manufacturing systems design with routing flexibility, machine procurement, production planning and dynamic system reconfiguration. International Journal of Production Research, 1 – ۲۸٫

[۳] Ahkioon, S., Bulgak, A-A., Bektas, T., 2009. Integrated cellular manufacturing systems design with production planning and dynamic system reconfiguration. European Journal of Operational Research 192, 414–۴۲۸٫

[۴] Akturk, M.S., Turkcan, A., 2000. Cellular manufacturing system design using a holonistic approach. International Journal of Production Research, 38, 2327-2347.

[۵] Al-Mubarak, F., Cem Canel, Basheer M. Khumawala. 2003. A simulation study of focused cellular manufacturing as an alternative batch-processing layout. Int. J. Production Economics 83, 123–۱۳۸٫

[۶] Aramoon Bajestani M, Rabbani M, Rahimi-Vahed AR, Baharian Khoshkhou G., 2009. A multi-objective scatter search for a dynamic cell formation problem. Computers & Operations Research 36 777 – ۷۹۴٫

[۷] C. Smith, J. F. Leimkuhler, and R. M. Darrow, “Yield Management at American Airlines,” Interfaces ٢٢: ٨–٣١ (١٩٩٢).

[۸] Vinod, “Origin-and-Destination Yield Management,” in The Handbook of Airline Economics, D. Jenkins (ed.), The Aviation Weekly Group of the McGraw-Hill Companies, New York, NY, ۴۵٩-۴۶٨, ١٩٩۵.

[۹] Balakrishnan, J., Cheng, C.H. 2007. Multi-period planning and uncertainty issues in cellular manufacturing: A review and future directions. European Journal of Operational Research 177, 281–۳۰۹٫

Balakrishnan, J., Cheng, C.H., 2005. Dynamic cellular manufacturing under multi-period planning horizons. Journal of Manufacturing Technology Management 16 (5), 516–۵۳۰٫

Ballakur, A., 1985. An investigation of part family/machine group formation in designing a cellular manufacturing system, Ph.D. Thesis, University of Wisconsin, Madison, WI.

۱-۲: مقدمه

در این مقاله یک مرور کامل از کارهایی که در مسائل قیمت گذاری و طراحی سیستم­های تولید سلولی[۱](CMS)  درحالت پویا را در دو زیر بخش به طریق زیر، ارائه می­کنیم. به علت تعداد زیاد کارهای مربوط که در عناوین گفته شده پیاده­سازی شده است، ما فقط بر روی مطالعات انجام شده­ی اخیر تمرکز کرده­ایم.

۲-۲: مساله قیمت گذاری:

از زمانی که لتل­وود برای نخستین بار در سال ۱۹۷۲ راه حلی را برای مسئله  مدیریت درآمد صنایع هواپیمایی ارائه نمود تاکنون مدل­ها وروش های حل گوناگونی که از تکنیک های گوناگون محاسباتی و ریاضیاتی بهره می­جستنددر خطوط هواپیمایی و همچنین  سایر صنایع نظیر هتل­داری، اتومبیل­های کرایه­ای، حمل و نقل ریلی و­.­ .­. معرفی شده اند.

۱-۲-۲: مرور ادبیات قیمت گذاری پویا:

در این فصل، ادبیات ارائه شده در زمینه قیمت­گذاری پویا در مبحث مدیریت درآمد بررسی می شود. همانگونه که اشاره خواهد شد، مبحث قیمت­گذاری پویا تنها یکی از مقوله­های مورد بررسی در مدیریت درآمد است و در مورد ادبیات صورت گرفته بیشتر به این وجه از مفهوم مدیریت درآمد پرداخته شده است.

مبحث مدیریت­درآمد[۲]، نخستین بار در چهار دهه پیش و در زمان رخداد بی­نظمی­های وسیع در وضعیت شرکت­های هوایی مطرح شد. می­توان مدیریت­درآمدرا بصورت “هنر فروش ظرفیتی  محدود از کالا در زمان مناسب با قیمت مناسبتعریف نمود.

ابتدا تاریخچه مختصری از نحوه پیدایش و تکامل مدیریت درآمد ارائه می­گردد و در ادامه، قیمت گذاری پویا در مدیریت درآمد بررسی می­شود . توضیحات بیشتر در مورد منشا مدیریت درآمد و تاریخچه آن را می­توان در بلوبابا [۳]]۵۹[، اسمیت[۴]، لایم­کولر[۵] و درو[۶] ]۷[، کراس [۷] ]۶۱[، دانلیوی[۸] ]۴۰[، و وینود [۹]]۸[ یافت.

پیش از ۱۹۷۲، تقریبا تمامی تحقیقات مربوط به روش­های کمی و عددی ، در زمینه کنترل رزرواسیون بلیت، به موضوع رزرو مضاعف کنترل­شدهمنحصر شده بود. محاسباتی که برای رزرو مضاعف انجام می­­گرفت، عمدتا به پیش­بینی توزیع احتمال تعداد مسافرانی که در لحظه پرواز، برای سوار شدن به هواپیما حاضر بودند، وابسته بود. از اینرو، تحقیقات مفیدی در زمینه­های پیش­`بینی غیر تجمیعی، لغو رزرو توسط مسافران، مسافران غائب، و مسافران بدون جا انجام گرفت. موفقیت نسبی در پیاده­سازی نتایج تحقیقات انجام شده در زمینه­های پیش­بینی و رزرو مضاعف کنترل شده، باعث کسب اعتبار بیشتر برای روش­های علمی کنترل رزرواسیون بلیت شد.

در سال­های اولیه دهه ۱۹۷۰، برخی از خطوط هوایی دست به ابتکار جدیدی زدند. آن­ها قسمت محدودی از ظرفیت بعضی از محصولات کرایه ای[۱۰]خود را با تخفیف به مسافران ارائه نمودند. به گونه ای که مسافرانی که کرایه­های متفاوتی پرداخته بودند، هم زمان در یک قسمت از هواپیما ، از خدمات مشابهی بهره­مند می­شدند. به عنوان نمونه، BOAC ( برییتیش ایرویز[۱۱] فعلی) سرویس رزرو زودهنگام [۱۲] را ایجاد نمود که در آن، اگر مسافران حداقل ۲۱ روز قبل از پرواز ، بلیت خود را رزرو می­کردند، کرایه کمتری از آن­ها دریافت می­شد.

این ابتکار باعث شد که این خط هوایی بتواند از بعضی صندلی­هایی که پیش از این در پروازها خالی می­ماندند، به کسب درآمد بپردازد. اما این کار، آن­ها را با مسئله جدیدی روبرو کرد و آن مساله این بود که چه تعداد  صندلی باید برای رزرو­های دیر هنگام، که از آن­ها کرایه کامل و بدون تخفیف دریافت می­شد، حفظ[۱۳]شود. اگر تعداد کمی صندلی کنار گذاشته می­شد، هواپیما مجبور بود با صندلی­های خالی پرواز کند، که این نیز به معنای از دست رفتن  درآمد بود. برای حل  این معضل نمی­شد برای تمامی پروازها از یک  قاعده ساده، مثل حفظ درصد ثابتی از ظرفیت، برای رزروها دیرهنگام استفاده نمود. چرا که مسافران (در مورد نحوه رزرو بلیت) به عوامل زیادی از جمله کرایه ، برنامه سفر[۱۴]، فصل، روزی از هفته که پرواز درآن انجام می­شود، ساعت پرواز و بسیار عوامل دیگر بستگی دارد.

بدیهی است که انجام کنترل موثر و کارا بر صندلی­هایی که با تخفیف ارائه می­شوند، مستلزم ثبت و بررسی دقیق سوابق رزرو بلیت، گسترش قابلیت­های سیستم­های اطلاعاتی و انجام تحقیق وتوسعه(R&D) دقیق بر روی قواعد کنترل موجودی صندلی­ها است. لیتل­وود[۱۵]]۴۶[ که یکی از محققین برجسته BOAC بود، نشان داد که تقاضای رزرو بلیت با قیمت تخفیف یافته، تازمانی باید مورد پذیرش واقع شود که درآمد آن از درآمد مورد انتظار[۱۶] هر بلیتی­که در آینده با قیمت کامل رزو شود، بیشتر باشد. این قانون ساده کنترل موجودی صندلی­ها ، که قانون لیتل­وود هم نامیده می­شود، سرآغاز تحقیقاتی شد که به نام مدیریت بازده و بعد­ها به  نام مدیریت درآمد شناخته شدند. در آمریکای شمالی ، آغاز توسعه و تحقیقات عمده در زمینه مدیریت درآمد، از زمانی بود که امریکن ایرلاینز[۱۷] ، سرویس های کرایه های فوق ارزان[۱۸] خود را از آوریل ۱۹۷۷ راه اندازی کرد، یعنی کمی قبل از آزاد سازی خطوط هوایی داخلی و بین الملل آمریکا.

در طول بیست سال گذشته، سیستم­های مدیریت درآمد از شکل ساده کنترل تک­مسیر[۱۹] خارج شدند و با تکامل تدریجی، به شکل کنترل بخش­های[۲۰] (پرواز)، و نهایتا به صورت کنترل مبدا- مقصد[۲۱] درآمدند. هر یک از این پیشرفت­ها نیازمند سرمایه­گذاری در سیستم­های اطلاعاتی پیچیده­تر بود، اما سود حال از این سرمایه گذاری­ها بسیار عظیم و خیره کننده بود( به عنوان نونه رجوع کنید به اسمیت، لایم­کولر و درو]۷[و کراس]۶۱[.)  در ۱۹۹۹، اکثر خطوط هوایی بزرگ دنیا و تعداد زیادی از خطوط هوایی کوچک، توانایی مدیریت درآمد را (البته در سطوح متفاوت) کسب کردند.سایر خطوط هوایی کوچک و همچنین خطوط هوایی بین­المللی، در بازارهایی که به تازگی آزاد( خصوصی) شده اند، نیز پیاده سازی مدیریت درآمد را آغاز نموده اند.

گزارش­هایی حاکی از موفقیت مدیریت درآمد در خطوط هوایی بسیار فراوان است و این امر، راه را برای استفاده از مدیریت درآمد در سایر بخش­های حمل و نقل( زمینی، ریلی، دریایی و . . .) و همچنین بسیاری از بخش­های خدماتی، باز کرده است.

[۱]Cellular Manufacturing System

[۲]Revenue Management

[۳]Belobaba

[۴]Smith

[۵]Leimkuhler

[۶]Darrow

[۷]Cross

[۸]Dunleavy

[۹]Vinod

[۱۰]Fare Products

[۱۱]British Airways

[۱۲]Early bird

[۱۳]Protected

[۱۴]Itinerary

[۱۵]Littlewood

[۱۶]Expected Revenue

[۱۷]American Airlines

[۱۸]Super saver

[۱۹]Single-leg Control

[۲۰]Segment Control

[۲۱]Origin-Destinatination Control

50,000 ریال – خرید

تمامی فایل های پیشینه تحقیق و پرسشنامه و مقالات مربوطه به صورت فایل دنلودی می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید. 

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایpayandaneshjo.irمحفوظ می باشد.